[B4 1Z] Rezanie Przednich Zacisków Hamulcowych S2 / V6
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1Z] Rezanie Przednich Zacisków Hamulcowych S2 / V6
Z racji tego ze po modach nie było czym zahamowac mojeje niuni postanowiłem zmienic przednie hamulce z seryjnych (Lita tarcza 280mm + jedno tłoczkowy zacisk Lucasa) na zestawik montowany w modelu S2 lub 2.8 V6 (Tarcza wntylowana 276mm + dwu tłoczkowy zacisk Girlinga). Wiec zaczynamy, pierwsza sprawa której nie przeskoczymy to kupno około 0/5l płynu hamulcowego DOT 4 i odkrecenie koła Kiedy koło mamy już zdjete i auto stoi na podnosniku zabieramy sie za odkrecenie śrób trzymajacych zaisk i jarzmo zacisku
(Jak widać stara tarcza i zaciski wygladaja dość "marnie") Kiedy mamy popuszczone już te 4 śórby odkrecamy przewód haydrauliczny od zacisku (tutaj warto wyposażyć sie w jakieś szczybce zaciskowe zeby scisnac przewód z którego nie bedize nam kapał płyn i nie bedzie zapowietrzał sie układ)
Teraz pora na nowa tarcze która jest nieco masywniejsza od litej oraz zacisk też jest powierzchniowo dużo wiekszy
Zakładamy nowa tarcze na piaste i przykrecamy jarzmo
W jarzma wsadzamy klocki hamulcowe (nowe kupiłem z czujnikami wiec postanowiłem wyrezać kabelek tak aby po zurzyciu klocków zapaliła sie informacja na AC - w tym celu podłaczamy jednek kabelek z czujnika na mase a drugi na plus do czujnika poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym-teraz nie zrobiłem foto ale jak ktoś bedzie chciał to dorzuce)
Klocki na miescu zakładamy zacisk, przykrecamy przewód hydrauliczny, popuszczamy odpowietrznik, przeciagamy przewód od klocków i praktycznie gotowe.... dość istotna sprawa o której warto pamietac to jest to zaby sprawdzić czy da sie wykrecić odpowietrznik, warto to zrobić w imadle przed załozeniem zacisku na kolumne...
Zwalniamy żabke z przewodu hydraluicznego, dolewamy płynu do zbiorniczka zapraszamy kolege zaby nam pomógł przy odpowietrzaniu hamulca, pamietamy jak auto jest z ABSem to odpowietrzamy na przekreconym zapłonie. Równiez istotne jest niedopuszczenie do braku płynu w zbiorniczku pamietamy o tym iż sprzeglo jest hydrauliczne i jak braknie płynu to bedziemy miec dodatkowa robote z odpowietrzaniem sprzgło Efekt końcowy rezanka
Jak narazie nie bawiłem sie w malowanie zacisków jedynie przeczysciłem strzemiona i cylinderki. Malowanie bedzie jak zrobi sie cieplej ale nie wiem jeszcze czy na srebrno czy na czerwono - moze doradzicie koledzy <ok> Dodam iz teraz hamulec jest nieco bardziej agreswny i o wiele lepiej jest sie zhamowac z wiekszych predkosci, kolejna zaleta jest taka ze nadal mamy hamulec nawet po paru ostrych dohamowaniach (wentylowana tarcza nie przegrzewa sie tak szybko jak lita). Sorry za słaba jakosc zdjec ale niestety to tylko komórka
(Jak widać stara tarcza i zaciski wygladaja dość "marnie") Kiedy mamy popuszczone już te 4 śórby odkrecamy przewód haydrauliczny od zacisku (tutaj warto wyposażyć sie w jakieś szczybce zaciskowe zeby scisnac przewód z którego nie bedize nam kapał płyn i nie bedzie zapowietrzał sie układ)
Teraz pora na nowa tarcze która jest nieco masywniejsza od litej oraz zacisk też jest powierzchniowo dużo wiekszy
Zakładamy nowa tarcze na piaste i przykrecamy jarzmo
W jarzma wsadzamy klocki hamulcowe (nowe kupiłem z czujnikami wiec postanowiłem wyrezać kabelek tak aby po zurzyciu klocków zapaliła sie informacja na AC - w tym celu podłaczamy jednek kabelek z czujnika na mase a drugi na plus do czujnika poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym-teraz nie zrobiłem foto ale jak ktoś bedzie chciał to dorzuce)
Klocki na miescu zakładamy zacisk, przykrecamy przewód hydrauliczny, popuszczamy odpowietrznik, przeciagamy przewód od klocków i praktycznie gotowe.... dość istotna sprawa o której warto pamietac to jest to zaby sprawdzić czy da sie wykrecić odpowietrznik, warto to zrobić w imadle przed załozeniem zacisku na kolumne...
Zwalniamy żabke z przewodu hydraluicznego, dolewamy płynu do zbiorniczka zapraszamy kolege zaby nam pomógł przy odpowietrzaniu hamulca, pamietamy jak auto jest z ABSem to odpowietrzamy na przekreconym zapłonie. Równiez istotne jest niedopuszczenie do braku płynu w zbiorniczku pamietamy o tym iż sprzeglo jest hydrauliczne i jak braknie płynu to bedziemy miec dodatkowa robote z odpowietrzaniem sprzgło Efekt końcowy rezanka
Jak narazie nie bawiłem sie w malowanie zacisków jedynie przeczysciłem strzemiona i cylinderki. Malowanie bedzie jak zrobi sie cieplej ale nie wiem jeszcze czy na srebrno czy na czerwono - moze doradzicie koledzy <ok> Dodam iz teraz hamulec jest nieco bardziej agreswny i o wiele lepiej jest sie zhamowac z wiekszych predkosci, kolejna zaleta jest taka ze nadal mamy hamulec nawet po paru ostrych dohamowaniach (wentylowana tarcza nie przegrzewa sie tak szybko jak lita). Sorry za słaba jakosc zdjec ale niestety to tylko komórka
Ostatnio zmieniony 01 maja 2008, 12:35 przez Solskier, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Koszt około 600zł a piaskowanie i malowaie bedzie jak zrobi sie cieplej i bede miał chwile czasu - teraz jeszcze potrzebowałem czasu na drugie rezanko , odrazu zapodam nowe alu które czekaja teraz na oponki.OGr pisze:Napisałbyś jeszcze jaki koszt takiej modyfikacji
Mogłeś wypiaskować ten tłoczek, zregenerować, a na koniec pomalować
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Bo to 1Z jest dla tego nie było wentyla, a zaciski takie wychodziły chyba też w 2.3 20V i i chyba tez w niektórych 2.6 i napewno w 2.8OGr pisze:Solskier, a tak wogóle to dziwne że przednich nie miałeś wentylowanych.
Jest wyczuwalna róznica zwiekszych predkosci 180-200km/h i hamulec jest tak jak by nieco bardziej agresywny, ale nie duzo, główna zaleta jest taka ze mozna hamowac z tych 200km/h z dwa razy i nadaj jest hamulec (nie pala sie tak szybko).silentfox pisze:a jak sie teraz auto zachowuje? Dużo lepiej hamuje?
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW