Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ACE] zmiana na digifanta

Post autor: rafalaudi1 » 08 lut 2012, 09:40

Witam,
Jest wiele tematów na temat przerobienia mechanicznego wtrysku na digifanta.
Pisząc z użytkownikami mechanicznych wtrysków każdy pisze że jest dobrze do puki z rozdzielaczem jest dobrze - potem zostaje tylko męka.

Postanowiłem założyć temat w którym będzie opisane dokładnie co i jak wykonac aby przerobic wtrysk mechaniczny w ACE/6A oraz w innych tego typu dziwolagach na digifanta zarówno 1 jak i 2.

Myślę że takie porady pomogą uchronic wiele 16V przed wywaleniem na złom.

Prosił bym aby osoby posiadające wiedzę w tym temacie oraz osoby które dokonały takich cudów wypowiedziały sie dokładnie o potrzebnych częściach (najlepiej numery cześci aby ktoś nie łamał sobie głowy co z czym i do czego), co i jak trzeba przerobić, jeżeli coś modzić to jak, zminay elektryki do co z czym.
Ważne jest też to co Wam (tym którzy dokonali tego) sprawiło problemy.

Plan byłby taki: Piszemy:
Jaki silnik poddany modyfikacji - kod oznaczenie,
Jaki rodzaj wtrysku i osprzętu zastosowano do modów,
Co i jak było podłączone,
Z jakich silników pochodziły części (najlepiej z oznaczeniem silnika i z numerami części).
Jeżeli są gdzieś linki do modyfikacji to równiez mile widziane.

Myślę że taki szczegółowy opis co z czym się je i jak to ogarnąć pomoze nie jednej osobie.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 08 lut 2012, 22:28

Nie mam pojecia jak jest z ace....

ale Ng jest mechaniczny wtrysk więc tak.

Niemcy juz wymyslili coś takiego i kosztuje to 1400 euro, albo 1700 no cos takiego, cena i tak zaporowa.


W Ng mozne kombinowac z wtryskami od Vw t4 i są takie projekty. Ale nie wiem czy dalo to jakies korzysci , podobno nie.


Kiedys widziałem jak koles sam zrobil ustrojstwo na megasquircie. taki mozna powiedziec sportowy komputer.


Ale o czym a wogule gadam. w dzisiejszych czasach jest to nie oplacalne. i mało kto sie w to będzie bawil.





Pozatym. w tych silnikach największym problemem nie jest wcale mechaniczny wtrysk.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 09 lut 2012, 07:34

W QS Kraków robota + części 2000 zł za przerobienie na digi ACE. Jak dla mnie nawet robiąc samemu to pipa. Ten motor nie nadaje się do B4 i tyle.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 09 lut 2012, 14:29

Są takie tematy na forum vw bodajże odnośnie montażu DIGI. Śledziłem to kiedyś, temat nie jest prosty i tani, a co najważniejsze kompletowanie gratów może trwać w bliżej nie określonym terminie.

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 09 lut 2012, 16:20

możesz też poczytać na forum golfa , gdyż znane są praktyki usuwania mechanicznego wtrysku z KRa (1,8 16v) , a operacja będzie podobna

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 09 lut 2012, 16:29

gornik, nie do konca musi byc az tak kosztowne, no chyba ze robiac tak jak mowisz kompletujac oddzielnie graty, najlepiej znalesc dawce i wytargac z niego wszystko co potrzebne.
Cenowo to tez moze byc duza rozbierznosc w zaleznosci ktore digi chcemy.


DIGIFANT I:
-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika PG,1H
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)

DIGIFANT II

-komputer ECU digifant z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN ....
-instalacja silnika PF lub PB
-ISV czyli stabilizator wolnych obrotow lub jak potocznie mozna uslyszec silnik krokowy z PG,PF,PB
-wtryskiwacze PF,PG,PB - wtryski PG maja wydajnosc 245cc/min co daje max 200km przy 4 cylindrach , wtryski PF,PB - 197cc/min do 160km-przy tych wtryskach zalecam fpr(regulator cisnienia) na 3.5bar
-przepływomierz klapkowy - popularny MAF(VAM)
-jesli mielismy silnik KR to sonda lambda z podgrzewaniem
-listwa wtryskowa z regulatorem - trzeba zrobic samemu lub gdzies zakupic
-obudowa filtra z GTI PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-switche(przełaczniki na przepustnice)
(zaczerpniete z vwgolf.pl)

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 09 lut 2012, 19:03

konrad81, A co z digi 3?
Posiadasz jakieś info?

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 10 lut 2012, 09:44

rafalaudi1, postępujemy j/w, co do zdobycia gratów nie będę uczył ojca jak się dzieci robi;)
Szukaj VW passata b3, golfa mk3, audi z silnikiem abk lub tez seata toledo wiem ze digi 3 był właśnie w 2.0 co z reszta to nie wiem.

Co do przepływek możesz je wykluczyć z poszukiwań z tym, że potrzebna jest trochę większa rzeźba (zastępujesz je potencjometrem przepustnicy robiłem to u siebie w golfie gdzie siedział PF spisywało się dość ciekawie dla lepszego rezultatu przydała by się jeszcze korekta softu, ale to nie ten temat...)

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 12 lut 2012, 23:05

Tutaj masz to o czym mówiłem :




A tutaj strona :



http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... c1ac0d.php

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 13 lut 2012, 06:35

SzymekB pisze:Tutaj masz to o czym mówiłem :




A tutaj strona :



http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... c1ac0d.php
widziałem to kiedyś, jak szukałem jakichś ciekawych stron o 7a.

moim zdaniem trzeba mocno uderzyć się w głowę, by wydać na to 1640 euro.

[ Dodano: 2012-02-13, 06:40 ]
rafalaudi1 tu jest temat z forum golfa, może cościekawego wyczytasz.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=672

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 13 lut 2012, 10:08

pilachgt pisze:
SzymekB pisze:Tutaj masz to o czym mówiłem :




A tutaj strona :



http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... c1ac0d.php
widziałem to kiedyś, jak szukałem jakichś ciekawych stron o 7a.

moim zdaniem trzeba mocno uderzyć się w głowę, by wydać na to 1640 euro.

[ Dodano: 2012-02-13, 06:40 ]
rafalaudi1 tu jest temat z forum golfa, może cościekawego wyczytasz.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=672



No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.


Widziałem na youtube Ng na megasquircie.


Musze to znaleźć..

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 13 lut 2012, 10:33

SzymekB pisze: No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.

Tak, tylko pytanie po co w to się bawić?
Owszem KR w golfie przy pojemnośći 1,8 ma 139km czyli fajny mocny silnik można z nim walczyć by miał więcej i pobawić się w digi.

Ale czy jest sens to robić w NG czy ACE? Moim zdaniem, nie ale chętnie poczytam jakieś opinie przemawiające za.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 14 lut 2012, 22:44

pilachgt pisze:
SzymekB pisze: No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.

Tak, tylko pytanie po co w to się bawić?
Owszem KR w golfie przy pojemnośći 1,8 ma 139km czyli fajny mocny silnik można z nim walczyć by miał więcej i pobawić się w digi.

Ale czy jest sens to robić w NG czy ACE? Moim zdaniem, nie ale chętnie poczytam jakieś opinie przemawiające za.



Chocby mniejsze spalanie ,czy tez możliwość założenia sekwencji. Poprawia teoretycznie moc silnika.

Dzisiaj poczytałem troszke o tym i okazuje się ,że w Polsce był pare lat temu projekt Ng z wtryskami od T4

Podobno to auto było shamowane i wypluło 152 KM

Ktokolwiek widział,ktokolwiek wie poprosze o namiary ;-)

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 15 lut 2012, 00:41

SzymekB pisze:



Chocby mniejsze spalanie ,czy tez możliwość założenia sekwencji. Poprawia teoretycznie moc silnika.

Dzisiaj poczytałem troszke o tym i okazuje się ,że w Polsce był pare lat temu projekt Ng z wtryskami od T4

Podobno to auto było shamowane i wypluło 152 KM

Ktokolwiek widział,ktokolwiek wie poprosze o namiary ;-)
ok, ale czy to jest warte kosztów i czasu poświęconego na to???
nie lepiej wrzucić inny motor?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 15 lut 2012, 01:09

Mam w ofercie komputer piggyback, który wyprodukowaliśmy specjalnie dla klientów, którzy chcą się pozbyć mechanicznego wtrysku z 4 i 5cylindrówek. Poza opcją sterowania paliwem, jest opcja sterowania zapłonem i innymi gadżetami. Temat tańszy niż digifant i daje pełne opcje strojenia auta, siądzie na tym sekwencja, w opcji wyświetlacz czau wtrysku, kąta wyprzedzenia zapłonu, ciśnienia doładowania - w przypadkach gdy zaturbiamy wolnossaka lub w autach z turbosprężarką w serii i inne gadżety...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl