Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Swap silnika ADR do Audi 80 B4 2.0 ABT

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
PiotrZMC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, 21:12
Lokalizacja: Zamość

Swap silnika ADR do Audi 80 B4 2.0 ABT

Post autor: PiotrZMC » 27 cze 2018, 23:38

Jak w temacie, chcę zrobić swap silnika z ABT na ADR 20v. Napotkałem się na tym forum z jednym wątkiem lecz jest on mało obszerny a kontaktu z właścicielem nie ma. starałem się znaleźć coś na forum i w wujku google lecz z mizernym skutkiem. Postanowiłem więc założyć nowy temat i mam gorącą nadzieję że pomożecie choć troszkę, a możliwe że i komuś się przyda. Na wstępie zaznaczam że nie interesuje mnie swap na 1.8T gdyż to są już dla mnie zbyt duże koszta a nie chcę znów wracać do ABT z racji tego że umarł mi już drugi taki motor. Kupiłem Już silnik z anglika z osprzętem o przebiegu 95 tyś. mil, mam do niego komputer, stacyjkę i licznik. Wiązkę silnika będę miał na dniach tak samo jak cewkę zapłonową. nie liczę na to że podacie mi wszystko na tacy ale mam nadzieję że choć trochę mnie naprowadzicie by to w całości funkcjonowało.

Silnik jest z aluminiowym kolektorem dolotowym i przepustnicą, są w nim również zamontowane łapy. Pochodzi on z Audi A4 B5. Może któryś z forumowiczów ma w swoim Audiku taki motorek i jest w stanie odpowiedzieć mi na kilka pytań lub może jest tu dobrze ogarnięty kolega, a pytania brzmią następująco:


Układ chłodzenia: Czy przy ADR-ku chłodnica z silnika ABT wystarczy i czy wiatrak elektryczny wyrobi swoją normę? A może jest potrzeba wymienić chłodnicę i zastosować wiatrak na wiskozie?

Układ przeniesienia napędu oraz sprzęgłowy: Czy sprzęgło z A4 spasuje pod skrzynię od abk? Jaką skrzynię doradzicie mi by przełożenia nie były zbyt krótkie lecz też nie za długie, aby autko przyśpieszało dość energicznie? dodam że w ABT miałem bardzo krótką skrzynię i mimo odczuwalnego przyśpieszenia Audi było wolniejsze co za tym idzie obroty były dość duże. Może ktoś ma inny pomysł co do połączenia sprzęgła ze skrzynią ? Skrzynia od B5 nie pasuje gdyż przeguby są mniejsze od flansz napędowych skrzyni.


Rozrusznik: czy rozrusznik od ABT będzie współgrał wieńcem koła zamachowego od A4?


Za wszelką pomoc z góry dziękuję i postaram się odwdzięczyć. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie proszę o wypowiedzenie się. :-) wiem że proszę o wiele lecz wiedza nie bierze się znikąd i z chęcią czegoś się od was nauczę bo na pewno jesteście dużo bardziej doświadczeni ode mnie :-) Będę zdawał relację zdjęciową z postępów przy autku. Pozdrawiam :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 cze 2018, 00:13

PiotrZMC pisze:Układ chłodzenia: Czy przy ADR-ku chłodnica z silnika ABT wystarczy i czy wiatrak elektryczny wyrobi swoją normę? A może jest potrzeba wymienić chłodnicę i zastosować wiatrak na wiskozie?
Widziałem swap na 1.8T z małą chłodnicą jaka była w ABT i bez żadnego wiatraka. Da się tym jeździć po 20tysięcznym mieście. Przy rozpędzeniu się do 180 i zaraz hamowanie silnikiem nie gotuje się.
Wiatrak możesz zrobić jak ci wygodniej czy to na wiskozie czy elektryczny.

Sprzęgło z ABK możesz dać, ABT miało chyba sprzęgło z tarczą 210mm średnicy a ABK ma 228mm tak samo jak słabsze 1.8T.

Skrzynie możesz próbować wsadzić tą dłuższą która występowała w ABT, chyba jest nawet dłuższa niż skrzynie z większymi flaszami (chyba 100mm) od np. ABK. Też jak kiedyś rozkminiałem to w ABT występowały skrzynie z dwoma rozmiarami flansz, więc jak będziesz zmieniał na dłuższą to kup z takimi samymi jak u ciebie. Jakbyś chciał wsadzić tą skrzynię z A4 to pewnie będziesz musiał zmienić całe półosie i pewnie zwrotnice z ABK albo jeszcze większe z NG.

[ Dodano: 2018-06-28, 00:06 ]
PiotrZMC pisze: Rozrusznik: czy rozrusznik od ABT będzie współgrał wieńcem koła zamachowego od A4?
Raczej tak bo często ludzie wstawiają zamiast dwumasy sprzęgła z 80tek do silników z A4ek o to chodzi.

[ Dodano: 2018-06-28, 00:13 ]
Chyba jednak skrzynia w ABT na flansze/przeguby wewnętrzne 90mm to była tylko długa CCE. CDY ma takie same przełożenia i chyba jest na 100mm a CGT to też 100mm ale krótsza. http://web.archive.org/web/201401300936 ... ew/202/85/
Tutaj porównanie prędkości obu skrzyń:

PiotrZMC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, 21:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: PiotrZMC » 28 cze 2018, 01:21

maciek889, a co byś powiedział na skrzynię ccf?

[ Dodano: 2018-06-28, 00:32 ]
Dodam że teraz mam skrzynię z przegubami o średnicy 90mm i na mojej skrzyni przy ok 4 tys rpm mam prędkość 100km/h na 5 biegu

[ Dodano: 2018-06-28, 01:21 ]
Kolejne Pytanie dotyczy pompy paliwa. Wymagane ciśnienie pompy przy silniku adr to 4 bary. Czy pompa od ace spełni ten wymóg? Producent podaje że własnie pompa od 2.0 16v ( ace) ma ciśnienie robocze 4 bary tylko nie jestem pewien czy wymiarami pompa od ace wejdzie mi do zbiornika zamiast pompy od ABT i czy nie różni się gabarytami oraz sposobem montowania do przewodów paliwowych. nie miałem styczności z silnikiem ACE więc pytam kogoś kto miał porównanie obydwu przypadków.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 cze 2018, 09:57

PiotrZMC pisze: 4 tys rpm mam prędkość 100km/h na 5 biegu
To chyba ci obrotomierz zawyża albo prędkościomierz zaniża. Bo na tej wolniejszej skrzyni wychodzi że powinieneś mieć 130km/h (CGT) a na szybszej (CCE/CDY) prawie 160km/h. CCF będzie miała 137km/h przy obrotach 4000RPM na 5 biegu. Raczej tak wolnej skrzyni nigdy nie produkowali aby dało się uzyskać obroty przy prędkości jaką podałeś. Chyba że pomyliło ci się z 3tys. obr.

Koszyk pompy będzie się różnił z tego co widzę w katalogu: http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_40
ABT ma inny reszta silników z elektronicznym wtryskiem ma jeszcze inny i jeszcze silniki mechanicznym wtryskiem jeszcze mają inny. Zawsze możesz poskładać na trytki.
Dziwne te dane od pompki ACE, pompki od mechanicznego wtrysku to najmocniejsze pompki jakie były montowane.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8413
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2018, 10:15

Pompki to nie prosty temat bo nawet abt posiadały dość spore do 6bar jeśli ma się jeszcze oryginał. W pompkach wyznacznikiem jest ciśnienie i wydajność.

PiotrZMC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, 21:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: PiotrZMC » 28 cze 2018, 12:51

Ogólnie trzeba mi pompę o wydajności minimum 4 bary jaką mi polecicie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 cze 2018, 13:59

Chyba jesteś skazany na typowy chiński zamiennik za 150zł albo używkę, bo porządne pompki to 350-1200zł.

[ Dodano: 2018-06-28, 13:59 ]
Zamienniki sprzedają tak, że katalog pokazuje jedną pompkę do silników od ADA, ABK przez Vki aż do S2 i V8mek tylko mechaniczne wtryski mają osobną droższą pompkę.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2018, 14:58 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8413
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2018, 14:17

PiotrZMC pisze:Ogólnie trzeba mi pompę o wydajności minimum 4 bary jaką mi polecicie?
Właśnie to napisałeś to tak jak iść do sklepu i powiedzieć poproszę 2kg bułek.

PiotrZMC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, 21:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: PiotrZMC » 28 cze 2018, 18:15

A jak myślicie skrzynia cgt będzie dobra? Nie za długa, nie za krótka coś w ten deseń celuję.
:-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 cze 2018, 19:57

PiotrZMC, tu kolega z lublina robił swap na adr https://audi80.pl/topics127/80b418- ... t60794.htm możesz podpytać może coś podpowie ;-)

PiotrZMC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, 21:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: PiotrZMC » 29 cze 2018, 19:34

PieterB, m :-) am problem z kontaktem z użytkownikami na priv. Dzięki za podrzucenie tematu

[ Dodano: 2018-06-29, 19:34 ]
Znajdzie się jakiś magik od elektryki co naprowadzi mnie co mam połączyć z instalacji z b4 do wiązki silnika z A4 adr?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 cze 2018, 20:03

Podłączenie jest bardzo podobne do tego z AEBa: https://audi80.pl/topics9/allprzekl ... htm#811583 a możne jeszcze prościej to podłączyć jeśli zostawisz wiązkę skrzyni biegów ze swojego silnika.

PiotrZMC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, 21:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: PiotrZMC » 17 lip 2018, 21:06

Dzisiaj wsiadł silnik. W poniedziałek ciąg dalszy zabawy

[ Dodano: 2018-07-02, 01:28 ]
maciek889, Szukałem różnic na forum ale jakoś nic nie wpadło mi w łapy. Może posiadasz wiedzę na temat czy wiązki z aeb i adr są podobne i czy śmiało mogę podłączać instalacje tak jak tą z opisu o aeb? Chciałem nawiązać kontakt z aldim ale ostatnio logował się trzy lata temu więc chyba nie ma sensu. Może jest tu użytkownik godny polecenia który pomógłby mi rozgryźć tą zagadkę dotyczącą obu wiązek silnika? ;-) Dodam że średnio ogarniam elektrykę ale jednak chęci do działania i nauczenia się czegoś są więc jakaś motywacja się przyda no i chciałbym potem zrobić obszerny tutorial z tego swapu ze zdjęciami, może komuś się kiedyś przyda :)

[ Dodano: 2018-07-17, 21:06 ]
no i swap stoi na umieszczeniu przepustnicy nieco dalej niż pompa hamulca ktoś ma jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lip 2018, 21:14

PiotrZMC pisze:no i swap stoi na umieszczeniu przepustnicy nieco dalej niż pompa hamulca ktoś ma jakiś pomysł?
a zaglądałeś do tematu który Ci podałem wyżej ;-) kolega pokazał jak to on rozwiązał.

PiotrZMC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, 21:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: PiotrZMC » 22 lip 2018, 23:02

Mam następujący problem. Nie mam prądu na pinie B50A przy przekreceniu stacyjki w pozycję rozruchu oraz z dodatkowego przekaźnika pompy paliwa nie ma zasilania na pompie. Wie ktoś jak sobie z tym poradzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl