Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Gwizd turbiny.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 04 paź 2014, 22:39

Dzięki za rady, czyli 300zł poszło w błoto... eh trzeba szykować na kolejną turbawe kasę :roll:
Krzysiek 84, chyba się zdecyduje na ten zakład i oddam do regeneracji swoją starą co by audiolka nie stała bo do pracy wiadomo trzeba dojeżdzać jakoś <ok>
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 05 paź 2014, 23:35

Jak chcesz to mam tez goscia co robi pozadnie turbinki na markowych czesciach, i ma konkret sprzet.
Za taka to pewnie z 7-8 setek zaspiewa.

szopenn

Post autor: szopenn » 18 paź 2014, 09:02

Tą T2 to sam byś zregenerował i byś jeździl... Zestaw naprawczy 100zł, wirnik z innej turbiny 50 zł....

BO najprowodopodobniej padł Ci wirnik... Będąć już przy tej okazji wymieniłbym to T2 na T15

Awatar użytkownika
makugro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2014, 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: makugro » 20 paź 2014, 19:47

w moim 1z turbo gwizdze po wywaleniu kata,lecz turbo bez oznak zuzycia,mysle ze to normalne przy nowym układzie wydechowym :mrgreen: gdy kupiłem autko z zabitym katem to myslałem ze wirnik wogule się nie kręci taka cisza była

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 21 paź 2014, 16:51

Mi gwizdze jak dostaje mocy, kat wyciety, max 1,4 bara w tej chwili i raczej jest w bdb kondycji wiec raczej to nie swiadczy o zlej kondycji czy tez nieszczelnosciach
Był zieleniak - Avanturnik
Było B4 1Z 216+kostrz+EEN+gwint+recaro+18' itp - Sreberko

Sprzedam https://plus.google.com/photos/10964475 ... Lqz5Jy1jAE

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 30 paź 2014, 07:45

szopenn pisze:Tą T2 to sam byś zregenerował i byś jeździl... Zestaw naprawczy 100zł, wirnik z innej turbiny 50 zł....

BO najprowodopodobniej padł Ci wirnik... Będąć już przy tej okazji wymieniłbym to T2 na T15
nope :P

ja do hybrydy zaplacilem za wirnik cos pod 150zl, cena byla zblizona do ori
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

szopenn

Post autor: szopenn » 30 paź 2014, 12:08

no zależy jak szukasz i co... ja poszedłem na szrot, wziąłem turbiny z beczki, rozebrałem i co dobre to moje, i zapłaciłem 50 zł, a wirniczek stan idealny., trzeba se radzić, jak chciałem zbiórke robić na hybrydę do testów to nikt nie był chętny :mrgreen:

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 28 sty 2015, 17:32

Podłączam się pod temat.
Od jakiś 2 dni turbo zaczęło dziwnie świszczeć, zamiast gwizdać.




Sprawdzałem dolot, jest ok, EGR zaślepiony, nie dymi, dolot wolny od oleju.
Jak konkretnie dam gazu to coś puści dyma, ale czuć jakby auto gorzej szło, mocy by brakło..
Na wolnych obrotach wogóle nie słychać turbo po dodawaniu gazu również, a w trakcie jazdy załącza sie ok. 2200 obrotów i słychać bardziej szum, jak charakterystyczny gwizd.
Poogarniam jeszcze wężyki podciśnień, od n75 itp, może coś pomoże :?:
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 28 sty 2015, 21:18

mi kiedys rozkrecil sie wydech na wysokosci katalizator - 1szy tlumik
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 02 lut 2015, 17:35

Ale to raczej nie wydech, tam jest ok.
Dziś wymieniłem wężyki z n75 do turbiny i wszystkie inne, ale nadal taki świst zamiast typowego gwizdu słychać.
Obczaiłem też przepływomierz na sucho, nie przycina się, gładko się klapka rusza, w środku pod klapką czyściutki, nie wiem co to może być...
Jeśli dobrze zauważyłem póki nie złapie temperatury, to w miare normalnie się turbo załącza z charakterystycznym gwizdem.
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 02 lut 2015, 18:29

Uszczelka pod kolektorem wydechowym, miałem tak samo ostatnio. Myślałem, że skończyło się turbo ale okazało się, że uszczelka była tak wypalona już, że śruby od kolektora były luźne.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 02 lut 2015, 21:13

Wertyn pisze:Uszczelka pod kolektorem wydechowym, miałem tak samo ostatnio. Myślałem, że skończyło się turbo ale okazało się, że uszczelka była tak wypalona już, że śruby od kolektora były luźne.
A miało to też coś wspólnego z głośniejszą pracą silnika przy przyśpieszaniu??
Bo obczaiłem ostatnio wydech, ale od spodu wszystko się trzyma w dobrym stanie, myślałem że środkowy się sypie ale jest ok.
A ciężkie dojście do tej uszczelki, tylko od dołu da się wymienić?
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lut 2015, 19:36

Dojście kiepskie a do tego śruby zazwyczaj są trudne do odkręcenia. Nie wiem czy nie są na jakiś specjalny klucz w kształcie gwiazdki czy coś podobnego.
A co do syczenia to oglądałeś połączenia przy intercoolerze i sam intercooler czy nie ma żadnej dziury? Kolektor wydechowy rzadko pada no chyba że ma gigantyczny przebieg...

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 04 lut 2015, 17:33

hudy pisze:Dojście kiepskie a do tego śruby zazwyczaj są trudne do odkręcenia. Nie wiem czy nie są na jakiś specjalny klucz w kształcie gwiazdki czy coś podobnego.
A co do syczenia to oglądałeś połączenia przy intercoolerze i sam intercooler czy nie ma żadnej dziury? Kolektor wydechowy rzadko pada no chyba że ma gigantyczny przebieg...
Też mi się tak wydaje..
Do samego IC nie doszedłem jeszcze, ale węże przeglądam niemal codziennie.
Jak byłaby tam nieszczelność to nie szalałby też na obrotach nieco?
Wspominam że syczenie słychać tylko w tym czasie kiedy powinna gwizdać turbina.
Więc dam gazu przy 2tys, a jak puszcze to momentalnie przestaje.
Jakby było coś zasyfione tak syczy, ale przeglądałem niemal cały dolot(prócz ic) i wszędzie czysto.
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lut 2015, 17:57

Ja kiedyś miałem nieszczelność na łączeniu węża który idzie z IC do kolektora. Można powiedzieć że była tam dziura sporych rozmiarów którą przez przypadek sam zrobiłem i nic z obrotami się nie działo. Za to syczało dość mocno. Najwyraźniej u ciebie również jest nieszczelność tylko trzeba ja znaleźć. W sumie jak nie masz wolnej odmy to powinno być trochę oleju w miejscu nieszczelności.
W dwie osoby powinieneś to sprawdzić. Jeden niech gazuje tylko mocno a drugi każdy wąż i każde połączenie musi sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga