Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lis 2010, 17:24

Labiel pisze:
Młody440 pisze:Myślę że ze starej turbiny jak by pokombinować można by coś takiego stworzyć takie rozwiązanie
Jak widzisz na przekroju nie jest to takie łatwe. Wirnik po zimnej stronie musi obracać się bardzo szybko, aby turbo dawało ciśnienie. Są to prędkości rzędu kilku tys obrotów na sekundę. Dlatego to "coś" ma między innymi przekładnie w środku.
Kilku to troszkę na wyrost ;-) Zwykła turbinka kręci się z prędkościami 60-120 tys obr/min (w zależności od modelu). Ale racja, są to olbrzymie prędkości.

Największy problem jest z wyważeniem tego. Przy prędkościach kątowych, jakie osiąga wirnik, wszelkie niewyważenia generują olbrzymie momenty.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 lis 2010, 20:43

trepek pisze:Kilku to troszkę na wyrost
Dokładnie nie pamiętałem, ale wiedziałem że są to oszałamiające prędkości.

deufso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 11 mar 2009, 19:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

hmm

Post autor: deufso » 19 gru 2010, 18:19

Przeczytałem cały temat, i zastanawiam się, gdzie jest filmik z zegarami i otoczeniem oraz to, że macie problem z rozpędzeniem Audi 80 B3 1.8 do 100 km/h w czasie mniejszym niż 10 sekund. Mój rekord to 6,4-6,8 bez "ulepszaczy" typu turbo czy kompresor, zostawcie turbo dla diesli a kompresor dla wulkanizatora czy lakiernika... z własnego doświadczenia wiem (jestem mechanikiem, prowadzę warsztat), że wystarczy nienaganna kondycja motoru, zawieszenia, umiejętności zmiany biegów oraz prawidłowego włączenia stopera... koleżanki i koledzy pamiętajcie, że niby głupi olej w silniku ale ma znaczenie, niby głupi filtr powietrza ale ma znaczenie, niby głupie świece "bo kolega mówił a się zna, że 3 elektrodowe dają kopa" mają znaczenie, niby głupie kable W/N ale mają znaczenie, niby opony "bo kolega mówił, że 205 dają kopa" mają znaczenie... Zastanówcie się i zacznijcie od przeczytania instrukcji obsługi, sprawdźcie czy macie prawidłowy olej, czysty filtr, dobre rozmiarowo opony z prawidłowym ciśnieniem, czy świece zapłonowe nie są z lat 90-tych czyszczone szczotką drucianą i czy kable W/N nie są czasem izolowane taśmą izolacyjną bo jesienią kuna zęby sobie tępiła- ja wiem, że wszystko kosztuje i wybierając pomiędzy oryginalnymi wyrobami a zamiennikami często decydujemy się na zamienniki które to są co najmniej połowę tańsze ale weźmy pod uwagę jedną dość istotną rzecz: JAKOŚĆ MA ZNACZENIE pozdrawiam i dodam jeszcze zauważony w opisie u któregoś z chłopaków tekst który mi się strasznie spodobał: stara miłość nie rdzewieje bo jest ocynkowana ;-)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 19 gru 2010, 18:33

deufso pisze:Mój rekord to 6,4-6,8
hahahahahahaha chyba z przepaści...
deufso pisze:zostawcie turbo dla diesli a kompresor dla wulkanizatora czy lakiernika...
Też ciekawe stwierdzenie.

Awatar użytkownika
proket
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 25 lut 2007, 18:08

Post autor: proket » 19 gru 2010, 18:39

deufso pisze:Mój rekord to 6,4-6,8
Marzyć dobra rzecz :-)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 19 gru 2010, 18:43

Krycha pisze:
deufso pisze:Mój rekord to 6,4-6,8
hahahahahahaha chyba z przepaści

HMMM niezle staje na ochotnika swoim grużlikiem bedzie wesoło (zejde do 5sekund:P)


deufso pisze:zostawcie turbo dla diesli a kompresor dla wulkanizatora czy lakiernika...
Też ciekawe stwierdzenie.

EJ z dala od diesli!!! <lol>

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 19 gru 2010, 18:46

Przecież kolega napisał:
deufso pisze:oraz prawidłowego włączenia stopera
włącza go przy jakis 60-70km/h i mamy 6s do setki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 19 gru 2010, 18:51

zdeka ci ten stoper przeklamuje te czasy co podajesz do robia auta o mocy ponad 200 koni no chyba ze ktos robil auto na 1.4 mili i waga jego jest mala ale jak ty robisz takie czasy swoja B3 to tylko pozostaje ci napisac z jakiej przepasci utrzyj mi nosa i zapodaj filmik jak to osiagasz bo jak dla mnie to bzdury wypisujesz...

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 19 gru 2010, 18:51

tego to jeszcze nie słyszałem :-P

Awatar użytkownika
mezik0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 668
Rejestracja: 01 wrz 2008, 13:33
Lokalizacja: Ostrowiec Św Opatów

Post autor: mezik0 » 19 gru 2010, 21:25

to musi jechać to audi a co do ,,kompresor dla wulkanizatora czy lakiernika... " to znaczy że samochody z ori kompresorami są not no i turbo tylko do diesla to też benzyny z turbo też są not :D można mieć i taki pogląd ale w te osiągi to chyba nikt nie uwierzy przy tym silniku

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 gru 2010, 21:53

deufso pisze:dobre rozmiarowo opony
Wysokość felgii podaje się w calach a nie centymetrach, innego wytłumaczenia nie ma na Twoje 6 sekund. No chyba, że stopień sprężania masz 1:15 i spalanie stukowe a silnik tylko osiągnął 100km/h i tłoki powiedziały "papa" <ok>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 gru 2010, 22:58

6.4-6.8 Jezeli takie czasy by mialy audiolki z tym silnikiem to ja swoim ABK i inni forumowicze jaki by wtedy czas mieli 5.0 s ?
Chyba za duzo filmów ogladasz

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 19 gru 2010, 23:23

a moim Avancie to mam 6s do 200km/h a powyzej 150km/h otwiera sie tylnia klapa i dociska autko do asfaltu <:P>

Awatar użytkownika
Spetsnaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:05
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Spetsnaz » 21 gru 2010, 18:43

deufso pisze:Mój rekord to 6,4-6,8

Może kolega sprawdzał teraz w zimę, na lodzie ;-) To i tak kiepski czas :mrgreen:

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 22 gru 2010, 00:49

deufso, ja cię dobrze rozumiem (mechanik i miałem warsztat), masz całkowita rację!
Jedynie zapomniałeś dodać chyba "1" przed tymi szóstkami - moje PM robi każde inne 1.8 na ćwiartce ale nigdy nie osiągnąłem takiego czasu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl