Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Różnica między zaworami N75

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

[B4 1.9 1Z 90KM] Różnica między zaworami N75

Post autor: mirkowal » 30 kwie 2014, 22:27

Witam

Czy jest jakaś różnica między zaworem "pierburg" N75 o numerze 7.21924.13 a 7.21895.55.0 :?:

Chodzi mi o to czy parametry są takie by pasowały do mojej audi80 1.9tdi (1Z, 90KM, 1992r). Z wyglądu wydają się takie same (metalowe puszki) Są też wersje plastikowe z białą główką, ale te mnie nie interesują oczywiście.
Można się w tym pogubić i na aukcjach też róż=żnie z tym bywa.


Wymieniłem u siebie ten pierwszy na ten drugi nowy i jakby nic się nie zmieniło w dmuchaniu w gruszkę...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 maja 2014, 09:41

Każdy zawór N75 spełnia swoją role, a numery mają inne bo do innych modeli aut były montowane. Najważniejsze to taki sam kształt wtyczki i potem właściwe podłączenie wężyków.

N 75

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2014, 10:02

mirkowal pisze:Wymieniłem u siebie ten pierwszy na ten drugi nowy i jakby nic się nie zmieniło w dmuchaniu w gruszkę.
I nic się nie zmieni 8-) ,bo nie tu tkwi problem ...odpowiedziałem Ci wyczerpująco w tym temacie <ok> https://audi80.pl/b4-1zniskie-dolado ... 693,15.htm w czym tkwi problem zamulonego "boscha " Sprawdzone i "uleczone '' we wszystkich kilkudziesiąciu przypadkach ,z którymi miałem do czynienia :mrgreen:

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 01 maja 2014, 12:17

Martwiłem się, że pomyliłem wersję zaworka, ale wynika z tego, że wszystko OK w tym temacie.

Jaka szkoda, że wina słabości w moim przypadku nie leży tylko po stronie N75... było by znacznie prościej.

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 19 maja 2014, 14:48

Panowie a czy na biegu jałowym dodając gazu ma się poruszać ta gruszka pod turbiną??? Bo mam zamulone autko i nie wioem od czego tak naprawde zacząć. Teorji jest mnóstwo a chciałbym coś konkretnego spróbować. Autko zapala super, pali w pieron bo około 7l/100km a jedzie się tak jakby turbiny nie było. Do czego powinienem popatrzyc ???

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 19 maja 2014, 15:10

U mnie nadal jest tak samo, czyli nie widać ruchu sztangi na jałowym i przygazowieniu, może ten typ tak ma ;-) i dopiero podczas jazdy reaguje. Słyszę turbinke jak sobie pogwizduje, ale czy to pełne doładowanie jeszcze nie stwierdziłem. Regulacja dawki wtrysku, choć jest ciut większa nie pomogła jej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 maja 2014, 20:04

mirkowal pisze:U mnie nadal jest tak samo, czyli nie widać ruchu sztangi na jałowym i przygazowieniu, może ten typ tak ma
Akurat tak ma być ,i inaczej być nie może 8-) ekperymenty z gazowaniem na biegu jałowym i czekaniem aż sztanga ruszy ,są stratą czasu i kompletnie bez sensu :roll:

[ Dodano: 2014-05-19, 20:05 ]
mariusz1979 pisze:jedzie się tak jakby turbiny nie było. Do czego powinienem popatrzyc ???
Od sprawdzenia dawki paliwa i cisnienia doładowania manometrem 8-) I z opisu domyślam się że auto na starym osprzecie ,z nastawnikiem potencjometrycznym :roll: one niestety rzadko kiedy po tylu latach zbierają się jak należy ...baaa...większość zbiera się gorzej niż fiat 126p ,bez żadnej reakcji na wciskanie gazu ,szczególnie na 4 i 5 tym biegu :mrgreen: ale da się je ożywić ,tylko trzeba wiedzieć gdzie łapki wsadzić ...doładowanie przywrócić do zadanego 0,8 -0,9 bara ,no a po tym koniecznie tuningowy komp ,bo jak podlejemy paliwkiem ,to i spalin więcej dla turbinki ;-) niestety nie potrafię tego zrobić na odległość ,ale jak do tej pory ,ozywiłem wszystkie forumowe staruszki na "boschu ",jakie trafiły w moje ręce ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl