Opis kostek pod skrzynką bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bbd9c.html
Poniżej masz opis od AEBa każdej wtyczki oraz napisane gdzie mniej więcej podłączyć. Choć to było ze swapu ABT AEB (pewnie już większość wie czyj to był swap) i były tam wykorzystywane bezpieczniki i przekaźnik pozostałe w spadku po ABT. Kable pod czujniki od prędkościomierza, świateł cofania, czujniki poziomów płynów po maską poszły z nowej wiązki AEB, choć można też pozostawić ori kable z Audi 80.
T6z czerowna
czerwono-czarny – plus załączający rozrusznik do F50Z tam idzie czarny kabel. Ten kabel zmienia kolor w jedno pinowej wtyczce na ścianie grodziowej dalej szedł wiązką ABT jako czerwono-czarny do rozrusznika.
Czerwony – stały plus z pinu L 30
czarno – niebieski - przez dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników #27 który idzie z linii 15 plus po zapłonie ( chyba ten z napisem motor 20A) podłączyć do plusa po zapłonie a dalej do cewek zapłonowych. Zacisk 15 masz przy starej cewce z ABT. Przy swapie z jakiegokolwiek silnika podłączasz pod B15 i dokładasz bezpiecznik 20A albo popatrz gdzie idzie kabel z tego pinu bo pewnie idzie do dokładanego bezpiecznika który możesz wykorzystać
wiem
czerwono – zielony – podłączyć z wykorzystaniem przekaźnika od podgrzewacza albo innego uniwersalnego przekaźnika aby mieć zasilanie do: N75 zaworu regulacji ciśnienia doładowania, N80 elektrozaworu z węglem aktywnym, Z19 grzałka sondy lambda, G70 przepływomierz. Przekaźnik ten podłączony w taki sposób że będzie pracował równolegle z przekaźnikiem pompy paliwa
:idea: Wiec ten kabel podłączasz pod przekaźnik podgrzewacza (w przypadku ABT w innym podłączasz uniwersalny przekaźnik o początku, oznaczenia styków po / będą takie same). Tylko zostawiasz podłączenie 2/30 (czerwony gruby) do L30 w skrzynce bezpieczników, 6/85 czerwono-niebieski podłączasz oczkiem do masy w podstawie słupka nadwozia, 4/86 zielono-czarny podłączasz do skrzynki bezpieczników do grubego styku O (tutaj pojawia się plus z przekaźnika pompy paliwa gdy pracuje), 8/87 czerwono-biały podłączasz przez bezpiecznik 20A (musisz zdobyć podstawkę pod niego albo może zostanie któraś z dodatkowych wolna w skrzynce bezpieczników) i bezpieczników tego bezpiecznika podłączasz do kabla czerwono-zielonego z kostki T6z. Schemat do tego:
http://img32.imageshack.us/img32/1975/aeb1redgreen.jpg
T10 – brązowa
niebieski – kontrolka ładowania -
:idea: łączysz go z niebieskim albo miejscem po niebieskim kablu od alternatora z wiązki oryginalnego silnika ostatecznie możesz podłączyć do niebieskiego kabla z żółtej kostki liczników albo obok kolumny w czarnej kostce
żółty - sygnał zużycia paliwa dla komputer tobie raczej niepotrzebny (też żółty w kostce bc albo albo obok kolumny w czarnej kostce)
czarno-szary – sygnał włączenia klimatyzacji - do sterownika klimy
czarno-niebieski – czujnik światła cofania
:idea: Zasilanie dla czujnika cofania podłączasz pod B15A albo kabel tego samego koloru wiązki a80 który też idzie do B15A
biało-niebieski – wejście sygnału prędkości z licznika do ecu
:idea: Pod kabel tego samego kolory w niebieskiej kostce licznika albo obok kolumny w czarnej kostce. Nawet przy radiu jest
T10m – czarna
biało-brązowy – czujnik temperatury oleju
:idea: Można wykorzystać do dodatkowych zegarów
niebiesko–czerwony czujnik cofania
:idea: Idzie od czujnika cofania do świateł – podłączasz do kabla tego samego koloru wiązki ABT i pod deską rozdzielczą jest ponoć 1-pinowa wtyczka po lewej stronie.
biało-szary–czujnik ciśnienia oleju 1,8 bar
:idea: łączysz z kable takiego samego koloru z wiązki a 80 lub z kablem tego koloru kostki Auto – checka, niebiesko-czarny od czujnika zostawiasz odłączony. Tutaj może być problem bo nie będzie się świeciła lampka po włączeniu zapłonu. W AEB jest chyba tylko jeden czujnik ciśnienia oleju tutaj trzeba będzie pokombinować. jak zostaje czujnik 1.8 bar to wejście czujnika 0,3 bar do licznika trzeba zmostkować z masą, nie będzie się wtedy zapalać kontrolka przed odpaleniem silnika ale jak nie będzie ciśnienia powyżej 2000obr/min to zapiszczy (tak jest w A4ce itp. kontrola cisnienia oleju działa tylko powyżej 2000obr/min ale jak przekroczy się te obroty i nie będzie ciśnienia to będzie piszczeć nawet jak spadną poniżej tych obr. w a80 szybciej przestanie piszczeć po opadnieciu obrotów poniżej 2000obr/min). Jak chce się zamontować bańkę zamiast czujnika ciśnienia oleju to trzeba będzie podłączyć w drugą stronę bo w bańce jest czujnik 0,3 bara dla kontrolki. Trzeba kabel czujnika 1,8 bara zewrzeć z masą (wtedy może zacząć piszczeć po chwili od włączenia zapłonu bez odpalania), kotrola będzie działała poniżej 2000obr/min tylko kontrolka da znać jak ciśnienie spadnie aż poniżej 0.3 bara a takie ciśnienie na pełnym kapciu już dawno zabije silnik. Najlepiej by było dorobić przejściówkę aby mieć bańkę od dodatkaocych zagarów oraz czujnik 1,8 bara. Tutaj np. oryginał (opisane niżej w poście pod czujnikami): audi80.pl/viewtopic.php?p=944067 ale takie zestaw będzie kosztował ze 150-200zł. Możliwe że dobry tokarz wytoczy przejściówkę taniej
Co do podłączenia kabli to czujnik 0,3 bara jest podłączony na pin 7 mini-chcecka lub 19 auto cheka (jeśli ktoś posiada), czujnik 1,8 bar idzie na 4 pin MC lub 17 AC kable od tych czujników są także w czarnej kostce obok kolumny kierowczej
niebiesko-brązowy – czujnik temperatury cieczy chłodzącej
:idea: tego podłączasz do kabla tego samego koloru wiązki ABT ewentualnie do kabla tego samego koloru w żółtej kostce licznika albo w czarnej kostce obok kolumny kierowniczej.
brązowo-czerwony – czujnik prędkości
:idea: łączysz z takim samym z wiązki ABT lub do takiego samego kabla w niebieskiej kostce liczników
niebiesko–żółty – czujnik poziomu płynu chłodniczego (pisze że nie dotyczy)
:idea: Jeśli masz podłączony do wiązki AEB zbiorniczek płynu chłodniczego z czujnikiem poziomu do podłączasz do kabla takiego samego koloru z wiązki ABT lub do kabla tego samego koloru żółtej wtyczki liczników (pin 10 k. liczników) albo w czarnej kostce obok kolumny kierowniczej.
zielono–niebieski –
:idea: podłączyć do kabla tego samego koloru przy licznikach w żółtej kostce albo w czarnej kostce obok kolumny kierowniczej.
T10z - żółta
zielono-żółty – podłączenie zasilania wtryskiwaczy do przekaźnika pompy paliwa pin 87a w skrzynce bezpieczników, trzeba dodać na tej linii dodatkowy bezpiecznik 10A
:idea: Do tego pinu podłączony jest chyba bezpiecznik #25 zielono-czarnym kabelm (z dodatkowych przekaźników) więc możesz go wykorzystać. Oryginalnie zasilał grzałkę sondy lambda przez bezpiecznik #25 i wtryskiwacz ABT - bez bezpiecznika). Wiec zostawiasz podłączone do 87a tylko jeden kabel idący do bezpiecznika #25 a dalej do zielono żółtego kabla. Pamiętaj aby tu dać bezpiecznik 10A
czerwono-niebieski – załącza pompę paliwa kostka B styk S (BS) od spodu skrzynki bezpieczników
zielono-czarny – Linia K (właściwie linia W bo oryginalnie idzie od licznika do silnika a dopiero licznik łączy silnik z linią K w gnieździe diagnostycznym)
:idea: zostaw sobie gdzieś ten kabel abyś miał dobry dostęp może się przydać. Można zrobić sobie gniazdo OBDII wewnątrz samochodu albo podpiąć pod obd1 w skrzynce bezpieczników, tutaj także podłącza się emulator immo albo łączy z licznikami jeśli ktoś zechce sobie wsadzić liczniki z A4ki albo immobox dla wersji AEB/ADR sprzed 1997 roku
brązowy - do masy