Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Dwa zawory sterujące turbiną

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

[B4 1,9TDI 1Z] Dwa zawory sterujące turbiną

Post autor: joan.casrex » 07 paź 2007, 17:11

Mam taką sytuacje,że czasami jak odpale samochód i ruszam 1 i 2,to ma takiego kopa że chej.Gdy jeżdze dlużej, albo po kolejnym odpaleniu jest słabszy, nie tak wyrywny.Zdarzyło mi się tak,że gdy zgasiłem motor to słychac jeden z zaworów sterujących turbiną syczy. nie n75 tylko ten drugi(nie znam nazwy).Czasami jak zgasze to nie syczy.Tkie zjawisko jest napewno nie dobre,bo jak może syczec.Czy to może zawór jest nie dobry?Czy ktoś miał taki przypadek?Wiadomo,że od niego dochodzi sygnał od podcisnienia do komputera.Proszę także o porady jak sprawdzic ten zawór?Ile kosztuje ten zawór?Czy takie są obiawy?[/code]
Ostatnio zmieniony 07 paź 2007, 18:03 przez joan.casrex, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 07 paź 2007, 17:22

A możesz zamieścić jakieś foto silnika i umiejscowienia owego zaworu ??

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 paź 2007, 12:20

Ten duzy zaworek to jest N-75 i on odpowiada za cisnienie doładowania a ten drugi steruje EGR-em i mozliwe że on szwankuje i nie zamyka sie jak jeździsz, najlepiej odłacz przewód podcisnieniowy przy pompce zaslep go i sie przejedź

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 09 paź 2007, 01:37

Odłączyć ten przewód od egr(od spalin) i zaślepić przewód?Myślisz,że to może być to?Ale z tego co się zdąrzyłem zorientować to ten zawór daje także informacje do kompa o ciśnieniu.
Do prawdy !!!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 paź 2007, 09:49

Ten od EGR-a nic nie przekazuje do kompa tylko przewód z N-75 i rury przy IC.

Gregopar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 cze 2007, 21:59
Lokalizacja: Parczew

Post autor: Gregopar » 09 paź 2007, 11:11

Witam kolegów, mam podobne objawy w moim audiku. Chciałbym skorzystać z niektórych porad, ale nie wiem który zawór to N-75, czy moglibyście mi to jakoś naświetlić? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Grzes

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 paź 2007, 11:21

Gregopar pisze: nie wiem który zawór to N-75, czy moglibyście mi to jakoś naświetlić? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
A powiedz który rok jest twojego 1Z-eta mozesz mieć zintyegrowane dwa zaworki lub osobno. Najprościej idź po przewodzie od turbo i znajdziesz zawór N-75

Gregopar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 cze 2007, 21:59
Lokalizacja: Parczew

Post autor: Gregopar » 09 paź 2007, 11:32

Mój audik jest z '94 roku. Jeden zawór jest przymocowany do obudowy filtra powietrza, a drugi przy silniku przy osłonie paska rozrządu.
Grzes

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 paź 2007, 11:46

Gregopar pisze:Mój audik jest z '94 roku. Jeden zawór jest przymocowany do obudowy filtra powietrza, a drugi przy silniku przy osłonie paska rozrządu.
Ten przy filtrze powietrza jest od turbo przynajmniej tak było u mnie ale sprawdx od którego idzie przewód to turbo

Gregopar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 cze 2007, 21:59
Lokalizacja: Parczew

Post autor: Gregopar » 09 paź 2007, 12:43

Kolego Wojtek26, sprawdzałem:
Zawór ten przy filtrze-
1 wężyk idzie od podciśnienia od serwo
2 od filtra powietrza
3 do jakiejś gruchy nad turbo, to jest chyba na kolektorze ssącym ( ten wężyk mam zaślepiony śrutem
Drugi zawór-
1 wężyk z przewodu powietrza, który idzie od przepływki do turbo
2 idzie do turbo u dołu jak przewód od chłodnicy powietrza
3 niebieski do jakiejś gruchy przy turbo
Grzes

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 paź 2007, 13:56

To dziwne:
Z jednego zaworu powinno iśc tak:
1. do podcisnienia przy serwie
2. do obudowy filtra
3.do gruszki od EGR-a
Z drugiego zaworku:
1.do podcisnienia przy serwie ewentualnie oba zaworki moga byc na tym samym przewodzie
2. do filtra powietrza lub patrz wyzej
3. do puszki przy turbo
Jak możesz to zrób fotke tych przewodów i zaworów
Wygląda na to ze ten pierwszy jest dobrze podłączony i jest zaślepiony EGR

Gregopar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 cze 2007, 21:59
Lokalizacja: Parczew

Post autor: Gregopar » 09 paź 2007, 15:01

Rozumiem, że ten pierwszy to nie jest N-75, temu drugiemu zrobiłem zdjęcie, jeden wężyk widać zaraz nad zaworem, drugi to ten niebieski, a trzeciego nie widać idzie tak jak opisałem wcześniej
Grzes

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 09 paź 2007, 15:43

Ten zaznaczony to jest własnie N 75, tylko nie rozumie dlaczego jeden z nich masz zaślepiony śrutem ???? :shock:

[ Dodano: 2007-10-09, 15:53 ]
Sprawdź przewody pod akumulatorem czy są całe, jeden to jest właśnie od serwa a drugi biegnie do kompa, i oczywiście chodzi w tym silniku o nadciśnienie, a nie podciśnienie :mrgreen:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 paź 2007, 15:53

Poprostu ktos odłaczył EGR-a a nie zaslepił wlot

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 09 paź 2007, 16:09

Teraz rozumie, ale skoro ma zaślepiony EGR to czemu ten przewód nadal jest podłączony do EGR - u, czarny widoczny na zdjęciu.
Nie powinien być odłączony???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga