Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9tdi] Czy turbina się kończy?

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

[80 B4 1.9tdi] Czy turbina się kończy?

Post autor: Tommek261 » 22 mar 2011, 21:48

Witam
Mam taki problem z turbiną że przy wirniku turbiny jest wilgotno od oleju.
Mam podłączony zegar turbiny i we wężyku zaczyna pojawiać sie olej.
To chyba oznacza jedno koniec turbiny?

Jakie sa wasze rady na ten temat?

[ Dodano: 2011-03-22, 21:56 ]
Acha zapomniałem dodać że mam wolną odme i zaślepiony EGR.
A luz w turbinie na ośce jest jak ośką ruszamy góra dół.a jak chce sie ruszyć do tyłu do przodu to prawie nic nie czuć.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2012, 22:02 przez Tommek261, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 22 mar 2011, 22:07

a ile pompuje?jak masz zegar?

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 22 mar 2011, 22:21

Chwilowo 1bar i zaraz spada do 0,8bara

[ Dodano: 2011-03-22, 22:46 ]
Czy to ma jakieś znaczenie?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 23 mar 2011, 23:33

Popraw temat bo aż boli

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 24 mar 2011, 07:54

olej w dolocie może pochodzić z odmy silnika,jeżeli nie masz odłączonej...i nie zawsze jest to oznaką kończącej się turbiny...sprawdź skąd ten olej pochodzi ,tzn wyczyść dolot i odłącz na jakiś czas albo na zawsze odmę i wszystko będzie jasne,poza tym można sprawdzić luz na wirniku turbiny,niewielki o niczym złym nie świadczy....

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 31 mar 2011, 21:40

No to ja się podepnę pod temat.
Co to może być że jak jadę tak powiedzmy do 2500 obr/min. to turbina gwiżdze
a jak powyżej tych obrotów to gwizd zmienia się w taki metaliczny?
Auto dobrze się zbiera,turbo (po regeneracji) pompuje,luzów na wirniku nie ma,układ wydaje mi się że jest szczelny (muszę wymienić tylko węże co idą do intercoolera).
Nie wiem za bardzo co robić, gdzie szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 01 kwie 2011, 06:43

Tomku - masz jeszcze jakieś inne problemy z tą turbiną, czy tylko śladowe ilości oleju i lekki luz na wirniku? Bo jeśli turbina nie (rzyga olejem tak, że aż cieknie wężami z pod opasek i złączek, a przy ściągnięciu rury z intercoolera nie wylewa się z niego litr oleju ;-) jeśli turbina nie wyje, nie gwiżdże, nie odcina mocy itp) to śmiało jeździj, bo każdy doładowany silnik, a szczególnie dieselki lubią puszczać trochę oleju przy turbince i to jest normalny objaw, podobnie jak i delikatny luz na wirniku.

Paweł - co do Twojego problemu to skopali regenerację turbinki, najprawdopodobniej została za mocno (za ciasno) skręcona na sztancy z wirnikami, ale to też często się zdarza firmom regenerującym turbiny - czasami zdarza mi się po 2-3 razy odsyłać turbinę na reklamację bo albo wyje, albo odcina moc i autko nie jedzie, wiec jak masz ją jeszcze na gwarancji to odsyłaj, nie robią łaski - muszą ją wymienić.

Co do nieszczelności - to jak by była nieszczelność na dolocie to autko straciło by na mocy, słyszał byś gwizd, a bardziej głośne syczenie przy dodawaniu gazu i oczywiście zaczął by kopcić

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 01 kwie 2011, 19:46

sowa_81 pisze:(muszę wymienić tylko węże co idą do intercoolera).
To może wbrew pozorom pomóc ;-)
cztery pierścienie

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 01 kwie 2011, 21:30

percevalle pisze:
sowa_81 pisze:(muszę wymienić tylko węże co idą do intercoolera).
To może wbrew pozorom pomóc ;-)
Na pewno nie zaszkodzi :)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 01 kwie 2011, 21:33

Mi się wydaje ,że się nie kączy, zrób to co pisali chłopaki wcześniej i powinno być ok

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 01 kwie 2011, 21:39

percevalle pisze:To może wbrew pozorom pomóc
Kermit85 pisze:Na pewno nie zaszkodzi
No właśnie chcę mieć pewność że wszystko jest dobre (szczelne),a ostatnio jak sprawdzałem te węże,to okazało się że są ponacinane od objemek zaciskowych.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy tłumik może mieć jakiś wpływ na te metaliczne dżwięki,przy dodawaniu gazu?

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 02 kwie 2011, 21:41

może mieć jeśli katalizator jest zapchany albo popękał i będzie dzwonił w puszcze...
https://audi80.pl/b4-19tdi-my-red-av ... t31222.htm

SPRZEDAM
CZĘŚCI SKRZYNI BIEGÓW
KOMPUTER DO TDI
CHŁODNICĘ DO B3
PAS PRZEDNI B4
PODGRZEWACZ PŁYNU CHŁODZĄCEGO

Pozdrowienia dla mojego szpiega:*:* mam Cię:*

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 04 kwie 2011, 07:07

Lekko metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu będziesz też miał jeśli masz wyciętego kata i nikt nie wstawił w środek przelotki. Najlepiej obmacaj kata dookoła, jeśli jest wycięty i ktoś zrobił to z głową to od góry wyczujesz spawy ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 kwie 2011, 10:34

Kermit85 pisze:Lekko metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu będziesz też miał jeśli masz wyciętego kata i nikt nie wstawił w środek przelotki. Najlepiej obmacaj kata dookoła, jeśli jest wycięty i ktoś zrobił to z głową to od góry wyczujesz spawy ;-)
A jak ktoś go wybił/wykruszył :!: :?: to se może macać ale co innego :mrgreen:

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 04 kwie 2011, 20:16

Koledzy już wszystko jasne z tym metalicznym dżwiękiem tłumika https://audi80.pl/80-b4-19-1z-pytani ... t54075.htm
Teraz jeszcze pozostaje wymienić rury od intercoolera i zobaczymy jak będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga