Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie Przednich Zacisków Hamulcowych S2 / V6

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[B4 1Z] Rezanie Przednich Zacisków Hamulcowych S2 / V6

Post autor: Solskier » 28 mar 2008, 08:37

Z racji tego ze po modach nie było czym zahamowac mojeje niuni postanowiłem zmienic przednie hamulce z seryjnych (Lita tarcza 280mm + jedno tłoczkowy zacisk Lucasa) na zestawik montowany w modelu S2 lub 2.8 V6 (Tarcza wntylowana 276mm + dwu tłoczkowy zacisk Girlinga). Wiec zaczynamy, pierwsza sprawa której nie przeskoczymy to kupno około 0/5l płynu hamulcowego DOT 4 i odkrecenie koła :-P Kiedy koło mamy już zdjete i auto stoi na podnosniku zabieramy sie za odkrecenie śrób trzymajacych zaisk i jarzmo zacisku
Obrazek Obrazek
(Jak widać stara tarcza i zaciski wygladaja dość "marnie") Kiedy mamy popuszczone już te 4 śórby odkrecamy przewód haydrauliczny od zacisku (tutaj warto wyposażyć sie w jakieś szczybce zaciskowe zeby scisnac przewód z którego nie bedize nam kapał płyn i nie bedzie zapowietrzał sie układ)
Obrazek Obrazek

Teraz pora na nowa tarcze która jest nieco masywniejsza od litej oraz zacisk też jest powierzchniowo dużo wiekszy
Obrazek Obrazek Obrazek
Zakładamy nowa tarcze na piaste i przykrecamy jarzmo
Obrazek
W jarzma wsadzamy klocki hamulcowe (nowe kupiłem z czujnikami wiec postanowiłem wyrezać kabelek tak aby po zurzyciu klocków zapaliła sie informacja na AC - w tym celu podłaczamy jednek kabelek z czujnika na mase a drugi na plus do czujnika poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym-teraz nie zrobiłem foto ale jak ktoś bedzie chciał to dorzuce)
Obrazek
Klocki na miescu zakładamy zacisk, przykrecamy przewód hydrauliczny, popuszczamy odpowietrznik, przeciagamy przewód od klocków i praktycznie gotowe.... dość istotna sprawa o której warto pamietac to jest to zaby sprawdzić czy da sie wykrecić odpowietrznik, warto to zrobić w imadle przed załozeniem zacisku na kolumne...
Obrazek Obrazek
Zwalniamy żabke z przewodu hydraluicznego, dolewamy płynu do zbiorniczka zapraszamy kolege zaby nam pomógł przy odpowietrzaniu hamulca, pamietamy jak auto jest z ABSem to odpowietrzamy na przekreconym zapłonie. Równiez istotne jest niedopuszczenie do braku płynu w zbiorniczku pamietamy o tym iż sprzeglo jest hydrauliczne i jak braknie płynu to bedziemy miec dodatkowa robote z odpowietrzaniem sprzgło :-D Efekt końcowy rezanka
Obrazek
Jak narazie nie bawiłem sie w malowanie zacisków jedynie przeczysciłem strzemiona i cylinderki. Malowanie bedzie jak zrobi sie cieplej ale nie wiem jeszcze czy na srebrno czy na czerwono - moze doradzicie koledzy <ok> Dodam iz teraz hamulec jest nieco bardziej agreswny i o wiele lepiej jest sie zhamowac z wiekszych predkosci, kolejna zaleta jest taka ze nadal mamy hamulec nawet po paru ostrych dohamowaniach (wentylowana tarcza nie przegrzewa sie tak szybko jak lita). Sorry za słaba jakosc zdjec ale niestety to tylko komórka :-(
Ostatnio zmieniony 01 maja 2008, 12:35 przez Solskier, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 mar 2008, 08:46

Super robota :-) Napisałbyś jeszcze jaki koszt takiej modyfikacji :-)

Mogłeś wypiaskować ten tłoczek, zregenerować, a na koniec pomalować :-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 mar 2008, 09:11

OGr pisze:Napisałbyś jeszcze jaki koszt takiej modyfikacji
Mogłeś wypiaskować ten tłoczek, zregenerować, a na koniec pomalować
Koszt około 600zł a piaskowanie i malowaie bedzie jak zrobi sie cieplej i bede miał chwile czasu - teraz jeszcze potrzebowałem czasu na drugie rezanko ;-) , odrazu zapodam nowe alu które czekaja teraz na oponki.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 mar 2008, 09:13

Solskier, tak ale miałeś ściągnięte to można było od razu zrobić :-) No ale ja se gadam a zrobiłem tak samo jak wymieniałem wszystkie tarcze :-(

PS: A te zaciski były też w silnikach 2.6 i 2.8 ? Zdawało mi sie że tylko w S2 ?

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 28 mar 2008, 09:18

Ładne rezanko <ok> , a jak sie teraz auto zachowuje? Dużo lepiej hamuje? :mrgreen:

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 mar 2008, 09:21

Solskier, a tak wogóle to dziwne że przednich nie miałeś wentylowanych.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 mar 2008, 09:54

OGr pisze:Solskier, a tak wogóle to dziwne że przednich nie miałeś wentylowanych.
Bo to 1Z jest dla tego nie było wentyla, a zaciski takie wychodziły chyba też w 2.3 20V i i chyba tez w niektórych 2.6 i napewno w 2.8
silentfox pisze:a jak sie teraz auto zachowuje? Dużo lepiej hamuje?
Jest wyczuwalna róznica zwiekszych predkosci 180-200km/h i hamulec jest tak jak by nieco bardziej agresywny, ale nie duzo, główna zaleta jest taka ze mozna hamowac z tych 200km/h z dwa razy i nadaj jest hamulec (nie pala sie tak szybko).

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 mar 2008, 10:03

Acha, czyli najlepiej kupić 2.8Q i takie hamulce już będą :-)

A co do palenia klocków to u mnie są wentylowane i palenia klocków nie zauważyłem :-)

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 mar 2008, 10:58

Solskier, spoko robota :mrgreen: OGr, W 2.6 to albo żadko występowały albo wcale,w 2.8 to standard <ok> Ja na zwykłych tarczach i klockach po 2 hamowaniach ze 180 mogę klocki i tarcze wywalić na złom :-?

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 mar 2008, 11:03

RaKo, hamowanie przy 180km/h do 0km/h raczej nie jest wskazane na standardowych hamulcach :-) Na niewentylowanych już sobie tego wogóle nie wyobrażam.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 28 mar 2008, 12:19

czy przy standardowych zaciskach można zamontować tarczę wentylowną? Ogr ty masz wentylowane?

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 28 mar 2008, 12:20

Super :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 mar 2008, 12:51

Skuciok, przednie tak :-) W Chorwacji w upale 45C w cieniu się sprawdziły :-)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 28 mar 2008, 13:19

przednie tak mam
czy
przednie tak można zamontować do zwykłych zacisków :?: :-P

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 28 mar 2008, 13:37

Niedowiary 2 takie rezania w ciągu dnia. Respekt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl