Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Swap napędu Quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 25 lut 2013, 15:07

Przede wszystkim jak koledzy tutaj piszą to znalezienie dawcy to największa bolączka. W moim przypadku skrzynia jest b.wysłużona coś w niej zaczyna trzeszczeć w czasie jazdy. Może fundusze pozwolą wychaczyć skrzynię i dyfer AFN-a. A z resztą nie byłoby już problemów. Ale mam nadzieję że w przyszłą zimę wyjadę już Quattro. <ok>

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 25 lut 2013, 17:14

Wiec widze ze kolegow dopadlo to samo co mnie, przemyslenia zimowe i czasami niemoc wyjechania z niektorych miejsc :D?

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 25 lut 2013, 18:15

Dokładnie. <ok> Mieszkam na wsi i mam około 20km do miast. Niestety drogowcy nie zawsze dbają o drogi i jest problem z podjechaniem pod górki, zamiecie śnieżne, czasami lód. Myślałem że Quattro będzie najlepszym rozwiązaniem. W sąsiednich wioskach droga jest tragiczna, u nas jest nowiutki asfalt ale reszta to same dziury. Rozmyśliłem się nad zakupem a4 jeszcze Quattro.. :oops: TDI. I narodził się pomysł na swapa.. :evil:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 25 lut 2013, 18:30

Ja nie widzę problemu w znalezieniu dawcy, tydzien czatowania na allegro i znalazłem, następnego dnia pojechałem i przyciągnąłem na lawecie. Jak ktoś szuka za 2000zł B4 quattro najlepiej z wypasem żeby jeszcze się zwróciło, to faktycznie i rok można czekać :mrgreen:

Dwa, gdyby u mnie priorytetem przy zmiane napędu było to że nie mogę gdzieś wjechać/wyjechać, to w życiu bym sie nie bawił w jakieś swapy tylko kupił sobie gotowe V6 Quattro. Jednak tutaj w grę wchodzi coś innego, jak pasja, hobby, sprawdzenie samego siebie i satysfakcja że samemu i że działa.

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 25 lut 2013, 20:11

Być może chodzi o to tak jak mówisz, aby mieć satysfakcję że się coś stworzyło. :mrgreen: Wiesz chwilowo z pieniędzmi na dawcę nie jest za wesoło, chyba żebym swojego avanta wymienił na v6 Quattro. B3 też pochłonęło parę tys. potem ratowanie życia TDI, i następne parę tys. Także na razie pomysł jest w głowie 8-)

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 25 lut 2013, 21:20

Jednak tutaj w grę wchodzi coś innego, jak pasja, hobby, sprawdzenie samego siebie i satysfakcja że samemu i że działa.

lepiej bym tego nie ujął. wiele zabawy, nerwów i niesamowita satysfakcja
] gdyby u mnie priorytetem przy zmiane napędu było to że nie mogę gdzieś wjechać/wyjechać, to w życiu bym sie nie bawił w jakieś swapy tylko kupił sobie gotowe V6 Quattro
tu się nie zgodzę, bo to niewiele da (za nisko i za długo). w tym przypadku SAMURAI
ps.
ja wszystkie graty kupowałem (bez dawcy) i bez roboty wyszło mnie:
950 - kompletny tył z dyfrem + wydech z A4 gratis
100 - zbiornik
200 - duperelki jak farba, piaskowanie, przewody hamulcowe, olej przekładniowy do skrzyni
70 tuleja tylna dolnego wahacza
jak ogarnąłem auto, aby jeździło z wahaczami z tyłu kupiłem skrzynię za 1200.
to są całe koszty z błędem 50zł.
ALE może dojść koszt wymiany wspomnianych tulei, amortyzatorów, sprzęgła jeśli się kończy.
ps. ps.
sagem masz fajne auto

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 14 mar 2013, 07:42

wg79 pisze:,

dyfer z B4 o oznaczeniu CAV.


z jakiego dokladnie audi, z jakim silnikiem pochodzi ten dyfer bo ciezko mi po oznaczeniu znalesc ??

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 22 mar 2013, 21:02

nie wiem z jakiego modelu. to zależy od skrzyni. przełożenie jest 35/9, a takie mają skrzynie CVX, CBR, CPN (wg ETKA). a tu pomoc http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/

prawda jest taka, że to skrzynia (przełożenie) decyduje o rodzaju dyfra.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 23 mar 2013, 05:58

a jak z predkoscia max ?? nic sie nie zmienilo ??
przegladam tak na spokojnie ta tabelbe i kombinuje gdzie moze byc ukryte to oznaczenie przelozenia ??? wyszlo mi ze chodzi o przelozenie 1 i 4 biegu, jak sie myle to prosze o zdtadzenie tajemnicy

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 23 mar 2013, 20:13

jest to przełożenie główne. 35/9 daje 3,8888888888888888(8) w przybliżeniu 3,889,
a tu skopiowane z www.vagcat.com

01A300044G
5 speed manual gearbox with transfer box and torsen differential
35/9 / CPS,CPU,CPN, CVR,CVV,CVX, CDV,CPR,CVY CVX

01A300043L
5 speed manual gearbox with transfer box and torsen differential
35/9 / CBR,CPN

widać różnice dla skrzyni CBR w stosunku do podanej wcześniej tabeli.
prędkość taka sama na skrzyni DWG z A4 jak na CPC z B4.
możesz założyć inną skrzynię z innym przełożeniem, ale Vmax się zmieni. polecam ETKA lub darmowo www.vagcat.com. tam wszystko jest do zobaczenia i przeliczenia. najważniejsze jest, aby przełożenie główne skrzyni i dyfra było jednakowe. bo może potrzebujesz orać a nie latać :mrgreen:

Awatar użytkownika
mikoPKK99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 361
Rejestracja: 10 wrz 2009, 18:25
Lokalizacja: PKK 99

Post autor: mikoPKK99 » 28 mar 2013, 12:43

Tu dla przkładkowiczów wiadomość jeżeli ktoś miałby się podpierać a4 b5 przy konwersji oska=>4x4: bak paliwa w a4 b5, mimo, że wygląda tak samo, to ma wlew paliwa przesunięty o jakieś 10cm i nie podejdzie.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 28 mar 2013, 19:14

ale kwestia zbiornika to juz najmniejszy problem... dla mnie wiekszym zmartwieniem jest teraz zbieranie wszystkich gratow ale nie poddam sie :)

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 28 mar 2013, 19:28

jakby ktoś z kolegów chciał to mam skrzynię biegów quattro z mojej B4. Jeździła z silnikiem ABK, oznaczenie CCF chyba...w każdym bądź razie prełożenia takie same jak skrzynka AXN. Stan - idealny, bez wycieków i bardzo niski przebieg koło 120 tys. km, jeździłem na niej niecałe 2 miesiące i miałem stłuczkę. Auto poszło na części, ostała się skrzynia....

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 30 mar 2013, 18:53

matrock
czego potrzebujesz? mam dobry kontakt do goscia co handule czesciami

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 31 mar 2013, 11:56

tak szczerze mowiac to niemam jeszcze nic :( napewno skrzynie i dyfer od jednego autka z przelozeniem takim zebym na predkosci nie stracil a pasowalo bez strasznego masakrowania autka, bede robil dokladna liste za pare dni wiec napewno sie odezwe :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl