Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Wieczny problem z turbosprężarką

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 gru 2011, 20:23

o 200 po chipie na awx to zapomnij . 180 to maks.
Do Twojego Paweł, żeby mniej się grzało to chłodnica z 2,8 na przykład, 2 wiatraki i luz.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 12 gru 2011, 20:39

Sorry za ot ale nie chce stwarzac nowego tematu. Jak wiecie mam w planach założenie turbo do 1Y. Kupiłem KKK14 do regeneracji za 100 zł ale pomyślałem, czy nie znaleść turbo z tylko z chłodzeniem olejowym. od jakiego silnika takie turbo podejdzie pod moje kolektory od 1,6 TD?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 gru 2011, 21:21

Daj spokój z turbo co ma tylko chłodzenie olejowe. Turbo z chłodzeniem wodno-olejowym jest o wiele lepszym wyjściem. AVF po samym wirusie to faktycznie 200KM raczej sie nie da, ale dodać do tego większe turbo to już bez problemu można osiągnąć taki wynik <ok>

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 12 gru 2011, 22:41

http://allegro.pl/vw-t4-golf-3-passat-b ... 33228.html

Czy to jest turbo chłodzone tylko olejem ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 gru 2011, 22:45

powiem Wam coś - turbosprężarki chłodzone wodą są po to aby przejechały 400.000 km. Po nic więcej.

ważniejsze w doborze turbosprężarki jest wielkość muszli obu stron,aczkolwiek pod względem mocy ważniejsza jest strona zimna - kompresor, ilość łopatek wirnika zarówno strony kompresora jak i strony turbiny oraz tzw A/R ratio.
Po tych parametrach można poznać, na oko, czy warto się w konkretną turbosprężarkę pchać.

[ Dodano: 2011-12-12, 22:46 ]
ps. turbina z linku jest tylko z płaszczem olejowym. Nie widzę na zdjęciach wejścia i wyjścia wody. Ono jest zawsze pod kątem 90 stopni do wejścia i wyjścia oleju.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 gru 2011, 17:50

Moja turbawka Garrett T3 ma A/R 42, to dobra turbina, czy jakiś szajs ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 gru 2011, 18:12

a pozostałe wymiary? Porównaj z T2.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 gru 2011, 18:24

Jest o wiele większa od T2. Strona gorąca jest prawie 2 razy taka jak w T2 <ok>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 gru 2011, 18:32

no, to myślę, że będzie wstawać jeszcze później...

No nic, montuj, to zobaczymy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 gru 2011, 20:58

Wstawanie późniejsze to akurat niewielki problem, tylko czy inny haczyk tu nie jest ukryty ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 gru 2011, 21:00

Paweł, pomierz obie dobrze radzę, wtedy można coś bliżej powiedzieć.
haczyk - nie sądzę. Jest większa, więcej będzie dawać wydajności i o to chodzi.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 gru 2011, 21:02

Gdzieś chyba wstawiałem foty porównawcze, pewno w temacie o moim SBku :roll:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 26 gru 2011, 18:47

pawelrybak15 pisze:Wstawanie późniejsze to akurat niewielki problem, tylko czy inny

haczyk tu nie jest ukryty ?
jak Ci lag nie straszny to wkładaj, będziesz zadowolony

ja miałem na poprzednim AAZ'cie i byłem bardzo zadowolony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga