Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]normalne czy nie?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Chris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2006, 18:12
Lokalizacja: Newcastle

[80 B4]normalne czy nie?

Post autor: Chris » 24 lis 2006, 15:30

Znajomy ma audi80 b4 i wyruszyl w trase do irlandi majac maly wyciek oleju.Przejechal cala Polske i pol niemiec bez oleju.Tzn byl olej ale bagnet byl suchy.Zreperowal usterke dolal oleju i pojechal dalej.Teraz raz na ok 2000-3000tys km musi dolac znaczna ilosc oleju.Nie ma wyciekow a silnik pracuje jak zegarek-idealnie.Wszystkojest ok ale musi dolewac oleju w znacznej ilosci.Czy silnik jest przytarty???????Dzieki za odp
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 21:39 przez Chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafalski82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafalski82 » 24 lis 2006, 15:35

Może robi długie trasy i przy dużych prędkościach.
Ja jechałem do Norwegi to zrobiłem 2300 km z tego 600-700km przy prędkości 150km-170km i musiałem dolać 1,5 litra oleju.

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 24 lis 2006, 17:40

A czy kolega ma gaz zamontowany?

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 29 lis 2006, 15:55

Zwyczajnie bierze olej... uszczelniacze zaworowe sa do wymiany. U mnie bylo ze na 1000 km bral litr oleju. Po wymianie nie musze nic dolewac. Jaki przebieg ma silnik ?

Chris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2006, 18:12
Lokalizacja: Newcastle

Post autor: Chris » 29 lis 2006, 18:12

silnik ma nakrecone 160000-udokumentowane.Powiem ci ze mnie uspokoiles:)

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 17 paź 2007, 23:36

u mnie to dopiero sa bajery:)kupiłem auto w niemcach przejachalem nim prawie 1000KM przy predkosciach 160-180km/h i nie ziol ani grama oleju pozniej w polsce juz wziolem auto dokladnie umylem silnik tez:) bo auto wlasciciel zaniedbal 3 lata nie sprzatal ani nie nie umyl auta:P ale olej wymianial i takie tam:P no ale do zeczy po umyciu przejachalem jakies 300KM i zauważylem ze spod auta po osłonie wali olej ?? zdziwko no i okazalo sie ze wycislo zimer na wałku pośrednim... ale naszczecie olej jeszcze w silniku byl :) no i poznij dalem sie za naprawe :) koszt 8 zl :p a ile nerwow:P spowodu dostepem pomiedzy rozrzadem a chlodnica... no i po poskladaniu silniczek suchutenki i co 400KM 1l oleju trzeba było dolewac. przebieg 276 tys. pojezdzilem zalozylem gaz zrobilem juz okolo 3tys km i znowu ani grama nie wziol a silnik gdzies delikatnie sie poci:P przy misie olejowej i pod głowica ciagle wilgotny. poczatkowo byleem zalamany ze tyle oleju silnik lyka ale widocznie moja jazda od 2 tys obrotw nieraz 6 choc z reguly do 5 go zachartowala:) aczkolwiek uszczelniacze zaworow mam wplanach na wymiane:)ale na wiosne

[ Dodano: 2007-10-17, 23:44 ]
a opowiem wam jeszcze jedna chistorie ale juz nie o audi :) tylko o toyocie zdarzylo mi sie wymiac olej w toyocie w ktorej cisnienie oleju gaslo wysztko bylo ok no ale po wjechaniu na podnosnik i odkreceniu korka z misy olejowej wielkie zaskoczenie nic nie lecialo totalnie nic no to co pewnie zatkany splyw? po wbiciu srubokreta wszedl jak by w maslo z lodowki:P albo zamarazniety smar... przekrecilem korek z powrotem no i dolalem swiezego oleju no i zagrzalem silnik do pelnej temp. i dodalem ropy znowu chwile pochodzil i dopiero wtedy cos niecos dopiero zaczynalo leciec z misy olejowej... zrobilem mu plukanie pare razy ropa i zalalem olejem i autko chodzi do dzis:) tylko pytanie skad silnik mial smarowanie?? bo smaru pompa napewno nie brala....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 paź 2007, 00:05

O japońskich samochodach słyszałem coś takiego że prędzej stopi im się głowica niż silnik zatrze. Miałem wujaszka który pracował w niemczech na czymś takim jak złomowanie samochodów. Ogólnie przeprowadzano tam uata jeszcze na chodzie. Przed zgniataniem aut spuszczano im wszytskie płyny, znaczy olej i takie tam. Zawsze jednak coś tam w baku miały więc do zabawy gaz do dechy aż silnik wyzionie ducha. Francuzy padały dość szybko, ale japońce jak opowiadał wujaszek chodziły bez oleju tak długo aż skończyło się paliwo w baku.

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 18 paź 2007, 01:11

Labiel pisze:O japońskich samochodach słyszałem coś takiego że prędzej stopi im się głowica niż silnik zatrze. Miałem wujaszka który pracował w niemczech na czymś takim jak złomowanie samochodów. Ogólnie przeprowadzano tam uata jeszcze na chodzie. Przed zgniataniem aut spuszczano im wszytskie płyny, znaczy olej i takie tam. Zawsze jednak coś tam w baku miały więc do zabawy gaz do dechy aż silnik wyzionie ducha. Francuzy padały dość szybko, ale japońce jak opowiadał wujaszek chodziły bez oleju tak długo aż skończyło się paliwo w baku.
nie przesadzajmy z tymi toyotami... kolega ma corolle z 2002 zdaje sie i cos kolo 80 tys przebiegu, a dolewa jakies 0,5 litra na 1000km. no i ostatnio mu sie zapalila, ale to ponoc wina gazownikow :D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 paź 2007, 01:21

koko666 pisze:
Labiel pisze:O japońskich samochodach słyszałem coś takiego że prędzej stopi im się głowica niż silnik zatrze. Miałem wujaszka który pracował w niemczech na czymś takim jak złomowanie samochodów. Ogólnie przeprowadzano tam uata jeszcze na chodzie. Przed zgniataniem aut spuszczano im wszytskie płyny, znaczy olej i takie tam. Zawsze jednak coś tam w baku miały więc do zabawy gaz do dechy aż silnik wyzionie ducha. Francuzy padały dość szybko, ale japońce jak opowiadał wujaszek chodziły bez oleju tak długo aż skończyło się paliwo w baku.
nie przesadzajmy z tymi toyotami... kolega ma corolle z 2002 zdaje sie i cos kolo 80 tys przebiegu, a dolewa jakies 0,5 litra na 1000km. no i ostatnio mu sie zapalila, ale to ponoc wina gazownikow :D
Nie jestem fanem japońskiej marki, nie trawie ich stylu, ale bądź co bądź silniczki w samochodach robią rewelacyjne. A co do twojego przykładu - wyjątek potwierdza regułę. Równie dobrze można by powiedzieć że zna się Tamiza który dojechał do 200tyś :-)

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 18 paź 2007, 09:49

o francuskich autach nawet nie ma co gadac, wiem bo sam mialem renault 19, ale na szczescie szybko sie go pozbylem i kupilem moja pierwsza 80-tke :D a rewelacyjne silniki robi audi i bmw, dlugowieczne to diesle mercedesa :)

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 18 paź 2007, 11:02

co do BMW to bym sie pokłucił szczegolnie do diesla....znajomi maja to przeklneli benzyniaka tez koles z roboty ma i tez go przeklnaol... narzekaja na silniki ze sie psuja.. tyle ze wszyscy maja auta z rocznikow 91-96 Mercedowskie diesle to fakt niezniszczalne :) Widzieliscie na allegro audi chyba 100 to byla 2.0 silnik przebieg 600 tyś i gosciu chce sprzedac rocznik 1979 cena powyzej 2 tyś zł.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 18 paź 2007, 13:44

Ja miałem C3 2,0 diesel, który grubo miał przerzucone 700 tys. Chodził jeszcze jak dziki (wiadomo, że nie jest to wyścigówka - bardziej przyrównałbym go do czołgu :-D )

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 18 paź 2007, 16:32

co do bmw to nie mowmy o 15 letnich autach zajezdzonych przez mlodocianych fanow wiejskiego tuningu i gry need4speed tokyo drift :) BMW robi swietne silniki, bardzo rowniez wytrzymale, sa jedynie wrazliwe na poziom oleju i temperature. dlatego wazne jest od kogo sie kupuje... w domu mamy juz 4 beemke (byly 2 siodemki i 2 trojki) i sa to swietne auta. byleby byly w oryginale i bez tuningow... co do diesli BMW to ustalmy: stare (324d, 325/525 tds) sa moze nie najbardziej udane, ale ich zla opinia bierze sie glownie z tego ze pozniej byly montowane w oplu omedze i tam juz nie zawsze dobrze to robili... nowe diesle bmw to poezja, silniejsze od benzyny...
oczywiscie zywotnosc i jakos audi tez doskonala (mam juz drugie), ale nie mowmy zle o bmw. np silnik 2,5 vanos 193 konie w bmw e36 uwazam za swietny,(ja mam 2,8 V6 w audi b4), tylko ze pali polowe wiecej niz w audi...a jezdzi tylko troszke lepiej.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 paź 2007, 18:00

uszczelniacze zaworów raczej do wymiany wiadomo że auto zawsze coś weżmie oleju na długich trasach i jak cały czas się daje w palnik ale bez przesady :-D

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 19 paź 2007, 09:45

no a ten silnik 1,7 td z bmw to co ? znajomy ma to mu glowica pekla podczas jazdy pech chcial ze to juz bylo wniemcach... 3000zl laweta....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl