Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Turbo do 8 zaworowego silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
padawi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:16
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: padawi » 23 maja 2007, 20:51

POWODZENIA :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 23 maja 2007, 21:04

McGiver pisze:znalezieniem stalowej uszczelki pod głowice.
Napisz tutaj:

http://www.tomson.com.pl/exec.php?C=POCZATEK&

http://www.tomson.com.pl/x_C_Dz__PD_202 ... PL2_0.html

Kiedyś widziałem na tej stronie uszczelke odprężającą do audi od głowicę ale to było do 2.3NG. Napisz do nich może ci cos załatwią.

A swoją drogą fajny projekt podoba mi się bardzo. Czekam na rozwinięci historii i fotki :-D

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 23 maja 2007, 22:18

Tych zajobów fantazja z cenami ponosi , już znalazłem uszczelkę stalowa elringa do tego silnika za 80 zł nówka. o qwa przejrzałem właśnie ich inne ceny oni są popier...... na maxa!!!!!!! kto u nich kupuje?????????????

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 25 maja 2007, 23:35

McGiver pisze:
Tych zajobów fantazja z cenami ponosi , już znalazłem uszczelkę stalowa elringa do tego silnika za 80 zł nówka. o qwa przejrzałem właśnie ich inne ceny oni są popier...... na maxa!!!!!!! kto u nich kupuje?????????????
Np: Typhon albo OZZ. Ludzie którzy naprawdę śpią na kasie. Ceny są naprawdę kosmiczne.

Ta uszczelka co kupiłeś to jest też odprężająca czy zwykła tylko stalowa?

Jeśli można wiedzieć to powiedz skąd ją dorwałeś?

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 26 maja 2007, 23:03

KorNoLio pisze:Ta uszczelka co kupiłeś to jest też odprężająca czy zwykła tylko stalowa?

Jeśli można wiedzieć to powiedz skąd ją dorwałeś?
jest to 3 warstwowa uszczelka stalowa do kilku silików audi vw symbol elringa 627.810 cena na dzień dzisiejszy to około 98 zł brutto ( 2 sztuki im zostały za taka cene, z nowej dostawy już prawie 150zł 8-) ), goetz ponad 150zł, ajusa ponad 155zł

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 27 maja 2007, 09:04

McGiver pisze:
KorNoLio pisze:Ta uszczelka co kupiłeś to jest też odprężająca czy zwykła tylko stalowa?

Jeśli można wiedzieć to powiedz skąd ją dorwałeś?
jest to 3 warstwowa uszczelka stalowa do kilku silików audi vw symbol elringa 627.810 cena na dzień dzisiejszy to około 98 zł brutto ( 2 sztuki im zostały za taka cene, z nowej dostawy już prawie 150zł 8-) ), goetz ponad 150zł, ajusa ponad 155zł
Pytam bo też rozważam montaż turbawki. Tylko jeszcze nie wiem kiedy...

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 27 maja 2007, 17:53

KorNoLio pisze:Pytam bo też rozważam montaż turbawki.
ale ty chyba masz silnik NG a to 5-zylinder, jakby co zakup se odrazu to bo to do twojego motorka :) http://www.allegro.pl/item198279295_aud ... turbo.html i znajdz tylko kolektor turbo do 5 cylinder 10V, a uszczelka by sie pewno jakaś znalazła od innych 5-cyl

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 28 maja 2007, 17:51

Głębiej się nad tym nie zastanawiałem bo mam narazie brak czasu na takie rzeczy, może w wakacje. Ale turbawka to własnie ta chodziła mi po głowie. A kolektor to planowałem zrobić sobie sam od początku, a nie kupować drugi. Ale to jeszcze zobaczymy.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 sie 2007, 12:44

McGiver pisze:
A tak się Ciebie spytam. Idzie coś poprawić w moim silniku ?
wszystko idzie zrobić, ale w ten silnik już grubsza troszkę ingerencja by sie przydała, jak chciałbyś coś konkretnie poczuć, w tym motorku ładnie sie odczuwa wywalenie kata a w to miejsce strumienica iglicowa, środkowy tłumik out a w jego miejsce dobra szczelinówka a ostatni oryginał. A co do grubszej ingerencji to zrobienie portingu głowicy i podmiana wałka rozrządu i czipa z przesunięciem odcięcia jakieś 800 obr/min w górę i bogatszymi nastawami.

P.S.Posiedziałem wczoraj troszkę przy swoim silniczku i troszkę go zregulowałem, całkiem całkiem sie ustawił i ładnie zbiera sie od 4000 do 7000 a i dół został całkiem elastyczny. :mrgreen:
Hmmmmm, wiesz każdy chciałby mieć więcej moczu w aucie, ale jak najmniejszym kosztem :-) Uturbienie ABK wyjdzie pewnie parę dobrych tysięcy, a za te parę tysięcy spokojnie można sprzedać auto i kupić coś z turbo :-) Tylko kto będzie do tego lał :-)

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 29 sie 2007, 18:33

OGr pisze:Tylko kto będzie do tego lał :-)
OGr, turbo wcale nie palą więcej. z założenia powinny palić wręcz mniej. więc jakieś 1.8T nie powinno wypić więcej niż twoje ABK (zakładając ten sam styl jazdy!)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 29 sie 2007, 18:43

Tak, ale weź pod uwagę że w 2.0 ABK mam gazik, a w 1,8T gazu nie zapakuje. Pozatym 1,8T to nowszy silnik. Im nowszy silnik tym więcej mocy a i co najlepsze sam silnik pali mniej :-)

Zwykły 1,8 w A3/A4 ma 125 KM, a 1,8T ma 150KM. Różnica 25KM tylko przy turbinie ? Wolne żarty :-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 29 sie 2007, 18:56

OGr pisze:Tak, ale weź pod uwagę że w 2.0 ABK mam gazik, a w 1,8T gazu nie zapakuje. Pozatym 1,8T to nowszy silnik. Im nowszy silnik tym więcej mocy a i co najlepsze sam silnik pali mniej :-)

Zwykły 1,8 w A3/A4 ma 125 KM, a 1,8T ma 150KM. Różnica 25KM tylko przy turbinie ? Wolne żarty :-)
LPG można także do Turbo założyć... koszt ok 4 tys pln...

Turbo wcale tak dużo nie pali... w mieście ok 8-10L, na bahnie udało mi sie spalić 7,5L na 100km...prędkość ok 120-130 km/h :-) autko oczywiście bez Klimy :-)

przy ostrzejszej jeździ jest juz odwrotnie... spalanie ok 15litrów ;-) czasami dochodzi nawet do 18 :mrgreen:

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 29 sie 2007, 19:00

Wiesz z turbo raczej wolno się nie da jeździć :-)

A co do gazu to raczej nie wyrobi :-) No chyba że zapakujesz dwa parowniki :-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 sie 2007, 19:01

OGr pisze:Tak, ale weź pod uwagę że w 2.0 ABK mam gazik, a w 1,8T gazu nie zapakuje. Pozatym 1,8T to nowszy silnik. Im nowszy silnik tym więcej mocy a i co najlepsze sam silnik pali mniej :-)

Zwykły 1,8 w A3/A4 ma 125 KM, a 1,8T ma 150KM. Różnica 25KM tylko przy turbinie ? Wolne żarty :-)
Wszystkie dane są prawidłowe. Seryjnie turbo daje wiecej o 25 KM. Z chiptuningiem 1,8 T można podciągnąć do 205 KM - to granica rozsądku dla tego motorka. "Standardowo" podrasowuje się je do 180 KM.
Kiedyś jechałem Golfem IV 1,8 T podkręconym do 205 KM to nie szło utrzymać kierunku jazdy na wprost przy zwykłym zawieszeniu. Opony standardowe piszczały nawet na trzecim biegu.
Jakbyś znalazł 1,8 T to bierz z przepustnicą na linkę, symbol silnika chyba AGU. Ja poluję na coś takiego.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 19:04 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 29 sie 2007, 19:03

I tu nie rozumiem takiego tuningu :-) Pakujesz w cholerę w silnik a resztę zostawiasz w standardzie. Hamulce, zawieszenie, opony itp, wypadałoby wymienić ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl