Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
sosek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 maja 2009, 17:38
Lokalizacja: Piła Wlkp.

Post autor: sosek » 06 maja 2016, 14:16

Ok,ogarniete parę dni temu już, nie wpialem dwóch wtyczek co były przy ori puszczę od filtra i przez to nie dawało prądu na rozruch, immo przełożone, wielkie dzięki za pomoc :D teraz pytanko też wam silnik siedzi jakoś centymetr może dwa +- od pompy hamulcowej? Czy to ja źle łapy podorabiane mam :D aa i trochę korek od oleju ociera o maskę ale to przy butowaniu, to już drobnostki ważne że auto hula, Pozdro

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 13 maja 2016, 14:18

Panowie a gdzie schowac kompa z aeb pod nogi?bo chce pomalowac komore zeby potem juz nie wiercic.

wrocek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 sie 2015, 23:27
Lokalizacja: Brodnica

Audi 80 B4 1.8T Quattro

Post autor: wrocek » 15 maja 2016, 20:25

Witam wszystkich forumowiczów. Jakiś czas temu w mojej głowie narodził się pomysł zbudowania osiemdziesiątki w Quattro napędzanej silnikiem 1.8T. Jako bazę do modów kupiłem B4 z 93 roku w wersji poliftowej która na wyposażeniu posiada 4x elektryczne szyby i climatronik zaś silnik to 2.0 ABK oczywiście ośka. Na części kupiłem sprawne Audi 80 B4 2.8 Quattro z 91r. Obecnie jestem w trakcie kupna silnika 1.8T o oznaczeniach AJL z Audi A4 B5 anglik z 99 roku.

Mam pytanie do osób które już bawiły się w taki swap mianowicie :
1. Czy sprzęgło z 2.8 będzie pasowało?
2. Czy pompa paliwa z 2.8 da radę 1.8T bo ta z ABK podobno jest za słaba?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 17 maja 2016, 21:12

okon19921, Wrzuć lepiej wiązkę z angola i daj sterownik jak w oryginale. Innego mądrego rozwiązania nie widzę.
wrocek pisze:Mam pytanie do osób które już bawiły się w taki swap mianowicie :
1. Czy sprzęgło z 2.8 będzie pasowało?
2. Czy pompa paliwa z 2.8 da radę 1.8T bo ta z ABK podobno jest za słaba?
1. Nie
2. Pompa w B4 z efi jest taka sama także odpowiedz sobie sam, bo wystarczyło tak naprawdę spojrzeć. Jeśłi chcesz coś mocniejszego to szukaj z ACE, 6A i NG.

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 17 maja 2016, 22:46

Wiązkę mam z polaka w automacie no nic spróbuje wsadzić pod nogi kierowcy taką. :)

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 22 maja 2016, 14:10

Posiadam AEB z a4 z tym starszym komputerem.
Po stronie wydechu jest kawałek wiązki i mam tam nie po podpinane elementy.
Jest zawór od sterowania wg.
Nie mogę znaleźć na foto czego tam brakuje...
Napewno przepływomierza.
Czy ktoś mógłby spojrzeć u siebie i napisać co tam ma ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 maja 2016, 18:41

Po stronie wydechu masz:
N80 - zawór oparów paliwa ze zbiornika,
N75 - sterowanie WG
Dwie kostki od modułu zapłonowego na obudowie filtrze powietrza (chyba jedna 3 pinowa druga 4 pinowa)
Na i przepływomierz.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 22 maja 2016, 22:28

Kuwa moduł zapłonowy mógłbym prosić jakieś foto i numery.
Tak mi się wydawało, że dużo tych kostek i nie wiem od czego zostały.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 maja 2016, 09:40

Do któregoś numeru nadwozia był o tym numerze: https://www.google.pl/search?q=4D090535 ... 6QT14Z_4BQ
Później był taki: https://www.google.pl/search?q=8D090535 ... 6QTp3ruQCQ

Ale one powinny być zamienne albo tylko numerem się różnią.

karl904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 paź 2015, 16:38

Post autor: karl904 » 28 maja 2016, 17:27

siemka nie mogę znaleźć bezpiecznika nr.27 do kabla czarno niebieskiego z wiązki AEB moze ktoś podpowiedziec gdzie on ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 maja 2016, 17:46

karl904, A jaki silnik miałeś tam wcześniej? Bo nie każdy ma te same dodatkowe bezpieczniki.

karl904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 paź 2015, 16:38

Post autor: karl904 » 29 maja 2016, 13:02

maciek889 pisze:karl904, A jaki silnik miałeś tam wcześniej? Bo nie każdy ma te same dodatkowe bezpieczniki.
było tam ACE ale jeśli dobrze mi sie wydaję w którym miejscu on by mógł byc to go nie ma poprzedni posiadacz mojego competition strasznie go zdewastował

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 maja 2016, 17:55

A nie masz go w innym miejscu (ktoś przełożył) powinien mieć przewody jeden czarny i niebiesko czarny na wyjściu. Jeśli nie będzie to wepnij się w B15A daj po drodze bezpiecznik i będzie to samo.

karl904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 paź 2015, 16:38

Post autor: karl904 » 30 maja 2016, 19:51

maciek889 dzięki za podpowiedz ;) niestety bezpiecznika nie znalazłem ;/

ELBandito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 lis 2015, 11:53
Lokalizacja: Jaworsko

Post autor: ELBandito » 01 cze 2016, 11:13

Witam. Mam pytanie, czy poprzez skrócenie przewodu podciśnienia do serva może występować efekt zbyt dużego podciśnienia? Po prostu piszczy denerwująco gdzieś z serva ciężko określić dokładnie skąd. Dodam, że przy wciskaniu hamulca pisk uciecha lub zmienia głośność i intensywność. Servo działa poprawnie razem z hamulcem. Jest to swap 1.8t od a6c5 do 80b4 razem z całą instalacją, servo również od A6. Może być tak że servo jest gdzieś dziurawe? W A6 nic takiego się nie działo. A tak wygląda przewód podciśnienia. Prosze o pomoc. Wieczorem mogę dodać film jak to piszczy.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl