[80 B4 2.0 ABK] szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu
[80 B4 2.0 ABK] szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu
witam
Wiem ze juz ktos o tym pisał ale niestety nie moge tego teraz znaleść . Otóż wtrakcie jazdy na stałej prędkości kiedy wcisne gwałtownie pedał przyspieszenia to auto najpierw zamula a dopiero potem przyśpiesza. Kiedy sie normalnie jedzie bez gwałtownych cisnięć jest ok. Auto robi to samo na gazie i benzynie. Niedawno wymieniałem przepływomnierz, to może byc jego wina? Na starym tez tak robił ale wydaje mi sie ze troszke mniej szarpało.
Wiem ze juz ktos o tym pisał ale niestety nie moge tego teraz znaleść . Otóż wtrakcie jazdy na stałej prędkości kiedy wcisne gwałtownie pedał przyspieszenia to auto najpierw zamula a dopiero potem przyśpiesza. Kiedy sie normalnie jedzie bez gwałtownych cisnięć jest ok. Auto robi to samo na gazie i benzynie. Niedawno wymieniałem przepływomnierz, to może byc jego wina? Na starym tez tak robił ale wydaje mi sie ze troszke mniej szarpało.
cześc witam kolego to chyba czytałes moje ja miałem takie zjawisko, muł to był więc w przepływce zmienion mi mieszanke pali tyle samo co wczesniej jest mocniejszy i td. zapłon ale radził bym ustawic u kogos kto sie zna na tym, no i to przerywanie to jest potencjometr przpustnicy on jest pod tym dolocie od przepływomierza niestety nie jest to tania część.
[ Dodano: 2007-12-09, 17:06 ]
jak cos to muj nr gg 9632692
[ Dodano: 2007-12-09, 17:09 ]
przepraszam za ten błąd ortograficzny
[ Dodano: 2007-12-09, 17:06 ]
jak cos to muj nr gg 9632692
[ Dodano: 2007-12-09, 17:09 ]
przepraszam za ten błąd ortograficzny
tak zmieniono w przepływomierzu tam jest takie kółko zembate i trze po nim taka blaszka dokładnie nie pamietam ale jak mi to przestawiał to patrzył na taki miernik nie wiem jak sie nazywa tak na oko nie zalecam bo jak za duzo przestawi to pali wiecej bo sonda nie odczytuje,a potencjometr jest jak idzie ta harmonijka od przepływomierza do kolektora to pod nia jak nie ściągniesz tej harmonijki to nie zobaczysz tego,to jest taki plastik przykrecany na dwie sruby z wtyczką po boku
Przyczyną szarpania silnika może być niesprawność układu zapłonowego objawiająca się wypadaniem zapłonów.
Moim zdaniem ten mechanik zachował się jak polski lekarz, to znaczy leczył skutki nie przyczyny. Poprzez obrót nastawnikiem zębatym zwiększył prawdopodobnie ilość podawanego paliwa co automatycznie przełożyło sie na wzbogacenie mieszanki. Chwała mechanikowi za to, że wie iż wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje zmniejszenie zjawiska wypadania zapłonów przez co silnik mniej szarpie przy przyspieszaniu. Tylko patrząc na to z drugiej strony prawdopodobnie wzrośnie ilośc zużywanego paliwa. Chyba nie o to chodziło. Dziwię się też mechanikowi, że podjął się regulacji zawartości CO w spalinach bez sprawdzenia i regulacji układu zapłonowego. Moim skromnym zdaniem niebawem zjawisko wypadania zapłonów nasili się, gdy okaże się że ta bogata mieszanka nie jest całkowicie spalana bo dodatkowy nagar na świecach zakłóca zapłon. Obym sie mylił i nie miał racji.
Moim zdaniem ten mechanik zachował się jak polski lekarz, to znaczy leczył skutki nie przyczyny. Poprzez obrót nastawnikiem zębatym zwiększył prawdopodobnie ilość podawanego paliwa co automatycznie przełożyło sie na wzbogacenie mieszanki. Chwała mechanikowi za to, że wie iż wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje zmniejszenie zjawiska wypadania zapłonów przez co silnik mniej szarpie przy przyspieszaniu. Tylko patrząc na to z drugiej strony prawdopodobnie wzrośnie ilośc zużywanego paliwa. Chyba nie o to chodziło. Dziwię się też mechanikowi, że podjął się regulacji zawartości CO w spalinach bez sprawdzenia i regulacji układu zapłonowego. Moim skromnym zdaniem niebawem zjawisko wypadania zapłonów nasili się, gdy okaże się że ta bogata mieszanka nie jest całkowicie spalana bo dodatkowy nagar na świecach zakłóca zapłon. Obym sie mylił i nie miał racji.
nie w tym żecz, miałem takie same przyczyny i przyczyna nie została usunieta bo przyczyną tego jest przerwa w potencjometrze a że potencjometr cenowo ma sie 320-400 zł. wiec o go nie wymieniłem ja robiłem diagnostyke silnika w serwisie sprawdzał zapłon ( zły więc ustawił) świece (złe wymienił) przewody rozrząd i nie wiem co jeszcze ogulnie wszystko, a podkręcił mi troszke z tego wzgledu że był przymuławy nie z tego powodu że szarpał.