Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Przepływomierz i N75 co muli pow. 120 Edit

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[B4 1Z] Przepływomierz i N75 co muli pow. 120 Edit

Post autor: Francis1982 » 19 maja 2013, 20:58

Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem brak przyśpieszania pow. 120 km/h na V biegu i przerywaniu przy ostrym przyspieszaniu na III biegu.

Dodam, że po fakcie zepsułem sprawę bo mogłem zrobić log na podpiętym N75 prawidłowo.
Zacząłem się w zabawę w bajpasy.

Logi na bajpasie (ciśnienie z zimnej strony poprowadzone do gruszki WG) wyglądają tak:

Grupa 003:

,0.01,1449,847.9,462.2,19.9,,,,,,,,,,
,0.51,1617,847.9,565.3,4.7,,,,,,,,,,
,1.12,1722,847.9,575.2,4.7,,,,,,,,,,
,1.73,1848,847.9,591.9,4.7,,,,,,,,,,
,2.38,1974,847.9,601.8,4.7,,,,,,,,,,
,3.02,2121,847.9,618.5,4.7,,,,,,,,,,
,3.66,2268,847.9,625.1,4.7,,,,,,,,,,
,4.30,2415,847.9,628.4,4.7,,,,,,,,,,
,4.94,2562,847.9,628.4,4.7,,,,,,,,,,
,5.59,2709,847.9,625.1,4.7,,,,,,,,,,
,6.22,2835,847.9,618.5,4.7,,,,,,,,,,
,6.83,2961,847.9,611.8,4.7,,,,,,,,,,
,7.47,3108,847.9,601.8,4.7,,,,,,,,,,
,8.11,3234,847.9,598.5,4.7,,,,,,,,,,
,8.75,3360,847.9,595.2,4.7,,,,,,,,,,
,9.41,3486,847.9,591.9,4.7,,,,,,,,,,
,10.05,3591,847.9,585.2,4.7,,,,,,,,,,
,10.69,3717,847.9,585.2,4.7,,,,,,,,,,
,11.33,3822,847.9,575.2,4.7,,,,,,,,,,
,11.96,3927,847.9,571.9,4.7,,,,,,,,,,
,12.61,4032,847.9,575.2,4.7,,,,,,,,,,
,13.25,4116,847.9,571.9,4.7,,,,,,,,,,
,13.89,4221,847.9,561.9,4.7,,,,,,,,,,
,14.52,4326,847.9,555.3,4.7,,,,,,,,,,
,15.17,4389,847.9,558.6,4.7,,,,,,,,,,
,15.81,4473,847.9,552.0,4.7,,,,,,,,,,
,16.46,4557,847.9,548.6,4.7,,,,,,,,,,
,17.10,4641,847.9,538.6,4.7,,,,,,,,,,
,17.70,4704,847.9,525.4,4.7,,,,,,,,,,
,18.33,4641,847.9,455.5,4.7,,,,,,,,,,

Grupa 011:

,0.60,1932,2111,1489,39.8,,,,,,,,,,
,1.24,2079,2162,1520,39.8,,,,,,,,,,
,1.89,2226,2193,1530,39.8,,,,,,,,,,
,2.54,2373,2224,1550,39.8,,,,,,,,,,
,3.17,2520,2234,1571,39.8,,,,,,,,,,
,3.81,2646,2234,1581,39.8,,,,,,,,,,
,4.42,2793,2244,1591,39.8,,,,,,,,,,
,5.03,2919,2244,1591,39.8,,,,,,,,,,
,5.64,3045,2244,1601,39.8,,,,,,,,,,
,6.28,3171,2244,1612,39.8,,,,,,,,,,
,6.93,3297,2234,1622,39.8,,,,,,,,,,
,7.56,3423,2244,1622,39.8,,,,,,,,,,
,8.17,3528,2254,1632,39.8,,,,,,,,,,
,8.78,3654,2254,1632,39.8,,,,,,,,,,
,9.44,3759,2244,1632,39.8,,,,,,,,,,
,10.09,3864,2244,1642,39.8,,,,,,,,,,
,10.72,3969,2244,1642,39.8,,,,,,,,,,
,11.35,4053,2244,1652,39.8,,,,,,,,,,
,11.99,4158,2244,1663,39.8,,,,,,,,,,
,12.64,4242,2244,1663,39.8,,,,,,,,,,
,13.27,4326,2234,1663,39.8,,,,,,,,,,
,13.91,4431,2224,1673,39.8,,,,,,,,,,
,14.56,4515,2213,1673,39.8,,,,,,,,,,
,15.20,4515,2071,1418,39.8,,,,,,,,,,
,15.83,4389,1897,1387,39.8,,,,,,,,,,
,16.45,4305,1795,1367,39.8,,,,,,,,,,

Po "telefonie do przyjaciela" czyli producenta softu bajpas zdemontowany, gruszka nie zaślepiona a przewód z zimnej strony turbo wpięty z góry w metalowy króciec idący z gumy między przepływomierzem a turbo. Przeróbkę robiłem na szybko w trasie.

Grupa 003:

,0.61,1596,847.9,508.7,19.9,,,,,,,,,,
,1.25,1680,847.9,568.6,4.7,,,,,,,,,,
,1.90,1806,847.9,651.7,4.7,,,,,,,,,,
,2.53,1974,847.9,768.1,4.7,,,,,,,,,,
,3.17,2184,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,3.81,2373,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,4.42,2541,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,5.06,2709,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,5.71,2877,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,6.35,2814,847.9,598.5,4.7,,,,,,,,,,
,6.99,1995,847.9,512.1,4.7,,,,,,,,,,
,7.63,2079,847.9,452.2,19.9,,,,,,,,,,

Pięknie. Przynajmniej przepływomierz sprawny ponieważ bardzo szybko pokazał co trzeba (żądanie 847,9 potwierdzone wskazaniem 847,9)

Grupa 011:

,0.00,1806,1683,1397,39.8,,,,,,,,,,
,0.53,2016,1979,1856,39.8,,,,,,,,,,
,1.17,2184,2111,2162,44.1,,,,,,,,,,
,1.80,2373,2183,2315,62.5,,,,,,,,,,
,2.45,2541,2254,2346,77.7,,,,,,,,,,
,3.05,2688,2264,2366,92.6,,,,,,,,,,
,3.66,2835,2275,2366,94.1,,,,,,,,,,
,4.28,2982,2285,2366,94.1,,,,,,,,,,
,4.89,3129,2295,2377,94.1,,,,,,,,,,
,5.50,3255,2295,2377,94.1,,,,,,,,,,
,6.14,3402,2295,2366,94.1,,,,,,,,,,
,6.79,3528,2305,2326,94.1,,,,,,,,,,
,7.42,3633,2305,2315,94.1,,,,,,,,,,
,8.03,3696,2315,2060,91.4,,,,,,,,,,

Nie ciągnąłem dalej ponieważ na końcu poczułem lekkiego muła. Więc odpuściłem.

Kostrz (ów przyjaciel) powiedział, że mogę spodziewać się przy sprawnej klapce w kolektorze wydechowym nawet koło 1,5 lub więcej bara (u mnie nie było 1,3 bo dziś ciśnienie było wysokie i barometric było 1109 w grupie 10). Bo od wskazań trzeba odjąć barometric i mamy wartość ile w rzeczywistości jest.

Zostaje jeszcze:

Zobaczyć kształt i stan klapki w kolektorze wydechowym (i tu kolejna bezcenna informacja od Kostrza), że klapka z czasem się "wygniata" i mimo, że powinna być zamknięta przez gruszkę "upuszcza" spaliny napędzające turbo. Dlatego po przebiegu pow. 250 000 km sztanga powinna być poddana regulacji.

Aby zrobić z tego mini istruktaż w tym miejscu powinna znaleźć się informacja o przebiegu regulacji sztangi.

Ale za sztangę (no ja mogę bo już i w niej moje brudne paluchy grzebały) nie ma się co za szybko brać ponieważ muszę jeszcze raz sprawdzić szczelność dolotu (metalowe połączenia jak kolektory itp mam dobre bo niedawno wszystko robiłem). Mam tylko malutką dziurkę w IC. Dmucha jak z lekko przebitej opony (no jak puści 0,1 bara to wszystko). W IC zrobił się otworek i pewnie sam się nie powiększy.

Dodam, że chciałem założyć temat jak wszystko można samemu sprawdzić i ustrzec się psudomechaników, którzy chcą tylko wydoić kasę a nie pomóc. Całą swoją wiedzę uzyskałem na forum i po prostu chciałem się nią podzielić. A, że droga dłuuuuga jeszcze to inna bajka.

Pomyślałem, że może uda mi się zreanimować n75 i udało się.
Mała kąpiel w ropie i ożył. Takie oto są efekty:

0.01,1617,1877,1459,39.8,,,,,,,,,,
,0.53,1848,2091,1918,39.8,,,,,,,,,,
,1.14,2058,2142,2295,55.9,,,,,,,,,,
,1.78,2226,2183,2366,73.4,,,,,,,,,,
,2.42,2415,2203,2264,78.9,,,,,,,,,,
,3.06,2583,2224,2203,83.6,,,,,,,,,,
,3.70,2751,2224,2152,86.3,,,,,,,,,,
,4.35,2898,2234,2091,87.5,,,,,,,,,,
,5.00,3045,2244,2081,88.3,,,,,,,,,,
,5.65,3213,2244,2071,88.3,,,,,,,,,,
,6.28,3339,2234,2050,87.9,,,,,,,,,,
,6.94,3486,2244,2060,88.3,,,,,,,,,,
,7.59,3591,2244,2060,87.9,,,,,,,,,,
,8.23,3717,2244,2060,88.3,,,,,,,,,,
,8.87,3843,2244,2071,88.3,,,,,,,,,,
,9.50,3969,2244,2060,87.9,,,,,,,,,,
,10.15,4074,2244,2060,87.5,,,,,,,,,,
,10.79,4179,2244,2060,87.5,,,,,,,,,,
,11.43,4263,2244,2040,86.7,,,,,,,,,,
,12.06,4368,2224,2071,87.1,,,,,,,,,,
,12.67,4452,2224,2040,85.9,,,,,,,,,,
,13.29,4536,2224,2050,85.9,,,,,,,,,,

Po tym zabiegu zdziwił mnie późniejszy spadek doładowania. Idąc tym tropem pomyślałem, że n75 za wcześnie zaczyna upuszczać spaliny. Skróciłem o dwa obroty gruszką (bo zdejmowanie tej zawleczki to masakra).

I powiem tak. Próbowałem go wprowadzić w tryb odcięcia wtryskiwaczy i nie udało się (delikatne przyspieszanie od 100 do 140 km/h). <ok>
Kilkakrotnie powtórzyłem próbę i chodzi pięknie.

Co zauważyłem. Chciałem go nieco przegonić i przy 175-180 km/h (wskazania prędkościomierza) pojawiło sie leciutkie szarpanie.

Póki co spalanie jakby się poprawiło.

No i kolejna rzecz do zrobienia.
Trzeba zwalić kolektor wydechowy i przyjrzeć się klapce upuszczającej spaliny. Oczyścić powierzchnie i zrobić próbę nafty (żeby nie przeciekała). Ogólnie chciałbym doprowadzić by bez gruszki dmuchnęło przynajmniej 1,5 bara.

Szukałem miejsca i mam pytanie czy wpięcie się manometrem w "zimną" stronę turbo da miarodajny efekt ile w rzeczywistości ładuje? Bo z IC różnie bywa. To znaczy żeby zlokalizować ewentualną nieszczelność lub fakt, że turbo niedomaga.

W sumie można by w zimną stronę turbo wpiąć map sensor ze sterownika i zobaczyć co pokaże.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 16:11 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 19 maja 2013, 22:54

kiedy mam przyjechac z moim n75? ;)

mul pow 120km to n75 na bank :p tak juz mialem

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 maja 2013, 16:19

Tyle tylko że dla mnie osobiście nie wystarczy diagnoza, że muł pow. 120 to n75. Lubię wiedzieć co jak dlaczego po co itp. Nie satysfakcjonują mnie proste diagnozy. Dlatego uczę się dalej zetorka na Pierburgu :mrgreen:

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 15 cze 2013, 23:14

Sprężynka wewnątrz n75 pewnie wymęczona stąd takie wyniki. Nie pracuje jak powinna i źle steruje upuszczaniem ciśnienia. Musi być idealna bo tam liczy sie precyzja.
Niby zwykła sprężynka ale ma wyliczone swoje twardości, długości i inne. Jest najważniejsza w tym całym ustrojstwie.

Powinno trzymać zadane ciśnienie , w twoim przypadku około 1.20 do 1.24 bara.
Spada ci na 1.06 bara więc coś nie tak. Podmień na próbe zaworek.

U ciebie udało sie 1,3 .... U mnie przy odpiętym dmucha 1.5 bara :) więc chyba dość zdrowe turbo mam. Tak myśle.
Płukanie itd w tym przypadku da nie wiele i bedzie to krótko trwały efekt. Sprężynki to nie odbuduje :)
Ona i tak długo wytrzymuje mimo że sporo sie spręża i rozpręża.


PS: elegancko zacząłeś rozpracowywać temat :) lubie takie coś.
Powodzenia, ja też walcze ze sterowaniem turbiny bo coś sie lekko popsuło.
No ale wkońcu musiało coś sie zepsuć :)

pozdro

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 cze 2013, 00:38

Zostało mi tylko doprowadzenie do ładu klapki WG. Ja też chcę mieć ma odpiętym wężu gruszki 1.5 bara. :-x

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 16 cze 2013, 00:45

Ważne że dasz rade wyciągnąć tyle ile jest zapisane w Ecu.
Ustabilizuj ciśnienie i gra gitara

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl