Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sty 2016, 12:22

brabus124 pisze:Kolego, masz mizerną wiedzę na temat turbosprezarek
brabus124 pisze:Dla przykładu ori. t15 którą jest bardzo małą pierdziawką, (powina być montowana w silnikach 1.5-1,7 )jej wydajność wychodzi poza mapę przy 3,2tys. obr. (w 1.9)przy najoptymalniejszym cisnieniu 1.1bar
brabus124 pisze:a ty mi wyskakujesz z ciśnieniem ponad 3 bar ??

Bez obrazy ale gdybyś był "specem" to byś wiedział że w tych tematach posługujemy się uwzględniając ciśnienie atmosferyczne.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 01 sty 2016, 14:44

Jarewa, Nie jestem specem :lol:

Ale co mam Ci powiedzieć?? że do osiągnięcia 170KM Trzeba dać 1,3bara czy 1,6bar ?? mam zgadywać ?? czy rzucać wartościami z kosmosu ( którymi de facto się skompromitowałeś ) 3,5-4bar ??
Absolutnie nie uwzględniamy ciśnienia atmosferycznego ;-) bo one w małych wartościach się waha, jeśli już to uwzględniamy ciśnienie doładowania - zwiększenie jego nie jest problemem - do pewnych granic ;-)
A żeby zburzyć Twoją teorię (błędną niestety) podpowiem CI że mam na chwilę obecną doładowanie 1.31bar na gt1549s i moc przekracza 160KM, spróbuj to samo osiągnąć na t15 która oczywiście nadmucha takie ciśnienie a nawet większe. - odpowiedzią jest słowo "wydajność" i nie chodzi tu o wydajność ciśnieniową tylko o wydajność przepływową.

Dla większego zobrazowania tematu wydajności - czemu na małych wtryskach i większych wtryskach jest inna moc w sytuacji gdy dajemy takie same dawki?? To samo z pompą wtryskową, czemu przy większej pompie i takich samych dawkach mamy większą moc ?? ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 01 sty 2016, 18:15

nie dziw sie Jarewie, nie koniecznie atakuje ale dowodu nie pokazales a na "slowo" ciezko uwierzyc :p pomijajac to ze pewnie nie wie jakie juz modyfikacje masz w silniku

ja tez Ci nie odpuszcze, czekam na wykresy itd.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 01 sty 2016, 20:37

Co do turbawki znajomy tuner stroił AHU na niej :)

http://zapodaj.net/97b6dcfaedb9c.png.html

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 13 sty 2016, 23:07

Ja na dniach będę zakładał to turbo do mojego Toledo , później jeszcze większe wtryski i w okolicach kwietnia będzie program z hamownią oraz logi ,więc troszkę rozjaśnie obraz wydajności gt1549s.

Obecny setup to silnik 1z i :
216stki
FMIC
Przelot 2.25'
Soft na 1.25B
Garret T2
Wałek sdi
pompa afn
kolektor awx
egr out
CAI

a co do T2 to nie jeden by się zdziwił jak to turbo potrafi wstawać :-P

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 16 sty 2016, 17:23

wronek1 pisze:a co do T2 to nie jeden by się zdziwił jak to turbo potrafi wstawać :-P
logi. :roll:

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 16 sty 2016, 18:52

_Dave pisze:
wronek1 pisze:a co do T2 to nie jeden by się zdziwił jak to turbo potrafi wstawać :-P
logi. :roll:
4 Bieg
http://vaglog.pl/log_231117.html

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 16 sty 2016, 21:55

wronek1, Na logach wygląda to dobrze u Ciebie ;-) Ale przyjrzałem się moim logom, u Ciebie 1,2bar jest przy 2tys. obr, u mnie 1.9tys. obr, ale jeszcze bardziej zwróciłbym uwagę na to jakie Ciśnienie jest przy niższych partiach obrotów, tak samo kiedyś porównywałem sobie po logach wstawanie Gt1549s i TDO4 11G z BMW ( znanej na forum vw GOLF) i różnica w ładowaniu zadanego max ciśnienia była mała, ale jak porównałem jakie ciśnienia są przy obrotach 1,4k -1,7k obr to widać to że gt1549s budzi się już od samego dołu co akurat jest odczuwalne w jeździe po mieście kiedy się częściej używa właśnie tego zakresu. Zresztą zakładaj gt1549s i zdasz relację ;-)
Moje wrażenia były naprawdę pozytywne, już po zwykłym przy gazowaniu na jałowych widziałem że to turbo dobrze reaguje na gaz ;-)

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 16 sty 2016, 23:25

na pewno nowe turbo bedzie lepiej wstawać i jest bardziej wydajne , ale chciałem zaznaczyć że t2 tez nie jest krową która nie potrafi szybko wstać , dobrym przykładem jest rolka z audi asz 150 koni na vnt...

widać że z 40 na 2jce idą porównywalnie , a później jest tylo lepiej w t2 :)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 17 sty 2016, 01:08

widzialem loga, porownalem z tym i owym, a powiedz, przelot zrobil robote? bo faktycznie buja sie ładnie

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 17 sty 2016, 10:06

przelot daje rade , ale większą rożnice poczułem jak zrobiłem porządne DP.
weźcie jeszcze pod uwagę w analizie logów to że jest w aucie FMIC i układ dolotu ma większą pojemność od seryjnej , więc też ma to delikatny wpływ na wstawanie turbiny.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 17 sty 2016, 11:34

tak wlasnie sie domyslilem ze wydech, ja zmixowalem t2 i troche dumam zeby jeszcze ja pomordowac troche, dzieki za logi

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 17 sty 2016, 13:48

brabus124 pisze:wronek1 ale jak porównałem jakie ciśnienia są przy obrotach 1,4k -1,7k obr to widać to że gt1549s budzi się już od samego dołu co akurat jest odczuwalne w jeździe po mieście (...)
te różnice kompletnie mnie nie interesują, bo ja na takich obrotach się nie poruszam , generalnie nie schodzę na takie obroty nigdy jadać ze stałą prędkością więc wstawanie wtedy nie ma dla mnie znaczenia.
Gt1549s kupiłem tylko i wyłącznie ze względu na wydajość ... jakby wstwała później od t2 to bym tragedii z tego nie robił :) zależy mi żeby zakręcić się wokół 170 koni co przy masie 1130kg da już jakiś fun.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 17 sty 2016, 15:00

wronek1, Jesli nie zależy Ci aż tak bardzo na wstawaniu to możnaby pokusić się o zmontowanie Gt1549s na muszli goracej z wiekszym a.r - 0.47 (tą od citroena ma 0.40 a t15 - 0.34)
Może delikatnie gorzej by wstawalo ale za to góra lepsza byłaby ;-)
Na dniach zrobiłem takie turbo, zobaczymy jak będzie chodzić.

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 17 sty 2016, 15:24

już za późno , wstawiam to co kupiłem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl