Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 maja 2013, 16:13

Tutaj opis ogólniejszy z początku+opis rzeczy potrzebnym tylko do odpalenia!: audi80.pl/viewtopic.php?p=811583

Opis kostek pod skrzynką bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bbd9c.html

Poniżej masz opis od AEBa każdej wtyczki oraz napisane gdzie mniej więcej podłączyć. Choć to było ze swapu ABT :arrow: AEB (pewnie już większość wie czyj to był swap) i były tam wykorzystywane bezpieczniki i przekaźnik pozostałe w spadku po ABT. Kable pod czujniki od prędkościomierza, świateł cofania, czujniki poziomów płynów po maską poszły z nowej wiązki AEB, choć można też pozostawić ori kable z Audi 80.
T6z czerowna
czerwono-czarny – plus załączający rozrusznik do F50Z tam idzie czarny kabel. Ten kabel zmienia kolor w jedno pinowej wtyczce na ścianie grodziowej dalej szedł wiązką ABT jako czerwono-czarny do rozrusznika.
Czerwony – stały plus z pinu L 30
czarno – niebieski - przez dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników #27 który idzie z linii 15 plus po zapłonie ( chyba ten z napisem motor 20A) podłączyć do plusa po zapłonie a dalej do cewek zapłonowych. Zacisk 15 masz przy starej cewce z ABT. Przy swapie z jakiegokolwiek silnika podłączasz pod B15 i dokładasz bezpiecznik 20A albo popatrz gdzie idzie kabel z tego pinu bo pewnie idzie do dokładanego bezpiecznika który możesz wykorzystać
wiem
czerwono – zielony – podłączyć z wykorzystaniem przekaźnika od podgrzewacza albo innego uniwersalnego przekaźnika aby mieć zasilanie do: N75 zaworu regulacji ciśnienia doładowania, N80 elektrozaworu z węglem aktywnym, Z19 grzałka sondy lambda, G70 przepływomierz. Przekaźnik ten podłączony w taki sposób że będzie pracował równolegle z przekaźnikiem pompy paliwa
:idea: Wiec ten kabel podłączasz pod przekaźnik podgrzewacza (w przypadku ABT w innym podłączasz uniwersalny przekaźnik o początku, oznaczenia styków po / będą takie same). Tylko zostawiasz podłączenie 2/30 (czerwony gruby) do L30 w skrzynce bezpieczników, 6/85 czerwono-niebieski podłączasz oczkiem do masy w podstawie słupka nadwozia, 4/86 zielono-czarny podłączasz do skrzynki bezpieczników do grubego styku O (tutaj pojawia się plus z przekaźnika pompy paliwa gdy pracuje), 8/87 czerwono-biały podłączasz przez bezpiecznik 20A (musisz zdobyć podstawkę pod niego albo może zostanie któraś z dodatkowych wolna w skrzynce bezpieczników) i bezpieczników tego bezpiecznika podłączasz do kabla czerwono-zielonego z kostki T6z. Schemat do tego:
http://img32.imageshack.us/img32/1975/aeb1redgreen.jpg

T10 – brązowa

niebieski – kontrolka ładowania -
:idea: łączysz go z niebieskim albo miejscem po niebieskim kablu od alternatora z wiązki oryginalnego silnika ostatecznie możesz podłączyć do niebieskiego kabla z żółtej kostki liczników albo obok kolumny w czarnej kostce
żółty - sygnał zużycia paliwa dla komputer tobie raczej niepotrzebny (też żółty w kostce bc albo albo obok kolumny w czarnej kostce)
czarno-szary – sygnał włączenia klimatyzacji - do sterownika klimy
czarno-niebieski – czujnik światła cofania
:idea: Zasilanie dla czujnika cofania podłączasz pod B15A albo kabel tego samego koloru wiązki a80 który też idzie do B15A
biało-niebieski – wejście sygnału prędkości z licznika do ecu
:idea: Pod kabel tego samego kolory w niebieskiej kostce licznika albo obok kolumny w czarnej kostce. Nawet przy radiu jest

T10m – czarna

biało-brązowy – czujnik temperatury oleju
:idea: Można wykorzystać do dodatkowych zegarów
niebiesko–czerwony czujnik cofania
:idea: Idzie od czujnika cofania do świateł – podłączasz do kabla tego samego koloru wiązki ABT i pod deską rozdzielczą jest ponoć 1-pinowa wtyczka po lewej stronie.
biało-szary–czujnik ciśnienia oleju 1,8 bar
:idea: łączysz z kable takiego samego koloru z wiązki a 80 lub z kablem tego koloru kostki Auto – checka, niebiesko-czarny od czujnika zostawiasz odłączony. Tutaj może być problem bo nie będzie się świeciła lampka po włączeniu zapłonu. W AEB jest chyba tylko jeden czujnik ciśnienia oleju tutaj trzeba będzie pokombinować. jak zostaje czujnik 1.8 bar to wejście czujnika 0,3 bar do licznika trzeba zmostkować z masą, nie będzie się wtedy zapalać kontrolka przed odpaleniem silnika ale jak nie będzie ciśnienia powyżej 2000obr/min to zapiszczy (tak jest w A4ce itp. kontrola cisnienia oleju działa tylko powyżej 2000obr/min ale jak przekroczy się te obroty i nie będzie ciśnienia to będzie piszczeć nawet jak spadną poniżej tych obr. w a80 szybciej przestanie piszczeć po opadnieciu obrotów poniżej 2000obr/min). Jak chce się zamontować bańkę zamiast czujnika ciśnienia oleju to trzeba będzie podłączyć w drugą stronę bo w bańce jest czujnik 0,3 bara dla kontrolki. Trzeba kabel czujnika 1,8 bara zewrzeć z masą (wtedy może zacząć piszczeć po chwili od włączenia zapłonu bez odpalania), kotrola będzie działała poniżej 2000obr/min tylko kontrolka da znać jak ciśnienie spadnie aż poniżej 0.3 bara a takie ciśnienie na pełnym kapciu już dawno zabije silnik. Najlepiej by było dorobić przejściówkę aby mieć bańkę od dodatkaocych zagarów oraz czujnik 1,8 bara. Tutaj np. oryginał (opisane niżej w poście pod czujnikami): audi80.pl/viewtopic.php?p=944067 ale takie zestaw będzie kosztował ze 150-200zł. Możliwe że dobry tokarz wytoczy przejściówkę taniej
Co do podłączenia kabli to czujnik 0,3 bara jest podłączony na pin 7 mini-chcecka lub 19 auto cheka (jeśli ktoś posiada), czujnik 1,8 bar idzie na 4 pin MC lub 17 AC kable od tych czujników są także w czarnej kostce obok kolumny kierowczej

niebiesko-brązowy – czujnik temperatury cieczy chłodzącej
:idea: tego podłączasz do kabla tego samego koloru wiązki ABT ewentualnie do kabla tego samego koloru w żółtej kostce licznika albo w czarnej kostce obok kolumny kierowniczej.
brązowo-czerwony – czujnik prędkości
:idea: łączysz z takim samym z wiązki ABT lub do takiego samego kabla w niebieskiej kostce liczników
niebiesko–żółty – czujnik poziomu płynu chłodniczego (pisze że nie dotyczy)
:idea: Jeśli masz podłączony do wiązki AEB zbiorniczek płynu chłodniczego z czujnikiem poziomu do podłączasz do kabla takiego samego koloru z wiązki ABT lub do kabla tego samego koloru żółtej wtyczki liczników (pin 10 k. liczników) albo w czarnej kostce obok kolumny kierowniczej.
zielono–niebieski –
:idea: podłączyć do kabla tego samego koloru przy licznikach w żółtej kostce albo w czarnej kostce obok kolumny kierowniczej.

T10z - żółta

zielono-żółty – podłączenie zasilania wtryskiwaczy do przekaźnika pompy paliwa pin 87a w skrzynce bezpieczników, trzeba dodać na tej linii dodatkowy bezpiecznik 10A
:idea: Do tego pinu podłączony jest chyba bezpiecznik #25 zielono-czarnym kabelm (z dodatkowych przekaźników) więc możesz go wykorzystać. Oryginalnie zasilał grzałkę sondy lambda przez bezpiecznik #25 i wtryskiwacz ABT - bez bezpiecznika). Wiec zostawiasz podłączone do 87a tylko jeden kabel idący do bezpiecznika #25 a dalej do zielono żółtego kabla. Pamiętaj aby tu dać bezpiecznik 10A
czerwono-niebieski – załącza pompę paliwa kostka B styk S (BS) od spodu skrzynki bezpieczników
zielono-czarny – Linia K (właściwie linia W bo oryginalnie idzie od licznika do silnika a dopiero licznik łączy silnik z linią K w gnieździe diagnostycznym)
:idea: zostaw sobie gdzieś ten kabel abyś miał dobry dostęp może się przydać. Można zrobić sobie gniazdo OBDII wewnątrz samochodu albo podpiąć pod obd1 w skrzynce bezpieczników, tutaj także podłącza się emulator immo albo łączy z licznikami jeśli ktoś zechce sobie wsadzić liczniki z A4ki albo immobox dla wersji AEB/ADR sprzed 1997 roku
brązowy - do masy
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 00:14 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 7 razy.

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 08 lip 2013, 07:39

Witam Panowie , czy ktoś może podać numery katalogowe łap do zamocowania sinika 1,8T AEB w B4 , pozdrawiam Tadeusz.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 08 lip 2013, 10:46

Niepotrzebne ci nr katalogowe łap tylko lapa od strony kierowcy od ktoregokolwiek R4 z B4.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 08 lip 2013, 11:26

Słonik pisze:Niepotrzebne ci nr katalogowe łap tylko lapa od strony kierowcy od ktoregokolwiek R4 z B4.
w razie czego mam takie łapy w dobrej cenie :)

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 08 lip 2013, 11:27

Witam , lewa to wiem 8A0 199 307C pasuje , ale prawa 8A0 199 308 od ABT nie pasuje do bloku AEB inny rozstaw śrub .

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lip 2013, 12:28

tadeuszm pisze:ale prawa 8A0 199 308 od ABT nie pasuje do bloku AEB inny rozstaw śrub .
Chyba może zostać oryginał z AEBa, bo mniej więcej celuje. Ktoś pisał że podpiłował otwór poduszki aby celowało.

Ponoć najlepsze są łapy/a (czy wystarczy jedna łapa prawa, już nie pamiętam, było na forum) z ADRa cabrio.
8A0199308J - adr cabrio podpora prawa
8A0199307F - -|| - lewa

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 08 lip 2013, 14:20

Witam , dzięki z informację , będę takiej szukał , pozdrawiam Tadeusz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 lip 2013, 22:18

Słonik pisze:Niepotrzebne ci nr katalogowe łap tylko lapa od strony kierowcy od ktoregokolwiek R4 z B4.
Prawda :!:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 11 lip 2013, 14:33

A powiedzcie mi jak ze skrzyniami? czy ta moja z b2 może zostać? bo jak ma wpaść z b4 to zapewne trzeba zmienić półosie, kolumny itp itd :-/

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 11 lip 2013, 18:23

Może zostać, dzwon skrzyni ten sam.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 11 lip 2013, 18:29

Mabrothrax pisze:Może zostać, dzwon skrzyni ten sam.
Nie powiem spadł mi kamień z serca, to dobrze bo czas rozstać się z ,,ośmiornicą''
ps. zamach, tarcza i docisk zostaje z dawcy?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 lip 2013, 22:28

skoti pisze:ps. zamach, tarcza i docisk zostaje z dawcy?
Zostaw z PV :-D

Tak, włóż z 1.8t.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 lip 2013, 23:05

Chwila chwila, PV nie będzie miał cienkiego wałka na skrzyni ? Wydaje mi się że tak i wtedy sprzęgło z 1.8T nie siądzie.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lip 2013, 07:42

Krycha pisze:Chwila chwila, PV nie będzie miał cienkiego wałka na skrzyni ? Wydaje mi się że tak i wtedy sprzęgło z 1.8T nie siądzie.
Faktycznie, nawet miałem skrzynie od JS'a i tam też był mały wałek, więc takie PV tez pewnie ma cienki, więc zostaje zmiana skrzyni lub sprzęgło z PV.

Ewentulanie jak coś, mam ośkową, krótka skrzynie z B4 :-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 lip 2013, 14:32

Zmiana skrzyni lub sprzęgło z PV? wybieram tą drugą opcję :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl