Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Dokładka turbiny do 1.6 Diesele (JK) Czy warto?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

[b3] Dokładka turbiny do 1.6 Diesele (JK) Czy warto?

Post autor: M@rcus » 03 paź 2007, 11:12

Witam, przeglądałem tematy na forum o tematyce Turbo Diesla, ale szczerze mówiąc nic mi nie podchodziło pod mój temat w związku z tym założyłem nowy, a mianowicie moje pytanie polega na tym, posiadam audi b3 z silnikiem 1.6 Diesel ,oznaczenie silnika (JK) także mamy 54KM .Generalnie autko mimo tego silnika daje rade gdy jeżdżę sam , ale jak ktoś wejdzie na pokład to już lipa. I teraz pytanie, czy dużo było by roboty z dołożeniem Turbiny i coolerka? i zrobienie z niego 1.6 TD?
Czy ten silnik jest przystosowany do tego? czy generalnie musiał bym przekładać całe bebechy i jest to w ogóle nieopłacalne, taniej wyjdzie przekładka silnika? Pewnie powiecie że już lepiej włożyć coś nowszego jeśli chcieć się bawić, ale nie ma sensu wkładać kasy w auto którym pojeżdżę może max rok. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 03 paź 2007, 11:25

...nie ma sensu wkładać kasy w auto którym pojeżdżę może max rok
sam sobie odpowiedziałeś... :-P

a tak poważnie to gra nie warta świeczki... dokładka turbiny i IC wyniesie Cię grubo ponad 1tys zł + robota... a tak naprawdę to wielkiego przyrostu nie odczujesz

chyba że zaczął bys się bawić w podnoszenie mocy, ale do tego trzeba mieć kasę, smykałkę i czas

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 paź 2007, 11:25

Mozna cos takiego zrobic ale nie polecam ze względu na duże koszty. Musisz wym kolektor wydechowy z turbina, przewody ssące i ewentualnie kolektor ssący i napewno pompe wtryskową. Dlatego lepiej wym silnik na TD

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 paź 2007, 11:28

Jeden z forumowiczów robił coś takiego, ale tak jak sam powiedziałeś i tak jak powiedział Cobra jest to nie opłacalne a roboty od naje****. Samo wstawienie turbo i IC nie za wiele by pomogło bez pompy z grzybkiem a to już kolejny wydatek.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 paź 2007, 17:05

dołożyć turbo można ale wymiana silnika to jedyna rozsądna opcia ale jeśli chcesz uturbić to przykład http://www.<a href="http://www.audi80.pl">Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu.</a>.pl/index.php?a=c ... ojazd=9958

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 paź 2007, 19:47

Labiel pisze:Jeden z forumowiczów robił coś takiego, ale tak jak sam powiedziałeś i tak jak powiedział Cobra jest to nie opłacalne a roboty od naje****. Samo wstawienie turbo i IC nie za wiele by pomogło bez pompy z grzybkiem a to już kolejny wydatek.
sam grzybek to nie jest aż taki drogi, ale obawiam się że w silniku 1,6d sama wymiana nic by nie pomogła - takie zabawy to można przeprowadzać w 1,9TD ewentualnie w 1,9D - ale tutaj brak T ciągnie za saobą kolejne konsekwencje małej mocy

obawiam się też że swap silnika na TDI też nie byłby do końca opłacalny... 3tys na silnik z osprzętem to nie jest jeszcze wiele, ale kupa roboty przy samej przekładce i montażu "nowoczesnych" gratów z TDI nie jest wcale taki łatwy - grzanie świeczek, czujniki pod pedałami itp itp

Renesco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 wrz 2007, 02:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Renesco » 05 paź 2007, 21:20

ja w swoim b4 ma swapa z 2.8 v6 na 1.9 tdi i jakoś się opłaciło ;p

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 08 paź 2007, 16:09

Renesco pisze:ja w swoim b4 ma swapa z 2.8 v6 na 1.9 tdi i jakoś się opłaciło ;p
Sądząc po kosztach eksploatacji napewno się opłacało. ;-) Osobiście nie polecam przeróbki D na TD,bo przede wszystkim JK nie jest przystosowany do turbawki i może to się skończyć "zejściem" silnika,chociaż miałem taki silnik i jakimś cudem chodził,ale u mnie miał przejechane tylko 60km i poszła uszczelka. :-P Jeśli już,to poszukaj drugiego silnika z osprzętem-myślę że do 1tys. coś znajdziesz i to będzie najtańsza opcja. ;-)

Renesco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 wrz 2007, 02:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Renesco » 09 paź 2007, 00:29

W tamtym silniku 2.8 strzelil psaek rozrządu... ;p A wracając to mireko ma racje. Pomijając to ze turbo w takim silniku moze sprawiac kłopoty to zrobienie swapa bedzie ze 2 razy tansze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga