[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 68
- Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Proszowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Przekładka silnika 1.8T do Audi 80
Witam koledzy czy sterownik z Audi a 4 B5 1,8 T ANB nr. 4B0906018L 0261206320 posiada nowszą wersję oprogramowania ME7,5 ? I czy ten silnik z tym ECU posiadał map sensor? Dodam że całą wiązkę,ECU, przepływomierz, chce zainstalować do silnika 1,8T AnB
[ Dodano: 2018-11-13, 14:29 ]
[ Dodano: 2018-11-13, 14:29 ]
cinek29 pisze:Witam koledzy czy sterownik z Audi a 4 B5 1,8 T ANB nr. 4B0906018L 0261206320 posiada nowszą wersję oprogramowania ME7,5 ? I czy ten silnik ANB z tym ECU posiadał map sensor? Cała wiązka ,ECU, przepływomierz, przepustnica podejdzie
do silnika 1,8T AnB ?(bez większych przeróbek) a całość zamontowana w Audi 80 b4 2,0 ABT
-
- Forum Audi 80
- Posty: 68
- Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Proszowice
Problem z odpaleniem
Witam Wszystkich!
Mam problem następującego typu przy konwersji 3A -> AEB:
Po przekręceniu stacyjki pompa paliwa nie dostaje prądu, a co za tym idzie, nie idzie zasilanie na n75 i n80.
Wszystkie przewody pod skrzynką bezpieczników podpiąłem tak jak w schemacie, ale w tym celu musiałem wyciągnąć czarną kostkę. Czy należy podpiąć przewody z kostki w ich pierwotne miejsca?
Wiem, że piguu na stronie 25 tego FAQ miał podobny problem, ale nie mogę zrozumieć sposobu, w jaki on go rozwiązał.
Uprzedzając pytania, pompa paliwa jest sprawna, wszystkie masy dobrze podpięte.
Z góry dzięki za odpowiedzi!
Mam problem następującego typu przy konwersji 3A -> AEB:
Po przekręceniu stacyjki pompa paliwa nie dostaje prądu, a co za tym idzie, nie idzie zasilanie na n75 i n80.
Wszystkie przewody pod skrzynką bezpieczników podpiąłem tak jak w schemacie, ale w tym celu musiałem wyciągnąć czarną kostkę. Czy należy podpiąć przewody z kostki w ich pierwotne miejsca?
Wiem, że piguu na stronie 25 tego FAQ miał podobny problem, ale nie mogę zrozumieć sposobu, w jaki on go rozwiązał.
Uprzedzając pytania, pompa paliwa jest sprawna, wszystkie masy dobrze podpięte.
Z góry dzięki za odpowiedzi!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba on miał problem z przewodem idącym do stacyjki. Chyba niektóre AEBy nie włączały przekaźnika po włączeniu zapłonu.
Zobacz na odłączonej wtyczce np. czujnika temperatury powietrza na kolektorze czy będzie miał 5V to by było wiadomo czy ECU startuje.
Zostawiłeś przewody niepodłączone? Tam z ważniejszych jest B15 ale chyba z tamtąd pobrałeś sobie zasilania.Fifixx pisze:Czy należy podpiąć przewody z kostki w ich pierwotne miejsca?
Zobacz na odłączonej wtyczce np. czujnika temperatury powietrza na kolektorze czy będzie miał 5V to by było wiadomo czy ECU startuje.
Czesc, jestem nowy na tym forum. Wlasnie robie swapa w 1992 B4 FWD 2.0 ABK na 1.8T AJL. Silnik juz odpalony (elektryka prawie zrobiona), woda zrobiona, wydech I intercooler jeszcze do zrobienia i kilka innych rzeczy. Mam problem z linka gazu bo z Audi 80 jest za krotka I czy jest konkretny sposob na zamontowanie linki z Audi a4 b5?
maciek889, Dzięki za szybką odpowiedź!
Dzisiaj sprawdziłem, czy sterownik AEB na czerwono-niebieskim kablu idącym do BS daje napięcie po zapłonie, no i wyszło, że daje.
Czy problemem może być to, że wyrzuciłem stary sterownik z 3A?
I jeszcze przyglądnąłem się bliżej stykowi O, do którego ma zostać połączony przekaźnik i w sumie wyszło mi na to, że nie dostaje on nic, bez względu na to, czy auto jest na zapłonie, czy nie...
Dzisiaj sprawdziłem, czy sterownik AEB na czerwono-niebieskim kablu idącym do BS daje napięcie po zapłonie, no i wyszło, że daje.
Czy problemem może być to, że wyrzuciłem stary sterownik z 3A?
I jeszcze przyglądnąłem się bliżej stykowi O, do którego ma zostać połączony przekaźnik i w sumie wyszło mi na to, że nie dostaje on nic, bez względu na to, czy auto jest na zapłonie, czy nie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Fifixx, Styk O chodzi razem z przekaźnikiem pompy paliwa. Przy kręceniu rozrusznikiem też się nic nie pojawia? Jak nie możesz uruchomić rozrusznika albo włączyć testu przez VAGa to możesz odpiąć ECU i dać masę na pin 4 kostki ECU (jeśli masz wersje z dwoma kostkami a nie pięcioma). I zobacz czy przekaźnik ruszy. Jak nie to zobacz czy masz połączony ten 4ty z BS.
Chodzi o całość z pancerzem czy tam drut za krótki? Chyba ABT ma jedną z dłuższych linek jakie występowały w Audi 80.adamb92 pisze:Mam problem z linka gazu bo z Audi 80 jest za krotka I czy jest konkretny sposob na zamontowanie linki z Audi a4 b5?
maciek889, Przy kręceniu rozrusznikiem też nic, jednak sprawa w sumie wyszła jeszcze ciekawsza.. Otóż okazało się, że po podaniu masy na pompę paliwa, ta startuje.
Będę chyba musiał kogoś znaleźć w okolicach Krakowa, kto mógłby mi z tym pomóc, zanim coś spalę (o ile już czegoś nie spaliłem). Ewentualnie postaram się zrozumieć schematy elektryczne AEB i 80'tki, może znajdę jeszcze, w czym problem.
Będę chyba musiał kogoś znaleźć w okolicach Krakowa, kto mógłby mi z tym pomóc, zanim coś spalę (o ile już czegoś nie spaliłem). Ewentualnie postaram się zrozumieć schematy elektryczne AEB i 80'tki, może znajdę jeszcze, w czym problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Masz to napięcie, gdy ten czerwono niebieski jest odłączony od skrzynki czy podłączony? Bo tam powinno być w okolicy 12V na zapłonie, gdy przekaźnik pompki nie jest załączony zasilanie przekaźnika przechodzi przez jego cewkę i powinno pojawić na tym czerwono niebieskim dopuki ECU nie poda tam masy.
Jak podawałeś tą masę? Na czerwono niebieski czy po prostu na nóżkę przekaźnika od góry.Fifixx pisze:Po podaniu masy z akumulatora do przekaźnika pompy paliwa