Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] Swap na 1.8 T AEB

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

[B3 1.8 PM] Swap PM na 1.8 T

Post autor: Sebandi » 04 lut 2014, 08:23

Witam otóż chciał bym sie spytać czy ktoś zrobi przekładkę silnika w mojej audi 80 b3 z PM na 1.8 T AEB i jaka cena takiego zabiegu by była??
Ostatnio zmieniony 07 lut 2014, 18:01 przez Sebandi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 lut 2014, 08:44

kto załatwia części ? mechanik czy Ty ?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 04 lut 2014, 11:29

Sebandi pisze:1.8 T AEB
zapytam może trochę bez sensu - czy były podobne motory ale 2.0 T ??? może w Passatach ???
Oczywiście mówię tu o takich motorach które nadają się na swap bez mega przeróbek do B4

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 04 lut 2014, 13:41

ziemor pisze:
Sebandi pisze:1.8 T AEB
zapytam może trochę bez sensu - czy były podobne motory ale 2.0 T ??? może w Passatach ???
Oczywiście mówię tu o takich motorach które nadają się na swap bez mega przeróbek do B4
Tylko TFSI. Jak masz dużo dolarów to możesz sobie bez większych kłopotów zrobić stroker w 1.8T i mieć 2.0T.

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 04 lut 2014, 14:21

Silnik już masz? Robocizna + inne duperele to minimum drugie tyle co sam silnik.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 04 lut 2014, 18:51

Mam na oku anglika całego i zapewne go kupie tylko chodzi o to żeby ktos mi pomógł to zrobić najlepiej żeby ten ktoś miał taki sam swap to było by na czym sie wzorowac oczywiście zapłace tyle ile trzeba za robocizne do tego pomogę przy przkładce

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 04 lut 2014, 19:38

Mabrothrax pisze:zrobić stroker w 1.8T i mieć 2.0T.
A właśnie ale jak to wygląda w praniu ??? rozwiercamy czy większe wykorbienie na wale ???

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 04 lut 2014, 21:26

To kup auto tak jest najwygodniej. I sprawdzisz przy tym silnik.
Co do swapu to nie ma tu aż takich trudności. Mogę ci zaoferować pomoc przy tym w wolne soboty:) Jak się zdecydujesz napisz mi pm

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 05 lut 2014, 06:57

Ok jak coś to się odezwę

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lut 2014, 13:42

ziemor pisze:
Mabrothrax pisze:zrobić stroker w 1.8T i mieć 2.0T.
A właśnie ale jak to wygląda w praniu ??? rozwiercamy czy większe wykorbienie na wale ???
Chyba w stanach jest masa różnych strokerów bo tam jakieś spore restrykcje dotyczące swapów na większe silniki (czy silniki z większych aut).

Były też silniki w 2.0 20V (ALT 131KM) w podobnym okresie jak 1.8T, ale pewnie ma większe tłoki więc przełożenie wału, tłoków i korbowodów nie zwiększy pojemności. Jedynie rozwiercanie albo wsadzenie bloku. Później poszukam jakie miały te silniki skok i średnicę tłoka.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 lut 2014, 12:26

ziemor pisze:
Mabrothrax pisze:zrobić stroker w 1.8T i mieć 2.0T.
A właśnie ale jak to wygląda w praniu ??? rozwiercamy czy większe wykorbienie na wale ???
Wał od tfsi + korby o większym wykorbieniu z pasującymi tłokami i 'voila. Tak jak pisał Aldi, są gotowe zestawy, ale standardowy w takim Bar-Tek'u kosztuje na naszą walutę jakieś 9 tys - z tym, że tam kucizna od razu ze świeżym wałem.

Jak się komuś chce poczytać to zapraszam do lektury - http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... crankshaft

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 07 lut 2014, 12:38

Sebandi pisze:do tego pomogę przy przkładce
to będzie drożej niż bez pomagania :D :D :D

Awatar użytkownika
pgo92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 maja 2010, 19:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: pgo92 » 16 lut 2014, 22:06

duo pisze:
Sebandi pisze:do tego pomogę przy przkładce
to będzie drożej niż bez pomagania :D :D :D
Ale ile wiedzy splynie na kolege :]

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 23 mar 2014, 21:09

Moim zdaniem z B3 nie warto robic wyscigowki. To jest klasyk Deutschen-fura co ori fele powoli i z dumom turla <ok> . PM to fajny silnik, tylko zrob mu za 1/10 gelta co wpakujesz w swapa ... remont silnika, wywala katalizator i bedziesz u s a t y s f a k c j o n o w a n y <ok> . Trust me my friend. A "Angoline" rozbierz na czesci i wystaw na aukcjach to moze jeszcze na tym zarobisz :-P .

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

[B3 PM] Swap na 1.8 T AEB

Post autor: Sebandi » 23 mar 2014, 21:30

Witam otoż przymierzam się do wymiany silnika na mocniejszy czyli 1.8 T AEB i mam pre pytań z tym związanych:
1. Czy wyrobie sie w 6000 tys ??
2.Czy ktoś miał by takowe pojecie żeby mi to przełożyc , oczywiscie z moja pomocoą ;)??
3.Lepiej kupic anglika czy poszczególne cześci ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl