Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Granice wytrzymałości turbiny 1z

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

[B4 1.9 1Z 90KM] Granice wytrzymałości turbiny 1z

Post autor: KLICHO » 19 maja 2014, 00:36

Witam jestem nowy :) Od razu mówię że szukałem tematu ale niestety nie mogłem znaleźć, patrzyłem na temat "Niskie doładowanie turbiny" ale nie znalazłem tam odpowiedzi

Moje pytanie brzmi :
Jakie jest bezpieczne doładowanie turbiny w 1z do jazdy na co dzień ? Dodam że mam passata B4 z silnikiem 1z ale to ten sam silnik co w Audi. Niedługo będę robił program i chciałbym się dowiedzieć jakie maksymalne granice może mieć turbawka 1z, a jakie bezpieczne/rozsądne doładowanie. I też chodzi aby dolot się nie przegrzał oryginalny.

Bo jedni mówią że 1.5 Bara to max, inni że 1 Bar, Jaka jest prawda skoro seryjne z tego co wiem dmucha 0,8 Bar

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 20 maja 2014, 15:52

ja odpowiem ci kolego inaczej na to pytanie,

nie da sie jasno okreslic - zalezy od stanu turbiny ale jeszcze jak zyje nie widzialem zeby ktos taka ukatrupil

ja mialem 1,2bara z wtryskami afn i nic sie nie dzialo, 1,2 to WG mnie rozsadny temat

Powodzenia.
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 20 maja 2014, 16:12

Moja pompuje w granicach 1.35 na programie zrobiłem ok. 100 tyś. km.
Audi 80 B4 1.9 TDi + wtryki AFN + ECU 16bit + chip, na Pierburgu dzięki Endriu210. Alutec 17" soczewki, USY na tyle, zawiecha -35mm

https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-para ... htm#775557

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 maja 2014, 16:19

Wszystko zależy od stanu łożyskowania wirnika, jaki olej jest nalany, kiedy była zrobiona wolna odma by nie syfić dolotu. No i luz na wirniku czy trzyma się parametrów.

Jak oczekujesz konkretów :

1. Pompa 11 mm
2. Konkretny program już z remapem pod tą pompę
3. Wtryski
4. Większe turbo
5. FMIC
6. Większy wydech znaczy grubszy. Oraz kolektor dolotowy.
7. Albo powinno być na początku DOBRY OLEJ.

O silniku w dobrej kondycji nie trzeba mówić.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 11:46

Hmm wtryski AHF, zmodzony nastawnik, kolektor ssący AWX, zaślepiony EGR, brak kata to dolot chyba ma czysty :) ? IC oryginalny nic nie dziurawy własnie nie dawno go wyczyściłem wygląda jak nowy wszystkie rury dolotowe też 0 oleju.

Nie potrzebuje zmieniać trubiny jak na tym wszystkim wyskoczy mi 130KM -135KM będę zadowolony do jazdy na codzień a nie butowaniu

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 maja 2014, 15:03

KLICHO pisze:Hmm wtryski AHF, kolektor ssący AWX,
Wtrysków szukaj AEL lub AFN, a kolektor ssacy od ASZ/ARL
AWX ma w drugą strone wejście.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 15:31

Ja nie mam audi a passata b4 i u mnie silnik jest podluznie i awx jest idealny juz mam 2 lata. Wtryski AHF to to samo co AFN ale maja czesciej mniejsze przebiegi. Z tego co wiem to do wtryskow AEL musial bym dac cisnienie juz okolo 1.3 bar a z tego co wiem juz niebezpiecznie dla turbiny ori 1z i dolotu

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 maja 2014, 15:46

U mnie siedzi pompa afn, wtryski volvo, 0,210 to samo co AEL ,Kolektor ASZ i Garrett T2 i 1,35 bara ładuję ładnie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 16:04

No to u ciebie jest sens wsadzenia AEL czy nawet 216 bo turbina spokojniebmoze wiac powyzej 1.3 bez obaw i pewnie dymku nawet nie masz :-) jaka moc masz ? Seryjny IC?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 22 maja 2014, 17:38

U mnie przy 1.35 bara na wtryskach AFN mocno kopci przy mocnym bucie.
Audi 80 B4 1.9 TDi + wtryki AFN + ECU 16bit + chip, na Pierburgu dzięki Endriu210. Alutec 17" soczewki, USY na tyle, zawiecha -35mm

https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-para ... htm#775557

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 22 maja 2014, 17:58

To też zależy jakie turbo masz na pokładzie. T 15 jest mniejsza a co za tym idzie mniej wydoli. Tu bezpieczna granica to ok 1.2 . Przy czym t2 jest większa i może więcej. Tam to nawet po 1.4 idzie bezpiecznie uzyskać. Najlepiej jakby kolega Munior tu zawitał. On by cię napisał co w trawie piszczy. Ma styczność z programami na codzień to doskonale wie ile z czego można wyciągnąć.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 maja 2014, 17:58

Z tego co wiem to górna granica wytrzymałości dołu silnika to około 140-150 KM, przy takiej mocy jeszcze można jeździć ale trzeba zmienić sprzęgło, przeguby itp. bo bardzo szybko padają.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 19:23

Granica 1z/AFN to nawet i 200KM i więcej :) Przeguby jak nie mają zniszczonych osłonek nic im się nie dzieje. Sprzęgło 1z/G60 wytrzymują bez problemu 150KM i nawet 370Nm

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 22 maja 2014, 20:02

U mnie jest turbo T2 i pompuje 1,4 bara i nic sie nie dzieje :mrgreen: a co do przegubow i sprzegla to bym sie nie zgodzil. U mnie siedzi ori sprzegło i ori przeguby i jak na razie nic sie nie stalo :-P
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 22 maja 2014, 22:59

Jeszcze pytanie jakie są turbiny są WG wiem że T2 i T15 a są jeszcze jakieś pasujące do 1z ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga