Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Muli przy ruszaniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

[B4 2.0 ABT] Muli przy ruszaniu

Post autor: msr123 » 27 lip 2007, 17:26

Witam
Mam taki oto problem.
Kiedy ruszam z miejsca dodaję lekko gazu-samochód rusza, po chwili jakby na 1-2 sekundy muli się-spadają obroty (nawet jak wcisnę mocniej to nie przyśpiesza) a potem przyśpiesza dalej (pedał gazu od początku mam w tym samym położeniu).

Na dwójce jest podobnie - jadę na wolnych obrotach dodaję gazu, samochód przyśpiesza dobiero po chwili.
Pomyślałem, więc, że to może być lambda... ale jak jadę powiedzmy 40 na 3. biegu i dam gazu to przyśpiesza normalnie
Wniosek jest taki, że muli na niskich obrotach.


Tak dzieje mi się na LPG, na benzynie nie wiem... ;)
Jeśli chodzi o temp. silnika to problem ten występuje chyba zarówno na zimnym i rozgrzanym silniku - muszę się upewnić. W tej chwili nie mogę tego ustalić, postaram się na niedzielę lub poniedziałek (jadę w trasę :) ).

Fanatycy OOOO Mówta co wieta ;) :-D

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 27 lip 2007, 17:57

ten typ tak ma :-P

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Re: [B4 2.0 ABT] Muli przy ruszaniu

Post autor: paco » 27 lip 2007, 18:50

msr123 pisze: Kiedy ruszam z miejsca dodaję lekko gazu-samochód rusza, po chwili jakby na 1-2 sekundy muli się-spadają obroty (nawet jak wcisnę mocniej to nie przyśpiesza) [...]

Na dwójce jest podobnie - jadę na wolnych obrotach dodaję gazu, samochód przyśpiesza dobiero po chwili. [...]


Tak dzieje mi się na LPG, na benzynie nie wiem... ;)
Najpierw sprawdź czy tak samo zachowuje się na Pb oraz jaki w pływ ma temp silnika (rozgrzany, zimny).

Nie jest normalne, że spadają obroty i dopiero ciągnie. Inna sprawa, że ten silnik ma największy ciąg od 3000obr/min. Jeśli jedziesz 1500obr na 2ce i dasz gaz, ta chwila to właśnie dojście do 3000 a potem może lecieć do odcięcia chociaż powyżej 5500 już praktycznie nic się nie dzieje ;-)

U mnie swego czasu mulił i szarpał właśnie przez lambdę ale nie było to zależne od biegu tylko temp. silnika.

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 28 lip 2007, 08:24

Dziś jadę w trasę do Olsztyna i przetestuję. Jeszcze niedawno furak tak się nie zachowywał.

W sprawie tego spadku obrotów to może jest to rzędu 300 może 100 obrotów, ale czuć, że samochód na chwilę przestaje ciągnąć, po czym dalej idzie w porządku. Żebym miał obrotomierz to bym mógł powiedzieć dokładnie. I tak jak mówię, problem dotyczy tylko niskich obrotów.

Dzięki za zainteresowanie :)

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 28 lip 2007, 11:50

msr123 pisze: W sprawie tego spadku obrotów to może jest to rzędu 300 może 100 obrotów, ale czuć, że samochód na chwilę przestaje ciągnąć
Sprawdziłem dziś z rana i nawet na nierozgrzanym silniku 2ka i 1500 obr - dałem gaz i idzie od razu i tak powinno być ...

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 30 lip 2007, 14:43

Dałem ciała, bo nie sprawdziłem czy to dzieje się też na benzynie :oops: Zapomniałem... :oops:
Na gazie zarówno na ciepłym jak i zimnym, tak jakby jakaś świeca była przylewana.

[ Dodano: 2007-07-30, 19:17 ]
Na benzynie chodzi normalnie :-D Jak powiedział ojciec "nawet piszczy" :-P co na gazie przy tym problemie nie było możliwe. Panowie doradźcie co może być :-)

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 30 lip 2007, 19:22

Pewno dostaje za mało gazu z jakiejś przyczyny. Podjedź do gazownika z tym i z dyńki.

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 01 sie 2007, 20:55

Byłem u gazownika, przeczyścił coś tam ustawił gaz... chodzi lepiej ale sam problem nie zniknął.
Zmieniłem więc świece na takie po 10 zł.Problem w znacznym stopniu został wyeliminowany :-)
Myślę, że po wymianie przewodów WN problem ustanie całkowicie.
Dzięki za pomoc! 8-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 01 sie 2007, 22:22

msr123 pisze: Zmieniłem więc świece na takie po 10 zł.Problem w znacznym stopniu został wyeliminowany :-)

Myślę, że po wymianie przewodów WN problem ustanie całkowicie.
Ja jeżdżę od niedawna na NGK BUR6ET LINK one są m.in właśnie do ABT.

Takie rzeczy jak świece, kopułka i palec czy kable praktycznie zmienia się zaraz po zakupie auta choć ja kabli i palca nie zmieniałem bo mechanik stwierdził, że na razie są OK.

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 26 sie 2007, 17:17

Problem został wyeliminowany, a jednak szybko powrócił...

Jak powiem co było przyczyną zamulenia to niektórym "buty z nóg pospadają" ;-)
Do miksera gazu dochodzi taki gumowy przewodzik od wtryskiwacza, a w połowie tego przewodu jest jakieś urządzonko elektryczne - pewnie jakiś zaworek :) Tym przewodem najprawdopodobniej przepływa powietrze :P Jak się okazało był on pęknięty :) Po wymianie wszystko git!

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 sie 2007, 18:33

Msr123 ten przewodzik to wąż doprowadzający gaz do miksera z parownika/reduktora. Pisząc mikser na pewno miałeś na myśli parownik/reduktor, a wtryskiwacz właśnie mikser. To urządzonko to silniczek krokowy sterowania mieszanką. Nic dziwnego, że Ci muliło, bo zamiast gazu autko ssało powietrze.
Polecam lekturkę o LPG w dziale download/LPG

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 26 sie 2007, 19:08

Yyy kurde. Wiesz, że do tej pory na postojach (np. na światłach) przy załączonym silniku śmierdziało z deka gazem. Teraz nie czułem nic.
Tylko, że w takim przypadku powinno mi uciekać dużo gazu, a znacznie zwiększonego spalania nie odczułem.
Dzięki za info - poczytam dzisiaj ten artykuł

Przed chwilą przeczytałem część pracy "Teoria ruchu pojazdów", któregoś z użytkowników tego forum (serdecznie pozdrawiam :-D ) i aż mnie ściska, że nie mam obrotomierza :P Co to za firma te Audi jak nawet obrotomierzy w standardzie nie było :mrgreen:

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 26 sie 2007, 20:40

msr123 pisze: Przed chwilą przeczytałem część pracy "Teoria ruchu pojazdów", któregoś z użytkowników tego forum (serdecznie pozdrawiam :-D ) i aż mnie ściska, że nie mam obrotomierza :P Co to za firma te Audi jak nawet obrotomierzy w standardzie nie było :mrgreen:
Możesz sobie zrezać niuńkę :-P Kupujesz obrotomierz na szrocie czy gdzie tam chcesz i wstawiasz zamiast zegarka :mrgreen:

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 26 sie 2007, 20:40

msr123 pisze: Przed chwilą przeczytałem część pracy "Teoria ruchu pojazdów", któregoś z użytkowników tego forum (serdecznie pozdrawiam :-D )
;-) kurka wiecznie brak czasu, obiecuje, postaram sie wkrótce napisać krótki zjadliwy artykuł na ten temat..

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 sie 2007, 22:51

Skuciok pisze:;-) kurka wiecznie brak czasu, obiecuje, postaram sie wkrótce napisać krótki zjadliwy artykuł na ten temat..
To może byś go nagrał dla AudiRadio. Danek by odpoczął :-D . Sorry za offtop. :-D.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl