Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Czy warto zmienić turbo na T15??

gohan506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 2012, 22:08

[B4 1,9TDI 1Z] Czy warto zmienić turbo na T15??

Post autor: gohan506 » 30 sie 2012, 14:19

Witam jak w temacie czy warto mi zmienić trubine z T2 którą mam obecnie na T15 czy odczuje jakąś różnice ?? Osprzęt pierburg 1995r. Nastawnik indukcyjny

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 sie 2012, 15:32

T15 na pewno Ci szybciej wstanie i nie czuć turbo dziury tak jak na t2, i może ciut więcej napompuje, dla samego widzimisie na seryjnym sofcie to ten zabieg za wiele dobrego Ci nie wniesie ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 sie 2012, 15:53

T15 nie napompuje więcej bo jest mniejsza od T2. Przecież T15 to pchełeczka mała...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 sie 2012, 15:57

trepek pisze:T15 nie napompuje więcej bo jest mniejsza od T2. Przecież T15 to pchełeczka mała...
No niby tak przy ori sofcie, przy virusie to już T15 daje sobie lepiej radę, widziałem co potrafi zdziałać maleńkie T15 u MUNIOR-a ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2012, 19:50

axell pisze: przy virusie to już T15 daje sobie lepiej radę, widziałem co potrafi zdziałać maleńkie T15 u MUNIOR-a
No ładnie wstaje ,praktycznie od 1500obr.ciągnie ,zadnej "turbodziury" ;-) tylko że ja w zasadzie nie używam obrotów powyżej 3 tys i mała t15 jest idealna przy takim jej wykorzystaniu .Jak ktoś piłuje powyżej 3 tys to t2 jest wydajniejsza ,bo jak już sie bujnie to dmucha ...Tylko mało który użytkownik tak piłuje :-P i to że t2 pużno wstaje ,jest dla wiekszości jej posiadaczy , wielką wadą ,niestety :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

gohan506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 2012, 22:08

Post autor: gohan506 » 30 sie 2012, 21:08

Bo ja właśnie bardzo spokojnie jeźdze tak do 2800 rpm więc jak dla mnie to była by w sam raz . A jak z żywotnością T 15 czy jak będe tak spokojnie na niej jeździćto jej nie zajadę ??

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 30 sie 2012, 23:03

gohan506, auto masz z 95r.i turbo T2?
Myślałem,że tylko na boschu były T2

gohan506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 2012, 22:08

Post autor: gohan506 » 31 sie 2012, 00:17

Mam T2 ponieważ na początku jak kupiłem auto to byłem w tym wszystkim zielony . A kupiłem auto z padniętą turbiną i taka mi się trafiła ..

Marcin11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 06 mar 2012, 06:08
Lokalizacja: warm-maz Gołdap

Post autor: Marcin11 » 31 sie 2012, 15:05

koniecznie montuj t 15 , będziesz zadowolony , a i osprzęt masz bosh czy pirrburg?
TDI pl.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 sie 2012, 15:40

Pierburg jest. Do zmiany potrzebny jest tez kolektor wydechowy, róznica prawie zadna a wydatek jest. T2 jest wieksza i więcej potrafi dmuchnąć, tylko tyle ze troche później wstaje.

gohan506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 2012, 22:08

Post autor: gohan506 » 01 wrz 2012, 01:31

Mi chodzi o to żeby rutbo wstawało szybko bo ja jeźdze na niskich obrotach bo teraz to 2600 rpm dopiero ciągnie ..

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 wrz 2012, 01:52

Ja nie wiem co jest z tymi wszystkimi Boschami. Mój przy 1600 RPM potrafił dmuchać już ok 0.5 bar a pełne doładowanie miał przy niecałych 2000 rpm. Rwał do przodu jak wściekły.
Teraz jeżdże A4 z turbiną T15 i turbina się kręci i kręci a samochód takiego kopa nie ma. Owszem, z dołu elastyczniejszy jest samochód ale powyżej 2500 rpm to taki dziadek (w porównaniu do Boscha).
Bosch przynajmniej przy 120 km/h na 5 biegu, jak mu się depnęło to szedł. Czuć było buta.
Muszę zmienić softa na coś mocniejszego bo ten samochód nie jedzie :-/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 wrz 2012, 07:17

trepek pisze:Ja nie wiem co jest z tymi wszystkimi Boschami
trepek pisze:Bosch przynajmniej przy 120 km/h na 5 biegu, jak mu się depnęło to szedł.
<spoko>

Mój nie ma tez problemu z brakiem doładowania. Boost zamontowany i 1,2 potrafi dmuchnąć 8-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 wrz 2012, 08:00

Dodam jeszcze, że jeździłem na wtryskach AFN i dawce 12-13. Bez dymu.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 01 wrz 2012, 09:20

trepek pisze:a nie wiem co jest z tymi wszystkimi Boschami

Z własnych doświadczeń wiem, że na ori ECU z osprzętu "boscha" nawet zaczipowanym, T2 ładnie daje radę. Natomiast gdy wsadzi się osprzęt "pierburga" i zostawi turbinę z osprzętu boscha, to soft pod T15 nie radzi sobie z dołem na takim setupie. Trzeba poprawiać mapy w kompie, aby turbo T2 wstawało od dołu, a nie powyżej tych 2 tyś. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga