Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2009, 21:40

A ja dzisiaj stworzyłem coś takiego.

Chciałem to dzisiaj podłączyć na testy, ale nie mogłem znaleźć jakiegoś logicznego miejsca aby to umieścić. Mam też pewne wątpliwości co do przekroju wejście/wyjście czy czasem nie jest zbyt mały. Przewód od odmy idzie nieco grubszy. Co myślicie?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 paź 2009, 21:47

wg mnie jest to fest rozwiazanie i nie bedzie sie rzucalo w oczy:) <piwo> O srednice nie boj sie, przecie to nie komin <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2009, 21:52

Muszę jeszcze kupić węże no i przede wszystkim znaleźć jakieś rozsądne miejsce na montaż tego. Jedyne co mi w tej chwili przychodzi do głowy to prawa strona pod przednim zderzakiem. Jest tam nieco wolnej przestrzeni, byłoby do czego przykręcić tylko trochę daleko od odmy :-/

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 paź 2009, 21:59

to ze daleko od odmy to nic, wyziewy i tak pojda tamtedy gdzie jest wylot:) Tylko pomysl dokladnie gdzie bedzie ujscie gazow, bo w nocy z ujscia da sie zauwazyc dymek i czuc czesto swad oleju, ja u siebie z catch tanka wypuscilem rurke pod samochodem az do tlumika srodkowego i na koncu jej zalozylem jeszcze filterek[cos ala stozek na odme:P].
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 paź 2009, 22:09

Rafi bardzo estetycznie to będzie wyglądało. ;-) Daj tam pod przedni zderzak tylko puść wężyk z odprowadzeniem spalin tak jak Robert i będzie cacy. :->

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2009, 23:52

Nie no jasne, ostateczne ujście na pewno będzie gdzieś pod podwoziem. Innej opcji nie ma. Co do samego umiejscowienia cash tanka to chyba ostatecznie będzie w okolicy tego zderzaka. To jedyne miejsce gdzie nie będzie zawadzać i w razie potrzeby będzie do niego w miarę dobre dojście z kanału.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 paź 2009, 15:38

ja powiem tak, im dłuższy wąż z odmy tym lepiej ale pod warunkiem że nie będzie też za długi ;-) a powód jest prosty, mianowicie podczas stygnięcia silnika przez odmę zasysane jest powietrze z otoczenia a jak wiadomo zawiera ono też wilgoć więc im więcej suchego powietrza z dłuższego węża wróci tym lepiej <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2009, 16:04

Jeśli nie wymyślę czegoś innego to wąż u mnie będzie miał jakiś metr od odmy do Cash tanka i potem z 2 metry aby podciągnąć wylot pod spód auta.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 paź 2009, 18:52

Jeszcze jedna sprawa przyszła mi do głowy. Aktualnie korek wlewu oleju na wolnych obrotach jest ładnie przyciągany. Po dodaniu gazu korek jest już bardzo mocno przyciągany. Oprócz tego że świadczy to o braku przedmuchów na przyciąganie tego korka ma pewnie wpływ odma która wyciąga gazy z komory. Czy po zastosowaniu wolnej odmy ten fajny efekt przyciągania korka nie zginie?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 paź 2009, 12:26

Rafał ja się właśnie także nad tym zastanawiam i dlatego pytałem kilka postów wyżej. Bo jakby nie patrząc turbina zasysa poprzez podpiętą odmę, jeżeli ją odłączysz to takiej siły zasysania nie będzie. :roll: Tak mi się przynajmniej wydaje...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 paź 2009, 12:30

Niki20 pisze:Rafał ja się właśnie także nad tym zastanawiam i dlatego pytałem kilka postów wyżej. Bo jakby nie patrząc turbina zasysa poprzez podpiętą odmę, jeżeli ją odłączysz to takiej siły zasysania nie będzie. :roll: Tak mi się przynajmniej wydaje...
Niki20 nic sie nie bedzie dzialo z korkiem, przynajmniej u mnie po wypieciu odmy korek i dmuchanie jest takie same jak z podpieta odma <ok> Wez pod uwage ze turbo zasysa znacznie dopiero na obrotach, na jalowych prawie nic nie robi przeplywu...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 paź 2009, 19:51

A no racja. ;-) Nie pomyślałem o tym. :-) Czyli wychodzi na to, że żadnych złych objawów nie ma po odpięciu odmy... No jedynie niższe obroty.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 paź 2009, 20:29

Niki20 pisze:No jedynie niższe obroty.

:?:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 paź 2009, 20:31

Nom Robercie tak wyczytałem na naszym forum, że komuś spadły obroty o jakieś 50-100. :roll:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 paź 2009, 20:34

Nic takiego nie bedzie mialo miejsca:P Niki20 kiedy rezasz oil catch tanka? :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl