Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Jak wyregulowac sztange w gruszka od turbin

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

[B4 1.9 1Z 90KM] Jak wyregulowac sztange w gruszka od turbin

Post autor: tiger209 » 08 kwie 2017, 22:35

Witam jak wyregulowac sztange w gruszce od turbiny

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 kwie 2017, 13:54

Tak byś musiał z 4-5mm podciągnąć by założyć na bolec od klapy.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

wieszt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 18:00

Post autor: wieszt » 04 lis 2017, 16:29

witam podepnę się do tematu , auto 94 rok 1z ,okresowo traci moc i jadąc np 40 km/h gaz wciskam do deski a tu nic,zero reakcji. Zauważyłem że sztanga od gruszki nie da się ruszyć ręcznie nawet jakby coś się zatarło,tylko moje pytanie to czy ma to wpływ na wyżej opisaną utratę mocy?Dolot sprawdziłem ,raczej szczelny,proszę o podpowiedź.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 lis 2017, 17:09

wieszt,
Vag ,błedy , logi - jesli masz pierburga.
wieszt pisze:okresowo traci moc i jadąc np 40 km/h gaz wciskam do deski a tu nic,zero reakcji.
Nawet nie przyspiesza auto :?: Bo taki objaw to bardziej podchodzi pod nastawnik potencjometryczny.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2017, 17:19

wieszt pisze:auto 94 rok 1z ,okresowo traci moc i jadąc np 40 km/h gaz wciskam do deski a tu nic,zero reakcji. Zauważyłem że sztanga od gruszki nie da się ruszyć ręcznie nawet jakby coś się zatarło,tylko moje pytanie to czy ma to wpływ na wyżej opisaną utratę mocy?
Sztanga i doładowanie nie ma nic do "odcianania " przy 40 km/h .Takie rzeczy jak "odcinka " z przeładowania ,to przy większych pedkosciach ,zwykle ok.120 km/h.A żeby ruszyć sztangę ręcznie trzeba uzyć sporo siły bo ma dość mocną sprężynę i nie kazdy jest to w stanie ruszyć ręcznie ,najlepiej sprawdzić czy sztanga nie jest przytarta , jakimś dużym wkrętakiem.Ale zdarza się to bardzo rzadko i tylko w przypadku kiedy przez dluższy okres czasu sztanga nie pracowała ...choćby z powodu pęknietego wężyka do n75 .W twoim przypadku masz najprawdopodobniej brak reakcji na gaz który występuje po zmianie biegu ,a to ewidenty objaw problemów z nastawnikiem potencjometrycznym .Do końca lutego 94 roku były 80 tki z nastawnikiem potencjometrycznym ,wiec jeśli taki posiadasz ,to na 100% jego wina
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

wieszt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 18:00

Post autor: wieszt » 04 lis 2017, 18:43

auto jest na pierburgu nastawnik czyszczony równiutko pracuje.błędów brak

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2017, 19:08

wieszt pisze:auto jest na pierburgu nastawnik czyszczony równiutko pracuje.błędów brak
Skoro na "pierburgu" to przyczyną tego
wieszt pisze:,okresowo traci moc i jadąc np 40 km/h gaz wciskam do deski a tu nic,zero reakcji
Jest najprawdopodobniej przepływomierz ...i błędów z tym związanych raczej nie będzie ,ale w momencie kiedy "nie jedzie" będzie na vagu w bloku 003 widać nietypowo niskie wskazania przepływomierza.Mozna też na próbę zapiąć diodę symulującą max wskazanie przepływki i w ten szybki i prosty sposób potwierdzić lub wykluczyć winę przepływomierza
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 04 lis 2017, 20:13

profilatycznie filtr paliwa do sprawdzenia / wymiana zwlaszcza jak to jest jakis tani zmiennik...
duze prawdopodobienstwo ze przeplywka ale trzeba sprawdzic tak jak Munior pisze jak bedzie ok to jeszcze potencjometr pedalu gazu do sprawdzenia ale to zadkosc zeby on padl,,, bardziej bym stawial na przeplywke:)

wieszt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 18:00

Post autor: wieszt » 04 lis 2017, 21:12

serdecznie dziękuję za pomoc , w poniedziałek powalczę ponownie z autem.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 05 lis 2017, 10:25

kolego a zobacz kable wokół pompy czy są całe czy nie pękł któryś :P

wieszt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 18:00

Post autor: wieszt » 05 lis 2017, 13:21

kable elektryczne od pompy?

[ Dodano: 2017-11-05, 13:21 ]
Jeszce jedno pytanko ,jak przyjdzie do zakupu przepływki to raczej ori czy może być jakiś zamiennik np. magneti marelli ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lis 2017, 21:08

Lepiej ori z gwarancją żeby była , by sprawdzic sobie vagiem wartości do jakich trzyma parametry i za szybko nie obcina masy powietrza.

wieszt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 18:00

Post autor: wieszt » 06 lis 2017, 18:00

Czy logi statyczne 3 i 11 grupy wstępnie pomogą ocenić ..muła..? mam padniętą baterię w lapku na dzień dzisiejszy ,nie trzyma nawet 3 min.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lis 2017, 18:47

Przeczytaj jeszcze raz z uwagą mój post ,osiem postów powyżej ...tam masz dokładnie opisane co i jak można zrobić vagiem i bez niego
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

wieszt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2009, 18:00

Post autor: wieszt » 06 lis 2017, 19:14

Dzięki ,podziwiam Twoją cierpliwość,właśnie wróciłem z pracy i w drodze powrotnej zmostkowałem diodą 1>6 myślałem że mi silnik z ramy wyskoczy, moc w każdym zakresie obrotów,dzięki jeszcze raz,czas rozejrzeć się za przepływką.Trochę boję się na alegroszu kupować,chyba nową trzeba zafundować babci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga