[b3] Lampy tylne - podwojone pozycyjne na przeciwmgielnym
tak prawde mówiąc jak bym patrzył na nasze władze to musiał bym założyć ori koła ori tłumik ori zawieszenie i wiele innych żeczy dlatego tak jak napisałem nie namawiam nikogo do tego
ps. może pamiętacie jak kiedyś było zabronione zakładanie trzeciego światła stop heheh teraz wręcz przeciwnie zakładają wszyscy :mrgreen: aletakie mamy przepisy i jak trafimy na upierdliwą osobę to czepi się nawet o brak żarówek lub apteczki co nie jest obowiązkowe
ps. może pamiętacie jak kiedyś było zabronione zakładanie trzeciego światła stop heheh teraz wręcz przeciwnie zakładają wszyscy :mrgreen: aletakie mamy przepisy i jak trafimy na upierdliwą osobę to czepi się nawet o brak żarówek lub apteczki co nie jest obowiązkowe
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Rako, może byś tak przypomniał sobie wiadomości z prawa o ruchu drogowym i czytał dokładnie to co jest napisane wyżej. A napisałem tam również to: "Generalna zasada jest taka, że auto ma odpowiadać homologacji pojazdu na dany kraj (stąd m.in. w niektórych autkach osobowych np. obrysówki, które wg kodeksu w Polsce nie mogą być stosowane w poj. osobowych)."
Więc jeśli wspomniane przez Ciebie Audi A6 uzyskało homologację na kraje UE to może mieć takie światła.
Napisałem również, że: "można robić różne modyfikacje pod warunkiem zgodności z homologacją lub uzyskaniu ekspertyzy z ITS-u (de-facto nowej homologacji, a to solidnie kosztuje)" Więc jak masz ochotę i jeśli uzyskasz homologację to dyskotekę na dachu możesz wozić.
Daruj sobie proszę teksty w takim stylu: "Wasze przepisy w ...... można sobie wsadzić" bo to ani grzeczne, ani nie wnosi nic merytorycznego do dyskusji.
Więc jeśli wspomniane przez Ciebie Audi A6 uzyskało homologację na kraje UE to może mieć takie światła.
Napisałem również, że: "można robić różne modyfikacje pod warunkiem zgodności z homologacją lub uzyskaniu ekspertyzy z ITS-u (de-facto nowej homologacji, a to solidnie kosztuje)" Więc jak masz ochotę i jeśli uzyskasz homologację to dyskotekę na dachu możesz wozić.
Daruj sobie proszę teksty w takim stylu: "Wasze przepisy w ...... można sobie wsadzić" bo to ani grzeczne, ani nie wnosi nic merytorycznego do dyskusji.
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Danek, zejdź ze mnie bo ja naskocze na Ciebie,wyraźnie napisałeś ,że może być conajwyżej 3 światła stop,a ja wiem że nowe A6 Avant ma ich 5 i każde jedno ma 5 które ma lampy diodowe z tyłu i nie był to wyjątek.I nic nie pisałem o dyskotece tylko o porządnym aucie na 100 nie grzebanym,więc nie wciskaj na siłę kolegom z forum swoich racji.I nie powiesz mi ,że Audi do polski puszczają z 3 stopami :mrgreen:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
RaKo, Na nikogo nie wchodziłem, przeczytaj proszę jeszcze raz cały wątek i moje wypowiedzi.
Jakbyś nie zauważył dyskusja w tym wątku dotyczy dodatkowych, dorobionych we własnym zakresie (a więc poza homologacją) świateł stop. W takim przypadku obowiązuje homologacja danego pojazdu lub ogólne przepisy prawa o ruchu drogowym, a w szczególności dotyczące dopuszczenia pojazdu do ruchu na drogach publicznych. Nikomu nie wciskam swoich racji tylko przytaczam przepisy, o których wielu nie pamięta, a inni mają je w głębokim poważaniu. Poza tym zaznaczyłem, że sytuacja mogła się zmienić jeśli przepisy uległy zmianie. Więc gdybyś chciał być merytoryczny to wziąłbyś do ręki Ustawę o Ruchu Drogowym i sprawdził jak to rzeczywiście jest, a nie pisał, że gadam bzdury bo nowe Audi ma 5.
tylko, że napisałem również, że jeśli dany samochód ma homologację na teren Unii Europejskiej (tym samym Polski) to może mieć więcej świateł.RaKo pisze:wyraźnie napisałeś ,że może być conajwyżej 3 światła stop,
Jakbyś nie zauważył dyskusja w tym wątku dotyczy dodatkowych, dorobionych we własnym zakresie (a więc poza homologacją) świateł stop. W takim przypadku obowiązuje homologacja danego pojazdu lub ogólne przepisy prawa o ruchu drogowym, a w szczególności dotyczące dopuszczenia pojazdu do ruchu na drogach publicznych. Nikomu nie wciskam swoich racji tylko przytaczam przepisy, o których wielu nie pamięta, a inni mają je w głębokim poważaniu. Poza tym zaznaczyłem, że sytuacja mogła się zmienić jeśli przepisy uległy zmianie. Więc gdybyś chciał być merytoryczny to wziąłbyś do ręki Ustawę o Ruchu Drogowym i sprawdził jak to rzeczywiście jest, a nie pisał, że gadam bzdury bo nowe Audi ma 5.
A gdzie ja coś takiego napisałem? Człowieku wyluzuj proszę.RaKo pisze:I nie powiesz mi ,że Audi do polski puszczają z 3 stopami
I nie strasz mnie proszęRaKo pisze:zejdź ze mnie bo ja naskocze na Ciebie
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
"Z tego co wiem to można robić różne modyfikacje pod warunkiem zgodności z homologacją lub uzyskaniu ekspertyzy z ITS-u (de-facto nowej homologacji, a to solidnie kosztuje)" To jest cytat z mojej wypowiedzi w 11 poście wstecz. W tym samym poście napisałem również: "Generalna zasada jest taka, że auto ma odpowiadać homologacji pojazdu na dany kraj (stąd m.in. w niektórych autkach osobowych np. obrysówki, które wg kodeksu w Polsce nie mogą być stosowane w poj. osobowych)." Wydaje mi się, że jasno tu napisałem, iż jeśli auto ma homologację (czyli dopuszczenie do ruchu w danym kraju) to może mieć tych świateł 5 i więcej. Stąd mój późniejszy żart o dyskotece. Jak masz homologację to możesz sobie cały samochód światłami obłożyć. Warunek: homologacja lub spełnianie warunków zawartych w prawie o ruchu drogowym
Zwróciłem Ci uwagę bo Twoja wypowiedź:
Teraz próbujesz mi wciskać, że upieram się tylko i wyłącznie przy 3 światłach. Wyluzuj proszę i daj już spokój. Może przeczytaj wspomnianą wcześniej ustawę Prawo o Ruchu Drogowym i wtedy będziemy dyskutować.
We wspomnianej ustawie znajduje się m.in. taki zapis:
"Art 68
11. W razie zmiany warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części.
12. W razie wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażenia lub części wpływających na zmianę warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji, producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części.
13. Zmianę świadectwa homologacji wydaje się za opłatą po sprawdzeniu, czy dany typ pojazdu, przedmiot jego wyposażenia lub część odpowiadają warunkom określonym w przepisach art. 66 oraz ust. 19, a także w regulaminach, o których mowa w ust. 7 pkt 2."
Już samo to mówi nam, że zmiana wyposażenia czyli dołożenie dodatkowego światła stop wymaga rozszerzenia homologacji.
A teraz dokładna treść warunków jakie muszą spełniać światła:
"WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
§ 1. 1. Zespół dwóch niezależnych lub zgrupowanych świateł, takich samych lub różnych, lecz o jednakowym przeznaczeniu i jednakowej barwy, uważa się za jedno światło, jeżeli rzut ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę poprzeczną zajmuje co najmniej 60% powierzchni najmniejszego prostokąta opisanego na rzutach tych powierzchni świetlnych oraz pod warunkiem, że światła te zostały homologowane jako światło typu D (zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym); nie stosuje się do świateł drogowych, świateł mijania i świateł przeciwmgłowych przednich."
A tutaj: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm możesz sobie sprawdzić dokładną liczbę świateł w jakie ma być wyposażony pojazd.
Z przytoczonego ostatniego paragrafu wynika jasno dlaczego w najnowszym Audi tych świateł jest jak piszesz 2+2+1. W świetle tego przepisu te podwójne światła stop są zapewne traktowane jako pojedyńcze gdyż odpowiadają warunkom jakie muszą spełniać i uzyskały homologację na światło typu D.
Chyba wystarczająco jasno wytłumaczyłem na czym polega problem ze światłami.
Zwróciłem Ci uwagę bo Twoja wypowiedź:
nic konkretnego do dyskusji na temat dodatkowo zamontowanego w Audi 80 B4 światła stopu nie wnosiła.RaKo pisze:Wasze przepisy w ...... można sobie wsadzić.
Teraz próbujesz mi wciskać, że upieram się tylko i wyłącznie przy 3 światłach. Wyluzuj proszę i daj już spokój. Może przeczytaj wspomnianą wcześniej ustawę Prawo o Ruchu Drogowym i wtedy będziemy dyskutować.
We wspomnianej ustawie znajduje się m.in. taki zapis:
"Art 68
11. W razie zmiany warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części.
12. W razie wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażenia lub części wpływających na zmianę warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji, producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części.
13. Zmianę świadectwa homologacji wydaje się za opłatą po sprawdzeniu, czy dany typ pojazdu, przedmiot jego wyposażenia lub część odpowiadają warunkom określonym w przepisach art. 66 oraz ust. 19, a także w regulaminach, o których mowa w ust. 7 pkt 2."
Już samo to mówi nam, że zmiana wyposażenia czyli dołożenie dodatkowego światła stop wymaga rozszerzenia homologacji.
A teraz dokładna treść warunków jakie muszą spełniać światła:
"WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
§ 1. 1. Zespół dwóch niezależnych lub zgrupowanych świateł, takich samych lub różnych, lecz o jednakowym przeznaczeniu i jednakowej barwy, uważa się za jedno światło, jeżeli rzut ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę poprzeczną zajmuje co najmniej 60% powierzchni najmniejszego prostokąta opisanego na rzutach tych powierzchni świetlnych oraz pod warunkiem, że światła te zostały homologowane jako światło typu D (zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym); nie stosuje się do świateł drogowych, świateł mijania i świateł przeciwmgłowych przednich."
A tutaj: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm możesz sobie sprawdzić dokładną liczbę świateł w jakie ma być wyposażony pojazd.
Z przytoczonego ostatniego paragrafu wynika jasno dlaczego w najnowszym Audi tych świateł jest jak piszesz 2+2+1. W świetle tego przepisu te podwójne światła stop są zapewne traktowane jako pojedyńcze gdyż odpowiadają warunkom jakie muszą spełniać i uzyskały homologację na światło typu D.
Chyba wystarczająco jasno wytłumaczyłem na czym polega problem ze światłami.
Witam
Kupiłem B4 i świecą się 2 światał przeciw mgielne. Teraz pytanie które to kable idę od skrzynki do światła stopu a które od przeciwmgielnych. Chiałbym zrobić podwójne światła stopu ale żeby nie ciągnąć przewodu od tylnich lamp tylko zrobić przy bezpiecznikach, wydaje mi się że będzie szybszy montaż.
Pozdrawiam
Kupiłem B4 i świecą się 2 światał przeciw mgielne. Teraz pytanie które to kable idę od skrzynki do światła stopu a które od przeciwmgielnych. Chiałbym zrobić podwójne światła stopu ale żeby nie ciągnąć przewodu od tylnich lamp tylko zrobić przy bezpiecznikach, wydaje mi się że będzie szybszy montaż.
Pozdrawiam
- Michaello285
- Forum Audi 80
- Posty: 153
- Rejestracja: 17 maja 2008, 09:13
- Lokalizacja: RZE-Zabratówka
nie moga sie o nic przyczepic tylko weźcie poprawke na to czy dobrze to robicie bo gdy juz to zrobicie te 4x stop czy przy właczeniu przeciw mgilenych nie bedzie tez stop swiecil? u mnie tak było i trzeba bylo diode wlutowac zeby stop rozłaczalo gdy wlacze przeciw migielne efekt jest calkiem calkiem