Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 8B] Linka el. szyb, jak to zrobić lub gdzie .

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

[Coupe 8B] Linka el. szyb, jak to zrobić lub gdzie .

Post autor: Leski » 03 paź 2007, 09:24

Witam.
Zacinała mi się szyba i w końcu pękła linka.
Mam teraz problem bo wszędzie gdzie dzwonie w Warszawie:
Link-Plast
Auto linka obok szembeka
Zrobią chętnie ale na wyjętym mechanizmie. 100-150zł za samo nawinięcie linki

Pytanie jak to wyjąć i czy mocno trudno?
A co gorsze jak to włożyć żeby było dobrze i nie świszczało i gwizdało, i szybka była cała.
Dodam że to audi coupe więc precyzja wskazana.
Jeśli ktoś to robił proszę o szczegółowy opis
albo zna kogoś kto by to dobrze zrobił, to proszę o namiary. Warszawa, Łuków i okolice
Ostatnio zmieniony 07 paź 2007, 13:02 przez Leski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 03 paź 2007, 13:41

Przy naprawie tego ustrojstwa wymagana jest niezwykła precyzja. U siebie zastosowałem dwie linki do przerzutek :-) Drugi raz tego za żadne skarby nie bede robił tylko kupie nowy mechanizm w ASO ;-)

Tylko, że w moim przypadku nikt mi tego nie chciał dorobić ani nawinąć. Jeżeli za 150zł oferują się to nawinąć to bym się w sumie nie zastanawiał.

Poszukaj, może kktoś to zrobi bez wyciągania szyby

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 03 paź 2007, 13:46

Witam tak się składa że robiłem taki manewr w swoim coupe :-D Pękła mi linka od strony kierowcy i ciężko dostac samą linkę, w ASO około 300zł, chyba w Auto linka chcieli 250zł za taką :-x Ja zrobiłem tak że kupiłem na allegro cały podnosnik ze stelażem, silniczkiem i cięgnem i przełożyłem silniczek z cięgnem (nie pamiętam juz ale siliczek i tak trzeba rozkręcić zeby naciągnąć linkę na podnosnik :roll: ). Można też prościej przełożyć cały podnośnik, ale musisz kupić koniecznie z tych roczników z których jest twoje coupe, bo w pózniejszych modelach troszke inaczej była wyprofilowa rama podnosnika. Ja włąsnie kupiłem tą starszą musiałem przekłądać. Spróbuj najpierw znaleźć kopmpletny podnośnik do twojego modelu i przełożyć, a jak będziesz miał nie pasujący, to samą linke tez da rade naciągnąć nawet na twoj silniczek. Bedziesz musiał wyjąć podnosnik odkręcić silniczek, zdjąć klapke na nim, tam znajduję się takie plastikowe kółko z rowkami na linkę. Linka jest tam zaczepiona od dołu i od góry, jak zobaczysz to będziesz wiedział co i jak. Troche zabawy z tym jest ( trzeba szybę w odpowiednim miejscu zamontować). Jak będziesz potrzebował w trakcie roboty jakiś wskazówek to służę pomocą. Bo teraz to sam już nie pamiętam co po kolei szło :oops:

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 03 paź 2007, 13:47

a to jest jakoś mocno inaczej niż w zwykłym sedanie np. Ja mam el. podnośniki szyb i bez problemu rozebrałem je na czynniki pierwsze, wyciągnąłem i nasmarowałem linkę, mechanizmy i złożyłem na powrót do kupy...

cały podnośnik miałem na stole bo dopiero czeka na założenie do auta.

odkręca się blaszkę, bodajże 5 śrubek i jest kółko z nawiniętą linką, pod spodem znowu plastik, uszczelka i mechanizm jeden ślimak i kółko zębate takie większe ale też plastikowe

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 03 paź 2007, 14:03

Coś sobie przypominam że szyby raczej nie trzeba demontować, tzn wyjąć całość z drzwi (podnosnik z szybą i mechanizmem) odczepić linkę od szyby i tych prowadic.Tak jak napisał Skuciok rozłożyć mechanizm i nawinąć linke, pozaczepiać do prowandicy szyby itd oryginalnej linki jest akurat tyle że raczej nie da sie jej źle nawinąć.

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 03 paź 2007, 14:56

No tutaj głosy że trudne, ja się bardziej bałem o wyjmowanie całej ramy z szybą i włożenie wraz ze spasowaniem niż rozkręcania i nawijania linki.
Ale teraz mnie JMM przestraszyłeś.
Wykombinowałem że jak i tak muszę wyjąć ramę to za dorobienie i nawinięcie linki 100zł to trochę dużo? Same dorobienie ok 10-20zł

Des mi podpowiedział żeby wziąść starą zerwaną linkę i dorobić 1-2 cm krótszą.
Dalej się pomęczyć z nawinięciem, jestem mało cierpliwy ale mam pomagiera bardziej stonowanego więc może sie uda.

Dla zainteresowanych za 100zł robią w Linplast dla porównanie w Auto-linka w Jankach za wszystko bez dotykania się czyli wyjęcie prowadnic nawiniecie i wsadzenie 380zł.

Dziś wyjmę to i zobaczę czy podołam.

PS wszystko jest na jednej lince? A może ktoś zna długość orginalnej linki??

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 03 paź 2007, 20:59

Wszytko jest na jednej, ale u mnie po modernizacji są dwie, narazie odpukac działa, ale i tak mam cały mechanizm wyrobiony :-/
Poprzedni własciel nawinął linkę od spręgła od stara, potwornie grubą i tym samym zmasakorwał wszystkie tuleje i prowadnice plastikowe w mechanizmie :-/

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 04 paź 2007, 04:36

Powariowali z tymi cenami :shock: Mhm z tego co ja pamiętam i widze na starych fotkach to linka składa się z dwóch części, z krótszej i dłuzszej. Tzn w silniczku zaczepiana jest na dwa oddzielne bolce/końce i jeden krótszy idzie z silniczka ukośnie do góry w lewo mocowany również od góry w prowadnicy szyby na bolcu (lewa patrząc od środka drzwi) a druga część cięgna zaczyna sie też w sliniczku i idze w prawy duł nastepnie do góry i ukosem przez długośc drzwi do dolnego lewego rogi i znowu do góry i na bolcu zaczepiamy za prowdnice. Mam nadzieję ze nie namotałem z wyjaśnieniem :-D

A wyjęcie całej ramy razem z szybą i jej ponowne zamontowanie to bułka z masłem (co innego wyjęcie samej szyby). Oczywiście trzeba najpierw odkrecic trzy śrubki trzymajace silniczek a następnie wszystkie na każdym rogu ramy i do góry ;-) . Przy wkładaniu jej na miejsce to po dokręceniu silniczka do blachy drzwi łatwo można regulować całą ramę tymi śrubami na rogach, przykręcisz raz poprawisz dwa, może trzy i tyle ;-) żeby szyba dochodziła w swoje miejsca po bokach i na górze.

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 04 paź 2007, 08:57

Na bank składa się z 2, ale po prawej dolnej stronie linka jest przykręcona na śrubkę do szyby?
Pytanie jeszcze jedno jak to jest nawinięte na silniku na opuszczonej szybie?
I jak dobrze dobrać długość i naciągnąć linki na wyciągniętej prowadnicy skoro silnik wisi w powietrzu?

Hołard na rysunku dobrze zrozumiałem (patrz rys, na marginesie całkiem niezły)? Obrazek

Po oględzinach druga też do wymiany, i teraz się zastanawiam czy mi się chce bawić samemu 2x10:20zł < 100zł różnica ok 70zł, a jak źle wymierzę to jeszcze jeden raz dorabianie linki.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 04 paź 2007, 10:13

Leski pisze: Pytanie jeszcze jedno jak to jest nawinięte na silniku na opuszczonej szybie?
Bo to działa tak, ze jedna linka odwija się ze ślimaka w silniczku i nawija druga i na odwrót ;-)

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 04 paź 2007, 10:21

Tak się domyślałem ale wstydziłem powiedzieć ;-)

Ale ile razy musi być nawinięta aby dobrać długość?
Czy tylko metoda badawcza od pełnego opuszczenia do pełnego podniesienia?

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 06 paź 2007, 03:33

Rysunek piękny :mrgreen: dobrze to ująłeś.
Leski pisze:Pytanie jeszcze jedno jak to jest nawinięte na silniku na opuszczonej szybie?
Na opuszczonej krótka linka powinna być cała rozwinięta w silniczku, a ta dłuższa nawinięta.
Leski pisze:I jak dobrze dobrać długość i naciągnąć linki na wyciągniętej prowadnicy skoro silnik wisi w powietrzu?
Mhm jak dobrać? ja przekładałem oryginalną więc miałem łatwiej, ale musi być jej tyle żeby ta krótsza tak jak wspomniałem np" przy zamkniętej szybie była cała rozwinięta a dłuższa nawinięta na rowki w plastikowym kole w silniczku (koło ma 5rowków i każda z linek ma po 2,5 rowka :lol:i się rochodzą w przeciwne strony :-D )i cała reszta widocznych linek powinna być w miare naciągnięta i pozaczepiana na wszystkich rogach. W silinczku zaczepia/nawija się je patrząc na rozebrany silniczek krótszą od dołu (tam jest zaczep na bolec) a dłuższą od góry, i tak jak jmm napisał jedna się nawija a druga odwija. A naciągnąć na wyciągniętej prowadnicy to ją poprostu połóż, silniczek też sobie będzie leżał w środku (ma być w tym miejscu w którym go będziesz przykręcał do drzwi) masz przecież stare oryginalne cięgna więc będziesz widział ;-)

Awatar użytkownika
Leski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 23 maja 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa/Łuków

Post autor: Leski » 07 paź 2007, 21:23

No zrobiłem.
Nie nawijałem sam bo koleś mi za 50zł bez rachunku zaproponował :-/
Nawet mi włożyli z powrotem.
Samemu jeśli dobrze zrobią linki i masz wszystko to nie jest trudne, linkę można dociągnąć na kołnierzach.
Problem pojawił sie jak zrobiliśmy próbę, urwał się zacisk i robota od nowa.
Muszę jeszcze ustawić ramę żeby nie gwizdało. Tylko bez założonego boczku jest na tyle głośno że nie wiadomo czy dobrze :evil:
U mnie wyjąłem taki gumowy rożek który muszę poskładać do kupy i może to, szyba ogólnie przylega dobrze.
to chyba tyle, bo głupoty piszę.
Jak ktoś chce kontakt do fachowca proszę na priv
Lub:
Soblin Łomianki, Brukowa 14 bez wiedzy szefa taniej ;-)

[ Dodano: 2007-10-07, 21:26 ]
PS. Hołard +, dzięki za pomoc.
A i rysunek mi się coraz bardziej podoba, silniczek szczególnie. ;-)
Temat zamknięty

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 07 paź 2007, 21:28

Gratuluję :-)

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 10 paź 2007, 05:14

Cieszę sie że naprawiłeś to ustrojstwo ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga