Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 PM]Umarł silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
TOMIMOSS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 gru 2009, 14:49
Lokalizacja: Żary

[80 B3 1,8 PM]Umarł silnik

Post autor: TOMIMOSS » 11 gru 2010, 20:41

witam.mam taki problem że po przejechaniu kilku kilometrów silnik jakby zaczął się dławić.zatrzymałem się,dałem luz i jak obroty były powyżej 2000 to było ok jednak jak gdy puszczałem gaz to chciał zgasnąć aż w końcu zgasł.od tej pory nie mogę go uruchomić.sprawdzałem iskrę i jest.paliwo nie wiem czy dochodzi bo nie wiem jak sprawdzić.kiedyś też tak miałem i to dzieje się po przejechaniu kilku kilometrów ale trzymając go na wysokich obrotach po kilku kilometrach wracało do normy.dziś jednak musiałem być holowany do domu:(i mam pytanie co jest tego przyczyną?co sprawdzić?pozdrawiam.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 11 gru 2010, 21:13

poluzuj delikatnie przewód paliwowy i przekreć stacyjke, jak pryśnie xD to znaczy ze paliwo dochodzi :mrgreen: :mrgreen: No to tak zartem...ale chyba wiesz o co chodzi ....


Sprawdziłes przewody Wn , kopułke, palec rozdzielacza ???

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 11 gru 2010, 21:14

Może zalewa go paliwem co sugerowałoby sprawdzenie sondy lambda (czujnik wkręcony w kolektor). Tam nie ma się co zepsuć cały układ to podstawka wtryskowa. Jeśli chcesz zobaczyć czy daje paliwo to odkręć klapę od filtra i zobacz czy wtryskiwacz podaje paliwo (to widać) podczas kręcenia rozrusznikiem. Sugerował bym również sprawdzenie rozrządu gdyż przeskoczenie o jeden ząbek może dużo zmienić. Powiedz na początek ile ci spala jak działa.

Awatar użytkownika
TOMIMOSS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 gru 2009, 14:49
Lokalizacja: Żary

Post autor: TOMIMOSS » 11 gru 2010, 21:18

ogólnie nie mam do niego zastrzeżeń a spala około 9 litrów w mieście.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 11 gru 2010, 21:30

Ja w swoim "PM" miałem tak dwa razy. Proponuję sprawdzić:

1. Czy nie jest spalony bezpiecznik od pompy paliwa "kraft pumpe" chyba bezp.nr."14";
2. Następnie czy po przekręceniu kluczyka "za bziuka" Ci pompa paliwa;
3. Czy nie upalił się któryś z przewodów zapłonowych/wypalił palec rozdzielacza (looknij od razu na szczotkę od kopułki - taki mały czarny węglik)
4. Podmienił/wymienił ewentualnie czujnik temperatury (ten co daje inf. do sterownika silnika krokowego). Z doświadczenia wiem, że z pozoru nie winny krokowiec, może unieruchomić całkowicie silnik (będzie zalewało świece).

W tym silniku nie ma zbyt wielkiej filozofii.

Adi-Gdynia

Post autor: Adi-Gdynia » 11 gru 2010, 22:50

Sprawdz tą pompe paliwa, jeśli działa to wymien filtr paliwa:)
Jeśli nie pomoże to radziłbym zobaczyć do zbiornika czy nie ma syfu, czy nic nie zatkało tego sitka co jest przy pompie, miałem tak kiedyś w escorcie:)
Zobacz też przeaźnik od pompy po przekręceniu stacyjki powinno być go słychać Takie cyyk, U mnie jest on na przegrodzie ogniowej.
Pozdro <ok>

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 11 gru 2010, 22:59

Nie wiem jak to do końca jest skonstruowane ale chodzi mi po głowie odpowietrzanie baku--może tu tkwi problem?
Pompa ssie i ssie aż w końcu w baku robi się podciśnienie i ciśnienie z pompy sporo spada.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 12 gru 2010, 12:09

Jak robi się podciśnienie to odkręć korek wlewu i po problemie. Zalecane jest jeżdżenie z zakręconym korkiem.

Adi-Gdynia

Post autor: Adi-Gdynia » 12 gru 2010, 13:46

Zbiornik ma taką dziórkę do odpowietrzania, robi to samoczynnie:)
Tak jak kolega wyżej napisał, odkręc kork jak zassie powietrze to znaczy ze tu może być przyczyna. :mrgreen:

Awatar użytkownika
TOMIMOSS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 gru 2009, 14:49
Lokalizacja: Żary

Post autor: TOMIMOSS » 12 gru 2010, 14:25

witam.dziś udało mi się go odpalić i na ssaniu było ok,ale jak się rozgrzał to tak jakby nie miał wolnych obrotów więc trzymałem go na obrotach około 1500 i jak momentalnie wcisłem gaz to się dławił ale po chwili przeszło gdy wchodził na obroty powyżej 1500.jednak gdy go zgasiłem znowu nie mogę go odpalić.to na pewno nie wilgoć bo cały czas tu pada a stawiam na brak wolnych obrotów po wyłączeniu się ssania tylko co może być tego przyczyną?pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 12 gru 2010, 19:59

Zobacz przyspieszacz podciśnieniowy czy jest sprawny. Ustawienie rozrządu czy znaki się zgadzają.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 13 gru 2010, 00:39

Jak robi się podciśnienie to odkręć korek wlewu i po problemie. Zalecane jest jeżdżenie z zakręconym korkiem.
Powaliła mnie twoja wiedza :roll:

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 13 gru 2010, 05:08

PICEK1 pisze:
Jak robi się podciśnienie to odkręć korek wlewu i po problemie. Zalecane jest jeżdżenie z zakręconym korkiem.
Powaliła mnie twoja wiedza :roll:
Dla celów testowych nawet taka czynność może zostać wykonana. W sumie zabłyszczałeś sam o podciśnieniu w baku które wytwarza pompa :mrgreen:

Awatar użytkownika
TOMIMOSS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 gru 2009, 14:49
Lokalizacja: Żary

Post autor: TOMIMOSS » 13 gru 2010, 07:56

witam.dzięki za wszelkie podpowiedzi ale najpierw sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie styki w elektryce i auto pali :-)któryś z pewnością źle działał jednak teraz cały czas włączony jest wentylator chłodnicy i nie chce się wyłączyć po tym jak temperatura płynu spadła(auto stało całą noc)i nie wiem co teraz z tym fantem zrobić.wsiadam rano do auta przekręcam kluczyk a tu włącza się od razu wentylator.co teraz?pozdrawiam

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 13 gru 2010, 08:09

TOMIMOSS pisze:witam.dzięki za wszelkie podpowiedzi ale najpierw sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie styki w elektryce i auto pali :-)któryś z pewnością źle działał jednak teraz cały czas włączony jest wentylator chłodnicy i nie chce się wyłączyć po tym jak temperatura płynu spadła(auto stało całą noc)i nie wiem co teraz z tym fantem zrobić.wsiadam rano do auta przekręcam kluczyk a tu włącza się od razu wentylator.co teraz?pozdrawiam
To narazie wyjmij kostkę z czujnika (znajduje się z lewej strony w chłodnicy na samym dole)
i będziesz musiał wymienić ten czujnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl