[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny
fizyka jest nie ubłagana, przy tym samym ciśnieniu ale różnej średnicy pompy to większa daje większą objętość powietrza tłoczonego
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=16514#167254 zobacz, oceń
http://www.lyoness.net/pl paliwo po 50gr
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy, ale zakładając iż obie wirują z tą samą prędkością. Ale podejrzewam że mniejsza będzie wirować szybciej. Obie turbiny po napompowaniu maks ciśnienia muszą "uzupełniać" to co spali silnik. Mniejsza będzie musiała wirować szybciej od większej, ale za to mniejszą łatwiej napędzić niż większą. Tak więc powracamy do punktu wyjścia. Dobrze myślę czy latam w obłokach :roll:dubbler pisze:fizyka jest nie ubłagana, przy tym samym ciśnieniu ale różnej średnicy pompy to większa daje większą objętość powietrza tłoczonego
Części samochodowe online - Motostacja
Labiel, dobrze myślisz a dubbler miał chyba jakąś słabą ocenę z fizyki i pewnie nie słyszał o słowie "przepływ" bo co ma średnica pompy do tego jaki kran (zawory ssące) posiadasz przy takiej samej objętości zbiornika (rury, IC, kolektor ssący) i regulatorze ciśnienia
przez turbinę przechodzi jedynie taka objętość powietrza jaką pobiera silnik (no chyba że jest dziura w dolocie to więcej) a przy danym ciśnieniu i obrotach objętość ta nie zależy od wielkości turbiny
przez turbinę przechodzi jedynie taka objętość powietrza jaką pobiera silnik (no chyba że jest dziura w dolocie to więcej) a przy danym ciśnieniu i obrotach objętość ta nie zależy od wielkości turbiny
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ta pompka nie jest ci potrzebna podczas jazdy. Jej zadaniem jej wymuszanie obiegu już po zgaszeniu silnika jeśli nie daj Boże katowałbyś auto a nie dał mu przed wyłączeniem odpocząć (schłodzić turbinę).kikut104 pisze:Pytam bo nie mam tej pompki elektrycznej do wymuszonego chłodzenia turba...
Części samochodowe online - Motostacja
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jak odpowiednio pompę zmodzisz to T3 lub K24 wstaje już od około 2200rpm ale jest to kosztem sporego dymienia i chciałbym wtedy widzieć jak takie samo auto z T2 dotrzymuje kroku K24Krzylu pisze:fakt jest taki,że małe turbo jest dobre do miasta duże jest dobre jak ciśniesz diesla przy wyższych prędkościach.Najwidoczniej to widać gdy masz wyższe obroty depniesz do końca i na wiekszej turbinie zaczyna odrazu ciągnąc i to dość soczyście a małe turbo już zdycha kiedyś robiłem porównie dwa golfy jeden z K24 drugi T2 takie same ciśnienie 1,2bara i co sie okazało,że dzięki małemu jest lepsze przyśpieszenie do 2/3biegu później już rozhuśtane K24 robi swoje i zostajesz z tyłu
z mojego spostrzeżenia na wiekszej turbinie i dobrze ustawionej pompie TD lepiej rozwija moc tzn spokojniej niema wgniotu z dołu ale za to ciagnie cały czas.
Podstawą jest dobrze ustawiona dawka paliwa żeby napchać wieksze turbo spalinami różnica między rozpędzaniem sie turbin T2/K24 jest raptem 200obrotów więc tragedii niema nikogo nie zmuszam do zmiany myślenia ze T2 jest bleee ale jeśli miałbym jeszcze kiedyś TD napewno bym wymienił turbine na wiekszą
ja mam już pompę 11mm i muyślę o czymś większym pokroju T4 lub twin turbo T3 x 2
[ Dodano: 2009-03-31, 21:36 ]
myślisz dobrze ale dużą też można szybko rozbujać wystarczy że dobrze podlejesz paliwem, zadymi ale szybko wstanie i jak dmuchnie to nie ma zmiłuj.Labiel pisze:Hmy, ale zakładając iż obie wirują z tą samą prędkością. Ale podejrzewam że mniejsza będzie wirować szybciej. Obie turbiny po napompowaniu maks ciśnienia muszą "uzupełniać" to co spali silnik. Mniejsza będzie musiała wirować szybciej od większej, ale za to mniejszą łatwiej napędzić niż większą. Tak więc powracamy do punktu wyjścia. Dobrze myślę czy latam w obłokach :roll:dubbler pisze:fizyka jest nie ubłagana, przy tym samym ciśnieniu ale różnej średnicy pompy to większa daje większą objętość powietrza tłoczonego
Ja już na połowie gazu nie mam sprzęgła a sprnit od 0-100km/h robię w około 7,1-7,2c powtarzalnie
arwam, jak myślisz.. czemu w nowszych furach stosuje się Twin-Turbo albo Bi-Turbo zamiast jednej Big-Turbo :?: powiem Ci że nie dlatego co by łatwiej zamontować na silniku a dlatego że mniejsza turbinka ma mniejszą bezwładność a więc jest szybsza a żeby wydajność została do dorzuca się drugą taką samą i efekt jest znacznie lepszy niż przy zastosowaniu jednej dużej turbiny, która ze względu na większą bezwładność później się rozpędza i osiąga te same ciśnienie i dlatego też zanim się rozpędzi leci spory batory <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
[80B4 1Z]Turbinka
Witajcie. 1z-1.9tdi
mam kłopocik tego typu,żę po rozgrzaniu silnika wystepuje dziwny dzwiek (metaliczny) z okolic turbiny.
niezauwazylem jakos zmiany mocy .Nawet dymi tak samo.(słychać tylko po rozgrzaniu)
Można sprawdzic turbinke naciskając przewód gówowy od turbiny???
Słyszałem że jak sie go ściśnie troche rękoma i da gazu,to powinien od razu powrucic do pierwotnego wyglądu pomimo trzymania(ciśnienie).
I 2 pyt. czy turbinke w 1z się czyści????
Bo z tego co czytam na forum to jedni piszą że tak ,drudzy że nie.
mam kłopocik tego typu,żę po rozgrzaniu silnika wystepuje dziwny dzwiek (metaliczny) z okolic turbiny.
niezauwazylem jakos zmiany mocy .Nawet dymi tak samo.(słychać tylko po rozgrzaniu)
Można sprawdzic turbinke naciskając przewód gówowy od turbiny???
Słyszałem że jak sie go ściśnie troche rękoma i da gazu,to powinien od razu powrucic do pierwotnego wyglądu pomimo trzymania(ciśnienie).
I 2 pyt. czy turbinke w 1z się czyści????
Bo z tego co czytam na forum to jedni piszą że tak ,drudzy że nie.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 18:26 przez yaro666, łącznie zmieniany 1 raz.
YARO
nazij temat jak trzeba
Było - Audi B4 Avant 1Z
*1993 +2008
http://szechteriada.org/wp/ <-- nie każę Ci popierać. Przeczytaj i wysuń własne wnioski.
*1993 +2008
http://szechteriada.org/wp/ <-- nie każę Ci popierać. Przeczytaj i wysuń własne wnioski.
Re: Turbinka
VNT tak ale to nie u ciebie ,ty masz na WG ewentualnie samo WG bo czasami nie domyka , zapiecze sięyaro666 pisze:Bo z tego co czytam na forum to jedni piszą że tak ,drudzy że nie.
w turbinę lepiej łap nie pchać, możesz jedynie sprawdzić czy sztanga się porusza ewentualnie skrócić sztangę o max. dwa obroty, takie sprawdzenie ręką turbiny przez ściskanie węża za wiele nie mówi, podstawa to manometr lub logi (jak pierburg) gr. 010 albo 011, możesz sprawdzić szczelność węży na drodze turbo-IC-kolektor ssący i czy opaski nie są luźne
a metaliczny dźwięk to może być źle ustawiony kąt wtrysku, popychacze (szczególni jak olej jest mineralny lub złej jakości) czasem też jak siadają wtryski to taki dźwięk słychać a jak masz na boschu i cyka to w tamtej okolicy jest N75
No i popraw nazwę tematu zgodnie z regulaminem :!:
a metaliczny dźwięk to może być źle ustawiony kąt wtrysku, popychacze (szczególni jak olej jest mineralny lub złej jakości) czasem też jak siadają wtryski to taki dźwięk słychać a jak masz na boschu i cyka to w tamtej okolicy jest N75
No i popraw nazwę tematu zgodnie z regulaminem :!:
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga