[B4 ABK] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa
[B4 ABK] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa
Jako że od jakiegoś czasu niunia w ogóle nie paliła na benzynie tylko na gazie to poczytałem i doszedłem do wniosku że regulator ciśnienia paliwa skończył żywot i trzeba będzie wymienić.Za regulator Pierburg,czyli fabryka dałem 170 zł w sprawdzonym sklepie z częściami .No i wziąłem się za wymianę
Co nam będzie potrzebne :
-śrubokręty płaskie,duży i mały
-kleszcze zaciskowe
-chęć do pracy
-trochę wolnego czasu
-nowy wężyk idący od regulatora ciśnienia do przepustnicy
-nowy regulator ciśnienia paliwa
Zaczynamy od zdjęcia osłony akumulatora,"dużego gumiaka" idącego od przepływomierza do kolektora ssącego oraz łączących się z nim węży od silniczka krokowego i odmy.
Po tym zabiegu mam coś takiego :
Regulator ciśnienia wygląda tak:
A znajdziemy go na końcu listwy wtrysków od strony akumulatora:
Zdejmujemy znajdującą się na nim zawleczkę zabezpieczającą i za pomocą kleszczy zaciskowych czy czegoś co umożliwi nam dobry chwyt drania ostrożnie, ale stanowczo wyciągamy regulator z listwy(pamiętając żeby podłożyć pod regulatorem jakąś szmatkę bo będzie się lać paliwo(w małych ilościach ). Po wyjęciu starego regulatora wkładamy czym prędzej nowy żeby nam całe paliwo nie wyciekło. Nowy regulator wciskamy na miejsce tak,aby zawleczka weszła na swoje miejsce bez użycia siły. Pamiętamy o wymianie wężyka idącego od regulatora do kolektora ssącego na nowy!
Po tym zabiegu ja wyczyściłem wszystkie przewody gumowe z syfu który się nazbierał:
Można też przy okazji przepłukać silniczek krokowy,ja użyłem nafty...nawet sporo syfu tam było.
Teraz montujemy wszystko tak jak było i możemy dumnie stwierdzić że mamy pieniądze za wymianę u mechanika w kieszeni <ok>
Mam nadzieje że komuś to pomoże i zaoszczędzi kłopotów.A tak na marginesie mimo wymiany regulatora niunia na benzynie dalej nie pali i muszę szukać gdzie indziej przyczyny.Na gazie chodzi wzorowo,zaś na benie-wcale,co zrobić
Pozdrawiam <cieszy>
Co nam będzie potrzebne :
-śrubokręty płaskie,duży i mały
-kleszcze zaciskowe
-chęć do pracy
-trochę wolnego czasu
-nowy wężyk idący od regulatora ciśnienia do przepustnicy
-nowy regulator ciśnienia paliwa
Zaczynamy od zdjęcia osłony akumulatora,"dużego gumiaka" idącego od przepływomierza do kolektora ssącego oraz łączących się z nim węży od silniczka krokowego i odmy.
Po tym zabiegu mam coś takiego :
Regulator ciśnienia wygląda tak:
A znajdziemy go na końcu listwy wtrysków od strony akumulatora:
Zdejmujemy znajdującą się na nim zawleczkę zabezpieczającą i za pomocą kleszczy zaciskowych czy czegoś co umożliwi nam dobry chwyt drania ostrożnie, ale stanowczo wyciągamy regulator z listwy(pamiętając żeby podłożyć pod regulatorem jakąś szmatkę bo będzie się lać paliwo(w małych ilościach ). Po wyjęciu starego regulatora wkładamy czym prędzej nowy żeby nam całe paliwo nie wyciekło. Nowy regulator wciskamy na miejsce tak,aby zawleczka weszła na swoje miejsce bez użycia siły. Pamiętamy o wymianie wężyka idącego od regulatora do kolektora ssącego na nowy!
Po tym zabiegu ja wyczyściłem wszystkie przewody gumowe z syfu który się nazbierał:
Można też przy okazji przepłukać silniczek krokowy,ja użyłem nafty...nawet sporo syfu tam było.
Teraz montujemy wszystko tak jak było i możemy dumnie stwierdzić że mamy pieniądze za wymianę u mechanika w kieszeni <ok>
Mam nadzieje że komuś to pomoże i zaoszczędzi kłopotów.A tak na marginesie mimo wymiany regulatora niunia na benzynie dalej nie pali i muszę szukać gdzie indziej przyczyny.Na gazie chodzi wzorowo,zaś na benie-wcale,co zrobić
Pozdrawiam <cieszy>
wlasnie przerabiam ten sam problem,sprawdz wtryskiwacz pomocniczy,na zdjeciu twojego kolektora go widac,to ten z niebieska zlaczka elektryczna,jesli nie daje benzyny to zaplon jest bardzo ciezki,czasem wrecz niemozliwy,musisz sprawdzic czy dochodzi do niego napiecie,za napiecie odpowiedzialny jest wylacznik czasowo-termiczny ktory znajduje sie w bloku lub glowicy,dokladnie nie pamietam,wkrecany jest tak samo jak czujnik temperatury i ma dwa piny,jes bodajze koloru brazowego,jesli jest padniety to,hmm kosztuje bagatela 250pln,to powinno pomoc,pozdrawiam.Ezumaru pisze:Mam nadzieje że komuś to pomoże i zaoszczędzi kłopotów.A tak na marginesie mimo wymiany regulatora niunia na benzynie dalej nie pali i muszę szukać gdzie indziej przyczyny.Na gazie chodzi wzorowo,zaś na benie-wcale,co zrobić
Pozdrawiam
_________________
Moja Coupetka <=> zapraszam do komentowania i oceniania
Z tym że nie pali wcale bez rozruchowego wtryskiwacza to troszkę przesada.
Pali ale za 3 - 4 kręceniem. Najczęściej problemem są przewody które idą do wtryskiwacza. Bywa że potrafią się ułamać lub odczepić pod wpływem czasu....
Druga bardzo ważna sprawa to niebieski (dwupinowy) czujnik temperatury dający sygnał do ECU do sterowania wtryskami. Znajdziesz go na przewodzie doprowadzającym płyn chłodniczy do bloku silnika. Nowy to koszt ok 60zł. Bierz orginał, lub przynajmniej znaną firmę.
Z pompą paliwową napewno masz wszystko wporządku?
ps. hahaha widzę ze temat już mocno nieaktualny.... no nic może komuś innemu się przyda moja odpowiedź.
Pali ale za 3 - 4 kręceniem. Najczęściej problemem są przewody które idą do wtryskiwacza. Bywa że potrafią się ułamać lub odczepić pod wpływem czasu....
Druga bardzo ważna sprawa to niebieski (dwupinowy) czujnik temperatury dający sygnał do ECU do sterowania wtryskami. Znajdziesz go na przewodzie doprowadzającym płyn chłodniczy do bloku silnika. Nowy to koszt ok 60zł. Bierz orginał, lub przynajmniej znaną firmę.
Z pompą paliwową napewno masz wszystko wporządku?
ps. hahaha widzę ze temat już mocno nieaktualny.... no nic może komuś innemu się przyda moja odpowiedź.
ja mam prawie taki sam problem
mam audi 80 B3 z silnikiem 2.0E samochód chodzi na benzynie . Chodzi tylko na wysokich obrotach ok 2 tys. przy puszczeniu pedału przy-spieszenia gaśnie i przy zapłonie też nie pali tylko na gazie. Znalazłem przewód który wyleciał, znajduje się przy akumulatorze i wchodzi do obudowy filtra powietrza włożyłem go i odpalił na benzynie bardzo się dusi prawie gaśnie na gazie tak samo wyciąłem ten przewód i normalnie chodzi na gazie a nie pali na benzynie.
Co to jest ?
Silnik rozregulowany
proszę pisać
Co to jest ?
Silnik rozregulowany
proszę pisać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
- mlodymateo
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 10:42
- Lokalizacja: Lubin
Witam ja ma taki problem też że na bezynie nie pali a na gazie jakos pali.
Byłm u mechanika to po uszczelniał kable , itp kupiłem nowa gume przepwyłomierza i wtedy ladnie palił i jedzil na bezyniea teraz nieche wogole, Wymieniłem już sonde lambde filtr powietrza filltr paliwa i dalej nic i nie mam pojęcia to to jest.
Byłm u mechanika to po uszczelniał kable , itp kupiłem nowa gume przepwyłomierza i wtedy ladnie palił i jedzil na bezyniea teraz nieche wogole, Wymieniłem już sonde lambde filtr powietrza filltr paliwa i dalej nic i nie mam pojęcia to to jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 cze 2010, 14:11
- Lokalizacja: Jaswor
Re: ja mam prawie taki sam problem
[quote="emo32"]mam audi 80 B3 z silnikiem 2.0E samochód chodzi na benzynie . Chodzi tylko na wysokich obrotach ok 2 tys. przy puszczeniu pedału przy-spieszenia gaśnie i przy zapłonie też nie pali tylko na gazie. Znalazłem przewód który wyleciał, znajduje się przy akumulatorze i wchodzi do obudowy filtra powietrza włożyłem go i odpalił na benzynie bardzo się dusi prawie gaśnie na gazie tak samo wyciąłem ten przewód i normalnie chodzi na gazie a nie pali na benzynie.
mam ten sam silnik tylko ze zalewa swiece i niema wolnych obrotow nawet gdy odlacze silniczek krokowy. pomoze ktos?
mam ten sam silnik tylko ze zalewa swiece i niema wolnych obrotow nawet gdy odlacze silniczek krokowy. pomoze ktos?
Re: ja mam prawie taki sam problem
krucyfix pisze:emo32 pisze:mam audi 80 B3 z silnikiem 2.0E samochód chodzi na benzynie . Chodzi tylko na wysokich obrotach ok 2 tys. przy puszczeniu pedału przy-spieszenia gaśnie i przy zapłonie też nie pali tylko na gazie. Znalazłem przewód który wyleciał, znajduje się przy akumulatorze i wchodzi do obudowy filtra powietrza włożyłem go i odpalił na benzynie bardzo się dusi prawie gaśnie na gazie tak samo wyciąłem ten przewód i normalnie chodzi na gazie a nie pali na benzynie.
mam ten sam silnik tylko ze zalewa swiece i niema wolnych obrotow nawet gdy odlacze silniczek krokowy. pomoze ktos?
Nie ten dział
Witam,
Mam podobny problem, w sumie nie wiem czy to wina niebieskiego czujnika ECU czy cos innego, np. regulatora cisnienia paliwa, a wiadomo nie chce wymieniac czesci tak po prostu, szkoda kasy.
Moj problem wyglada nastepujaco. Rano jak chce odpalic auto po nocnym postoju to musze zakrecic rozrusznikiem z 5-6 sekund, czasami musze lekko wcisnac pedal gazu zeby ladnie zapalil. Jak zgasze auto i chce zapalic od razu to zapala bez problemu, 1 sek i pali. Mam juz nowy aku z pradem rozruchowym 600A takze na ABK to w sam raz, wiec wykluczam raczej problem elektryki. W gumowym przewodzie dolotu nie gromadzi sie zadna maz, jedyne co to czasami w grzybku od odmy zbiera sie taka brazowa maz, mysle ze zbiera sie podczas jazdy na LPG. Jak myslicie co to moze byc?
Mam podobny problem, w sumie nie wiem czy to wina niebieskiego czujnika ECU czy cos innego, np. regulatora cisnienia paliwa, a wiadomo nie chce wymieniac czesci tak po prostu, szkoda kasy.
Moj problem wyglada nastepujaco. Rano jak chce odpalic auto po nocnym postoju to musze zakrecic rozrusznikiem z 5-6 sekund, czasami musze lekko wcisnac pedal gazu zeby ladnie zapalil. Jak zgasze auto i chce zapalic od razu to zapala bez problemu, 1 sek i pali. Mam juz nowy aku z pradem rozruchowym 600A takze na ABK to w sam raz, wiec wykluczam raczej problem elektryki. W gumowym przewodzie dolotu nie gromadzi sie zadna maz, jedyne co to czasami w grzybku od odmy zbiera sie taka brazowa maz, mysle ze zbiera sie podczas jazdy na LPG. Jak myslicie co to moze byc?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
Witam Was.Jetem tu nowy i chciałbym zapytać Was czy nierówna praca silnika na PB i skaczące obrory na Gazie może bć przyczyną uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa???Miałem srzały na Gazie i mi rozwaliło obudowę filtra powietrza,ale przepływka jest OK bo gazownik mi sprawdzał,świece,przwody WN,kopułka i palec są nowe,I jeszcze jedno pytanko,czy przepływka od Opla Vectry czy Calibry będzie śmigać w ABK???
siema chlopaki strazaki <ok> sie podlacze do tematu, ponieważ mam podobne objawy a mianowicie czy zima czy lato moj audik z ranca pali na dotyk natomiast kiedy sie zagrzeje to juz trzeba pokrecic i jednoczesnie dodac kilka razy gazu no i jeszce jedno w gumowym przewodzie laczacym regulator z kolktorem jest paliwo czyli wnioskowac mozna ze padn iety regulator. W tym tygodniu mam zamiar wymienic owy regulator a jaki efekt bedzie oczywiscie napisze.