Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9tdi] Przewody od turbiny. Problem

TDIpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

[1.9tdi] Przewody od turbiny. Problem

Post autor: TDIpower » 27 lis 2011, 13:54

Witam!
Niedawno zauważyłem że przy turbinie mam ucięty przewód. Drugi chyba przy sterowniku. Dołączam zdjęcia. Będę wdzięczny jak ktoś napisze gdzie podłączyć te przewody. Czy to może powodować to że nie słychać w ogóle turbiny i nie czuć odejścia, tylko na wysokich obrotach zamiast tego gwizdu turbo, to słychać takie syczenie czy coś takiego. Druga rzecz to auto podbiera dużo oleju, czy to też może być tego przyczyna?
pozdrawiam!


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Zakochałem się w moim autku :D

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 27 lis 2011, 14:32

Ten pierwszy jest raczej od EGRa,a drugi na klektorze powinien być zaślepiony,lum można też pod niego podpiąć manometr,ale to raczej nie ma wpływu na zbieranie się auta.
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 27 lis 2011, 18:53

Czy przypadkiem ten drugi ni jest od N75?Jeśli tak to po za króćcem na manometr masz przyczynę braku odejścia.
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 28 lis 2011, 11:07

jeżeli idzie od N18 czyli od tego czarnego zaworu to na pewno ma wpływ na działanie hamulców bo ten zawór jest zasilany pompą próżniową i jest podłączony do zaworka zwrotnego przy serwie i tam należałoby go zaślepić bo hamulce będą kiepsko działały... ten od kolektora ssącego też należałoby zaślepić bo część powietrza z doładowania turbiny ucieka tamtędy i stąd to syczenie...zużycie oleju to częściowo na pewno przez wycieki jak widać na załączonym obrazku i zużyte uszczelniacze zaworów z pewnością w pierwszym rzędzie...

TDIpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: TDIpower » 28 lis 2011, 15:04

Czyli wiem że tą końcówkę przy turbinie mam zaślepić. A wytłumaczy ktoś gdzie podłączyć ten wężyk? Bo te nazwy dużo mi nie mówią... takie "krok po kroku" dla laika... a hamulce działają dobrze.
Zakochałem się w moim autku :D

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 28 lis 2011, 16:40

Tu masz zaznaczony ten zawór.
Obrazek[/img]
Czyli jeden idzie o zaworu EGR nr1 na zdjęciu,drugi idzie do puszki filtra powietrza,a trzeci idzie do serwa od hamulców.Jak się mylę niech ktoś poprawi <ok>
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 28 lis 2011, 17:20

TDIpower, to jest N18, jego zadaniem jest opieka EGR-em, nie szukaj gdzie to podpiąć bo ten zawór nic dobrego dla auta nie robi. I polecam zaślepić Egr-a.
Co do pobierania oleju zdejmij sobie przewód od odmy (widoczny na 3 zdjęciu) przy turbinie (wchodzi na wcisk) i zobacz co się tam dzieję, bo to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna strat oleju.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 lis 2011, 17:33

Moment, a czy ten wężyk którego nie ma (widoczny na ostatnim zdjęciu ni powinien iść do ECU)?

to jest nr 8 na rysunku wyżej
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 28 lis 2011, 18:12

No jeśli kolega zaślepi ZŁO jakim jest EGR to fakt ,że nie ma co zawracać głowy tym wężykiem :mrgreen:
A jak już ściągniesz rurę od odmy to wkręć w ten wąż od turbiny zaślepkę od rur stalowych 3/4 cala a tą cieńszą przedłuż i wypuść pod silnik i nie będzie ci już odma syfić dolotu.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 lis 2011, 18:20

spiczi pisze:Moment, a czy ten wężyk którego nie ma (widoczny na ostatnim zdjęciu ni powinien iść do ECU)?

to jest nr 8 na rysunku wyżej
nie, bo map sensor ma o spodu tej blachy przy filtrze powietrza, to nie ten model <ok>
joint32 pisze: A jak już ściągniesz rurę od odmy to wkręć w ten wąż od turbiny zaślepkę od rur stalowych 3/4 cala
nie 3/4" a 1/2", kosztuje grosze w sklepie hydraulicznym
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 28 lis 2011, 20:45

Może i 1/2 hydraulikiem nie jestem :mrgreen: Grunt ,że wiadomo o co kaman.
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

TDIpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 sty 2010, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: TDIpower » 01 gru 2011, 16:34

Witam ponownie.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Faktycznie tak jak któś pisał ściągnełem ten przewód od odmy i jest tam pełno oleju, widać po palcach na zdjęciu, zresztą przewody jak i silnik w pobliżu jest brudny od oleju. Powiedzcie mi co z tym zrobić żeby tego oleju tyle tam nie szło? Czyli teraz ten wąż od odmy mam przedłużyć i puścić pod silnik, a tą końcówke gdzie był wciśniety ten wąż, przy tym grubym wężu co idzie od filtra powietrza mam zaślepić tak? Dodam że auto strasznie kopci na niebiesko przy odpalaniu na zimnym silniku, nie wiem jak jest w trakcie jazdy.

Sorry za tak banalne pytania ale jestem laikiem w sprawach mechaniki.
W weekend zabieram się za zaślepienie EGR-u, też będę wstawiał zdjęcia co i jak, pomożecie prawda? :) Gdyby była jakaś fotorelacja z zaślepienia EGR-u to bardzo bym prosił bo nie mogę znaleść.
pozdrawiam!
Zakochałem się w moim autku :D

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 01 gru 2011, 16:38


Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 01 gru 2011, 17:51

Dokładnie tak ten gruby wąż zaślepić koniecznie i zrób to żeby było szczelne i przypadkiem nie wpadło do środka bo ci turbinę zmieli,a ten drugi albo przedłuż i puść pod auto,albo jak w temacie podanym przez
kyjo, zrób zbiorniczek.Co do EGR to masz rysunek co i jak:
Obrazek[/img] Pomogło <ok>
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 449
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 01 gru 2011, 18:07

No dobra ale co z tym olejem u mnie też jest właśnie olej w odmie czy to przez to że uszczelniacze są już wywalone i pcha się olej do odmy. Dodam że ubywa mi oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga