Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] Swap - ABT na ABK - koszt i sens ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 lip 2007, 07:44

Zasadnicz reóżnice pomiędzy silnikami ABK i ABT, które wpłyną na dodatkowe koszty swap-a.
1. Pompa paliwa
2. Komputer sterujący silnikiem wraz z wiązka elektryczną.
3. Pierwszy element wydechu tzw. "portki"
4. Kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą gumową do silnika.

Silnik musisz kupić z kolektorami, wtryskiwaczami i najlepiej jak z całym sprzęgłem.
Gdy zostawisz a swoim autku skrzynię biegów od monowtrysku to bedziesz miał chyba najszybsze ABK na forum.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2007, 08:06 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 09 lip 2007, 07:50

Ja tam bym się nie bawił z jakimiś swapami... Najlepiej sprzedać to ABT i kupić drugie autko...(nawet to ABK)

Awatar użytkownika
PR23M3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:34
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Rz-ow

Post autor: PR23M3K » 09 lip 2007, 11:49

czarekj pisze: .....
Gdy zostawisz a swoim autku skrzynię biegów od monowtrysku to bedziesz miał chyba najszybsze ABK na forum.
Hmmm jakie przelozenia ma taka skrzynia ? Jest lepsze przyspieszenie ? A moze wyzsze predkosci na poszczegolnych biegach ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 lip 2007, 16:42

Przyspieszenie niestety spadnie, ale wzrośnie prędkość maksymalna.

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 10 lip 2007, 09:40

ja kiedyś myślałem że te 2.0 115km jest spoko ! dobre przyśpieszenie itd. ! ale się myliłem ! jak na 2.0 to powiem szczerze że przyśpieszenie ma h****e !

więc lepiej nie rób swapa ! zbieraj kase i później sprzedasz i np. kupisz audi z motorem 2.8 ! ja też żałuję że kupiłem audi z motorem ABK ! :-/

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 lip 2007, 11:27

[quote="marcinelk13"]ja kiedyś myślałem że te 2.0 115km jest spoko ! dobre przyśpieszenie itd. ! ale się myliłem ! jak na 2.0 to powiem szczerze że przyśpieszenie ma h****e !

Tu masz rację. Pomaga założenie szybszej skrzyni.

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 10 lip 2007, 15:33

fakt... w ABK jest krotka skrzyna... Czarku a nie da sie jakos zrobic zeby było dobre przyspieszenie i predkosc maksymalna lepsza ? tzn szybsza skrzynia zeby była ... jakie sa tego koszta ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 lip 2007, 22:44

Ja wstawiłem sobie skrzynię od A4 1,8 125 KM, ale koledze który przybiera się do zamiany ABT na ABK raadzę, by zostawił starą skrzynię - tą od ABT.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 10 lip 2007, 22:56

czarekj pisze: Gdy zostawisz a swoim autku skrzynię biegów od monowtrysku to bedziesz miał chyba najszybsze ABK na forum.
Zależy którą skrzynię ... były przynajmniej 2 ;-)

CCE/CDY

4.111 - przełożenie główne
3.545 - 1ka
1.857 - 2ka
1.156 - 3ka
0.889 - 4ka
0.725 - 5ka
3.5 - wsteczny


CGT

4.111
3.545
2.105
1.492
1.091
0.889
3.5

Różnice jak widać to biegi od 2-5.

Awatar użytkownika
PR23M3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:34
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Rz-ow

Post autor: PR23M3K » 11 lip 2007, 12:49

Misiek_Stce pisze:fakt... w ABK jest krotka skrzyna... Czarku a nie da sie jakos zrobic zeby było dobre przyspieszenie i predkosc maksymalna lepsza ? tzn szybsza skrzynia zeby była ... jakie sa tego koszta ?
po co wieksza Vmax jak i tak nie ma gdzie jezdzic z taka predkoscia, wg mnie wazniejsze jest przyspieszenie :-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 lip 2007, 14:43

Zależy kto co lubi. Ja nie lubie kręcic kołami w miejscu, ale lubię prędkość. Co do słabnacego przyspieszenia to uważam, że silnik ABK ma wystarczający moment by na "dłuższej" skrzyni doskonale poradzić sobie z rozpędzeniem auta. Na oryginalnej skrzyni CCF wydawało mi się, że jedynka jest zbędnym biegiem bo auto ruszało bez większego problemu nawet z drugiego biegu. Do modyfikacji swojej skrzyni skłonił mnie również czwarty bieg, który nie pozwalał mi na swobodne wyprzedzanie aut przy prędkości ok. 130 km/h bo albo wył silnik albo auto kiepsko ciągnęło na piątce. Uważam, że decyzja o ewentualnej zmianie skrzyni powinna wynikac z preferowanego stylu jazdy. Sam osobiście nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki, ale dokonane modyfikacje podobają mi się. Co do skrzyni CCF to uważam ją za najgorzej zestrojoną. Już B3 miały lepsze skrzynie. Ostatnio kumpel mnie prosił bym pokombinował cos z jego A4 1,9 TDI bo 1 i 2 bieg sa jakby bez sensu - za krótkie. Więc jak sami widzicie każdy lubi co innego i nie można nikomu nic narzucać. Ponadto uważam, że szybka jazda z silnikiem ABK i skrzynia CCF pociąga za sobą duże zużycie paliwa bo obroty silnika sa zbyt duże. Niech się wypowiedzą posiadzacze ABK i CCF , myśle, że mam rację.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 12 lip 2007, 12:11

mobi pisze:Dzięki chłopaki za tak wielki odzew.A tak poważnie narazie chce wymienić silnik na ABK bo na inny mnie w obecnej chwili nie stac ........
....A teraz tak do tematu,czy mógłby mi ktoś czarno na białym wypisać co konkretnie musze kupić aby zrobić ową wymiane,chodzi mi o wszystkie rzeczy które będą potrzebne.A a jakis osprzęt z mojego silnika zostanie czy nie z góry dzięki za odpowiedz.Pozdrawiam.
mobi sorki ze to pisze, ale uczepiles sie watku nierealnego dla ciebie skoro piszesz ze cie nie stac na wymiane samochodu na inny za doplata... to co wsadzisz w przekladke i czesci to spokojnie kupisz a4 97 rok z 1,8 125km ADR... wiec albo nie masz zielonego pojecia o tym co piszesz albo juz sam nie wiem....

WYmienic bys musial cala gore silnika, komputer sterujacy ECU, wiazki, caly dolot powietrza, uklad wydechowy, uklad wtryskowy paliwa, hamulce na wentylowane przod i zaciski tyl bo inaczej przy kilkukrotnym hamowaniu ze 190 do 80 tarcze z przodu sie odezwa
no i skrzynie biegow bo w ABK jest krotka skrzynka dlatego przyspieszenie zdaje sie byc tak ogromne...

pozdrawiam...nie odbierz tego jako poczatek jakiegos napadu na twoja osobe ale w swoich wypowiedziach zawierasz 2 sprzeczne informacje i do tego jeszcze mowisz ze bedziesz chcial sprzedac niedlugo auto ( 2 lata to niedlugo)

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl