[B4 1.9 1Z 90KM] Granice wytrzymałości turbiny 1z
[B4 1.9 1Z 90KM] Granice wytrzymałości turbiny 1z
Witam jestem nowy Od razu mówię że szukałem tematu ale niestety nie mogłem znaleźć, patrzyłem na temat "Niskie doładowanie turbiny" ale nie znalazłem tam odpowiedzi
Moje pytanie brzmi :
Jakie jest bezpieczne doładowanie turbiny w 1z do jazdy na co dzień ? Dodam że mam passata B4 z silnikiem 1z ale to ten sam silnik co w Audi. Niedługo będę robił program i chciałbym się dowiedzieć jakie maksymalne granice może mieć turbawka 1z, a jakie bezpieczne/rozsądne doładowanie. I też chodzi aby dolot się nie przegrzał oryginalny.
Bo jedni mówią że 1.5 Bara to max, inni że 1 Bar, Jaka jest prawda skoro seryjne z tego co wiem dmucha 0,8 Bar
Moje pytanie brzmi :
Jakie jest bezpieczne doładowanie turbiny w 1z do jazdy na co dzień ? Dodam że mam passata B4 z silnikiem 1z ale to ten sam silnik co w Audi. Niedługo będę robił program i chciałbym się dowiedzieć jakie maksymalne granice może mieć turbawka 1z, a jakie bezpieczne/rozsądne doładowanie. I też chodzi aby dolot się nie przegrzał oryginalny.
Bo jedni mówią że 1.5 Bara to max, inni że 1 Bar, Jaka jest prawda skoro seryjne z tego co wiem dmucha 0,8 Bar
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wszystko zależy od stanu łożyskowania wirnika, jaki olej jest nalany, kiedy była zrobiona wolna odma by nie syfić dolotu. No i luz na wirniku czy trzyma się parametrów.
Jak oczekujesz konkretów :
1. Pompa 11 mm
2. Konkretny program już z remapem pod tą pompę
3. Wtryski
4. Większe turbo
5. FMIC
6. Większy wydech znaczy grubszy. Oraz kolektor dolotowy.
7. Albo powinno być na początku DOBRY OLEJ.
O silniku w dobrej kondycji nie trzeba mówić.
Jak oczekujesz konkretów :
1. Pompa 11 mm
2. Konkretny program już z remapem pod tą pompę
3. Wtryski
4. Większe turbo
5. FMIC
6. Większy wydech znaczy grubszy. Oraz kolektor dolotowy.
7. Albo powinno być na początku DOBRY OLEJ.
O silniku w dobrej kondycji nie trzeba mówić.
Hmm wtryski AHF, zmodzony nastawnik, kolektor ssący AWX, zaślepiony EGR, brak kata to dolot chyba ma czysty ? IC oryginalny nic nie dziurawy własnie nie dawno go wyczyściłem wygląda jak nowy wszystkie rury dolotowe też 0 oleju.
Nie potrzebuje zmieniać trubiny jak na tym wszystkim wyskoczy mi 130KM -135KM będę zadowolony do jazdy na codzień a nie butowaniu
Nie potrzebuje zmieniać trubiny jak na tym wszystkim wyskoczy mi 130KM -135KM będę zadowolony do jazdy na codzień a nie butowaniu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja nie mam audi a passata b4 i u mnie silnik jest podluznie i awx jest idealny juz mam 2 lata. Wtryski AHF to to samo co AFN ale maja czesciej mniejsze przebiegi. Z tego co wiem to do wtryskow AEL musial bym dac cisnienie juz okolo 1.3 bar a z tego co wiem juz niebezpiecznie dla turbiny ori 1z i dolotu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
To też zależy jakie turbo masz na pokładzie. T 15 jest mniejsza a co za tym idzie mniej wydoli. Tu bezpieczna granica to ok 1.2 . Przy czym t2 jest większa i może więcej. Tam to nawet po 1.4 idzie bezpiecznie uzyskać. Najlepiej jakby kolega Munior tu zawitał. On by cię napisał co w trawie piszczy. Ma styczność z programami na codzień to doskonale wie ile z czego można wyciągnąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: