[b4] Swap - ABT na ABK - koszt i sens ?
Zasadnicz reóżnice pomiędzy silnikami ABK i ABT, które wpłyną na dodatkowe koszty swap-a.
1. Pompa paliwa
2. Komputer sterujący silnikiem wraz z wiązka elektryczną.
3. Pierwszy element wydechu tzw. "portki"
4. Kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą gumową do silnika.
Silnik musisz kupić z kolektorami, wtryskiwaczami i najlepiej jak z całym sprzęgłem.
Gdy zostawisz a swoim autku skrzynię biegów od monowtrysku to bedziesz miał chyba najszybsze ABK na forum.
1. Pompa paliwa
2. Komputer sterujący silnikiem wraz z wiązka elektryczną.
3. Pierwszy element wydechu tzw. "portki"
4. Kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą gumową do silnika.
Silnik musisz kupić z kolektorami, wtryskiwaczami i najlepiej jak z całym sprzęgłem.
Gdy zostawisz a swoim autku skrzynię biegów od monowtrysku to bedziesz miał chyba najszybsze ABK na forum.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2007, 08:06 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Zależy którą skrzynię ... były przynajmniej 2czarekj pisze: Gdy zostawisz a swoim autku skrzynię biegów od monowtrysku to bedziesz miał chyba najszybsze ABK na forum.
CCE/CDY
4.111 - przełożenie główne
3.545 - 1ka
1.857 - 2ka
1.156 - 3ka
0.889 - 4ka
0.725 - 5ka
3.5 - wsteczny
CGT
4.111
3.545
2.105
1.492
1.091
0.889
3.5
Różnice jak widać to biegi od 2-5.
- PR23M3K
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 21 cze 2007, 12:34
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 1.8 JN
- Lokalizacja: Rz-ow
po co wieksza Vmax jak i tak nie ma gdzie jezdzic z taka predkoscia, wg mnie wazniejsze jest przyspieszenieMisiek_Stce pisze:fakt... w ABK jest krotka skrzyna... Czarku a nie da sie jakos zrobic zeby było dobre przyspieszenie i predkosc maksymalna lepsza ? tzn szybsza skrzynia zeby była ... jakie sa tego koszta ?
Zależy kto co lubi. Ja nie lubie kręcic kołami w miejscu, ale lubię prędkość. Co do słabnacego przyspieszenia to uważam, że silnik ABK ma wystarczający moment by na "dłuższej" skrzyni doskonale poradzić sobie z rozpędzeniem auta. Na oryginalnej skrzyni CCF wydawało mi się, że jedynka jest zbędnym biegiem bo auto ruszało bez większego problemu nawet z drugiego biegu. Do modyfikacji swojej skrzyni skłonił mnie również czwarty bieg, który nie pozwalał mi na swobodne wyprzedzanie aut przy prędkości ok. 130 km/h bo albo wył silnik albo auto kiepsko ciągnęło na piątce. Uważam, że decyzja o ewentualnej zmianie skrzyni powinna wynikac z preferowanego stylu jazdy. Sam osobiście nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki, ale dokonane modyfikacje podobają mi się. Co do skrzyni CCF to uważam ją za najgorzej zestrojoną. Już B3 miały lepsze skrzynie. Ostatnio kumpel mnie prosił bym pokombinował cos z jego A4 1,9 TDI bo 1 i 2 bieg sa jakby bez sensu - za krótkie. Więc jak sami widzicie każdy lubi co innego i nie można nikomu nic narzucać. Ponadto uważam, że szybka jazda z silnikiem ABK i skrzynia CCF pociąga za sobą duże zużycie paliwa bo obroty silnika sa zbyt duże. Niech się wypowiedzą posiadzacze ABK i CCF , myśle, że mam rację.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
mobi sorki ze to pisze, ale uczepiles sie watku nierealnego dla ciebie skoro piszesz ze cie nie stac na wymiane samochodu na inny za doplata... to co wsadzisz w przekladke i czesci to spokojnie kupisz a4 97 rok z 1,8 125km ADR... wiec albo nie masz zielonego pojecia o tym co piszesz albo juz sam nie wiem....mobi pisze:Dzięki chłopaki za tak wielki odzew.A tak poważnie narazie chce wymienić silnik na ABK bo na inny mnie w obecnej chwili nie stac ........
....A teraz tak do tematu,czy mógłby mi ktoś czarno na białym wypisać co konkretnie musze kupić aby zrobić ową wymiane,chodzi mi o wszystkie rzeczy które będą potrzebne.A a jakis osprzęt z mojego silnika zostanie czy nie z góry dzięki za odpowiedz.Pozdrawiam.
WYmienic bys musial cala gore silnika, komputer sterujacy ECU, wiazki, caly dolot powietrza, uklad wydechowy, uklad wtryskowy paliwa, hamulce na wentylowane przod i zaciski tyl bo inaczej przy kilkukrotnym hamowaniu ze 190 do 80 tarcze z przodu sie odezwa
no i skrzynie biegow bo w ABK jest krotka skrzynka dlatego przyspieszenie zdaje sie byc tak ogromne...
pozdrawiam...nie odbierz tego jako poczatek jakiegos napadu na twoja osobe ale w swoich wypowiedziach zawierasz 2 sprzeczne informacje i do tego jeszcze mowisz ze bedziesz chcial sprzedac niedlugo auto ( 2 lata to niedlugo)