Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Czy warto zmienić turbo na T15??

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 13 gru 2013, 17:59

Panowie, ja na waszym miejscu zamiast pakoać T15 bo jest "dziura" to bym zmienił zawartość pamięci ECU, koszt podobny tylko auto powtem dwa razy lepiej jeździ.

robiłem koledze marcin87 o ile dobrze nick pamiętam zamiast przesiadki z osprzętu Boscha na pierburga, zrobiłem Mechanikę, jakoś na turbodziurę nie narzekał, T2 pompowało juz jakies 0,5bara przy obrotach około 1500-1600rpm, auto było bardzo elastyczne, i ekonomiczne, spalanie przy mojej jeździe zanim je ustroiłem wachało sie w okolicach 4,5l miasto około 6l.
także niech mi nikt nie mówi że to turbo jest za duże, poprostu przy T15 sft w pierburgu jest tak zrobiony że zanim sie pojawi doładowanie, paliwa jest mniej podlewane i jest wcześniejszy kąt wtrysku co nie sprzyja szybkiemu wstawaniu turba.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 gru 2013, 19:34

W serii to T2 jest ospałe, Ale jak soft jest poprawiony i dmuchnie 1,4 bara to jest to bardzo odczuwalne i autko sunie do przodu jak szalone, miesiąc temu sprawdzone w celu przegonienia zetora przed zimą, do 200 idzie jak nóż w masło :mrgreen:

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 14 gru 2013, 02:44

to juz ktorys raz jak wlasnie slysze ze T2 nie jest takie zle, gabarytami do T15 to widac golym okiem ze wiekrze, tylko sie np zastanawiam nad "rentownoscia", na allegro znalazlem wlasnie za jakies 400zl,

liczmy 500zl z drobiazgami - +0,2bara (w stosunku do mojej T15) :roll:, mam na mysli ze za taka kase, nie wielki?! przyrost chyba
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 14 gru 2013, 06:54

T2 też sobie dobrze radzi ;) Ja nie narzekam, a latam po mieście wioskach, wszędzie :-)
I zmieniony na osprzęt Pierburga, Dzisiaj MUNIOR dokładnie opowie mi o tym co mam pod maską :-P
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 gru 2013, 07:33

Ja uważam że nie opłaca się zmieniać t2 na t15 chyba że ktoś chce jeździć na seryjnym sofcie, jeśli ktoś modzi powyżej 120KM to t15 będzie blokadą przy 130KM, polecam pooglądać wyniki z hamowni 1z po modach na org. T15, zwróciłem uwagę że moment obrotowy jest spory da się osiągnąć 320-330Nm i od doku bardzo raptownie narasta (co często czuć na plecach) ale po osiągnięciu max wartości nie utrzymuje zbyt dużej wartości, szczególnie po przekroczeniu 3500obr. leci na łeb, moc max uzyskiwana jest przy ok. 3400-3600obr. A później także spada.

[ Dodano: 2013-12-14, 08:15 ]
_Dave, 400zł to dużo za T2 ja jedną dostałem od kuzyna a drugą kupiłem za 250 zł od kolegi ale dostałem razem Downpipe, spływ oleju, kolektor a przewód od Turbo do Ic dokupiłem za 20zł :) jakieś 2tyg. Temu była t2 za 160zł na tablicy ale poszła chyba,

Mam pytanie co do podmianki turba, chciałbym się upewnić czy T2 będzie dobrze sterowane n75 z pierburga czyli zostawię przewód dolotowy od t15 z rurką podciśnienia do n75 ??
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 14 gru 2013, 09:19

powiem ze to bym 1szy winik i nie szukalem za bardzo, ja mam motor w podpisie i teraz czas chyba na wtryski a potem na jakas susharke, ile mozna by ugrac przy przesiadce z t15 na t2? wiem ze to nie apteka, ale ile bezp daje te t2?
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 14 gru 2013, 12:37

Wszystko zależy chyba jeszcze kto jaki styl preferuje czy ogień w wyższych partiach obrotów czy od samego dołu...

Nie jeździłem na dobrej T2(tak mi się przynajmniej wydaje) więc ciężko porównać i cały czas chcę żeby ktoś mnie tym przewiózł albo pokazał filmik ;d Krzysiu chyba się nie doczekam?:>

Ja tam prędkości większych niż 140 nie łapię z reguły... Dla mnie t15 jest ok bo łapie od razu fajnie. U mnie licznikowe 210 z lekkiej górki było złapane i 4,5k obrotów - koniec skrzyni - tak jednorazowo sprawdziłem z ciekawości :) Do 160idzie bardzo ładnie do 180 jeszcze ujdzie ale potem już biednie.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 14 gru 2013, 15:00

Gani bo ty z Lublina ja tam chyba po swietach wpadne audiczka tak wiec moge Cie przewiezc turbem T2 :mrgreen: a T15 to sie zgodze ze do 130 KM to jest dla niej max moim zdaniem
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 14 gru 2013, 15:13

Ok jak będziesz to wpadaj :] Chętnie porównam, ba nawet chętnie bym się spróbował tyle, że na zimowych to nie ma co bo i na 3 się ślizga...

ew. nagraj filmik jak to tam lata 0-100 hehe to sobie do swojego porównam.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 gru 2013, 16:28

Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 14 gru 2013, 20:44

matek10912 pisze: a T15 to sie zgodze ze do 130 KM to jest dla niej max moim zdaniem
nie znam sie az tak ale chyba sie zgodze, po zamontowaniu pompki afn z 11mm na dole jest masakryczna roznica, na gornej prarti obrotow jakby bez zmian, ciezko mi powiedziec, nie chce pilowac motorowni w zime :P
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 gru 2013, 13:33

otóż to! Dlatego jeśli ktoś wpadnie na pomysł zmiany t2 na t15 to lepiej zainwestować w lepszą pompę i turbo będzie lepiej się budzić i będzie ciągnąć na wyższych obrotach, t2 jest o tyle dobra że pasuje bez przeróbek.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 17 gru 2013, 23:37

Przyspieszanie w 1z+ z T2 wygląda tak
-1000RPM - :?:
-1200RPM - :?:
-1400RPM - :?:
-1600RPM - :?:
-1800RPM - :?:
-2000RPM - :?:
-2200RPM - :-D
-2400RPM - :-D
-2600RPM - :-D
-2800RPM - :-D
-3000RPM - :mrgreen:
-3200RPM - :mrgreen:
-3400RPM - :mrgreen:
-3600RPM - :mrgreen:
-3800RPM - :mrgreen:
-4000RPM - :-D
-4200RPM - :-|
-4400RPM - :-|
-4600RPM - :-/
-4800RPM - :cry:
-5000RPM - :cry:
-5200RPM - :cry:
http://www.youtube.com/watch?v=QaSenfJ6DgE Mój kibelek :)

http://chomikuj.pl/adrianlbd - trochę pdfów do audi i innych bzdur

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 18 gru 2013, 00:09

A coś innego niż T15 lub T2 co ładnie ciągnie z dołu i trzyma dalej doładowanie ? Oczywiście pomijając turbosprężarki z vnt.
A80Q B3 AEB w eLPiGżi :) powoli się modernizuje.
200SX S13 SR20DET
Sprzedam częsci audi i nie tylko

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 18 gru 2013, 21:04

ignac112 pisze:Przyspieszanie w 1z+ z T2 wygląda tak
-1000RPM - :?:
-1200RPM - :?:
-1400RPM - :?:
-1600RPM - :?:
-1800RPM - :?:
-2000RPM - :?:
-2200RPM - :-D
-2400RPM - :-D
-2600RPM - :-D
-2800RPM - :-D
-3000RPM - :mrgreen:
-3200RPM - :mrgreen:
-3400RPM - :mrgreen:
-3600RPM - :mrgreen:
-3800RPM - :mrgreen:
-4000RPM - :-D
-4200RPM - :-|
-4400RPM - :-|
-4600RPM - :-/
-4800RPM - :cry:
-5000RPM - :cry:
-5200RPM - :cry:
No właśnie podobnie jest w c4 przy silniku ael w standardzie... nie wiem jaka tam jest turbina k14? - tragedia jak dla mnie. Wciskam pedał - stoję... w T15 wciskam i od razu jadę i to sobie cenię - fakt, że szybciej się kończy ale do tych 3,2k bardzo ładnie ciągnie już od ~1,6k :) Co oczywiście ma swoje wady i zalety...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga