witam problem polega na tym iż podczas odpalania zimnego auta pada zasilanie rozrusznik raz zakręci czasem drwa razy i go zacina zapalają się kontrolki potem znowu zakręci i go zatnie i tak kilka razy aż odpali
rozrusznik jest dobry wszystko w nim wymieniłem przy okazji remontu silnika, przed remontem tez był problem z tym odpalaniem.
na moje to na 99% jest wina układu WN tylko ze przewody wymieniłem 2 razy trochę lepiej ale cały czas chyba jest przebicie. Rozrusznik słabnie właśnie w momencie podania iskry (tak mi się wydaje) jak by prąd szedł na masę albo masa była za słaba
to ze układ WN ma winę świadczy jeszcze magiczne zabezpieczenie przed kradzieżą
rozłącza ono fioletowy kabelek który jest w kostce od aparatu zapłonowego. Kiedy zabezpieczenie jest włączone (przerwa w fioletowym przewodzie) nie ma iskry a rozrusznik kręci jak szalony po wyłączeniu zabezpieczenia od razu rozrusznik staje, raz przekręci i znowu staje no i zazwyczaj po 3 razie odpala.
gdzieś mi ta iskra ucieka i za cholerkę nie mogę dojść gdzie, wszystko już posprawdzałem od cewki do świec nie ma nigdzie przebicia. No właśnie teraz sie zastanawiam czy cewka czasem nie ma przebicia na masę??? No ale chyba nie bo kiedy silnik ciepły to pali normalnie, tylko czasem go zacina z rana
palec, kopułka świece tez wymienione
macie jakiś pomysł co to może być????
i ten fioletowy kabelek konkretnie od czego jest??
[80 B4 2.0 ABK] problemy z porannym odpalaniem
no właśnie mase przeczyściłem u mnie idzie krótki przewód masowy z aka do obudowy aka i tam się łączy z następnym przewodem ale już chyba aluminiowym i idzie do obudowy skrzyni biegów. gdzieś jeszcze musi iść masa???? kiedyś widziałem na rysunku z etki ze masa była jeszcze poprowadzona od cewki do bloku silnika zrobiłem tak samo jak na rysunku no i bez zmian
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
jak dla mnie dalej wina rozrusznika, nie da się dokładnie sprawdzić jak zachowuje się rozrusznik w momencie obciążenia bez specjalnego stołu sprawdzającego. Wymiana szczotek, tulejek i sprawdzenie przejść i przebić uzwojeń "na leżaka" to za mało żeby uznać rozrusznik za sprawny na 100%. Sprawdź jeszcze dla pewności do jakiej wartości spada V akumulatora w momencie rozruchu, jeśli poniżej 10,5V to akumulator masz do doładowania lub wymiany. Jeśli masz miernik cęgowy do pomiaru prądu warto zmierzyć tez prąd w momencie próby rozruchu. Książka o audi 80 w dziele elektrycznym podaje normy poboru prądu dla danego typu rozrusznika.
ako raczej dobre bo nawet na swiatłach odpala bez problemy, to zacinanie nie zawsze występuje ale najczęściej rano. sprawdzę V przy odpalaniu zobaczymy może jednak
[ Dodano: 2009-05-29, 22:25 ]
kręci jak szalony i nagle go zacina, ako dobre,
opóźniłem lekko zapłon no i jak narazie nie zacina przy odpalaniu, ale auto trochę gorzej chodzi , co zrobić zeby zimą ładnie odpalał przy dobrze ustawionym zapłonie??? dobrz ustawiony czyli mam namyśli ustawienie według instrukcji "czarekj"
[ Dodano: 2009-05-29, 22:25 ]
kręci jak szalony i nagle go zacina, ako dobre,
opóźniłem lekko zapłon no i jak narazie nie zacina przy odpalaniu, ale auto trochę gorzej chodzi , co zrobić zeby zimą ładnie odpalał przy dobrze ustawionym zapłonie??? dobrz ustawiony czyli mam namyśli ustawienie według instrukcji "czarekj"