Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/1.9TDI 1Z] Wtryski AFN .

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 24 gru 2014, 16:19

Jak kolegaKrzysiek 84, napisał. Większe dziurki to i więcej paliwa. A kostrz min doładowania na wtrysk 210 robi prawie 1.3 bara. Na 205 napisze ci nawet soft na doładowanie 1.1 bara. Jak widzisz większa ilość paliwa więc i powietrza musi być więcej by nie robić zadymy za sobą.

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 24 sie 2015, 01:44

Witam,

bardzo mnie zainteresował temat skąd nasuneło mi się parę pytań. Czy cała operacja szkodzi żywotności silnika i innych podzespołów czy jest wręcz polecane omawiany zabieg wykonywać ? Jak wasze opinie ? Seryjne auto czy jednak w kwestii mechaniki powinienem patrzyć trochę inaczej ? Jeżdżę autem od 3 lat i te 90 KM... czasami chciałbym więcej :roll: ,ale również by silnik przetrwał jak najdłużej. Dużo z was na pewno było w takiej sytuacji , jakie macie sugestie i jaki koszt tej całej zabawy ?

W razie pytań chętnie udzielę odpowiedzi ;-)

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 24 sie 2015, 08:43

żywotności na pewno nie skróci ten zabieg . czy jest drogi ? kwestia jest tego za ile kupisz wtryski , ponieważ dostać dobre nie lejące jest bardzo ciężko podobno . jednak do wtrysków jeszcze dorzuć softa i na pewno nie będziesz narzekać :) Ja na samym sofcie i osprzęcie pierburg jestem bardzo zadowolony . a koszty wtryski + soft naprawdę nie wyjdzie drogo a różnica będzie kolosalna . Jedyne co wtedy może mieć mniejszą żywotność to np sprzęgło przy szaleństwach : D . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 24 sie 2015, 08:47

90konnym b4 jeździć się nie da. Jakbym nie miał zamiaru robić modów to bym nawet tego auta nie kupił.

Myślę, że to wszystko zależy jak się jeździ.

Ja póki co przejechałem po modach łącznie z wtryskami afn 40tysięcy i na razie nic się niepokojącego nie dzieje. Na blacie niby 350tys. - podkreślam niby bo wiadomo jak może być :D

Nawet jeśli zaczęłoby się coś dziać z silnikiem to i tak bym nie powiedział złego słowa na modyfikacje ze względu na to, że słupek nie będzie nie wiadomo jak drogi czy ew. remont a przyjemność z jazdy jest dużo większa. A pojeździ to i pojeździ jeszcze ho ho - pewnie dożywocie ma żeby służyć jako zwykły dupowóz.

Na pewno lepiej zrobić kompa i chipa niż same wtryski. Wtryski są tylko dodatkiem, żeby to lepiej chodziło wszystko na który oczywiście warto wydać te ~300-400PLN.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 24 sie 2015, 09:32

Ja się grubo zastanawiam nad końcówkami Firad albo WZM 0,205, ael mam sprawne ori i coś przekonać się nie mogę. Duża różnica między 110 KM po chipie a 140 KM po chipie i większych końcówkach?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 24 sie 2015, 10:14

ja wczoraj wrzuciłem wtryski z afna czyli 205tki i różnica jest może nie kolosalna, ale zauważalna i bardzo miła, czekam na program od kostrza, na dniach ma być i wtedy licze na pełen ogień... z prerspektywy czasu żałuje że od razu nie porobiłem takich modów bo całość wyjdzie mnie z 600pln, jak będę miał okazje to skocze na hamownie bo liczę na okolice 130koni, chociaż kartka nie jest tak ważna jak wrażenia z jazdy

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 24 sie 2015, 12:34

Ale Ty nie masz jeszcze chipa, a ja pytałem jaka jest różnica miedzy chipem a ori wtryskami a chipem z afn :p

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 24 sie 2015, 13:44

Dzięki za szybką odpowiedź. Osprzęt mam na pierburgu , rocznik 96' kwiecień. Niedawno wymieniano u mnie popychacze oraz robiono pompę ,ponieważ była przesterowana. Sprzęgło SACHSA wymienione rok temu, poszło łożysko oporowe ,mechanik polecił wymienę od razu całego sprzęgła. Przebieg to 190 tys., auto jeździ jak ta lala. Jedyne na co mogę narzekać to temperatura cieczy(podchodzi do 100 ,później spada do 90 i tak w kółko, nie ma non-stop 90 stopni ,są wahania :-/ ) oraz wiatrak bardzo rzadko się włącza. Styl jazdy przy nadwoziu Cabrio ,90 PS i polskich drogach wiadomo jak wygląda ;-) na baku 60l przejadę spokojnie 1000 km. Z jakim kapitałem pisać śmiało do muniora ? Czy trzeba zrobić jakieś konkretne remonty przed chipem - softem ? No i jeśli całą operację bym robił polecacie robić wszystko na raz czy stopniowo ? Oczywiście co się zmienia oprócz wzrostu mocy ? Silnik bardziej się nie grzeje, praca silnika się nie zmienia (głośniejsza praca[klekot]) ? Czytałem ,że batman zostaje za tobą przy agresywniejszej jeździe ,ale w TDI to raczej normalka :-) i siary nie ma.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 24 sie 2015, 13:54

U mnie w temacie są 2 wykresy przed i po chipie. Rób chipa jak masz wszystko zrobione w motorze na 100%. Mi po chipie powychodziły niedociągnięcia, popękały przewody od turbo z zużycia, ale powymieniałem i śmiga jak ta lala :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 sie 2015, 16:38

TheSorrow, Najlepiej jest zrobić logi dynamiczne grupy 3,4,11 i sprawdzic korekcje w grupie 13

jak wszystko hula to mozna iśc do przodu.
Na początku robimy rzeczy mechaniczne typu: wtryski, turbo, pompa wtryskowa , sprzegło, fmic - w zalezności od tego w jaką moc celujesz.
Najlepsza i najtańsza opcja to wtryski Afn i soft najlepiej na ecu 16 bit.
mozesz wtedy liczyc na 130 km i z 300 Nm
A jazda staje się od razu przyjemniejsza. :mrgreen:

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 24 sie 2015, 18:46

No to ja też coś tu powiem. Wtryski mam 210 na końcówkach wzm. Komp od kostrza. Oczywiście 16 i wsad najsłabszy pod mój osprzęt. Przebieg 425 tyś na budziku. Na zestawie jakieś 40 tyś. Żadnych kłopotów z motorem nie zauważyłem. Nawet małe turbo jakim jest t15 i doładowaniem 1.3 bara daję radę. Co do jazdy to do dziś uważam że są to dobrze zainwestowane pieniądze w samochód.

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 25 sie 2015, 00:48

Po lekturze i paru youtubowych filmikach musze przyznać ,że strasznie się napaliłem :mrgreen: Celuję w moc hmmm... jak wspominałem by nie (1)zajeździć motoru ,bynajmniej jednak później (2)żałować ,że czegoś się nie zrobiło jak się miało okazję ,ale niestety nie wiem również na co mogę (3)pozwolić i jakie są (4)warianty do wyboru. Do tej pory przez 3 lata auto trzymałem i doprowadzałem do stanu oryginalnego ,ale pod maską chyba trzeba zrobić wyjątek :mrgreen: Krzysiek84 jak zrobić logi , niestety nie mam pojęcia o czym piszesz :-| ? (gdybym był w Augustowie na pewno bym Cię zaprosił na piwo i wysłuchał Twojego dośw. którym dzielisz się nie tylko ze mną na tym forum <ok> )
Poniżej zdjęcia obudowy filtra powietrza ,potwierdzają ,że mam osprzęt pierburga (co to w ogóle znaczy :?:) ? :-? oprócz problemu nastawnika w Boschu nic więcej niestety nie wiem...
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/n5n4 ... 22D249eZfY http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/kK1Y ... m4CCNoNbv5

Co do reszty:
Turbo również opłaca się wymienić ?
Wtryski koniecznie AFN (tutaj jedyne jakie znalazłem; gotowe do montażu http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze ... 49-223-135) czy są rekomendowane również inne ?
fmic ? (łączniki sylikonowe?)
Oraz ten kapitał (ile < > $) ?

Munior robi wszystko wraz z wtryskami ?

Przyjemnej nocy i serdeczne dzięki za wasze uprzejme odpowiedzi. Jesteście wielcy <ok>

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 25 sie 2015, 17:51

Kolego zależy kto co chce? Jak chcesz trochę to wystarczy komputer od kostrza. Jak chcesz coś więcej to montujesz wtryski afn program do tego i możesz liczyć na 130 km i 300 nm. To już jest fajny wynik. Ale liczby nie oddadzą tego co odczujesz na plecach. Powiem tak że ja mam wtryski 210 i soft. Nic więcej nie zmieniałem i jeździ się super. Zmiany turbo i fimic jest potrzebny przy mocach powyżej 140 km tak to nie ma sensu.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 sie 2015, 19:15

TheSorrow,
Do Augustowa bardzo chetnie, vaga mam to i logi by zrobiło się :lol:
logi dynamiczne to sprawdzenia jak zachowuja się podzespoły osprzetu silnika podczas jazdy,najcześciej sprawdzamy masę powietrza z przepływomierza i ciśnienie doładowania w dolocie.

Wtryski afn (205-tki) to jest minimum aż po( 216 -tki)
ori intercooler daje rade, ale trzeba najlepiej rozebrać cały dolot i umyć wszystko by w srodku nic nie było z oparów olejowych i z zewnątrz by przepływ powietrza był jak najlepszy.
Egr wypadałoby zaślepić,
Do tych 130/300 ori graty daja rade ( oczywiscie po zmianie wtrysków na minimum te z afn'a )
Co do turbo to też może zostać Twoje.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 29 sie 2015, 11:57

TheSorrow pisze:Jedyne na co mogę narzekać to temperatura cieczy(podchodzi do 100 ,później spada do 90 i tak w kółko, nie ma non-stop 90 stopni ,są wahania :-/ ) oraz wiatrak bardzo rzadko się włącza.
jak termostat, pompa wody jest ok to masz najzwyczajniej zabetonowana chlodnice (tez to przerabialem...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl