Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] uszkodzona turbina:(

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

[B4 1.9 1Z 90KM] uszkodzona turbina:(

Post autor: mlodzian149 » 27 kwie 2014, 11:15

Witam. od pewnego czasu moja autko straciło moc, po wizycie u mechanika stwierdził ze turbina do wymiany(nie zaciągło oleju, nie kopci na niebiesko) ale po pewnym czasie silnik zaczął głośno chodzić i klekotać. Czy turbina może być przyczyną tego klekotu? czy to jednak coś innego?pozdr.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 kwie 2014, 11:24

Poczekaj na wizytę kolegi Munior to on ci tu zaraz powie co sądzi o tej diagnozie. A tak dla przyspieszenia diagnozy to napisz kolego jaki osprzęt masz? I napisz coś więcej na temat objawów. Pozdro
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2014, 11:50

mlodzian149 pisze: od pewnego czasu moja autko straciło moc, po wizycie u mechanika stwierdził ze turbina do wymiany
Do wymiany ,to masz na początek "machera " ;-) ,bo ten ,to typowy przedstawiciel tego gatunku ...trzy w jednym <ok> wymieniacz -naciągacz-regenerator dobrych czesci ,kompletnie bez pojęcia :roll: ,to się wymieni ,tamto zregeneruje , kasę się weżmie za robotę ,bo przecież to wymienione,tamto zregenerowane ...a że nic nie dało ..."panie,to już stare auto ,zrobiliśmy co się dało ".... ręce opadają i niedobrze mi się robi jak czytam takie "diagnozy " :-/ Polecam program w TVN turbo "Będzie pan zadowolony " ,tam dopiero się dzieje :roll: Swojej diagnozy na odległość i po lakonicznym opisie, nie postawię ,bo nie lubię zgadywać i gdybać ,ale na pewno "głośniejszy klekot " i strata mocy ,nie ma nic wspólnego z turbiną :roll:
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2014, 12:27 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 27 kwie 2014, 12:12

Z którego roku masz audi?

Trzeba podpiąć vaga i zrobić logi.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 kwie 2014, 12:34

Tak jak mówiłem. Mariusz już ci napisał co musisz zrobić na początek. Zmienić mechanika a potem logi jak się da.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 27 kwie 2014, 12:37

rocznik 94. Ale klekotać zaczęła dopiero po tygodniu od straty mocy, i czasami jest tak jakby ona się załączała i idzie normalnie ale po chwili z powrotem muł. nie wiem już o co chodzi bo dwa mieiace tematu miałem wycieki oleju w okół turbiny, a ze byłem za granica to mój tata oddał samochód do jakiegoś mechanika który za wymianę tam jakiś uszczelek i wymianę zbiorniczka wyrównawczego skasował 1400 zł i od tamtego momentu było słychać że z turbiny zaczęło uciekać powietrze.Potem zaczęła głośno gwizdać ale przyspieszenie było odczuwalne. i po jakimś czasie straciła całkiem moce wogóle nie ma przyspieszenia i zaczęła klekotać nie wiem czy to zawory czy poprostu coś przez tą turbine.
Mówiąc osprzęt to co mam opisać? Sorry ale nie jestem w tych sprawach ekspertem.Pozdr.

[ Dodano: 2014-04-27, 12:40 ]
Trudno teraz o dobrego mechanika u mnie tylko sami naciągacze i każdy stwierdza coś innego :-( .

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 kwie 2014, 12:47

Jakiej firmy masz przepływomierz powietrza.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 27 kwie 2014, 12:53

Pierburg.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2014, 12:55

mlodzian149 pisze:nie wiem już o co chodzi bo dwa mieiace tematu miałem wycieki oleju w okół turbiny, a ze byłem za granica to mój tata oddał samochód do jakiegoś mechanika który za wymianę tam jakiś uszczelek i wymianę zbiorniczka wyrównawczego skasował 1400 zł
Nie wiem czy Ci sie jedno zero dopisało nichcący ,ale jak faktycznie za to ,zapłacił 1400zł ,to ja wymiękam :roll: jak za takie pierdoły można skasować tak kosmiczą kwotę :shock: myślalem że takie rzeczy ,tylko w erze :roll: ...
mlodzian149 pisze:od tamtego momentu było słychać że z turbiny zaczęło uciekać powietrze.Potem zaczęła głośno gwizdać ale przyspieszenie było odczuwalne. i po jakimś czasie straciła całkiem moce wogóle nie ma przyspieszenia i zaczęła klekotać nie wiem czy to zawory czy poprostu coś przez tą turbine.
Na pewno klekotanie ,nie ma nic wspólnego z turbiną ...
mlodzian149 pisze:Trudno teraz o dobrego mechanika u mnie tylko sami naciągacze i każdy stwierdza coś innego
Dlatego nie jezdzimy po mechanikach z "zagadkami " ...można do nich pojechać na wymianę , hamulców ,amorów itp...ale na pewno nie z ciężkimi "nie mechanicznymi " przypadkami ...od takich przypadków są magicy ,nie mechanicy ;-)
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2014, 13:09 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 27 kwie 2014, 12:56

Jeśli przepływomierz masz pierburga to zrób wszelkie logi - jakie to masz opisne w dziale diagnostyki. Wtedy będziemy mogli coś pomóc.

edit.

No to bdb pozostaje zrobić logi - wrzucić.


Wolałbym już sam coś robić i nawet zepsuć ale się nauczyć niż jeździć po takich mechanikach... zgroza.

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 27 kwie 2014, 13:03

no ja też jestem w szoku gdy pojechałem do mechanika spytać co i jak za co tyle, i co w niej zrobił to mi odpowiedział ze nie pamięta ale dużo rzeczy, wiec ja opisu jak było a że tacy sa mechanicy to nic nie poradze:(

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 kwie 2014, 15:14

Moze kolega jakiś filmik zapodaj jak ten silnik pracuje. Ci dzisiejszy mechanicy Minior dobrze o nich pisze znajomemu w zetorze kontrolka świec żarowych mrugała to mu (mechanik) świece powymieniał.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2014, 15:44

bozmek pisze: znajomemu w zetorze kontrolka świec żarowych mrugała to mu (mechanik) świece powymieniał.
No inteligentnie podszedł do sprawy ,miga kontrolka od świec ,to świece pewnie spalone :mrgreen: Przykład kompletnego braku ,podstawowej wiedzy :roll: Strach się bać ,jakby tak człowiek się kompletnie nie znał ,i zaprowadził auto z jakąś prostą usterką ,typu spalony bezpiecznik "engine ",czy brudny nastawnik ,do takiego "znawcy " ,ile nie potrzebnych części by wymienił ,i ile by za to zapłacił ...o ile wogule by doszedł co jest winne ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 27 kwie 2014, 18:15

proszę link do filmiku....

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 kwie 2014, 18:36

Kat wtrysku poza granicami za pewne słychać jak twardo chodzi pod vag i próbować ustwaic prawidłowe wartości. Dlatego też i zetor osłabł <ok>
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga