[ALL]Swap napędu Quattro
Przede wszystkim jak koledzy tutaj piszą to znalezienie dawcy to największa bolączka. W moim przypadku skrzynia jest b.wysłużona coś w niej zaczyna trzeszczeć w czasie jazdy. Może fundusze pozwolą wychaczyć skrzynię i dyfer AFN-a. A z resztą nie byłoby już problemów. Ale mam nadzieję że w przyszłą zimę wyjadę już Quattro. <ok>
Dokładnie. <ok> Mieszkam na wsi i mam około 20km do miast. Niestety drogowcy nie zawsze dbają o drogi i jest problem z podjechaniem pod górki, zamiecie śnieżne, czasami lód. Myślałem że Quattro będzie najlepszym rozwiązaniem. W sąsiednich wioskach droga jest tragiczna, u nas jest nowiutki asfalt ale reszta to same dziury. Rozmyśliłem się nad zakupem a4 jeszcze Quattro.. :oops: TDI. I narodził się pomysł na swapa.. :evil:
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ja nie widzę problemu w znalezieniu dawcy, tydzien czatowania na allegro i znalazłem, następnego dnia pojechałem i przyciągnąłem na lawecie. Jak ktoś szuka za 2000zł B4 quattro najlepiej z wypasem żeby jeszcze się zwróciło, to faktycznie i rok można czekać :mrgreen:
Dwa, gdyby u mnie priorytetem przy zmiane napędu było to że nie mogę gdzieś wjechać/wyjechać, to w życiu bym sie nie bawił w jakieś swapy tylko kupił sobie gotowe V6 Quattro. Jednak tutaj w grę wchodzi coś innego, jak pasja, hobby, sprawdzenie samego siebie i satysfakcja że samemu i że działa.
Dwa, gdyby u mnie priorytetem przy zmiane napędu było to że nie mogę gdzieś wjechać/wyjechać, to w życiu bym sie nie bawił w jakieś swapy tylko kupił sobie gotowe V6 Quattro. Jednak tutaj w grę wchodzi coś innego, jak pasja, hobby, sprawdzenie samego siebie i satysfakcja że samemu i że działa.
Być może chodzi o to tak jak mówisz, aby mieć satysfakcję że się coś stworzyło. :mrgreen: Wiesz chwilowo z pieniędzmi na dawcę nie jest za wesoło, chyba żebym swojego avanta wymienił na v6 Quattro. B3 też pochłonęło parę tys. potem ratowanie życia TDI, i następne parę tys. Także na razie pomysł jest w głowie 8-)
Jednak tutaj w grę wchodzi coś innego, jak pasja, hobby, sprawdzenie samego siebie i satysfakcja że samemu i że działa.
lepiej bym tego nie ujął. wiele zabawy, nerwów i niesamowita satysfakcja
tu się nie zgodzę, bo to niewiele da (za nisko i za długo). w tym przypadku SAMURAI] gdyby u mnie priorytetem przy zmiane napędu było to że nie mogę gdzieś wjechać/wyjechać, to w życiu bym sie nie bawił w jakieś swapy tylko kupił sobie gotowe V6 Quattro
ps.
ja wszystkie graty kupowałem (bez dawcy) i bez roboty wyszło mnie:
950 - kompletny tył z dyfrem + wydech z A4 gratis
100 - zbiornik
200 - duperelki jak farba, piaskowanie, przewody hamulcowe, olej przekładniowy do skrzyni
70 tuleja tylna dolnego wahacza
jak ogarnąłem auto, aby jeździło z wahaczami z tyłu kupiłem skrzynię za 1200.
to są całe koszty z błędem 50zł.
ALE może dojść koszt wymiany wspomnianych tulei, amortyzatorów, sprzęgła jeśli się kończy.
ps. ps.
sagem masz fajne auto
nie wiem z jakiego modelu. to zależy od skrzyni. przełożenie jest 35/9, a takie mają skrzynie CVX, CBR, CPN (wg ETKA). a tu pomoc http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
prawda jest taka, że to skrzynia (przełożenie) decyduje o rodzaju dyfra.
prawda jest taka, że to skrzynia (przełożenie) decyduje o rodzaju dyfra.
jest to przełożenie główne. 35/9 daje 3,8888888888888888(8) w przybliżeniu 3,889,
a tu skopiowane z www.vagcat.com
01A300044G
5 speed manual gearbox with transfer box and torsen differential
35/9 / CPS,CPU,CPN, CVR,CVV,CVX, CDV,CPR,CVY CVX
01A300043L
5 speed manual gearbox with transfer box and torsen differential
35/9 / CBR,CPN
widać różnice dla skrzyni CBR w stosunku do podanej wcześniej tabeli.
prędkość taka sama na skrzyni DWG z A4 jak na CPC z B4.
możesz założyć inną skrzynię z innym przełożeniem, ale Vmax się zmieni. polecam ETKA lub darmowo www.vagcat.com. tam wszystko jest do zobaczenia i przeliczenia. najważniejsze jest, aby przełożenie główne skrzyni i dyfra było jednakowe. bo może potrzebujesz orać a nie latać :mrgreen:
a tu skopiowane z www.vagcat.com
01A300044G
5 speed manual gearbox with transfer box and torsen differential
35/9 / CPS,CPU,CPN, CVR,CVV,CVX, CDV,CPR,CVY CVX
01A300043L
5 speed manual gearbox with transfer box and torsen differential
35/9 / CBR,CPN
widać różnice dla skrzyni CBR w stosunku do podanej wcześniej tabeli.
prędkość taka sama na skrzyni DWG z A4 jak na CPC z B4.
możesz założyć inną skrzynię z innym przełożeniem, ale Vmax się zmieni. polecam ETKA lub darmowo www.vagcat.com. tam wszystko jest do zobaczenia i przeliczenia. najważniejsze jest, aby przełożenie główne skrzyni i dyfra było jednakowe. bo może potrzebujesz orać a nie latać :mrgreen:
jakby ktoś z kolegów chciał to mam skrzynię biegów quattro z mojej B4. Jeździła z silnikiem ABK, oznaczenie CCF chyba...w każdym bądź razie prełożenia takie same jak skrzynka AXN. Stan - idealny, bez wycieków i bardzo niski przebieg koło 120 tys. km, jeździłem na niej niecałe 2 miesiące i miałem stłuczkę. Auto poszło na części, ostała się skrzynia....