[All] Modyfikacje - Turbo do 8 zaworowego silnika
[All] Modyfikacje - Turbo do 8 zaworowego silnika
Witam wszystkich, to mój pierwszy post, ale chyba będzie dość ciekawy. Moje 1,8 NE niedługo pójdzie pod szmatkę do garażyku a zamontowany będzie AAD TURBO :mrgreen: Wszystko od początku do końca robie sobie sam i liczę mniej-wiecej koszta i efekty roboty. A więc po kolei:
-kompletny dół silnika AAD 176tyś. km z automata z audi C4- stan igła - 450 zł
-wałek SCHRICK 288stopni - 700zł
-zewnętrzna chłodnica oleju z przewodami, obudową z termostatem z B4 AAZ - 250 zł
-koło zamachowe odciążone ( dość sporo ) i wyważone - 130 zł
-kompletne sprzęgło od 2,3 NG używka stan super - 110 zł
-turbina KKK K24 z przewodami zasilającym i zwrotnym stan db+ - 350 zł
-kolektor wydechowy pod turbo - 50 zł
-kolektor dolotowy od 1,6 RA - 120 zł
-orurowanie intercolera za paska B3 kompletne - 100 zł
-IC z Vectry C 2,2 GTS - 150 zł
-misa olejowa od audi A4 1,8 T razem z przewodem powrotnym turbiny - 220zł
-głowica od silnika ABT do portingu - 170 zł
-komplet uszczelek silnika - ok.300zł
-BLOS - 310zł
-przepustnica od ABF z włącznikiem - 70 zł
- inne drobiazgi ( jak narazie ) - ok.150 zł
-do tego złożyć to wszystko, znaleźć odpowiedni aparat podciśnieniowy, podłączyć drugi parownik do gazu, ( tak na marginesie autko będzie tylko na gaz, układy paliwowego nie przewiduje narazie ), zamontowanie tego i zestrojenie, stoczenie tłoków, panewki korbowe od APX albo AMU, płyny, oleje, przewody wodne i pewno kupa innych rzeczy które wyjdą w czasie montażu - ok.1500 zł w górę
Reasumując: nawet nie chce mi się tego liczyć bo pewno kopara mi opadnie, a robie to tylko dlatego że jestem mechanikiem i uwielbiam tę robotę bo jakby mi przyszło za to wszystko zapłacić za robotę to bym se odpuścił NAPEWNO!!!!!!!!!! tylko jest male ALE...... a te ale to jest "majonez" caro śmigający po białymstoku z silnikiem od jakiegoś ponoć mitsubischi na którego się przez przypadek napatoczyłem i dajewo nexia z uciurbionym motorkiem. Na luziku objechali moje NE, a do serii do u mnie daleko jest, we włoszech na autostradzie na włoskim gazie zegary sie zamykały do pionu w dół bez problemu, a obrotek kładłem na 6800-6900.
-kompletny dół silnika AAD 176tyś. km z automata z audi C4- stan igła - 450 zł
-wałek SCHRICK 288stopni - 700zł
-zewnętrzna chłodnica oleju z przewodami, obudową z termostatem z B4 AAZ - 250 zł
-koło zamachowe odciążone ( dość sporo ) i wyważone - 130 zł
-kompletne sprzęgło od 2,3 NG używka stan super - 110 zł
-turbina KKK K24 z przewodami zasilającym i zwrotnym stan db+ - 350 zł
-kolektor wydechowy pod turbo - 50 zł
-kolektor dolotowy od 1,6 RA - 120 zł
-orurowanie intercolera za paska B3 kompletne - 100 zł
-IC z Vectry C 2,2 GTS - 150 zł
-misa olejowa od audi A4 1,8 T razem z przewodem powrotnym turbiny - 220zł
-głowica od silnika ABT do portingu - 170 zł
-komplet uszczelek silnika - ok.300zł
-BLOS - 310zł
-przepustnica od ABF z włącznikiem - 70 zł
- inne drobiazgi ( jak narazie ) - ok.150 zł
-do tego złożyć to wszystko, znaleźć odpowiedni aparat podciśnieniowy, podłączyć drugi parownik do gazu, ( tak na marginesie autko będzie tylko na gaz, układy paliwowego nie przewiduje narazie ), zamontowanie tego i zestrojenie, stoczenie tłoków, panewki korbowe od APX albo AMU, płyny, oleje, przewody wodne i pewno kupa innych rzeczy które wyjdą w czasie montażu - ok.1500 zł w górę
Reasumując: nawet nie chce mi się tego liczyć bo pewno kopara mi opadnie, a robie to tylko dlatego że jestem mechanikiem i uwielbiam tę robotę bo jakby mi przyszło za to wszystko zapłacić za robotę to bym se odpuścił NAPEWNO!!!!!!!!!! tylko jest male ALE...... a te ale to jest "majonez" caro śmigający po białymstoku z silnikiem od jakiegoś ponoć mitsubischi na którego się przez przypadek napatoczyłem i dajewo nexia z uciurbionym motorkiem. Na luziku objechali moje NE, a do serii do u mnie daleko jest, we włoszech na autostradzie na włoskim gazie zegary sie zamykały do pionu w dół bez problemu, a obrotek kładłem na 6800-6900.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, 23:58 przez McGiver, łącznie zmieniany 2 razy.
problemy z zapłonem!!!
wczoraj sobie rozebrałem ten motorek 2,0 i bardzo sie ucieszyłem z powodu natrysku na denka tłoków, po przejrzeniu 5 czy 6 katalogów z tłokami wyszło że te co mam są najmocniejsze ze wszystkich na 82,5mm i można im konkretnie podtoczyć denka żeby odprężyć silniczek na jakieś 8,5-8,8 bo seria jest 10,4, bo z doładowaniem narazie nie chcę przeginać na początek 1,0 bara :mrgreen: ale do tematu, największy problem do obejścia to będzie dobranie aparatu zapłonowego na podciśnienie, nie mam pojęcia co sie będzie działo bo teraz założyłem sobie tego SCHRICKa i za czorta zapłonu nie mogę dopasować, a już mam 3 aparat zapłonowy założony, teraz mam od RP i jest najbardziej stabilny, ale od 4000 do 7000 nie zamiata tak jak od NE, i tak albo jest stabilny dół a góra nędza albo bieg jałowy 1500 i żeby ruszyć to conajmniej 2200 trzeba depnąć, do 3500 zamulony a od 4000 zbiera się z pięknym rykiem na dwóch otwartych gardzielach. Cos czuje że jak sie już uturbi, go to i tak najbardziej będzie mi zależało na wysokim momencie od samego dołu i pewnie jakiś spokojny aparacik i tam zostanie :roll: ale to sie zobaczy w trakcie regulacji i jazd testowych 8-)
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Witam białostoczanina Też chciałbym być mechanikiem, ale daleko mi do tego Zazdroszcze planów z turbo. Sam zachorowałem jakis czas temu jak zobaczyłem(i USŁYSZAŁEM :shock: ) jak chłopaki na mojej ulicy wkałdają motorki turbo z 200setek do 80tek. Sam choć mam ośke ale kiedyś, kiedyś zlece dla znajomego taką przeróbke. A ten poldek powiadasz ma silnik mitsubischi? Jezeli to ten o którym myśle (chyba jasny złoty czy srebry, duzy rant) to widuje go czasem na swoim osiedlu, przyjezdza do jakiegos koleżki o dłubią cos :mrgreen: Pozdrawiam
majonez
Ten majonez jest czerowny akryl za ładnej feldze alu. wiem, że jest jeszcze jakiś cieniasek z turbiną tez ostry zamiatacz, a co do wymiany motorka z 200 to ja na łatwiznę nie lubie iść :mrgreen: miałem kiedyś maluszka po konkretnych modyfikacjach i jak chłop co ją odemnie kupił, pojechał do automobilklubu coś tam poregulować to potem do mnie dzwonił, czy mogę przyjechać i go wogóle odpalic bo oni nie mają pojęcia co jest jak go zaczęli ustawiać po fabrycznemu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale maszynka była tak rozkręcona że mnie nią na suszarkę o 4 rano na wysockiego strzelili 159km/h 8-)
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Nieżle, baczkiem 160 :shock:McGiver pisze:ale maszynka była tak rozkręcona że mnie nią na suszarkę o 4 rano na wysockiego strzelili 159km/h
A powiec mi jeszcze bo wspomniałes ze mechanikiem jesteś, masz moze swój zakład albo pracujesz w jakimś ( jak ulica?) Jak bym miał jakieś problemy z moim coupe ABC to zaradzisz jak by co?
ja zawsze do pomocy jak najbardziej :mrgreen: moje namiary to 665-TUN-ING czyli 665-886-464 a adres to piotra skargi 4hołard pisze:Nieżle, baczkiem 160 :shock:McGiver pisze:ale maszynka była tak rozkręcona że mnie nią na suszarkę o 4 rano na wysockiego strzelili 159km/h
A powiec mi jeszcze bo wspomniałes ze mechanikiem jesteś, masz moze swój zakład albo pracujesz w jakimś ( jak ulica?) Jak bym miał jakieś problemy z moim coupe ABC to zaradzisz jak by co?
wszystko idzie zrobić, ale w ten silnik już grubsza troszkę ingerencja by sie przydała, jak chciałbyś coś konkretnie poczuć, w tym motorku ładnie sie odczuwa wywalenie kata a w to miejsce strumienica iglicowa, środkowy tłumik out a w jego miejsce dobra szczelinówka a ostatni oryginał. A co do grubszej ingerencji to zrobienie portingu głowicy i podmiana wałka rozrządu i czipa z przesunięciem odcięcia jakieś 800 obr/min w górę i bogatszymi nastawami.A tak się Ciebie spytam. Idzie coś poprawić w moim silniku ?
P.S.Posiedziałem wczoraj troszkę przy swoim silniczku i troszkę go zregulowałem, całkiem całkiem sie ustawił i ładnie zbiera sie od 4000 do 7000 a i dół został całkiem elastyczny. :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
powoli do roboty
W niedziele jadę do Braciaka po samochód, kupuje od niego daihatsu charade 1.0 diesel :):) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 3,0 litry ropy na 100 km w trasie, 4 w miescie, bede miał do wożenia części katarynę, a od poniedziałku audi wjeżdża na wielki swap na AAD Turbo. Sądze że miesiąc to se tam postoi do wyjazdu.
P.S. dziś na mieście wyprzedzałem glebusa z laweta co perfidnie mi drogę zajechał to na dwójce zamknąłem obrotomierz przez przypadek :roll: a na budziku wskoczyło ponad 110 :shock: :shock: :shock: :shock: jak puściłęm noge z gazu to taką chmura niebieską walnęło z wydechu jak z dobrego zweitakta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: u mnie na mieście standard temp. oleju to koło 120 stopni a w trasie nawet pod 140 dochodzi, olej to sie rozrzedza jak woda i ma straszne odparowanie, to jest właśnie jazda na gazie, brak chłodniczki oleju i natrysku na denka tłoków, ale w turbo tego nie zabraknie 8-) 8-) 8-) 8-) tam beda dwie chłodniczki oleju
[ Dodano: 2007-05-23, 17:13 ]
P.S. dziś na mieście wyprzedzałem glebusa z laweta co perfidnie mi drogę zajechał to na dwójce zamknąłem obrotomierz przez przypadek :roll: a na budziku wskoczyło ponad 110 :shock: :shock: :shock: :shock: jak puściłęm noge z gazu to taką chmura niebieską walnęło z wydechu jak z dobrego zweitakta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: u mnie na mieście standard temp. oleju to koło 120 stopni a w trasie nawet pod 140 dochodzi, olej to sie rozrzedza jak woda i ma straszne odparowanie, to jest właśnie jazda na gazie, brak chłodniczki oleju i natrysku na denka tłoków, ale w turbo tego nie zabraknie 8-) 8-) 8-) 8-) tam beda dwie chłodniczki oleju
[ Dodano: 2007-05-23, 17:13 ]
żonka mi zabrała cyfrówkę do następnej niedzieli bo pojechała z dzieciakami do teściów na urlop, spróbuje zrobić zdjęcia całego gractwa rozebranego to co musze poskładać do kupy i jeszcze to wepchnąć pod maskę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: największy problem będzie ze stoczeniem denek tłoków, żeby odprężyć silnik na około 9,0:1 i znalezieniem stalowej uszczelki pod głowice. reszta jakoś pójdzieWOJTEK26 pisze:wrzu ć jakieś faotki jak to wyg;ląd w aucie bardzo ciekawy projekt
jakby kto pytał to pracuje nad możliwością uturbienia ABK i z tego co sie narazie rozeznałem jest na to całkiem niezły patent ale muszę dokładnie oblukac jakieś ABK jak do mnie przyjedzie i dobrze pomyśleć sprawę, bo jest to temat do zrobienia jak najbardziej i może nawet sensownym kosztemmarcinelk13 pisze:wrzuć jakiś filmik ! jestem ciekawy jak to przyśpiesza ! :mrgreen:
[ Dodano: 2007-05-23, 17:24 ]
chyba powyższy wpis jest dla ciebie pocieszający :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:OGr pisze:A tak się Ciebie spytam. Idzie coś poprawić w moim silniku ?