[All] Ciekawostka - Malowanie Aluminium
[All] Ciekawostka - Malowanie Aluminium
Mam do was pytanie . Chce pomalować sobie moje aluski .. kolor chyba taki jaki jest czyli coś srebrnego szarego ?
Moje pytanie jest takie . Jeśli zmatuje je papierem na mokro potem odtłuszcze pomaluje je lakierem w sprayu MOTIP i dam na to warstwe bezbarwnego to będzie to jakoś wyglądać ?
moje alu
Moje pytanie jest takie . Jeśli zmatuje je papierem na mokro potem odtłuszcze pomaluje je lakierem w sprayu MOTIP i dam na to warstwe bezbarwnego to będzie to jakoś wyglądać ?
moje alu
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 20:30 przez KoralB3, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, podklad tez mozesz sam polozyc. Sa w puszkach(sprayu) zwykle akrylowe i epoksydowe. Jak lakierowalem moje stalowki to robilem je mokro na mokro tzn, polozylem podklad epoksydowy i po ok 20 minutach kladlem na to lakier. Metoda dobra bo nie musisz czekac az podklad wyschnie i pozniej go szlifowac, lipa z tym, ze jak zrobisz zaciek na podkladzie to wszystko musisz scierac i od nowa nakladac podklad Bezbarwny kladziesz jak baza wyschnie, w zaleznosci od lakieru i temp ok 20-30min, mozesz jednak poczekac dluzej, kolejne warstwy bezbarwnego kladzie sie z 20-30min odstepem.
jak położysz bazę to czekasz aż ci zmatowieje i dajesz bezbarwny.KoralB3 pisze:no i po pomalowaniu w kolor ile trzeba poczekać na to żeby dać bezbarwny i potem po pierwszej warstwie bezbarwnego kiedy dać następną ?
baza jak ci się poleje to tak samo masz po dziadziusiu.
sprawdź czy nie ma rys na nich ale radził bym ci zrobić podkład bo na srebrnym wszystko widać a rysy będą jak tygrysy i obicia od kamieni na pewno. dlatego lepiej dłużej robić a porządnie. ja swoje malowałem ze 2 tygodnie w sumie przyjeżdźałem po pracy i po feldze na dzień ale efekt murowany nie to co proszkowo malowane. czym więcej zakamarków tym więcej pitolenia.
ale dobierzesz sobie np srebrną perłę i będzie mallyna
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 19:18 przez mati86, łącznie zmieniany 1 raz.
To może jednak walnąć podkład .. zawsze dłuższy efekt..
No czyli zrobię je papierem na mokro potem odtłuszczę walne podkład kolor i dwie warstwy bezbarwnego .. :roll:
[ Dodano: 2011-03-03, 19:25 ]
Jeszcze tak myślę na jaki kolor je walnąć czy taki jaki jest czyli szary/srebrny czy jaki .. no i chciałem jeszcze zaciski i bębny na czerwono.
No czyli zrobię je papierem na mokro potem odtłuszczę walne podkład kolor i dwie warstwy bezbarwnego .. :roll:
[ Dodano: 2011-03-03, 19:25 ]
Jeszcze tak myślę na jaki kolor je walnąć czy taki jaki jest czyli szary/srebrny czy jaki .. no i chciałem jeszcze zaciski i bębny na czerwono.
i duzo lepiej sie rozlewa. Jak nie bylo warunkow w pracy to ladowalismy bezbarwny do cieplej wody zeby go podgrzac :mrgreen:mati86 pisze:ale lepiej wiadomo 25C bo szybciej schnie
Ja spotkalem sie z wrecz odwrotna akcja, znajomy lakierowal jakies tam duperele w komorze przy chyba 22C, troche mu sie przesadzilo z bezbarwnym i byl na granicy zrobienia bata, jak wlaczylismy wypiekanie ok 60C, to na naszych oczach wszystko zaczelo plynac na maxa :lol:mati86 pisze:a przy lakierowaniu w niskich temperaturach jest taka bariera jeżeli w pewnym momęcie temeratura spadnie to zaczyna się wszystko lać
to całkowicie inna historia bo kolega niema komory dlatego mówiłem o niskich temp.
tym bardziej jak są to felgi bo za dużo jest tam ostrych rantów i ciężko domalować szczeliny.
a jeśli chodzi o wysokie temp to normalne że zaraz po skończeniu lakierowania nie możesz włączyć suszenia bo popłynie na pewno gdzieś. trzeba trochę odczekać przynajmniej z 10-15min przed suszeniem.
tym bardziej jak są to felgi bo za dużo jest tam ostrych rantów i ciężko domalować szczeliny.
a jeśli chodzi o wysokie temp to normalne że zaraz po skończeniu lakierowania nie możesz włączyć suszenia bo popłynie na pewno gdzieś. trzeba trochę odczekać przynajmniej z 10-15min przed suszeniem.