Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
davidd1986
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 79
Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
Imię: Dawid
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: davidd1986 » 30 paź 2018, 17:26

Dzięki za odpowiedź, w nagrzewnicy już wiem co i jak tylko jeszcze nie jestem pewien jak z tym króćcem w głowicy (ten z tyłu), mi się wydaje że z lewej strony (patrząc od przodu) jest zasilanie, jeżeli ktoś ma możliwość sprawdzenia u siebie jak to jest to proszę o opis lub fotkę.

cinek29
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Lokalizacja: Siedlce

Przekładka silnika 1.8T do Audi 80

Post autor: cinek29 » 13 lis 2018, 14:29

Witam koledzy czy sterownik z Audi a 4 B5 1,8 T ANB nr. 4B0906018L 0261206320 posiada nowszą wersję oprogramowania ME7,5 ? I czy ten silnik z tym ECU posiadał map sensor? Dodam że całą wiązkę,ECU, przepływomierz, chce zainstalować do silnika 1,8T AnB

[ Dodano: 2018-11-13, 14:29 ]
cinek29 pisze:Witam koledzy czy sterownik z Audi a 4 B5 1,8 T ANB nr. 4B0906018L 0261206320 posiada nowszą wersję oprogramowania ME7,5 ? I czy ten silnik ANB z tym ECU posiadał map sensor? Cała wiązka ,ECU, przepływomierz, przepustnica podejdzie
do silnika 1,8T AnB ?(bez większych przeróbek) a całość zamontowana w Audi 80 b4 2,0 ABT

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4041
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lis 2018, 09:28

cinek29, a sondę przed katalizatorem masz na 5 przewodów?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

cinek29
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 14 lis 2018, 21:40

Tam jest 2 sondy, chodzi o szerokopasmowa? Na 90% ANB z lifta z ECU, to jest ME7,5 także powinno być dobrze :-)

davidd1986
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 79
Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
Imię: Dawid
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: davidd1986 » 01 gru 2018, 12:12

Witam. Podpowie ktoś gdzie znajduje się sygnał spalania w ecu silnik 1.8t aeb

Fifixx
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2018, 08:20

Problem z odpaleniem

Post autor: Fifixx » 10 kwie 2020, 20:01

Witam Wszystkich!
Mam problem następującego typu przy konwersji 3A -> AEB:
Po przekręceniu stacyjki pompa paliwa nie dostaje prądu, a co za tym idzie, nie idzie zasilanie na n75 i n80.
Wszystkie przewody pod skrzynką bezpieczników podpiąłem tak jak w schemacie, ale w tym celu musiałem wyciągnąć czarną kostkę. Czy należy podpiąć przewody z kostki w ich pierwotne miejsca?
Wiem, że piguu na stronie 25 tego FAQ miał podobny problem, ale nie mogę zrozumieć sposobu, w jaki on go rozwiązał.
Uprzedzając pytania, pompa paliwa jest sprawna, wszystkie masy dobrze podpięte.
Z góry dzięki za odpowiedzi!

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4041
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 kwie 2020, 21:58

Chyba on miał problem z przewodem idącym do stacyjki. Chyba niektóre AEBy nie włączały przekaźnika po włączeniu zapłonu.
Fifixx pisze:Czy należy podpiąć przewody z kostki w ich pierwotne miejsca?
Zostawiłeś przewody niepodłączone? Tam z ważniejszych jest B15 ale chyba z tamtąd pobrałeś sobie zasilania.

Zobacz na odłączonej wtyczce np. czujnika temperatury powietrza na kolektorze czy będzie miał 5V to by było wiadomo czy ECU startuje.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

adamb92
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 13 sty 2020, 14:14

Post autor: adamb92 » 11 kwie 2020, 00:27

Czesc, jestem nowy na tym forum. Wlasnie robie swapa w 1992 B4 FWD 2.0 ABK na 1.8T AJL. Silnik juz odpalony (elektryka prawie zrobiona), woda zrobiona, wydech I intercooler jeszcze do zrobienia i kilka innych rzeczy. Mam problem z linka gazu bo z Audi 80 jest za krotka I czy jest konkretny sposob na zamontowanie linki z Audi a4 b5?
bla bla bla

Fifixx
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2018, 08:20

Post autor: Fifixx » 11 kwie 2020, 11:13

maciek889, Dzięki za szybką odpowiedź!
Dzisiaj sprawdziłem, czy sterownik AEB na czerwono-niebieskim kablu idącym do BS daje napięcie po zapłonie, no i wyszło, że daje.
Czy problemem może być to, że wyrzuciłem stary sterownik z 3A?
I jeszcze przyglądnąłem się bliżej stykowi O, do którego ma zostać połączony przekaźnik i w sumie wyszło mi na to, że nie dostaje on nic, bez względu na to, czy auto jest na zapłonie, czy nie...

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4041
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 kwie 2020, 14:39

Fifixx, Styk O chodzi razem z przekaźnikiem pompy paliwa. Przy kręceniu rozrusznikiem też się nic nie pojawia? Jak nie możesz uruchomić rozrusznika albo włączyć testu przez VAGa to możesz odpiąć ECU i dać masę na pin 4 kostki ECU (jeśli masz wersje z dwoma kostkami a nie pięcioma). I zobacz czy przekaźnik ruszy. Jak nie to zobacz czy masz połączony ten 4ty z BS.

adamb92 pisze:Mam problem z linka gazu bo z Audi 80 jest za krotka I czy jest konkretny sposob na zamontowanie linki z Audi a4 b5?
Chodzi o całość z pancerzem czy tam drut za krótki? Chyba ABT ma jedną z dłuższych linek jakie występowały w Audi 80.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Fifixx
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2018, 08:20

Post autor: Fifixx » 11 kwie 2020, 20:08

maciek889, Przy kręceniu rozrusznikiem też nic, jednak sprawa w sumie wyszła jeszcze ciekawsza.. Otóż okazało się, że po podaniu masy na pompę paliwa, ta startuje.
Będę chyba musiał kogoś znaleźć w okolicach Krakowa, kto mógłby mi z tym pomóc, zanim coś spalę (o ile już czegoś nie spaliłem). Ewentualnie postaram się zrozumieć schematy elektryczne AEB i 80'tki, może znajdę jeszcze, w czym problem.

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4041
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 kwie 2020, 20:16

Aby ECU odpaliło pompę paliwa to wystarczy jedynie podpiąć do ECU plus po zapłonie i masę i powinna wystartować jeśli czujniki wału i wałka podpięte. Zresztą pisałem wcześniej abyś sprawdził czy jest 5V na wtyczce czujnika temperatury.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Fifixx
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2018, 08:20

Post autor: Fifixx » 13 kwie 2020, 12:24

Po podaniu masy z akumulatora do przekaźnika pompy paliwa, silnik ruszył, ale za to przed odpaleniem na czerwono-niebieskim kablu z ECU pojawiało się napięcie rzędu 2-3 V a teraz nie ma w ogóle. Jak połączyć to wszystko, żeby sterownikiem uruchamiać pompę?

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4041
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 kwie 2020, 13:01

Masz to napięcie, gdy ten czerwono niebieski jest odłączony od skrzynki czy podłączony? Bo tam powinno być w okolicy 12V na zapłonie, gdy przekaźnik pompki nie jest załączony zasilanie przekaźnika przechodzi przez jego cewkę i powinno pojawić na tym czerwono niebieskim dopuki ECU nie poda tam masy.
Fifixx pisze:Po podaniu masy z akumulatora do przekaźnika pompy paliwa
Jak podawałeś tą masę? Na czerwono niebieski czy po prostu na nóżkę przekaźnika od góry.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Fifixx
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2018, 08:20

Post autor: Fifixx » 13 kwie 2020, 15:12

Silnik włączyliśmy przy odpiętym czerwono-niebieskim, zamiast niego podłączyliśmy masę do stopki przekaźnika, na której po przekręceniu zapłonu pojawia się 12 V. Na kablu czerwono-niebieskim ani masa ani napięcie się nie pojawia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”