[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Witam zamontowałem drugi silnik AHU (przebieg niecałe 200.000km, głowica po planowaniu, nowe prowadnice, szlifowanie zaworów, nowe szklanki i uszczelniacze) choć poprzedni chodził ładniej, tak mi się wydaje. W silniku wymienione wszystkie uszczelniacze, nowy rozrząd, silnik myty w środku . Pompa AFN z głowiczką 11mm-Munior, wtryski 216 WZM-Cowboy, nowe sprzęgło LUK-a+zabielenie koła zamachowego, Kolektor ssący BLS z flanszą Aditech. Skrzynia biegów FHN(audi a4 b5) Ic z Saaba 2.0T. Audi oryginalnie na osprzęcie Pierburga z kompem 16bit i mocnym programem -Kostrz, pierwsza turbina T15- ładnie na niej przyspieszał ale przy wyższej prędkości dławiło ją, Później zamontowane T2 z dołu słabsza od poprzedniczki ale w górnych partiach ciagneła lepiej od T15. Obecnie zamontowana Turbina GT1549s z flanszą z nierdzewki Aditech, Silnik na tej turbinie przyspiesza dużo lepiej Jak na T2 myślę że z dołu też jest lepsza jak T15 Jestem zadowolony z niej na razie nie butowałem na niej i nie sprawdziłem max. możliwości (niech się sprzęgło ułoży -bo są uślizgi) Polecam tą turbinę dla nieedowiarków
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Do mnie właśnie od Filipa taka jedzie ciesze się, że jes kolejna osoba, która mnie utwierdza w zmianie turbocinek29 pisze:Witam zamontowałem drugi silnik AHU (przebieg niecałe 200.000km, głowica po planowaniu, nowe prowadnice, szlifowanie zaworów, nowe szklanki i uszczelniacze) choć poprzedni chodził ładniej, tak mi się wydaje. W silniku wymienione wszystkie uszczelniacze, nowy rozrząd, silnik myty w środku . Pompa AFN z głowiczką 11mm-Munior, wtryski 216 WZM-Cowboy, nowe sprzęgło LUK-a+zabielenie koła zamachowego, Kolektor ssący BLS z flanszą Aditech. Skrzynia biegów FHN(audi a4 b5) Ic z Saaba 2.0T. Audi oryginalnie na osprzęcie Pierburga z kompem 16bit i mocnym programem -Kostrz, pierwsza turbina T15- ładnie na niej przyspieszał ale przy wyższej prędkości dławiło ją, Później zamontowane T2 z dołu słabsza od poprzedniczki ale w górnych partiach ciagneła lepiej od T15. Obecnie zamontowana Turbina GT1549s z flanszą z nierdzewki Aditech, Silnik na tej turbinie przyspiesza dużo lepiej Jak na T2 myślę że z dołu też jest lepsza jak T15 Jestem zadowolony z niej na razie nie butowałem na niej i nie sprawdziłem max. możliwości (niech się sprzęgło ułoży -bo są uślizgi) Polecam tą turbinę dla nieedowiarków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53
Panowie bo tak czytam i czytam i wole sie zapytac w prost i miec pewnosc. Posiadam Audi 1.9 TDI 1z na elektr przepływce. rocznik 94 koncowka i mam m in Klime. Wiec jakie turbo moge do niej wsadzic zeby uzyskac te 150-160 KM ale zeby w miare je zmiescic bez wiekszej rzezby pod maske, Bo np z Awx tak oo nie wejdzie zbyt łatwo wiec pytanie czy ta gt1549s wejdzie jakos??
Ps nie denerwujcie sie ze temat wałkowany po prostu chce miec odpowiedz na swoje pytanko:P
Pozdrawiam
I czy to jest ta? http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 68932.html
Ps nie denerwujcie sie ze temat wałkowany po prostu chce miec odpowiedz na swoje pytanko:P
Pozdrawiam
I czy to jest ta? http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 68932.html
Klima nie ma tu nic do rzeczy. Te Turbo mieści się spokojnie, nawet z kolektorem ssącym AWX/ASZ. Gabarytowo to tylko muszla zimna jest większa, poza tym nie ma większych zmian z zewnątrz. Ta turbosprężarka pozwoli przekroczyć 170KM ale na odpowiednim osprzęcie (same turbo mocy nie daje )Pawlik1993 pisze:Panowie bo tak czytam i czytam i wole sie zapytac w prost i miec pewnosc. Posiadam Audi 1.9 TDI 1z na elektr przepływce. rocznik 94 koncowka i mam m in Klime. Wiec jakie turbo moge do niej wsadzic zeby uzyskac te 150-160 KM ale zeby w miare je zmiescic bez wiekszej rzezby pod maske, Bo np z Awx tak oo nie wejdzie zbyt łatwo wiec pytanie czy ta gt1549s wejdzie jakos??
Ps nie denerwujcie sie ze temat wałkowany po prostu chce miec odpowiedz na swoje pytanko:P
Pozdrawiam
I czy to jest ta? http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 68932.html
Tak, to jest taka turbina jak w linku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53
Pawlik1993, Nie do końca tak jest. Nawet sama zmiana z ori. t15 (gt1544s) na gt1549s da odczuwalny przyrost mocy ale będzie to mała różnica ( chodzi o lepszą wydajność) Jeśli podniesiesz ciśnienie doładowania i dostosujesz mapę pod te turbo - dopiero wtedy będzie oczekiwany przyrost mocy. Na takim zestawie może przekroczysz 150KM - pompa afn Ci tu szału nie zrobi, a do tego wnioskuję że masz ori smic.
O wstawaniu już było pisane- minimalnie gorzej niż t15
O wstawaniu już było pisane- minimalnie gorzej niż t15
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53
ale powiedz mi co bede musiał przerabiac zeby weszło na cacy pod moj silnik?:P
I czy nie dławi jej przy wiekszej mocy bo wydech ma chyba taki sam jak t15 wiec temperatura bedzie tam zaj....cie wysoka
[ Dodano: 2016-03-10, 14:46 ]
Spox juz ogarnałem
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-03-10, 17:53 ]
Pamiętaj że jest zakaz używania wulgaryzmów i jak dla mnie to są wulgaryzmy :!:
I czy nie dławi jej przy wiekszej mocy bo wydech ma chyba taki sam jak t15 wiec temperatura bedzie tam zaj....cie wysoka
[ Dodano: 2016-03-10, 14:46 ]
Spox juz ogarnałem
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-03-10, 17:53 ]
Pamiętaj że jest zakaz używania wulgaryzmów i jak dla mnie to są wulgaryzmy :!:
Ostatnio zmieniony 10 mar 2016, 17:51 przez Pawlik1993, łącznie zmieniany 1 raz.
Pawlik1993, Co trzeba przerobić, to wszystko masz opisane na poprzednich stronach, Wydech jest zdecydowanie inny niż w t15, jest wyższe A/R gorącej muszli (t15- 0,34 gt1549s- 0.40) jest całkiem inny wirnik. Więc owszem dławić będzie wydech ale przy większej już mocy 170KM+ a do tego to Ci jeszcze brakuje osprzętu wydajnego. Jeśli już chcesz żeby nie dławiło Ci góry to zawsze można jeszcze założyć gorącą muszlę A/R - 0,47
Ps. Nie używaj wulgaryzmów - są na to paragrafy
Ps. Nie używaj wulgaryzmów - są na to paragrafy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53
juz wczoraj wiekszosc sam ogarnałem dzis jeszcze musze rozfrezowac własnie otwory pod kolektor czyli mowisz ze z dołu ma wstawac mniej wiecej tak samo płynnie jak T15? moj kuzyn co tez jest dobry maher od turbin i mechaniki jakos nie moze uwierzyc w ta turbine i te 160 Km szczerze mowiac ja troche tez
Ps to nie był wulgaryzm
Ps to nie był wulgaryzm
Pawlik1993, Żeby nie wierzyć to trzeba mieć przynajmniej jakieś argumenty Cokolwiek. Ja Napiszę Ci, że gdyby gorąca strona miała taką przepustowość jak turbosprężarka ARL ( co ciężko jest zmierzyć i porównać) To na tej turbinie można byłoby przekroczyć 190KM a nie tylko 160KM (oczywiście zawsze dodaję - na odpowiednim/ wydajnym osprzęcie)
[ Dodano: 2016-03-10, 18:10 ]
Gt1549s wstaje podobnie jak ori. t15, może czasem jest trochę bardziej odczuwalny lag, ale jest to mała różnica. Same wstawanie jest też mocno zależne od układu paliwowego i programu a nawet tego jak wydajny masz IC. - Co zaobserwowałem u siebie (jak zakryłem całkiem FMIC to turbo szybciej się bujało, ale kopa takiego nie było) i zauważyłem że u kolegi który ma praktycznie identyczny osprzęt jak ja- gt1549s wstaje mu jeszcze lepiej ale ma fmic od saaba ( niestety cała powierzchnia jest schowana za wzmocnieniem ori. przedniego zderzaka - więc chłodzenie niezbyt zadowalające) Przy ruszaniu turbo tak szybko mu wstało że podwiesiło zawory. :->
[ Dodano: 2016-03-10, 18:16 ]
Tu masz 176KM i 390Nm w 1.9Mtdi na muszli gorącej a/r 0.35
[ Dodano: 2016-03-10, 18:10 ]
Gt1549s wstaje podobnie jak ori. t15, może czasem jest trochę bardziej odczuwalny lag, ale jest to mała różnica. Same wstawanie jest też mocno zależne od układu paliwowego i programu a nawet tego jak wydajny masz IC. - Co zaobserwowałem u siebie (jak zakryłem całkiem FMIC to turbo szybciej się bujało, ale kopa takiego nie było) i zauważyłem że u kolegi który ma praktycznie identyczny osprzęt jak ja- gt1549s wstaje mu jeszcze lepiej ale ma fmic od saaba ( niestety cała powierzchnia jest schowana za wzmocnieniem ori. przedniego zderzaka - więc chłodzenie niezbyt zadowalające) Przy ruszaniu turbo tak szybko mu wstało że podwiesiło zawory. :->
[ Dodano: 2016-03-10, 18:16 ]
Tu masz 176KM i 390Nm w 1.9Mtdi na muszli gorącej a/r 0.35