Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Czy błąd o numerze 00575 dotyczy zaworu N75

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

[B4 1.9 1Z 90KM] Czy błąd o numerze 00575 dotyczy zaworu N75

Post autor: Kolczat » 18 sie 2014, 12:24

Siema, mam jakieś problemy z silnikiem, ogólnie kopci jak ogłupiały, trochę więcej paliwa zjada (jakieś pół- do litra na 100km), no i turbina świszczy jak w MANie, podpiałem samochód statycznie pod vaga i wywaliło mi między innymi błąd 575, co oznacza cisnienie w układzie dolotowym...

1. Czy ktos ma wiedze czym sie charakteryzuje wystapienie takiego błędu?
2. Czy da coś wymiana zaworu N75 na nowy?
3. Czy zawory N75 we wszystkich 1Z są takie same? bo mam w a4 taki sam silnik i chce na próbe podmienić zawory i to zrobię, tylko zależy mi na informacji dlaczego taki błąd wyskoczył i co zrobić żeby auto znów jechało

edit: jak potrafisz odpisać chociaż na jedno pytanie - pisz, wszystko się przyda przeanalizować
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sie 2014, 12:57

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575

to tak na szybko. To nie tylko wadliwy n75. Czytaj i analizuj.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 18 sie 2014, 13:06

dzięki, mnie dotyczy trzeci problem:

00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.

i najbardziej mnie ciekawi fragment pogrubiony przeze ze mnie, wyczyścić westgate - co to i gdzie to?
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 sie 2014, 16:00

W 1Z nie masz zmiennej geometrii więc jakieś tam czyszczenie nie wchodzi w grę.
N75 z A4 mozesz jak najbardziej podpiąć jeśli wtyczka pasuje, wyeliminujesz juz wtedy jeden problem.
Mając pełna diagnostyke Vagiem w tym Aucie można zrobić logi, będzie widać ile wogóle jest doładowania.
Sprawdz przewód gumowy przy korku wlewu oleju czy jest on cały od spodu.
I ten świst czy to turbo czy może z wężyka świszcze łączącego IC z Mapsensorem w ECU.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 18 sie 2014, 20:52

Krzysiek 84, wrzucilem zdjecie pokaz na nim gdzie jest mapsensor, o ktory przewód gumowy Ci chodzi i co to jest ten wastegate (czy to nie jest ta rura co sie powinno zaslepic zeby egr nie zanieczyszczalo)?

jak przegazowywalem to ladowalo mi max 1050mbar, tylko nie wiem czy podczas obciazenia (w czasie jazdy) nie bedzie wiecej ladowal, mam wrazenie ze zawor upustowy jest calkowicie otwarty przez ten swist no i w jakis sposob mozna by wytlumaczyc tumany czarnego dymu z wydechu, jakby dawka byla za duza w stosunku do tego ile powietrza daje turbo... daltego tez pytam o zrozumienie zasady dzialania N75, czy ma on cos wspolnego ze sterowaniem zaworem upustowym turbiny?
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sie 2014, 21:13

na postoju nie naładuje ŻADNEMU turbo, nawet turbo benzynie, więcej niż 0.0 :D

swoją drogą zawsze dziwię się turbodieslarzom operowanie milibarami :D jakby te 1000 ładnie wyglądało... i jeszcze jedno - 1000 milibarów - to ciśnienie w odniesieniu do próżni, a nie do atmosferycznego. Bo tak działa mapsensor. A Wy nie macie mapsensora w komputerze czasem?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 18 sie 2014, 21:56

No coz taki blad wywala jak komputer nie widzi doladowania albo jest za duze. Tumany dymu jak mowisz to moga byc nieszczelne przewody od turbo do kolektora ssacego, no i jeszcze wezyki idace do N75 i do map sensora sprawdz bo jak ktors bedzie nieszczelny to tez bedzie wywalalo blad <ok>
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 19 sie 2014, 00:37

Skoro jest czarno to brak doładowania. Do sprawdzenia szczelność całego dolotu. N 75 ma na zadaniu zbijaćciśnienie jak jest za duże.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 sie 2014, 06:21

kamsta, ale czy zbijanie polega na otwarciu zaworu upustowego?

jeżeli chodzi o szczelność wszystkich przewodów, to jedyny z którego mi syczało to taki który idzie do puszki filtra powietrza, reszta zawsze była szczelna, ale na wszelki wypadek jak znajde troche czasu rzuce okiem
Leo, widzisz o tym że wskazania pokazują różnicę od prozni nie wiedzialem, ale to że wzrastało od 800-1050 mbarów dało mi sygnal że może być inaczej, nic no w weekend przejade się z kompem na kolanach to się określi ile ładuje
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sie 2014, 07:28

Kolczat, podmień ten N75 i przejedź sie. Tak jak pisałem Mapsensor masz w ECU ( Sterownik Silnika) i tam masz taki sam cieńki wężyk jak na przelewach wtryskiwaczy, może być przetarty w którymś miejscu i będzie świst.
Na postoju nie nabije Ci ciśnienia turbo, tylko podczas jazdy. Vagiem robisz grupy 3-4 oraz 8-11.
Niebieskim kolorem zaznaczyłem zawór egr, wypadałoby go zaslepić
Zaślepki EGR 4mm

tylko podczas zamawiania ich musisz powiedziec do jakiego auta, jakie oznaczenie silnika i w których miejscach chcesz je zamontować - by dobrali CI z odpowiednim rozstawem otworu.

Kolorem czerwonym zaznaczyłem przewód ktory musisz przejrzeć czy nie jest popękany od dołu.
Obrazek

Zbijanie ciśnienia polega własnie na upuszczaniu spalin do wydechu by nie napędzały zbyt mocno wirnika i utrzymywaniu doładowania jakie żąda ECU.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 sie 2014, 07:47

egr mam zaślepiony, w pracy mi dorobili właśnie taką balszkę i tam czułem nieszczelność, więc wrzucilem orginalna uszczelke spowrotem bo tą rułę mam zaślepiona w dwóch miejscach, wiec nic do egr się nie dostaję (swoją droga do dziś nie wiem co tak naprawdę daje to zaślepienie)
Krzysiek, napisałeś że mapsensor jest w ECU i idzie tam cieńki wężyk, ale gdzie jest to ECU?
ten główny wąż przejrze, a to zbijanie ciśnienia polegające na upuszczaniu spalin do wydechu opiera sie w końcu o zawór upustowy, czy może zawór upustowy to wogóle inna bajka z czym innym związana?
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 sie 2014, 07:49

upuszczanie ciśnienia doładowania odbywa się tak ,że komputer steruje N75 a n75 steruje pneumatycznie wastegatem. Wastegate uchyla siłownik, na który to właśnie n75 podaje albo nie podaje ciśnienie.

A komputer znajduje się zapewnie tam, gdzie w 90% b3/b4 czyli w nogach pasażera z przodu.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 sie 2014, 07:59

dobra powoli ograniam, czyli westgate jest sewgo rodzaju zaworem upustowym, tylko on upuszcza spaliny do wydechu?
a do komputera który jest w nogach pasażera dostaje się jeszcze wężyk który może być przetarty, tylko którędy on tam się dostaje, pod podporą akumulatora?
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sie 2014, 08:01

Kolczat, od zbijania ciśnienia jest N75, wiec jak masz drugi na podmianke to podłącz , nagrzej silnik i przejedz sie, wtedy bedziesz wiedzial czy Twój zaworek jest dobry.
A co do ECU to właśnie gdzieś koło nóg pasażera jest, bo u mnie to w troche innym miejscu siedzi :->

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 19 sie 2014, 09:54

Ecu jest za zespołem dmuchawy. A skoro jest czarny dym to jest za mało powietrza w układzie. Znaczy się dziura w dolocie. I nie tylko ten wąż co na rysunku masz zaznaczony tylko całość od turbo do kolektora ssącego. Są tam trzy gumowe węże i plastikowa rura. No i oczywiście intercoler też trzeba sprawdzić. A wężyk do ecu najczęściej przeciera się pod podstawą akumulatora.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga