Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 25 maja 2016, 21:10

meksykanineg pisze:
_Dave pisze:a tam zaraz zapiekac, wywalilem kupe siana na gtb17 i biore na klate ze trzeba bedzie sie nauczyc czyscic, trzeba sie rozwijac
Amen, wszystko w twmacie ...
Co do GT1549s to potwierdzam jako kolejny ze warto.
Watro do tego stopnia, ze zakatowałem swoja stara tarcze LUK'a rotfl
Jest moc, jest zabawa, jest ryzyko ;-)
To nie za sprawą GT1549s twoje sprzęgło nie dało rady. Jak się nie umiejętnie używa to na seri zniszczysz sprzęgło. Co do gtb 17 to uważam że tędy droga do mocy.

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 27 maja 2016, 22:34

kamsta pisze:To nie za sprawą GT1549s twoje sprzęgło nie dało rady. Jak się nie umiejętnie używa to na seri zniszczysz sprzęgło.
Przyjacielu, zdaje sobie sprawe z tego, do czego słuzy sprzegło.
I uwierz mi, ze potrafie uzywac "tego urzadzenia" ;-)
Po prostu uwierz na słowo ...

Ja nie twierdze, ze gt1549s zakatowało mi sprzegło. Absolutnie NIE.
Twierdze, ze seryjne sprzegło z 1Z,owszem, moze i wytrzyma 400 Nm, ale ja pytam ILE czasu/kilometrow wytrzyma...?
kamsta pisze:Jak się nie umiejętnie używa to na seri zniszczysz sprzęgło.
A jak sie uzywa umiejetnie, to sprzegło wytrzyma wieki. Tak samo zawieszenie, opony, łozyska itp, itd. -uzywane umiejetnie przetrwaja całe " zycie" auta.
Ciekawe co na rynku robia te wszystkie czesci zamienne.
A, juz wiem. To czesci dla nieumiejetnie uzywajacych swoje pojazdy :-)

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 28 maja 2016, 20:01

Ja też mam kłopoty ze sprzęgłem przy 11mm, 230stkach i tym turbo. Na 5tce przy pełnym kopycie potrafi ślizgnąć, ale delikatnie, nie lata na "lewo i prawo" jak to się mówi. Muszę poza FMIc zrobić jeszcze jakieś wzmocnione, bo to długo nie pochodzi pewnie co widać z Twojego wpisu meksykanineg, :D I

mierzyłeś auto na tych gratach? i co to jest za skrzynia którą masz?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 28 maja 2016, 21:14

meksykanineg pisze:
kamsta pisze:To nie za sprawą GT1549s twoje sprzęgło nie dało rady. Jak się nie umiejętnie używa to na seri zniszczysz sprzęgło.
Przyjacielu, zdaje sobie sprawe z tego, do czego słuzy sprzegło.
I uwierz mi, ze potrafie uzywac "tego urzadzenia" ;-)
Po prostu uwierz na słowo ...

Ja nie twierdze, ze gt1549s zakatowało mi sprzegło. Absolutnie NIE.
Twierdze, ze seryjne sprzegło z 1Z,owszem, moze i wytrzyma 400 Nm, ale ja pytam ILE czasu/kilometrow wytrzyma...?
kamsta pisze:Jak się nie umiejętnie używa to na seri zniszczysz sprzęgło.
A jak sie uzywa umiejetnie, to sprzegło wytrzyma wieki. Tak samo zawieszenie, opony, łozyska itp, itd. -uzywane umiejetnie przetrwaja całe " zycie" auta.
Ciekawe co na rynku robia te wszystkie czesci zamienne.
A, juz wiem. To czesci dla nieumiejetnie uzywajacych swoje pojazdy :-)
Z tym złym użytkowaniem to był przykład. Nie twierdzę że kolega nie umi jeździć. Ale to na pewno nie sama turbina dała radę twojemu sprzegłu. Co do dzisiejszych zamienników to wątpię by były one w stanie poradzić sobie z 400nm w ciągłej eksploatacji.

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 28 maja 2016, 23:09

illusion pisze:mierzyłeś auto na tych gratach?
Jeszcze nie mierzyłem, ale mam taki zamiar. Sam jestem ciekaw ile to wypluje.
Jak "wy'hamuje" to dam znac ;-)
illusion pisze:co to jest za skrzynia którą masz?
Skrzynia z Passata B5 FL 1.9 PD. Oznaczenie skrzyni FHN. (minimalnie dłuzsza od EEN stosowanych w A4 AFN).
FHN-jedna z kilku przyczyn zarzniecia tarczy sprzegłowej ;-)
kamsta pisze:na pewno nie sama turbina dała radę twojemu sprzegłu.
Zgadza sie. Nigdy tak nie twierdziłem. W rownym stopniu zrobiły to wtryski 216 itp.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 maja 2016, 14:17

Dobrze się montuje? Bo widzę, że mamy podobny zestaw, tylko nie mam FMIC, mam 230stki i skrzynię jakąś tam ori. masz jakieś nagranie jak to jedzie? :-)

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 29 maja 2016, 14:49

illusion pisze:Dobrze się montuje?
Praktycznie normalnie jak ori skrzynie ;-) . Trzeba dac tylko podkładki pod łapy skrzyni.Konkretnie jedna podkładke pod jedna,tylna, srube łapy poduszki od strony kierowcy, i po dwie podkładki miedzy łape a skrzynie pod kazda srube mocujaca łape poduszki od strony pasazera.
Ogolnie jest sporo krecenia. Najbardziej niewygodnie jest u gory, przy maglownicy. Mało miejsca. Oczywiscie drazki z flanszy maglownicy, i cała flansze drazkow kierowniczych z maglownicy trzeba odkrecic.

Nie mam zadnych filmikow. Wrzuce wkrotce wykres z hamowni.
Ogolnie po zmianie na gt1549s jest bardzo znaczaca roznica , oczywiscie na plus.
Powiedz illusion, jak sprawuja sie te 230 stki ? Jak z kultura pracy, dymieniem itp ? (nie masz jeszcze fmic, ale u mnie na T15 przy dobrym butowaniu nawet z FMIC była czarna chmara. Teraz nie ma dokuczacz_ )

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 maja 2016, 18:02

U mnie jest bardzo delikatny dym, ja równiez po zmianie na to turbo odczułem dużą różnicę szczególnie na wyższych biegach. Obecnie mam program na 1.5 BAR doładowaniu, i śmiga wydaje mi się dobrze. Dymienie mam delikatne, mam nadzieję FMICiem je zniwelować. ;-) Ale szczerze, mam ochotę przejść na zmienną geometrię ale to już na jakieś konkretne turbo. :D Ale no koszta niestety niesamowite, wliczając dodatkowo oczywiście sprzęgło bo to ori teraz jako tako trzyma ale przy jakimś konkretnym turbo to ono wyleci w powietrze.. mysli_

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 07 lip 2016, 20:07

Panowie można prosić o jakieś logi grupy 10 i 11 z pompą 11, wtryskami 216, turbo gt1549s chciałbym zobaczyć jak prawidłowo powinno wstawać. Jak ktoś ma i może się podzielić :) bo mam tylko Filipa ale u niego autko troche inaczej skonfigurowane z fimikiem, wałkiem sdi i nastawnik hdk.. itd wiadomo, że wiele ma na to wpływ..hehe

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 02 sie 2016, 13:03

Mi na pompie 10 wstawało przy 1700-1800 rpm full bost był przed 2100

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 02 sie 2016, 13:41

rodzynek87 pisze:można prosić o logi grupy 10 i 1

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 03 sie 2016, 16:29

Tak Dave logi :0 nikt nie ma chyba kurna.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 04 sie 2016, 19:58

rodzynek87 pisze:Tak Dave logi :0 nikt nie ma chyba kurna.
jak kiedys o to zapytalem odnioslem wrazenie ze zostalem nazwany niedowiarkiem ;p

mam od Filipa ale wolal bym zeby on sie wypowiedzial czy moge

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 06 sie 2016, 15:31

Ja udostępnilem swoje logi i mozecie z nich korzystać ale mysle ze dobrze byloby miec ich wiece od innych osob zeby miec tez porównanie. Jak będę mial czas to zrobie nowe logi.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 09 sie 2016, 14:53

Ja jeszcze turbo nie wsadziłem a kupilem chyba 3 miesiace temu albo i dalej.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl