Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDi 1Z+] Problem po przygazowaniu powyżej 3500 rpm

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 gru 2011, 18:49

joint32 pisze:MUNIOR, Nie chciałem pisać ,że od Ciebie,żeby lipy nie było :-P Z kompa jestem w 100% zadowolony i nie mam żadnych pretensji, i nie miał bym nawet jak komp byłby źle zaprogramowany,bo jak ktoś się decyduje na chipa to musi się liczyć ,że może być coś nie tak
Nie może byc coś nie tak :mrgreen: wszystkie kompy sprawdzane na moim zetorku ,auto smiga tak że lepiej sie już nie da :-P a wsad jest powtarzalny i nie bardzo można coś sknocić ,jest to dokładnie ten sam wsad co u mnie ,czyli ostatnie dzieło Kostrza :mrgreen: także opcja ze "złym zaprogramowaniem "odpada,bo albo jest dobrze ,albo od razu żle ,nie moze być raz dobrze ,raz żle .Napisz jeszcze raz precyzyjnie co sie dzieje ,to się znajdzie przyczynę 8-).Najlepiej było by gdybyś zrobił logi dynamiczne bloku 011 z doładowaniem ,bloku 003 z przepływką ...Także jak masz coś nie tak ,to pisz śmiało ,bo aby móc w pełni cieszyć się z posiadania chipa ,wszytsko musi być tip-top ,cały osprzęt musi być w pełni sprawny ,bo jak coś będzie szwankować to będzie tak jak u ciebie ,czyli niby dobrze ale nie do końca ...
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 22 gru 2011, 19:19

Źle mnie zrozumiałeś nie mówię , że jest zły bo jest super.Wiem ,że coś nie tak mam z innymi podzespołami,tylko jakim cudem mechaników jest cała masa,a mało który się zna,przecież nasze Audiczki nie oszukujmy się to nie szczyt technologi Nasa-jednak niektórych to <ok> przerasta
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 gru 2011, 19:32

joint32 pisze:Źle mnie zrozumiałeś nie mówię , że jest zły bo jest super.Wiem ,że coś nie tak mam z innymi podzespołami,tylko jakim cudem mechaników jest cała masa,a mało który się zna,przecież nasze Audiczki nie oszukujmy się to nie szczyt technologi Nasa-jednak niektórych to <ok> przerasta
Prawda jest taka że zdecydowana większość mechaników ,zajmuje się wymianą tego ,czy tamtego .Jak ktoś przyjeżdza do nich z jakąś zagadką ,to zazwyczaj rozkladają ręce .Ale olać ich,na szczęście jest forum ,jestem ja :mrgreen: i wielu innych,opisuj wiec dokładnie co ci się dzieje ,to znajdziemy przyczynę ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 22 gru 2011, 20:57

Po pierwsze jak przegazuję (wiem że tego się nie powinno robić) to zaczyna telepać silnikiem i dymi,zdarzyło się to 2 razy,po drugie szarpie jak sobie jadę prawie bez gazu w okolicach od 1200-1400 najbardziej na 4 i 5 biegu.
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 gru 2011, 21:12

joint32 pisze:Po pierwsze jak przegazuję (wiem że tego się nie powinno robić) to zaczyna telepać silnikiem i dymi,zdarzyło się to 2 razy
To wygląda na zawieszanie się hydrauliki w głowicy,nie wiem na jakim oleju jeżdzisz ,ale ja bym zmienił na jakiś inny przy najblizszej okazji np.na valvoline max life 10w40
joint32 pisze:po drugie szarpie jak sobie jadę prawie bez gazu w okolicach od 1200-1400 najbardziej na 4 i 5 biegu.
a to już nie jest tak jednoznaczne .Pierwsza sprawa , sprawdzić czy ten objaw występuje na ori kompie .Choć w tym przedziale obrotów to raczej rzadki przypadek ,to upewnij się też ,że to nie jest nastawnik ,czyli odepnij impulsator i się przejedż .Reszta jak zrobisz te rzeczy...musze ci to auto do ładu doprowadzić :-P i choć na odległość to trudne ,to jak będziesz robił co każę to dam radę ;-)
Ostatnio zmieniony 22 gru 2011, 21:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 22 gru 2011, 21:12

MUNIOR, a czy możliwe jest że takie ,,telepanie'' silnikiem po przygazowaniu do 3500-4000 rpm,może objawiać się nieszczelną pompą?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 gru 2011, 21:22

sowa_81 pisze:MUNIOR, a czy możliwe jest że takie ,,telepanie'' silnikiem po przygazowaniu do 3500-4000 rpm,może objawiać się nieszczelną pompą?
Hmm...to by było raczej widać ,i raczej to mało prawdopodobne ,choć nie mozna tego tak od razu na 100% wykluczyć ,bo jak to się mówi,rózne cuda sie dzieja ...
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 22 gru 2011, 21:56

Mariusz to ja Ci opiszę co u mnie się działo.
Auto rozgrzane 80-90'C na zegarze.Jadąc po nagłym wciśnięciu gazu wskazówka od obrotomierza dochodzi do 3500-4000 rpm i auto zaczyna się jakby dusić.
Nierówno chodzi po czym po chwili gaśnie.
Chcę zapalić auto ponownie,ale jest problem nie chcę zapalić (rozrusznik kręci).
Po paru sekundach auto odpala,ale nadal telepie silnikiem (z tyłu siwy dym,a na asfalcie czarny osad).Następnie po chwili wszystko wraca do normy,silnik pracuję dobrze.
Takie zdarzenie miałem 2 razy odkąd mam wtryski od Adamma i kompa od Kostrz-a. Już prawie rok.
I co najciekawsze nie zawsze to występuje po przygazowaniu do tych 4000 rpm.
Czasem jak jadę nieraz pociągnę auto do tych 4000 i nic się nie dzieje.
Czy mogły to by być lejące wtryski?
Wiem że trudno coś stwierdzić na odległość,ale może spotkałeś się już z czymś takim.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 22 gru 2011, 23:05

Jak by mu paliwa brakowało. Może zapchany filtr, a bąbelki lecą w przewodzie idącym do pompy?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 22 gru 2011, 23:42

joint32 pisze:po drugie szarpie jak sobie jadę prawie bez gazu w okolicach od 1200-1400 najbardziej na 4 i 5 biegu.
Też mam takie coś :-)
Mam silnik na pierburbu i takie drgawki są spowodowane przez nastawnik. Bawiłem się u siebie dawką. Obecne ustawienie nastawnika pozwala mi regulować dawke w zakresie 2mg-4,2mg. Po ustawieniu dawki na krańcowe wartości jest ok, a jak zmienie dawke np. na 2,4 czy 3,6 to drgawki są. I dzieje się to w przedziale 1200-1700obr na 4 i 5 biegu.

Sądze że w ori kompie miałeś ustawioną inną dawke i był ok, a po zmianie na kompa z chipem dawka się zmieniła i nastawik pracuje inaczej i przez to te drgawki.

Wyjścia są dwa: podregulować dawke, (to właśnie zrobiłem) i wyszyścić nastawnik (to na wiosne).
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 gru 2011, 11:20

MUNIOR pisze:
joint32 pisze:Po pierwsze jak przegazuję (wiem że tego się nie powinno robić) to zaczyna telepać silnikiem i dymi,zdarzyło się to 2 razy
To wygląda na zawieszanie się hydrauliki w głowicy,nie wiem na jakim oleju jeżdzisz ,ale ja bym zmienił na jakiś inny przy najblizszej okazji np.na valvoline max life 10w40
joint32 pisze:po drugie szarpie jak sobie jadę prawie bez gazu w okolicach od 1200-1400 najbardziej na 4 i 5 biegu.
a to już nie jest tak jednoznaczne .Pierwsza sprawa , sprawdzić czy ten objaw występuje na ori kompie .Choć w tym przedziale obrotów to raczej rzadki przypadek ,to upewnij się też ,że to nie jest nastawnik ,czyli odepnij impulsator i się przejedż .Reszta jak zrobisz te rzeczy...musze ci to auto do ładu doprowadzić :-P i choć na odległość to trudne ,to jak będziesz robił co każę to dam radę ;-)
Właśnie. Co do oleju u mnie podobno nalany jest minerał. Na to wygląda, że czeka mnie szybka wymiana oleju. W sklepie u mnie sie dowiedziałem, że nie ma podziału w półsyntetykach na olej do diesli czy PB. Że podział ten występuje w przypadku syntetyków. Prawda to? Myślę kupić półsyntetyk Mobila z beczki. Jest u mnie po 18 zł za litr. Chyba dobra cena.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 23 gru 2011, 12:27

Olej zmieniony w lipcu mam Castrola Magnaec 10W40-dobry olej to podstawa nawet do Punta lałem tylko Castrol.Sprawdzę to dam znać.
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 23 gru 2011, 18:05

misiekdzwon pisze:Jak by mu paliwa brakowało.
No właśnie też miałem takie wrażenie,ale też że może za dużo tego paliwa (dawka za duża)?
misiekdzwon pisze:Może zapchany filtr
filtr wymieniany był 5 miesięcy temu (Knecht)
misiekdzwon pisze:a bąbelki lecą w przewodzie idącym do pompy?
a tego Piotrek to Ci nie powiem,ponieważ zmieniłem pare miesięcy temu przewody na gumowe :oops: (ale zrobię niedługo tak jak powinno być - na przezroczyste)
Wiem tylko że jak MUNIOR uszczelnił mi pompę i ustawił dawkę (za co Mu dziękuję), to jest <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2011, 21:35

spiczi pisze:jak zmienie dawke np. na 2,4 czy 3,6 to drgawki są. I dzieje się to w przedziale 1200-1700obr na 4 i 5 biegu.
Dokładnie spiczi,zbyt duża dawka ,na kompie z dość mocnym softem ,może powodować takie objawy ,dlatego powinno sie sprawdzic ,jak zachowuje się auto przy mniejszej dawce
spiczi pisze:Sądze że w ori kompie miałeś ustawioną inną dawke i był ok, a po zmianie na kompa z chipem dawka się zmieniła i nastawik pracuje inaczej i przez to te drgawki.
Ano włąśnie ,w chipowanych kompach ,jest zupełnie inna mapa napięcia nastawnika i to może w pewnych okolicznościach powodować takie drgawki ,jak ja to nazywam "delirkę "szczególnie często zdarza się to przy wtryskach większych niż 0,205 ...czyli np.przy 216 tkach .joint32, jestem prawie pewien ,że przy u ciebie ,przy ori wtryskach nie było by tej delirki ...u mnie przy identycznym sofcie i wtryskach 0,205 z AFNa nie ma najmniejszych drgawek .Jak chcesz to odezwij sie na PW ,bo mam pewien pomysł 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 gru 2011, 21:51

Dziś okazało się, że vag pokazał parę błędów. W tym również błąd czujnika tego niebieskiego. U kostrza na szybko lutowaliśmy i ten lut nie wytrzymał. Dziś zrobiłem jak trzeba (u kostrza jak byłem było zimno, ciemno i do domu daleko :-D i była to bardziej partyzantka niż konkretna robota). Ale oczywiście wizytę u kostrza zaliczam do udanych i wiem mniej więcej OCB i TDi.

Co do oleju zamierzam go w przyszłym tygodniu zmienić.

Co do przechodzenia w tryb awaryjny od kostrza wywnioskowałem po prostu, że te silniki jak wchodzą na obroty nie rozróżniają stopnia obiążenia silnika i maja z góry ustaloną dawkę dla określonych obrotów (może to jest koszt chipa albo dlatego, że nie ma czujnika spalania stukowego (on właśnie opóźnia zapłon przy dużym obciążeniu by silnik nie dzwonił i się nie rozpadł i przy tym pewnie zmniejsza czas otwarcia wtrysków) bo w TDi nie wiem co reguluje kąt wtrysków (czy ECU go w ogóle reguluje).

To takie moje łopatologiczne myślenie, może jakiś sens to ma......

A dodam dla ciekawości, że przed przelutowaniem Vag pokazał mi (na ciepłym silniku) temperaturę -15,5 stC. Można się tylko domyślać jak "lało" się paliwo. Stąd był taki mułowaty.

Na razie trochę się przejechałem i jest git.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga