Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD] Problem po zmianie biegu turbo dusi się

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 24 kwie 2012, 21:48

O widzicie, jednak miałem chyba jakieś przeczucie, że jest to TDi'k. W takim razie to co napisałem w 4 poście tematu wydaje się być aktualne.

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 24 kwie 2012, 21:51

to jeżeli jest to 90 koni to zero jazdy jak na 90 koni , mojego kolegi 90 audi o wiele się lepiej zbiera i wchodzi w obroty .... dopiero co kupiłem i ciągle twierdziłem że to 1.9TD 75km

[ Dodano: 2012-04-24, 21:53 ]
to jest TDI ? czy TD ? ale ze mnie człowiek bez wiedzy i nawet nie wiem jaki mam silnik :( aż głupio ...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 kwie 2012, 22:03

1.9 TDI . Podstawowe parametry można sprawdzic sobie na tym Boschu takie jak Dawka paliwa i Kąt wtrysku. Może masz za mała dawke i słabiej Ci sie wkreca na obroty. Wymień filtr paliwa i powietrza, bo niby takie małe drobnostki, ale potrafią ograniczać silnik.

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 24 kwie 2012, 22:10

he dobre :P kupiłem auto z TD a okazało się TDI ... ale fakt jakoś mało zrywne jak na tdi 90koni .... filtr paliwa zmienione ,,, może to wina tego nastawnika w pompie ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 kwie 2012, 22:28

Najczestszym objawem padającego nastawnika jest szarpanie w zakresie okolo 2000 obrotow , brak reakcji na dodanie gazu. Na te zamulenie to możesz sprawdzić połączenie wężykow jak i stan ich połączenia z zaworkiem N75 odpowiedialnym za sterowanie turbospreżarką. Również szczelnośc układu dolotowego, zaczynając od węża zalożonego na przepływomierz powietrza, turbo, intercooler aż po kolektor dolotowy.

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 30 kwie 2012, 11:44

witam. Problem już zdiagnozowano dokładnie u pompiarza . Stwierdzony nastawnik który nie jest rozbieralny akurat w tej pompie i tu problem ... albo drugi nastawnik lub druga pompa . Podobno musi być identyczna z górnym powrotem ... nowy nastawnik 1600zł :((
czy może ktoś z forum może mieć taką oto pompę ?

[ Dodano: 2012-04-30, 11:45 ]
o to moja pompa

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 30 kwie 2012, 11:58

Jak już masz pewność, że to nastawnik to zrób sobie przekładkę Bosch ---> Pierburg.
Jaki sens kupować pompę nową skoro ona i tak będzie już używana i nie wiadomo nigdy ile wytrzyma nastawnik. Może paść za 50k km albo równie dobrze za 5k km.

MUNIOR się tym zajmuje. Może uda Ci się graty na przekładkę jakoś załatwić to i jak byś mechanikowi je zostawił to by Ci to zrobił.

Bo oczywiście o nowym nastawniku nie mówię. Kto by 1600zł na to wydawał...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 kwie 2012, 14:00

Taniej Cię wyniesie przekładka niż nowy nastawnik

[ Dodano: 2012-04-30, 14:03 ]
a jak twierdzisz że Twój zetor za słabo się zbiera to zawsze można mu trochę dołożyć Nm <ok>

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 30 kwie 2012, 15:10

jak mozna mu dołozyc Nm ? zeby lepij sie zbierał? turbo załacza sie przy 2.3-2.5 cos takiego

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 30 kwie 2012, 15:17

Ile? :shock:
U mnie to jest ok. 1850-1900obr/min

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 30 kwie 2012, 15:51

no tak w tych obrotach załacza się turbina ... jak można to zmienić ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 kwie 2012, 19:36

Seba123 pisze:jak mozna mu dołozyc Nm ? zeby lepij sie zbierał? turbo załacza sie przy 2.3-2.5 cos takiego
Turbo powino w granicach 2 tys obrotów wstać. A żeby lepiej zbierał się to przy okazji przekładki można dorzucic kompa wzbogaconego o chip'a od Kostrza <ok>

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 30 kwie 2012, 20:15

A potem wtryski 216 i rakieta do przodu :mrgreen:

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 01 maja 2012, 07:59

są części do pompy lub cała pompa
Nastawnik 500zł i wiadomo nic pewnego
Pompa 1000zł uszczelniona i gwarancja uszczelnienia i już sam nie wiem co zrobić czy po prostu sprzedać audi :(

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 maja 2012, 09:45


ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga