Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD] Problem po zmianie biegu turbo dusi się

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

[1.9TD] Problem po zmianie biegu turbo dusi się

Post autor: Seba123 » 23 kwie 2012, 20:18

Witam . Jestem posiadaczem Audi B4 1.9TD 1993r i problem powstał po kilku dniach.
Gdy załaczy się turbina to zacznie kopcić dość mocno czarnym dymem i po zmianie biegu i puszczeniu pedała gazu i ponownym wcisknięciu gazu auto nie jedzie , jak by udusił się :( po tym wcisknieciu gazu trzymam go i dodaje gazu i po chwili silnik dostaje obroty i chmura dymu i leci dalej . Czasami po wrzuceniu na luz w jeździe zgaśnie ... Problem z turbino czy jakimś powietrzem ? Czy mam już się kręcić za nową turbiną ??
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2012, 20:43 przez Seba123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 kwie 2012, 20:34

_uwaga

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 24 kwie 2012, 16:00

Witam. Po wizycie u mechanika stwierdzono nastawnik pompy , ale po wymianie filtra paliwa i wlania specialnego preparatu do czyszczenia pomp zaczyna się poprawiać i już nie dusi się tak często jak wcześniej i podobno ma pomóc .... Czyli sprawa wyjaśniona ...

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 24 kwie 2012, 16:17

Nie powiedział bym. Po objawach też powiedział bym Ci, że to raczej nastawnik ale co do tego wlania czegoś tam do czyszczenia pomp to raczej wątpię żeby się naprawiło samo. Tym bardziej, że masz graty na Boschu czyli nastawnik potencjometryczny, z którym zawsze są problemy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 kwie 2012, 16:33

Dreamer pisze:Po objawach też powiedział bym Ci, że to raczej nastawnik ale co do tego wlania czegoś tam do czyszczenia pomp to raczej wątpię żeby się naprawiło samo. Tym bardziej, że masz graty na Boschu czyli nastawnik potencjometryczny
Seba123 pisze:Jestem posiadaczem Audi B4 1.9TD
Nastawnik w AAZ -cie :?: :shock: ktoś tu plecie od rzeczy :-P
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 kwie 2012, 16:37

Seba123 pisze:Witam. Po wizycie u mechanika stwierdzono nastawnik pompy ,

:shock: gdziw takie cos w AAZ, jeśli faktycznie piszemy o TD z pompa wtryskową na linke, to posprawdzaj czy opaski na wężykach paliwowych są dobrze dokrecone, czy w wężykach nie ma powietrza a i nie zapomnij zerknąc koło pasowe wału czy sie nie giba
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 24 kwie 2012, 16:42

taką odpowiedź dostałem od mechaniora .... ale faktycznie lepiej jeździ auto po wlaniu preparatu i bardzo rzadko się zdarza a nie jak wcześniej prawie za każdym razem . zrobiłem 130km i 2 razy się zdarzyło...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 kwie 2012, 17:10

A może nie masz AAZ. Masz linke gazu przy pompie wtryskowej, czy tylko wiązka kabli do niej dochodzi ?
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 24 kwie 2012, 17:31

MUNIOR pisze:
Dreamer pisze:Po objawach też powiedział bym Ci, że to raczej nastawnik ale co do tego wlania czegoś tam do czyszczenia pomp to raczej wątpię żeby się naprawiło samo. Tym bardziej, że masz graty na Boschu czyli nastawnik potencjometryczny
Seba123 pisze:Jestem posiadaczem Audi B4 1.9TD
Nastawnik w AAZ -cie :?: :shock: ktoś tu plecie od rzeczy :-P
Oj faktycznie. Przeczytałem w nazwie TDi, a nie TD. Mój błąd, przepraszam ;-)

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 24 kwie 2012, 18:42

powiem tak że mam 1993r audi 80 kombi 1.9TD 75KM Obrazek

[ Dodano: 2012-04-24, 18:44 ]
i powiem szczerze że nie wiem jaki to silnik , taki kod AAZ przy rejestracji mi dobrało do mojego audi... czyli jak ta pompa nie ma nastawnika to w czym problem ? mechanik tak stwierdził i wydawało mi się , że się zna i jest dobry ...

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 24 kwie 2012, 19:12

Masz 1z z nastawnikiem potencjometrycznym,i pewnie z nim jest problem

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 24 kwie 2012, 19:58

chwilowo zaczyna się poprawić po tym płynie ... miało pomóc i pomaga , napiszę jutro co to za nazwa płynu ... A jak zacznie się to samo robić to droga taka impreza zrobienia tego nastawnika ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 kwie 2012, 20:41

Seba123 pisze:szczerze że nie wiem jaki to silnik , taki kod AAZ przy rejestracji mi dobrało do mojego audi.
:shock: ciekawy przypadek 1 z ,jako AAZ :roll:
bocian29 pisze:Masz 1z
Taaa...1 Z 90 koni ...niestety ,przymulonych niedomagającym osprzętem ,a szczególnie fiksującym nastawnikiem
Seba123 pisze:chwilowo zaczyna się poprawić po tym płynie ... miało pomóc i pomaga
Na cud nie licz ;-) płyn sie kiedyś skończy... nie wymyślili jeszcze takiego cudownego płynu ,baa co tam płyn , nawet sposobu naprawy ,który by przywracał do życia na dłużej te nastawniki :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Seba123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2012, 19:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Seba123 » 24 kwie 2012, 21:24

MOŻECIE MI POWIEDZIEĆ JAKIE wreście mam oznaczenie silnika ? a i jak patrze to Audi b4 1.9TD ma inne pompy wtryskowe niż ja , po wyglądzie zewnętrzznym Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 kwie 2012, 21:37

To jest kolego silnik o oznaczeniu 1Z 90 km z nastawnikiem potencjometrycznym, masz już 2 sprężynowe wtryski u siebie. Bolączką tej wersji jest brak pełnej diagnostyki auta i nastawnik pompy wtryskowej (górna część pompy) w którym wyciera się ścieżka potencjometru i silnik wtedy szarpie i przerywa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga