Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b4 1z ] - montaz FMIC

ODPOWIEDZ
bartekce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:41
Lokalizacja: Sanok

[Audi 80 b4 1z ] - montaz FMIC

Post autor: bartekce » 04 lut 2016, 21:13

audi 80 b4 1z na pierburgu, narazie wtryski afn i soft na 1,3 bara, wolna odma, kat out, egr zaslepiony. i chce założyć FMIC tylko nwm jaki zeby nie było laga. Plany na wtryski 216 i automatycznie zwiekszenie ciśnienia doładowania, dodam ze turbo to t15

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 04 lut 2016, 21:26

1.3 bara z t15 to już sporo. A ty planujesz zwiększyć ciśnienie jeszcze. Ugotujesz te powietrze takim wzrostem ciśnienia doładowania. Fimic to dobra sprawa a dużego wzrostu laga nie odczujesz. Na temat z czego ten fimic już było poszukaj. Nawet fotostory gdzieś jest na forum.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

bartekce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:41
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bartekce » 04 lut 2016, 21:31

bo mozna by było dac turbo gt1549s ale kostrz nie wie czy duzo na nim uciagnie . bo jest troszke roznicy tylko na zimnej stronie od t15

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 04 lut 2016, 21:52

Gt1549s montował kolega z forum. Temat kolegi brabus124. Twierdzi on że starczy na 160 koni plus. W co trochę wątpię. Trudno znaleść złoty środek do turbo. Na wg ciężko ale można się pokusić o vnt a jak bierzesz chip od kostrza to na 100 procent ci to wysteruje.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

bartekce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:41
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bartekce » 04 lut 2016, 22:39

a duzo trzeba przerabiac do vnt ?

[ Dodano: 2016-02-04, 22:24 ]
Może ktoś podpowie. Co można by było założyć żeby była moc w okolicy 150 km. I żeby można było to założyć

[ Dodano: 2016-02-04, 22:39 ]
Ale jak dobrze by t15 schlodzil to czego miała by się grzać przy 1.4 bara ?

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 09 lut 2016, 16:31

Turbina T15 niestety z dołu dobrze ciągnie ale na wyższych obrotach się przegrzewa a jest to spowodowane tym że ma węższy(MNIEJSZY) przepływ spalin(zresztą też wirnik muszli gorącej) i tym samym dławi -zatrzymuje spaliny. Turbina T2 montowana w starszych wersjach Tdi(92-93r) ma większy(szerszy) kanał i wirnik wylotu spalin i tym samym spaliny lepiej opróżniają komorę spalania i szybciej wychodzą, ale z dołu gorzej ciągnie niż T15. Większy IC a nawet Femic w turbinie T15 nie dużo zmieni, przy większym butowaniu będzie wzrastała temp. silnika (cieczy chłodzącej) To zależy kto czego oczekuje, jeżeli zależy Ci na przyspieszeniu to T15 będzie lepsza niż T2. Natomiast będziesz chciał ja wyżej ciągnąć(szybkość) to T2 będzie lepsza. Na jednej i drugiej powinieneś uzyskać ok 150ps. Lub można zamontować turbinę Gt1549s którą już kilka osób z forum ją ma zamontowaną( jest łatwe przerobienie do audi b4 Tdi na pierburgu i T15-spływ oleju ten sam, kolektor wydechowy też) zresztą przeczytaj post kolegi brabus124 on pierwszy to miał i testował, ja też to mam ale jeszcze nie zamontowane

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 09 lut 2016, 22:28

cinek29 pisze:Turbina T15 niestety z dołu dobrze ciągnie ale na wyższych obrotach się przegrzewa a jest to spowodowane tym że ma węższy(MNIEJSZY) przepływ spalin(zresztą też wirnik muszli gorącej) i tym samym dławi -zatrzymuje spaliny. Turbina T2 montowana w starszych wersjach Tdi(92-93r) ma większy(szerszy) kanał i wirnik wylotu spalin i tym samym spaliny lepiej opróżniają komorę spalania i szybciej wychodzą, ale z dołu gorzej ciągnie niż T15. Większy IC a nawet Femic w turbinie T15 nie dużo zmieni, przy większym butowaniu będzie wzrastała temp. silnika (cieczy chłodzącej) To zależy kto czego oczekuje, jeżeli zależy Ci na przyspieszeniu to T15 będzie lepsza niż T2. Natomiast będziesz chciał ja wyżej ciągnąć(szybkość) to T2 będzie lepsza. Na jednej i drugiej powinieneś uzyskać ok 150ps. Lub można zamontować turbinę Gt1549s którą już kilka osób z forum ją ma zamontowaną( jest łatwe przerobienie do audi b4 Tdi na pierburgu i T15-spływ oleju ten sam, kolektor wydechowy też) zresztą przeczytaj post kolegi brabus124 on pierwszy to miał i testował, ja też to mam ale jeszcze nie zamontowane
Masz kolego rację że t15 dławi spaliny. Ale głównym powodem grzania się powietrza w t15 to słaba wydajność kompresora. Co do t15 i 150 koni to raczej nie możliwe trochę. Ale z t2 do osiągnięcia. Jak kolego zamontujesz 1549s to daj znać jak to turbo się spisuje.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

bartekce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:41
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bartekce » 10 lut 2016, 14:36

ja tez czekam aż zamontujesz , bo to narazie sa moje plany, a realizacja bedzie pewnie przez wakacje . napisz jak gt1549s sie bedzie sprawowac

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 10 lut 2016, 16:42

Myślę że zamontuję w przeciągu miesiąca, moc z t15 podobno da się i 160ps wyciągnąć (kiedyś mi Kostrz powiedział że się da) na jazdę po mieście to T15 jest lepsze(niżT2) szybciej wstaje i daje kopa(testowane osobiście). No zobaczymy jak ta turbina od brabus124 gabarytowo jest większa ( ma też większy wirnik strony gorącej oraz mniejsza ilość łopatek wirnika, muszla zimna jest dużo większa, wirnik też wlot i wylot turbiny też jest większy) także myślę że na pewno będzie lepiej :-) Fabrycznie miałem u siebie T15 ale zrobiłem u siebie: pompa AFN 11mm+nastawnik HDK248 RENO, wtryski 216 WZM, kolektor ssący BLS bez EGR-a, turbina T2, komp 16bit z mocnym softem Kostrza, skrzynia EEN, Fermic od Saab-a 2.0T, hamulce dwutłoczkowe girling g60 przód audi s2, tył tarcze wentylowane 270mm zaciski audi V8, s4 41,43mm, servo dwukomorowe z audi A4+pompa hamulcowa, dodatkowe zegary, lampy tył seima italiana black, Niezamontowane jeszcze: zderzak audi coupe przód, halogeny przód, lampy zespolone V6, zderzak tył coupe competition, Femic opel Frontera, silnik AHU z nowym sprzęgłem LUK-a, klimatyzacja manual, elektryka 4 szyb, deska na 2 poduszki, boczki przód duża kieszeń, zawieszenie obniżające, i kilka innych wszystkie te rzeczy leżą i czekają na montaż niestety brak czasu :-( na obecnych gratach audi ciągnie dobrze prędkość max. ok220 km/h przyspiesza też niezle ;-)

bartekce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:41
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bartekce » 10 lut 2016, 22:03

A co daje nastawnik HDK248 RENO? oraz czy kolektor od bls podchodzi bez przeróbek ? bo jak dobrze rozumiem to wiecej powietrza sie zmiesci

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 10 lut 2016, 22:44

Nastawnik hdk248 z Reno, na tych gratach co mam - wiem że działa lepiej niż ori. który siedział(jest trochę inaczej zbudowany-płytka), o szczegóły pytaj Muniora albo brabusa124, kolektor BLS podchodzi bez przeróbek(jest od silników 1,9-2,0tdi) jedynie dorabiałem do niego flanszę (firma Aditech) do połączenia z kolanem od Femic koszt kolektora z wysyłką 50zł i drugie tyle dorobienie flanszy z nierdzewki

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 10 lut 2016, 22:57

cinek29 pisze: na obecnych gratach audi ciągnie dobrze prędkość max. ok220 km/h przyspiesza też niezle ;-)
masz gdzies filmik jak przyspiesza? ja wrzucam gt1549s w następną sobotę i postaram się od razu wrzucić logi i może jakiś filmik z przyśpieszenia ... tylko że nie wiem jak będzie z trakcją bo już teraz jest około 7sek do 100.

bartekce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:41
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bartekce » 06 mar 2016, 22:41

kolega z forum mi podpowiada ze z grande punto i v50 wchodzi pod seryjny zderzak.
rury mam 56mm w srodku . i wszystko bede powoli gromadził, bo chce od razu wiekszy kolektor dolotowy dac np od bls

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 24 kwie 2016, 22:31

Icek od Fiata Grande Punto z wersji silnikowej 1.9 MULTIJET wchodzi pod seryjny zderzak.
Ale zeby nie było za pieknie,to ten zderzak trzeba sobie troche podocinac od srodka 8-) ( IC jest prosty a zderzak zaokrągla sie na boki)
Mam taki własnie zamontowany u siebie.
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga