Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI B4 1Z] Pomiar ciśnienia doładowania VAG

ODPOWIEDZ
kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

[1.9 TDI B4 1Z] Pomiar ciśnienia doładowania VAG

Post autor: kaszaklabs » 27 kwie 2013, 22:10

Witam,

tydzień temu zrobiłem logi statyczne i dynamiczne LOGI . Problem mam z ciśnieniem doładowania więc ominąłem N75 i wąż od zimnej części turbiny wpiąłem do gruszki. Na forum przeczytałem, że pomiar ciśnienia doładowania można zmierzyć VAGiem lub manometrem. Ponieważ nie mam manometru więc zrobiłem dynamiczny LOG . Przeczytałem również, że ciśnienie doładowania bez N75 powinno być w zakresie 500-600mbar a w polu "Actual MAP" jest od 1009,8 mbar do 1081,2 mbar. Czy wartość ciśnienia w tym polu trzeba jeszcze "obrabiać" by dowiedzieć się jakie jest faktycznie ciśnienie? Czy to może jest ciśnienie w innym punkcie pomiarowym?

W moich logach dynamicznych brakuje grupy 11, oto ona:

Log-011-dynamiczny

Pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2013, 23:03

Doładowanie gorzej niż marne :-/ ,i o ile mimo tego ,w miarę dobrze się zbiera ,to stawiam na nieszczelny wężyk z ic do mapsensora w kompie 8-) Dlatego jak mamy coś takiego,to prucz pomiaru vagiem ,niezbędny jest pomiar manometrem ...vag widzi ciśnienie jakie widzi komp ,a komp widzi tyle ile dotrze fizycznie wężykiem z ic ...jak wężyk się rozszczelni ,zwykle pod aku :-P ,to auto jedzie do pewnego momentu dobrze ,bo ciśnienie w dolocie jest jak trzeba ,a pużniej ,przechodzi w stan awaryjny i wywala błąd z powodu zbyt niskiego ciśnienia ,bo komp cisnienia nie widzi ...Kilka razy się z tym spotkałem w naszych 80 tkach ;-)

kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

Post autor: kaszaklabs » 10 maja 2013, 21:41

Witam,

dzięki Munior. Było prawie tak jak mówiłeś. Przetarł się wężyk doprowadzający ciśnienie do MAP sensora w sterowniku. Przetarł się przy przejściu przez ścianę grodziową. Auto odzyskało wigor powyżej 3tyś obrotów. Logowanie VAG grupy 11 to potwierdziło.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 maja 2013, 21:52

kaszaklabs pisze:dzięki Munior. Było prawie tak jak mówiłeś.
:mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl