[1.9 TDI 1Z] czym się różni turbo T2 od T-15 ?
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
A tak się zapytam. Doładowanie max do jazdy na codzień dla T15 to jakie jest aktualnie mam 1.17Bar i jest ok przy wtryskach AFN i pompie afn na nastawniku HDK 248 i dawce 2.6Mg jest lekki dymek ale tylko i wyłącznie gdy gaz jest na samym dnie. A minimalnie wyżej gaz dymu nie ma. Pytam teoretycznie bo chce wsadzić wtyski od AEL czyli 210 czyli dym nieco się wzmocni więc, pewnie mocniej dmuchnąć zniweluje się? Dobrze myślę ?
To nie jest tak jak każdy myśli o max. ciśnieniu doladowania że zależy ono od wielkości turbosprezarki. Turbo wraz ze wzrostem obrotów traci wydajność, to proste jeśli przy 2.000obr. musi na pompowac x powietrza to przy 4.000 już jest 2x. według mapy kompresora t15 można dmuchać i 1.5bar ale tylko na niskich obrotach max. 3tys. obr. później wydajność leci na łeb i powyżej 3tys. obr. nie ma co przesadzac z ciśnieniem - max 1.3bar. Wysokie obroty motoru + ustawione wysokie ciśnienie = masakralnie duże obroty na turbosprezarce, poprostu może szybciej paść turbo a robienie duŻego cisnienia nie przekłada się na moc bo turbo nie ma już wydajności. t15 idealnie sprawuje się do max 130KM i to ciężko uzyskać przy zerowym dymieniu.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Ja mam mody tak jak wymieniłem i mam 136KM i 336Nm calkiem ladnie się zbiera tylko jak pompę wsadzilem od afn to zaczął lekko przykapcac przy polozeniu pedalu max w podłodze lekko wyżej i dymu brak. A w planach mam 210 i pewnie nieco bardziej będzie przykapcal wiec pomyślałem czy by nie podnieść doladowania co by zniwelowalo nieco dymienie tylko nie znalem rozsądnej granicy. Bo jedni mówią za 1.5Bara inni 1.15. A inni co innego. A auto śluzy głównie do jazdy po miescie i bez mega szaleństw bo lekko gaz dotykam i auto juz ciągnie do przodu. A z gazem max w podłodze to tylko w trasie jak wyprzedzam i tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przy 210-216 ,robi się w sofcie ok.1,3 bara ,a w piku nawet deko więcej ,tak robi kolega Kostrz ,takze kolega brabus124, dobrze ci mówi 8-) 1,15 bara ,dobre dla ori i ew.dla AFN -ów ....ci co dają 1,5 bara ,to kamikadzeKLICHO pisze:Bo jedni mówią za 1.5Bara inni 1.15. A inni co innego.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 16:50 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Fakt może bez sensu ale mam możliwość dostać w dobrych pieniążkach i niedawno regenerowane na obsadach Boscha. Kolega sprzedaje więc pewna ręka też A moje AFN są w nienagannym stanie więc zakup się prawie wyrówna.
Dlatego pytam o doładowanie rozsądne i też bezpieczne aktualnie mam 1.17 ale myślałem czy da radę góra 1.25 bara
Dlatego pytam o doładowanie rozsądne i też bezpieczne aktualnie mam 1.17 ale myślałem czy da radę góra 1.25 bara
Jeśli te 210 są w naprawdę bardzo dobrym stanie i w dobrej monecie to się opłaca. Ale na ogół stan pozostawia trochę do życzenia więc tak jak koledzy piszą- zmiana dla zmiany nie ma sensu. Bardzo ważny jest stan... i aby cena była atrakcyjna na 210 daj 1.3bar max i Ci wystarczy. To i tak jest dużo jeśli nie masz konkretnego IC.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
A ja dodam że mam 210 i turbo t15. Dmucha 1.3 bara i orginalny ic. Dymu trochę jest zwłaszcza jak się mocniej gazu dodaje. Ale orginalny ic jak się zagrzeje to czuć spadek mocy. Sam się zastanawiam nad większym ic ale nie umiem znaleść nic sensownego.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
KLICHO, I bardzo dobrze - rozsądnie. Lepiej jest właśnie zadbać żeby dolot się nie grzał, bo co Ci z tego że będziesz mocno dmuchał jak turbo już nie ma wydajności, poza tym tylko bardziej się przegrzewa dolot.
Ja jak latałem na t15 + ori IC, jeszcze ze zdjętą kierownicą powietrza- zimą było dobrze, ale latem porażka auto traciło może z 15KM i mocniej dymiło, dolot ewidentnie się przegrzewał. Miałem zamontowany termometr w dolocie i przy 100km/h miałem o 25-30'C więcej niż temp. zewnętrzna :evil: czyli przy 25'C na dworze, przy spokojnej jeździe 100km/h miałem już ok. 50'C-55'C w dolocie, a przy bucie temp. jeszcze sobie dobrze rosła :->
Przy FMIC jaki zamontowałem - latem żadnego muła. Przy prędkości 100km/h w dolocie (termometr w kolektorze) mam o 3-5'C więcej niż na zewnątrz A max. temp. jaką zanotowałem to o 24'C więcej niż na zewnątrz - przy pełnym bucie 180-190km/h
Ja jak latałem na t15 + ori IC, jeszcze ze zdjętą kierownicą powietrza- zimą było dobrze, ale latem porażka auto traciło może z 15KM i mocniej dymiło, dolot ewidentnie się przegrzewał. Miałem zamontowany termometr w dolocie i przy 100km/h miałem o 25-30'C więcej niż temp. zewnętrzna :evil: czyli przy 25'C na dworze, przy spokojnej jeździe 100km/h miałem już ok. 50'C-55'C w dolocie, a przy bucie temp. jeszcze sobie dobrze rosła :->
Przy FMIC jaki zamontowałem - latem żadnego muła. Przy prędkości 100km/h w dolocie (termometr w kolektorze) mam o 3-5'C więcej niż na zewnątrz A max. temp. jaką zanotowałem to o 24'C więcej niż na zewnątrz - przy pełnym bucie 180-190km/h
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi
audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga