Cześć. Ostatnio czyściłem w swojej Audi silnik krokowy. Przy okazji postanowiłem zrobić krótki poradnik. W moim przypadku silnik krokowy zasłaniają trochę przewody od gazu ale to nie problem.
Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora. Następnie lokalizujemy silniczek krokowy który znajduje się w okolicach wlewu oleju.
Następnie odpinamy kostkę od silniczka krokowego.
Dalej luzujemy opaski z węży założonych na silniczek. Jak widać na zdjęciach poniżej, u mnie są to dwie śruby na płaski wkrętak.
Kolejno zsuwamy węże z silniczka i delikatnie go wyciągamy.
Tak wygląda ta część po wyjęciu
Następnie przelewamy jakiś środek do czyszczenia silników do słoika. Ja użyłem środka o nazwie AKRA z K2. Nie wiem czy jest dobry, po prostu wziąłem pierwszy lepszy jaki był w sklepie.
Silniczek krokowy wrzucamy do słoika ze środkiem czyszczącym i odstawiamy go na całą noc.
Rano silniczek myjemy pod bieżącą wodą, wytrząsamy dokładnie zawartość wody w środku, czynność ponawiamy do momentu braku wypadania syfu ze środka
Teraz silniczek odstawiamy do suszenia. Ja położyłem go na stoliku i tak sobie leżał przez 3 godziny, w międzyczasie wytrząsałem z niego pozostałą wodę.
Jeżeli silniczek już jest suchy, smarujemy go jakimś środkiem smarnym. Wiem że WD-40 ma dosyć słabe właściwości smarne ale nic innego nie miałem pod ręką.
Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Gdy silniczek jest przykręcony, podłączamy akumulator, po czym odpalamy silnik nie dodając gazu. Czekamy aż osiągnie temperaturę bliską 90 stopni i uruchomi się wentylator. Trzeba się jednak liczyć z tym, że reszta parametrów komputera zostanie zaadaptowana podczas jazdy. Na poprawę skrajnych przypadkach można więc czekać nawet kilka tygodni.
Chciałbym podziękować koledze KAROLEK22XX który był pomysłodawcą całego zamieszania oraz pomógł dobrą radą
[B4 ABK] Czyszczenie zaworu biegu jałowego - krok po kroku
[B4 ABK] Czyszczenie zaworu biegu jałowego - krok po kroku
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 13:50 przez Heliox, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Dobrze zacząć od minusowej bo przy odkręcaniu plusowej można zrobić zwarcie kluczem o masę. Ale to wyciągania silniczka nie ma co odłączać sterownik tego silnika nie ma diagnostyki odłączonych podzespołów wykonawczych że nawet można odłączać na odpalonym silniku i nawet błąd nie wyskoczy.AdamF pisze:Na pewno minusowej ?Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora.
Co do moczenia całości silniczka razem z wtyczką też bym polemizował. Najlepiej czyścić tylko część mechaniczną.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
potwierdzam, nie raz tak robiłem i błędu nigdy nie byłomaciek889 pisze:nawet można odłączać na odpalonym silniku i nawet błąd nie wyskoczy.
taż tak zawsze robiłem ale jak widać i zalanie go w całości też nie zrobiło na nim wrażenia, to chyba dobrzemaciek889 pisze:Najlepiej czyścić tylko część mechaniczną.
Ja dodam od siebie że po takiej operacji czyszczenia i smarowania zawsze odpalam vaga i robię test i on wtedy wibruje przez chwilkę co powoduje że smar wszędzie dotrze i się przesmaruje.
ps kiedyś tez miałem taki poradnik zrobić ale jakoś uznałem że to taka prosta robota że nie ma sensu
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM