Audi Cabrio 4.2 V8, USA - projekt
Audi Cabrio 4.2 V8, USA - projekt
Witam!
Napiszę tu co nieco o moim egzemplarzu Audi Cabrio. Samochód nabyty we wrześniu 2016r, niecałe dwa lata wcześniej sprowadzony z Niemiec przez poprzedniego właściciela, w Polsce najeżdżone przez ten czas niecałe 3 tysiące kilometrów, samochód typowo na letnie weekendy w poprzednich rękach
Powiem szczerze, że auto kupione z czystego przypadku, nie planowane, wypatrzone przy drodze, "z grubsza" obejrzane, na drugi dzień prześwietlone już dokładniej, trzeciego dnia stało już w garażu
Od razu zyskało status pupilka w rodzinie, razem z ojcem stwierdziliśmy, że auto jest świetną bazą pod projekt i zrobienie samochodu "pod siebie", ale o tym później
:!: Trochę teorii:
→Model: Audi Cabriolet
→Rok produkcji: 1998 (pierwsza rejestracja w Polsce: październik 2014r)
→Silnik: 2.6 V6 ABC, moc: 150km (nigdy nie widział podtlenku gazotu! )
→Skrzynia: Manualna, 5-cio biegowa
→Lakier: LZ5K Santorin Blue Pearl Effect
→Wnętrze: Całe czarne, fotele i boczki wykończone czarną skórą, kierownica z S-ki
Osobiście w tym samochodzie urzekł mnie kolor, bardzo mocna strona tego egzemplarza Poza tym oczywiście fajny dźwięk V6-stki... Stare konstrukcje Audi miały w sobie "to coś" jeśli chodzi o dźwięk
:!: Teraz trochę o seryjnym wyposażeniu:
»Hydraulicznie składany dach
»Wnętrze wykończone czarną skórą
»Mieszek, kierownica i gałka wykończone skórą
»Dodatkowe zegary na konsoli środkowej
»Klimatyzacja
»4x elektryczne szyby
»Elektrycznie sterowane lusterka z funkcją podgrzewania
»Nawiew na tylną szybę
»Nawiewy tylne na nogi pasażerów
»Siedzenia kierowcy i pasażera z regulacją góra-dół, przód-tył, oparcia, wypychany odcinek lędźwiowy
»Podgrzewane przednie siedzenia
»Podgrzewane zamki
»Elektryczna regulacja lamp przednich
»Trzecie światło stopu
»Pakiet komfort - domykanie szyb z kluczyka
»Podgrzewane dysze spryskiwaczy
»Elektrycznie wysuwana antena
»Wspomaganie kierownicy
»ABS
»2x Airbag
»4x głośniki, 1x Subwoofer w tunelu, zmieniarka w bagażniku
»Tunel na narty
»Lusterka z oświetleniem w słonecznikach
»Autoalarm
»Centralny zamek sterowany z pilota
»Zderzaki S2
Na pewno o czymś zapomniałem
W dniu zakupu:
Co do planów na samochód, to cel jest jasny. W ciągu kilku lat zrobić z niej jedno z najładniejszych i najbardziej rozpoznawalnych Cabrio w Polsce i zacząć pokazywać się na zlotach
:!: Od września 2016r zostało zrobione/wymienione/kupione:
↓ Kompletny rozrząd z pompą wody i termostatem - jest
↓ Świece - jest
↓ Kierownica trójramienna S-line - jest
↓ Wiatrołap ori - jest
↓ Ściągnięcie poszycia dachu, wszycie nowej szyby tylnej - jest
↓ Szycie nowego mieszka i ori gałka zmiany biegów - jest
↓ Olej, komplet filtrów - jest
↓ Spawanie i uszczelnienie miski olejowej, nowa uszczelka pod miskę - jest
↓ Komputer pokładowy z manetką - jest
↓ Wyświetlacz temperatury zewnętrznej + ori wiązka i czujnik - jest
↓ Uszczelki pod pokrywami zaworów - jest
↓ Tłumik końcowy Ulter - jest
↓ Sprężyny obniżające AP Sportfahrwerke -4/-3 - jest
↓ Wymiana anteny elektrycznej na chromowaną Beru A350 - jest
↓ Wymiana silnika krokowego, czujnika temperatury dolotu, wszystkich uszczelek dolotu - jest
↓ Lampy soczewkowe + xenon 5000k - jest
↓ Tylne lampy USA - jest
↓ Nowe oświetlenie klapy tylnej (trzeci stop, lampki tablicy) - jest
↓ Tablica rejestracyjna w wymiarze USA - jest
↓ Zderzak tylny CFL - jest
↓ Radio Audi Delta S 21cm - jest
↓ Odświeżony zderzak przedni i kratki - jest
↓ Blenda tylna USA - jest
↓ Ręczny w skórze - jest
↓ Spryskiwacze reflektorów - jest
↓ AC/BC - jest
↓ Swap na 4.2 V8 300km ze skrzynią 6 biegów DQS i całym osprzętem - czeka na montaż
↓ Tempomat - jest
↓ Climatronic - jest
↓ Zmiana rozstawu na 5x112 (piasty i zwrotnice Audi S2, tył piasty Audi A6) - czeka na montaż
↓ Oświetlenie komory silnika - czeka na montaż
↓ Zmiana hamulców przód i tył - w trakcie zbierania gratów
:!: Plany na przyszłość:
↑ Fela z parapetem
↑ Drugi zestaw felg - Audi Flat Five 18', 8,5j
↑ Zmiana poszycia dachu na kompletnie nowe
↑ Fotele Recaro z pełną elektryką
↑ Hardtop Wiesmann'a
↑ Kompletny front RS2 (o ile uda się znaleźć części)
↑ Audio
↑ Lakierowanie całej budy
↑ Obszycie na nowo całego środka
↑ Wymiana przedniej szyby
↑ W dalszej przyszłości są plany na air-ride
i wiele innych, pomniejszych rzeczy...
8-) 8-) 8-)
Trochę fotek
Napiszę tu co nieco o moim egzemplarzu Audi Cabrio. Samochód nabyty we wrześniu 2016r, niecałe dwa lata wcześniej sprowadzony z Niemiec przez poprzedniego właściciela, w Polsce najeżdżone przez ten czas niecałe 3 tysiące kilometrów, samochód typowo na letnie weekendy w poprzednich rękach
Powiem szczerze, że auto kupione z czystego przypadku, nie planowane, wypatrzone przy drodze, "z grubsza" obejrzane, na drugi dzień prześwietlone już dokładniej, trzeciego dnia stało już w garażu
Od razu zyskało status pupilka w rodzinie, razem z ojcem stwierdziliśmy, że auto jest świetną bazą pod projekt i zrobienie samochodu "pod siebie", ale o tym później
:!: Trochę teorii:
→Model: Audi Cabriolet
→Rok produkcji: 1998 (pierwsza rejestracja w Polsce: październik 2014r)
→Silnik: 2.6 V6 ABC, moc: 150km (nigdy nie widział podtlenku gazotu! )
→Skrzynia: Manualna, 5-cio biegowa
→Lakier: LZ5K Santorin Blue Pearl Effect
→Wnętrze: Całe czarne, fotele i boczki wykończone czarną skórą, kierownica z S-ki
Osobiście w tym samochodzie urzekł mnie kolor, bardzo mocna strona tego egzemplarza Poza tym oczywiście fajny dźwięk V6-stki... Stare konstrukcje Audi miały w sobie "to coś" jeśli chodzi o dźwięk
:!: Teraz trochę o seryjnym wyposażeniu:
»Hydraulicznie składany dach
»Wnętrze wykończone czarną skórą
»Mieszek, kierownica i gałka wykończone skórą
»Dodatkowe zegary na konsoli środkowej
»Klimatyzacja
»4x elektryczne szyby
»Elektrycznie sterowane lusterka z funkcją podgrzewania
»Nawiew na tylną szybę
»Nawiewy tylne na nogi pasażerów
»Siedzenia kierowcy i pasażera z regulacją góra-dół, przód-tył, oparcia, wypychany odcinek lędźwiowy
»Podgrzewane przednie siedzenia
»Podgrzewane zamki
»Elektryczna regulacja lamp przednich
»Trzecie światło stopu
»Pakiet komfort - domykanie szyb z kluczyka
»Podgrzewane dysze spryskiwaczy
»Elektrycznie wysuwana antena
»Wspomaganie kierownicy
»ABS
»2x Airbag
»4x głośniki, 1x Subwoofer w tunelu, zmieniarka w bagażniku
»Tunel na narty
»Lusterka z oświetleniem w słonecznikach
»Autoalarm
»Centralny zamek sterowany z pilota
»Zderzaki S2
Na pewno o czymś zapomniałem
W dniu zakupu:
Co do planów na samochód, to cel jest jasny. W ciągu kilku lat zrobić z niej jedno z najładniejszych i najbardziej rozpoznawalnych Cabrio w Polsce i zacząć pokazywać się na zlotach
:!: Od września 2016r zostało zrobione/wymienione/kupione:
↓ Kompletny rozrząd z pompą wody i termostatem - jest
↓ Świece - jest
↓ Kierownica trójramienna S-line - jest
↓ Wiatrołap ori - jest
↓ Ściągnięcie poszycia dachu, wszycie nowej szyby tylnej - jest
↓ Szycie nowego mieszka i ori gałka zmiany biegów - jest
↓ Olej, komplet filtrów - jest
↓ Spawanie i uszczelnienie miski olejowej, nowa uszczelka pod miskę - jest
↓ Komputer pokładowy z manetką - jest
↓ Wyświetlacz temperatury zewnętrznej + ori wiązka i czujnik - jest
↓ Uszczelki pod pokrywami zaworów - jest
↓ Tłumik końcowy Ulter - jest
↓ Sprężyny obniżające AP Sportfahrwerke -4/-3 - jest
↓ Wymiana anteny elektrycznej na chromowaną Beru A350 - jest
↓ Wymiana silnika krokowego, czujnika temperatury dolotu, wszystkich uszczelek dolotu - jest
↓ Lampy soczewkowe + xenon 5000k - jest
↓ Tylne lampy USA - jest
↓ Nowe oświetlenie klapy tylnej (trzeci stop, lampki tablicy) - jest
↓ Tablica rejestracyjna w wymiarze USA - jest
↓ Zderzak tylny CFL - jest
↓ Radio Audi Delta S 21cm - jest
↓ Odświeżony zderzak przedni i kratki - jest
↓ Blenda tylna USA - jest
↓ Ręczny w skórze - jest
↓ Spryskiwacze reflektorów - jest
↓ AC/BC - jest
↓ Swap na 4.2 V8 300km ze skrzynią 6 biegów DQS i całym osprzętem - czeka na montaż
↓ Tempomat - jest
↓ Climatronic - jest
↓ Zmiana rozstawu na 5x112 (piasty i zwrotnice Audi S2, tył piasty Audi A6) - czeka na montaż
↓ Oświetlenie komory silnika - czeka na montaż
↓ Zmiana hamulców przód i tył - w trakcie zbierania gratów
:!: Plany na przyszłość:
↑ Fela z parapetem
↑ Drugi zestaw felg - Audi Flat Five 18', 8,5j
↑ Zmiana poszycia dachu na kompletnie nowe
↑ Fotele Recaro z pełną elektryką
↑ Hardtop Wiesmann'a
↑ Kompletny front RS2 (o ile uda się znaleźć części)
↑ Audio
↑ Lakierowanie całej budy
↑ Obszycie na nowo całego środka
↑ Wymiana przedniej szyby
↑ W dalszej przyszłości są plany na air-ride
i wiele innych, pomniejszych rzeczy...
8-) 8-) 8-)
Trochę fotek
Ostatnio zmieniony 08 lut 2019, 19:29 przez Przemek97, łącznie zmieniany 81 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 01 lis 2014, 09:54
- Lokalizacja: WuWuA
Gratulacje egzemplarza Moim zdaniem w bardzo ładnym stanie masz też skóry foteli i kierownicy...chyba lekka kobieta musiał nim zrobić te ponad 200 tkm Za wiele po zdjęciach nie widać, ale lakier faktycznie też wydaje się ładnie utrzymany - korozji na błotnikach jeszcze nie ma?
Powodzenia w modach i bezpiecznej, bezawaryjnej jazdy życzę
PS: Na pewno jest to 1998 rok produkcji? Bo nie masz soczewkowych reflektorów, a zagłówki są jeszcze z dziurą...a klapa z trzecim stopem jest, więc troszkę ktoś chyba modził przy nim
Powodzenia w modach i bezpiecznej, bezawaryjnej jazdy życzę
PS: Na pewno jest to 1998 rok produkcji? Bo nie masz soczewkowych reflektorów, a zagłówki są jeszcze z dziurą...a klapa z trzecim stopem jest, więc troszkę ktoś chyba modził przy nim
Dzięki panowie! Bankowo to jest rocznik 1998, sprawdzałem. Korozji 0 bo i auto nigdzie nie było bite, zderzak przód na 100% był zmieniany na ten z S2, a co do oświetlenia to nie mam pojęcia. Ostatnio przy zamawianiu części po vinie powiedziano mi że ten konkretny samochód to "przejściówka" między poprzednimi rocznikami a tymi powyżej '98. Nie wiem dokładnie jak to interpretować, ale kolega @dyras może mieć racje z tym wczesnym modelem.
Szczerze powiedziawszy to zagłówki "z dziurą" mi bardziej przypadają do gustu niż te "pełne", jakoś tak klasyczniej to wygląda. Ale wiadomo, kwestia gustu
Aktualnie szukam jakiegoś tłumiczka końcowego do tej bestii, teraz jest seria, która lekko mówiąc zaczyna się rozpadać Przegląd samochód przeszedł perfekcyjnie, właśnie oprócz tego tłumika, za rok prawdopodobnie mnie z nim już nie puszczą, dlatego szukam czegoś co nie będzie robiło wsi i budziło sąsiadów po wjeździe na osiedle w nocy. Coś podkreślającego V6'stkę. Może jakieś sugestie i propozycje? Byłbym wdzięczny
Pozdrawiam!
Szczerze powiedziawszy to zagłówki "z dziurą" mi bardziej przypadają do gustu niż te "pełne", jakoś tak klasyczniej to wygląda. Ale wiadomo, kwestia gustu
Aktualnie szukam jakiegoś tłumiczka końcowego do tej bestii, teraz jest seria, która lekko mówiąc zaczyna się rozpadać Przegląd samochód przeszedł perfekcyjnie, właśnie oprócz tego tłumika, za rok prawdopodobnie mnie z nim już nie puszczą, dlatego szukam czegoś co nie będzie robiło wsi i budziło sąsiadów po wjeździe na osiedle w nocy. Coś podkreślającego V6'stkę. Może jakieś sugestie i propozycje? Byłbym wdzięczny
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
- Imię: Konrad
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: ok. B-B
Ja bym Ci polecił WM Sport Dual : https://www.sportovniautodoplnky.cz/img ... _60464.jpg
Ostatnio zamontowałem u siebie i wygląda bardzo ładnie bo idzie go fajnie spasować a i dźwięk ładnie podkreślił.
Tutaj masz filmik ode mnie:
Ostatnio zamontowałem u siebie i wygląda bardzo ładnie bo idzie go fajnie spasować a i dźwięk ładnie podkreślił.
Tutaj masz filmik ode mnie:
Dzięki, też wezmę pod uwagę
Na marginesie, coś tu nie gra z fotkami. Raz są, raz ich nie ma, wczoraj jeszcze było normalnie.
/edit
Nie polecam fotosika, zrobiłem z tym porządek i powrzucałem zdjęcia na dysk google. Teraz jest git
[ Dodano: 2017-04-05, 16:20 ]
:!: Lato idzie, Audiolę trzeba wyprowadzić na spacerek Po myciu jakoś tam się prezentuje
Ostatnio udało mi się dorwać komputer z licznika razem z manetkami. Co prawda na razie tylko włożony na oby aby, bo nie było czasu podłączyć, ale w ten weekend, z pomocą tematów z forum powinno być już wszystko ogarnięte na pico bello.
Miał być wydech, ale jako że rzadko się trafia BC to kupiłem razem z licznikiem. Żeby zgadzały się kilometry to kompa przełożyłem do swojego licznika. Czeka mnie jeszcze rezanko wyświetlacza temperatury razem z kablami i czujnikiem, ale to też temacik do ogarnięcia w jakąś słoneczną niedziele w garażu Myślę, że w tym miesiącu ogarnie się też wydech i będą dwie pieczenie na jednym ogniu
Fotki przed i po:
W zanadrzu w najbliższym czasie jeszcze kilka zmian
[ Dodano: 2017-04-08, 19:22 ]
:!: No i po zaciętej bitwie z manetką, w której otwór nachodzący na kolumnę kierowniczą był innej średnicy niż powinien, udało się to wszystko podłączyć
W końcu będzie wiadomo ile ten samochód potrafi wciągnąć benzynki :shock:
Jedna rzecz z długiej wciąż listy odhaczona √
Efekt końcowy:
+ bonus
Na marginesie, coś tu nie gra z fotkami. Raz są, raz ich nie ma, wczoraj jeszcze było normalnie.
/edit
Nie polecam fotosika, zrobiłem z tym porządek i powrzucałem zdjęcia na dysk google. Teraz jest git
[ Dodano: 2017-04-05, 16:20 ]
:!: Lato idzie, Audiolę trzeba wyprowadzić na spacerek Po myciu jakoś tam się prezentuje
Ostatnio udało mi się dorwać komputer z licznika razem z manetkami. Co prawda na razie tylko włożony na oby aby, bo nie było czasu podłączyć, ale w ten weekend, z pomocą tematów z forum powinno być już wszystko ogarnięte na pico bello.
Miał być wydech, ale jako że rzadko się trafia BC to kupiłem razem z licznikiem. Żeby zgadzały się kilometry to kompa przełożyłem do swojego licznika. Czeka mnie jeszcze rezanko wyświetlacza temperatury razem z kablami i czujnikiem, ale to też temacik do ogarnięcia w jakąś słoneczną niedziele w garażu Myślę, że w tym miesiącu ogarnie się też wydech i będą dwie pieczenie na jednym ogniu
Fotki przed i po:
W zanadrzu w najbliższym czasie jeszcze kilka zmian
[ Dodano: 2017-04-08, 19:22 ]
:!: No i po zaciętej bitwie z manetką, w której otwór nachodzący na kolumnę kierowniczą był innej średnicy niż powinien, udało się to wszystko podłączyć
W końcu będzie wiadomo ile ten samochód potrafi wciągnąć benzynki :shock:
Jedna rzecz z długiej wciąż listy odhaczona √
Efekt końcowy:
+ bonus
Ostatnio zmieniony 12 paź 2017, 00:03 przez Przemek97, łącznie zmieniany 11 razy.
Wielkie dzięki Hubciu!
Z BC jakoś mega dużo pracy nie ma, grunt to wyrwać komputer pod swój silnik, z R4 do R4, R5 do R5 i analogicznie V6 do V6 My przy rezanku jeszcze rozbieraliśmy licznik żeby go wyczyścić bo trochę kurzu dostało się za szybkę. Ale nie ma takiej konieczności, wystarczy przełożyć kompa, znaleźć kabel sygnału spalania i najlepiej wcześniej mieć gotową wiązkę która idzie od manetek do kompa. U mnie wystąpił ten problem z manetką, że średnica otworu wchodzącego na kolumnę kierowniczą była mniejsza niż w seryjnej manetce z mojego auta, dlatego było trochę więcej roboty bo trzeba było kombinować z przekładaniem nowej manetki do obudowy ze starej, ale to też jest bez problemu do zrobienia. Na forum jest super poradnik do tego rezanka, a jak coś to chętnie służę pomocą
Co do koła, na ten sezon nic nie planuje bo najpierw mają wjechać nowe hamulce, tarcze, piasty itp. Zmieniam na 5 śrub, a sama fela w mojej koncepcji musi być klasyczna, najlepiej z parapetem. Wizja na auto jest, na tyle na ile fundusze pozwolą to będzie regularnie coś robione bo pole do popisu jest naprawdę wielkie
[ Dodano: 2017-04-23, 19:22 ]
:!: Tym razem mała zmiana i sprawy mechaniczne. Auto dostało nowe uszczelki pod pokrywy zaworów bo stare zwyczajnie zaczęły już przepuszczać olej. Pokrywy zostały porządnie wyczyszczone, odma też. Po małych perturbacjach z uszczelką, która się podwinęła, ostatecznie wycieki zostały wyeliminowane
W środku mała zmiana, udało mi się wyhaczyć wyświetlacz temperatury zewnętrznej razem z całą wiązką i czujnikiem temperatury, wszystko ori, trochę zabawy z lutowaniem i kablami było, ale ostatecznie wyszło super Niby mała rzecz, a cieszy oko. W przyszłym tygodniu samochód jest umówiony do tlumikarza na wymianę tłumika końcowego, ostatecznie padło na Ultera. Standardowo podzielę się fotkami po całym zabiegu Dodam jeszcze, że czekamy na dobrą pogodę żeby zmienić szybę z tyłu. Leży już w domu trzeci miesiąc i denerwuje oko zamiast zdobić Audiczkę
Kilka zdjęć z wczorajszo-dzisiejszych zmian:
Kolejna rzecz z listy odhaczona √ Powoli, ale do przodu
[ Dodano: 2017-04-27, 13:29 ]
:!: No i wleciał nowy tłumiczek. Brzmi bardzo przyjemnie, basowo, od razu słychać że to większy silnik Najważniejsze że nie drze się jak przeloty w Hondach bo tego chcieliśmy uniknąć Przy okazji nagram filmik i podzielę się efektem dźwiękowym
Następny w kolejce jest zestaw do obniżenia Audioli bo na tę chwilę wygląda to trochę średnio, zwłaszcza z przodu gdzie jest ogrom miejsca pod zderzakiem, w maju bieremy się za obniżanie Caba
Tak to wygląda (wybaczcie za brudne auto ):
[ Dodano: 2017-05-21, 22:41 ]
:!: Sprężyny AP Sportfahrwerke przód -4, tył -3. Dobry stosunek ceny do jakości i niemiecka firma, nie jakieś chinole. Dodatkowo samochód nie stracił za dużo na komforcie i nie prowadzi się jak beton
Sprężyny:
Przód opuszczony, tył seria:
Efekt końcowy:
Kolejna rzecz do odhaczenia, działamy dalej
[ Dodano: 2017-06-23, 20:22 ]
:!: Siemka!
Ostatnio w aucie wymieniliśmy szybę, a przy okazji tego manewru nie obeszło się bez ściągania poszycia dachu... Szybę w Cabrio trzeba niestety wszyć bo po samym wklejeniu wystarczy kilka razy złożyć dach żeby zaczęło się rozklejać
Sam manewr ściągania i zakładania szmaty dachowej to żmudna robota, ale wbrew powszechnej opinii że się NIE DA moje auto jest przykładem że jednak przy odrobinie czasu i zapału można wszystko
Pleksę zamawiałem z Cabriotop w Żaganiu, taką z atestem (400zł).
Tak się bawiłem przez dobre kilka godzin :
Jakby komuś miało się kiedyś to przydać to podpowiadam, że stary klej ze stelaża trzeba zmyć (polecam Nitro) Samo klejenie na klej butapren, przyda się druga osoba bo samemu to można przy okazji przykleić siebie, a dodatkowo trzeba naciągać materiał we dwójkę z obu stron i wtedy ładnie wszystko wchodzi
Po całej akcji prezentuje się to w taki sposób:
:!: Po dachu przyszedł czas na uszczelnienie kolektora dolotowego, uszczelki i dobry silikon i jechane. Wszystko wyszło perfekto, nie zbiera lewego powietrza. Stare uszczelnienia niestety w związku ze swoim wiekiem zaczęły już puszczać Auto dodatkowo dostało nowy silnik krokowy i zaślepkę głowicy przy wałku rozrządu. Był jeszcze nowy czujnik temperatury w dolocie, ale jednak został stary bo okazało się że jest rabotny Przy okazji Audi dostało nowe przewody podciśnieniowe i po operacji chodzi bajka
:!: Zamontowana też jest nowa antena elektryczna, Beru A350. Zbiera fale kozacko, jak wyjeżdża wygląda efektownie i z racji że jest chromowana to wpasowała się w klimat auta
:!: Z takich pomniejszych rzeczy to zrobiłem półkę pod zmieniarkę w bagażniku ponieważ plastikowe wzmocnienie od dołu materiału po prostu się odkleiło i wyglądało to niezbyt ładnie. Przy okazji rozbierania tapicerki zalałem pompę hydrauliki dachu ori zielonym płynem, stan w zbiorniczku był akurat na minimum więc się wstrzeliłem
Następne w planach założenie tempomatu i swap hebli na duuuuużo większe, będzie grubo Pozdro!
Z BC jakoś mega dużo pracy nie ma, grunt to wyrwać komputer pod swój silnik, z R4 do R4, R5 do R5 i analogicznie V6 do V6 My przy rezanku jeszcze rozbieraliśmy licznik żeby go wyczyścić bo trochę kurzu dostało się za szybkę. Ale nie ma takiej konieczności, wystarczy przełożyć kompa, znaleźć kabel sygnału spalania i najlepiej wcześniej mieć gotową wiązkę która idzie od manetek do kompa. U mnie wystąpił ten problem z manetką, że średnica otworu wchodzącego na kolumnę kierowniczą była mniejsza niż w seryjnej manetce z mojego auta, dlatego było trochę więcej roboty bo trzeba było kombinować z przekładaniem nowej manetki do obudowy ze starej, ale to też jest bez problemu do zrobienia. Na forum jest super poradnik do tego rezanka, a jak coś to chętnie służę pomocą
Co do koła, na ten sezon nic nie planuje bo najpierw mają wjechać nowe hamulce, tarcze, piasty itp. Zmieniam na 5 śrub, a sama fela w mojej koncepcji musi być klasyczna, najlepiej z parapetem. Wizja na auto jest, na tyle na ile fundusze pozwolą to będzie regularnie coś robione bo pole do popisu jest naprawdę wielkie
[ Dodano: 2017-04-23, 19:22 ]
:!: Tym razem mała zmiana i sprawy mechaniczne. Auto dostało nowe uszczelki pod pokrywy zaworów bo stare zwyczajnie zaczęły już przepuszczać olej. Pokrywy zostały porządnie wyczyszczone, odma też. Po małych perturbacjach z uszczelką, która się podwinęła, ostatecznie wycieki zostały wyeliminowane
W środku mała zmiana, udało mi się wyhaczyć wyświetlacz temperatury zewnętrznej razem z całą wiązką i czujnikiem temperatury, wszystko ori, trochę zabawy z lutowaniem i kablami było, ale ostatecznie wyszło super Niby mała rzecz, a cieszy oko. W przyszłym tygodniu samochód jest umówiony do tlumikarza na wymianę tłumika końcowego, ostatecznie padło na Ultera. Standardowo podzielę się fotkami po całym zabiegu Dodam jeszcze, że czekamy na dobrą pogodę żeby zmienić szybę z tyłu. Leży już w domu trzeci miesiąc i denerwuje oko zamiast zdobić Audiczkę
Kilka zdjęć z wczorajszo-dzisiejszych zmian:
Kolejna rzecz z listy odhaczona √ Powoli, ale do przodu
[ Dodano: 2017-04-27, 13:29 ]
:!: No i wleciał nowy tłumiczek. Brzmi bardzo przyjemnie, basowo, od razu słychać że to większy silnik Najważniejsze że nie drze się jak przeloty w Hondach bo tego chcieliśmy uniknąć Przy okazji nagram filmik i podzielę się efektem dźwiękowym
Następny w kolejce jest zestaw do obniżenia Audioli bo na tę chwilę wygląda to trochę średnio, zwłaszcza z przodu gdzie jest ogrom miejsca pod zderzakiem, w maju bieremy się za obniżanie Caba
Tak to wygląda (wybaczcie za brudne auto ):
[ Dodano: 2017-05-21, 22:41 ]
:!: Sprężyny AP Sportfahrwerke przód -4, tył -3. Dobry stosunek ceny do jakości i niemiecka firma, nie jakieś chinole. Dodatkowo samochód nie stracił za dużo na komforcie i nie prowadzi się jak beton
Sprężyny:
Przód opuszczony, tył seria:
Efekt końcowy:
Kolejna rzecz do odhaczenia, działamy dalej
[ Dodano: 2017-06-23, 20:22 ]
:!: Siemka!
Ostatnio w aucie wymieniliśmy szybę, a przy okazji tego manewru nie obeszło się bez ściągania poszycia dachu... Szybę w Cabrio trzeba niestety wszyć bo po samym wklejeniu wystarczy kilka razy złożyć dach żeby zaczęło się rozklejać
Sam manewr ściągania i zakładania szmaty dachowej to żmudna robota, ale wbrew powszechnej opinii że się NIE DA moje auto jest przykładem że jednak przy odrobinie czasu i zapału można wszystko
Pleksę zamawiałem z Cabriotop w Żaganiu, taką z atestem (400zł).
Tak się bawiłem przez dobre kilka godzin :
Jakby komuś miało się kiedyś to przydać to podpowiadam, że stary klej ze stelaża trzeba zmyć (polecam Nitro) Samo klejenie na klej butapren, przyda się druga osoba bo samemu to można przy okazji przykleić siebie, a dodatkowo trzeba naciągać materiał we dwójkę z obu stron i wtedy ładnie wszystko wchodzi
Po całej akcji prezentuje się to w taki sposób:
:!: Po dachu przyszedł czas na uszczelnienie kolektora dolotowego, uszczelki i dobry silikon i jechane. Wszystko wyszło perfekto, nie zbiera lewego powietrza. Stare uszczelnienia niestety w związku ze swoim wiekiem zaczęły już puszczać Auto dodatkowo dostało nowy silnik krokowy i zaślepkę głowicy przy wałku rozrządu. Był jeszcze nowy czujnik temperatury w dolocie, ale jednak został stary bo okazało się że jest rabotny Przy okazji Audi dostało nowe przewody podciśnieniowe i po operacji chodzi bajka
:!: Zamontowana też jest nowa antena elektryczna, Beru A350. Zbiera fale kozacko, jak wyjeżdża wygląda efektownie i z racji że jest chromowana to wpasowała się w klimat auta
:!: Z takich pomniejszych rzeczy to zrobiłem półkę pod zmieniarkę w bagażniku ponieważ plastikowe wzmocnienie od dołu materiału po prostu się odkleiło i wyglądało to niezbyt ładnie. Przy okazji rozbierania tapicerki zalałem pompę hydrauliki dachu ori zielonym płynem, stan w zbiorniczku był akurat na minimum więc się wstrzeliłem
Następne w planach założenie tempomatu i swap hebli na duuuuużo większe, będzie grubo Pozdro!
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2017, 23:53 przez Przemek97, łącznie zmieniany 12 razy.
Przód siadł -3.5, z tyłu to powiem szczerze nawet nie mierzyłem. Po zdjęciach może wydaje się że siedzi równo, ale przód jest niżej niż tył. Zamierzenie było takie, że auto miało minimalnie "nurkować" przodem i w sumie to się udało
Staram się razem z ojcem na bieżąco ogarniać auto z mechaniki, niedługo jako że i tak będą wchodziły większe heble to przy okazji dla świętego spokoju zmienimy też łączniki, końcówki drążków i sworznie i wtedy mechanicznie nie będzie już do czego się przyczepić, o ile, TFU TFU, znowu nie wyjdzie coś w praniu. Co najważniejsze i ponoć w V6 najtrudniejsze, nie ma już żadnych wycieków
Staram się razem z ojcem na bieżąco ogarniać auto z mechaniki, niedługo jako że i tak będą wchodziły większe heble to przy okazji dla świętego spokoju zmienimy też łączniki, końcówki drążków i sworznie i wtedy mechanicznie nie będzie już do czego się przyczepić, o ile, TFU TFU, znowu nie wyjdzie coś w praniu. Co najważniejsze i ponoć w V6 najtrudniejsze, nie ma już żadnych wycieków