Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] remont silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B4 2.0 ABK] remont silnika

Post autor: grabon.a » 13 gru 2007, 20:04

Witam
Mam w planach zrobić remont silnika bo i tak musze w nim z każdej strony cos wymienić :-/ .
Po niedzieli miałem wymieniać uszczelkę pod miską olejową i kapą oraz tylny uszczelniacz wału. A i jeszcze uszczelniacze zaworów. Doszedłem z ojcem do wniosku żeby od razu cały wyremontować czyli splanelowac głowicę, wymienić pierścienie… Mam kilka pytań odnośnie tych spraw:
-czy można wymieniać prowadnice zaworów?
-jakie zawory kupić?
-czy trzeba kupić nowe śruby do głowicy? w jakiej kolejności i jaką siłą je przykręcać?
- co jeszcze przy okazji można wymienić?
Może ktoś z was już to robił? Proszę o wskazówki. Chciałbym po tych zabiegach przejść chociaż na półsyntetyk ;-)
(ostatnio remontowalismy forda TD dalismi rade :mrgreen: , mam nadzeje ze z ABK tez sobie poradzimy :lol: )

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Re: [80 B4 2.0 ABK] remont silnika

Post autor: czarekj » 13 gru 2007, 22:11

grabon.a pisze: -czy można wymieniać prowadnice zaworów?
-jakie zawory kupić?
-czy trzeba kupić nowe śruby do głowicy? w jakiej kolejności i jaką siłą je przykręcać?
- co jeszcze przy okazji można wymienić?
Prowadnice można, a czasami nawet trzeba wymienić jeżeli motorek ma już z 300 tys. km.
Przed kupnem nowych zaworów niech mechanik sprawdzi - może stare nadają sie do szlifowania.
Nowe śruby to koszt niewielki a pewność poprawnego dokręcenia gwarantowana. Dane odnośnie kolejności i momentu nasz zawarte w instrukcji z działu download.
Wymień wszelkie możliwe uszczelki i uszczelniacze.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 17 gru 2007, 20:23

czarekj pisze:Dane odnośnie kolejności i momentu nasz zawarte w instrukcji z działu download.
czrekj możesz troszke dokładniej gdzie to jest bo nie moge znaleśc :-(

[ Dodano: 2007-12-17, 20:40 ]
ok chyba znalazłem :mrgreen: , szkoda ze po włosku :-( , znajde gdzies po polsku lub po niemiecku?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 gru 2007, 21:59

Śruby głowicy
1. etap 40 Nm
2. etap 60 Nm
3. etap 90 stopni
4. etap 90 stopni

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 17 gru 2007, 23:31

http://www.vw-naprawy.bighost.pl/glowna.htm

znalazłem cos takiego, fajnie opisane i przedstawione dokręcanie głowicy. Tylko tam jest napisane ze po 100km znowu trzeba dokręcać :-/ to prawda?

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 17 gru 2007, 23:44

Moze cos pomogą skany z książki.
Obrazek
Obrazek

Dokładnie jest tak jak mówisz. Po takim zabiegu po przejechaniu ponad 100km ale nie pamietam dokładnie ilu trzeba głowicę dociągąć jeszcze raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl